Xboxlife forum

pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 2. dec 2015 22:49

Tak for et godt løb igen =D>

Min ellers flotte 3.plads i kvalen blev ikke helt fulgt op i selve løbet, ja faktisk slet ikke... men det var nu helt min egen skyld.
Jeg lavede lidt skrammer i bilen, der skulle rettes op, herefter virkede det ikke helt til at alt var fixet da mine lap tider var langt fra kvaltiderne.

Det var desværre nok min chance for at nå 5-6 pladsen der røg der, med mindre både Tigerjax007 og Racing Bull DK virkelig gør det svært for sig selv næste uge i Barcelona :mrgreen:

Jeg har opdateret stillingen og kun den.. som de sidste par løb kommer opdatering af rang/skill point senere, formentlig i morgen aften.

Tillykke til BoblereN i front, det er sgu godt kørt - en vigtig sejr, der lige netop gør, at du pt. indtager 2.pladsen... det bliver da voldsomt spændende i næste løb 8)

Vi kan allerede nu kåre Benja190782 som vinder, selvom han viser nedafgående form i dag, så kan ingen længere nå ham, virkelig flot og stabilt kørt der... =D>

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf Benja190782 » 2. dec 2015 22:55

Tak for godt ræs endnu engang! :D
Jeg laver normalt ikke mange fejl, men idag gik du sgu for hurtigt inde i pitlane. Jeg smadre bilen ind i autoværnet og spinner rundt, for derefter at måtte bruge 7-8 sekunder på vende bilen rundt igen.

Det kostede så førstepladsen idag. Dog kan jeg egentlig ikke kan tillade mig, at være utilfreds med en andenplads, når jeg jo bare napper 40 point istedet for 33, hehe! :D

Tillykke til BoblereN med sejren! -og fantastisk godt kørt af Shumway idag! Jeg havde virkelig svært ved at følge med på mine medium dæk. Tror bare jeg holder mig til soft frem over! :D
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+3

Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 2. dec 2015 23:46

Ja tak for fedt ræs!

I aften var jeg sådan set bare glad for at jeg kunne gennemføre uden at mit spil brækkede sig. Og det gik jo fint.
Lidt heftig start, hvor jeg fik et dunk i ryggen af Dalingo i første sving. Der var jeg godt nok ved at havne i gruset, men redede den og beholdt anden pladsen.

Prøvede derefter på ikke at give Benja for lang snor, men det holdt ikke helt, og jeg skulle give maks gas for at lægge lidt afstand til Dalingo. Efterhånden kunne jeg godt se at jeg måtte holde lidt igen for dækkenes skyld, så Benja fik snor, men så kom jeg under pres fra Bobleren.

Der er stor forskel på at køre mod 100% AI og så jer, for i de testløb jeg trods mine problem fik gennemført, der havde jeg ikke de helt store kvaler med at få de soft dækkene til at holde 15 omgange, men her måtte jeg i pit efter 13, da Bobleren havde presset mig meget over en del omgange, og det der var tilbage af mine dæk var blødt som smør.

På trods af få tiendedele mellemrum, så fik Bobleren, den snu ræv, reageret på mit pitstop og gik med ind. Desværre kiggede jeg lidt for meget i bakspejlet i pit indkørslen, så jeg fik bremset for sent i svinget, så han kunne overhale på vej ind i pit'en.
Desværre gik der noget galt i mit pitstop, for efter dækkene var skiftet, så var crew'et evigheder om at få fjernet trykluften fra donkraftene, så Bobleren kunne uhindret lægge sig foran.

På friske dæk kunne jeg presse Bobleren, og pludseligt opdagede jeg Benja lå bagved. Det var tæt over flere omgange med ca 1 sekund i mellem os +/- nogle tiendedele. Hvis jeg hentede et par tiendedele på Bobleren så hentede Benja det samme på mig. Super fedt! =D>

Hen mod slut så sakkede Benja lidt bagud, og jeg kunne se på mine dæk, at jeg skulle holde lidt igen, så jeg tænkte at jeg måtte lade Bobleren køre, og så cementere min 2. plads. Desværre havde min dæk taget skade af det hårde ræs, så jeg begyndte at have lidt problemer i mine nedbremsninger, og det resulterede i en lille afkørsel i første chikane, så Benja kom forbi.
Jeg kunne dog igen presse ham, da min dæk var kommet lidt til hægterne, men desværre fik jeg så en 10. sekunders straf i første chikane et par omgange efter, og så måtte jeg tage til takke med 3. pladsen.

Det er dog ikke godt for min placering i den samlede stilling. Men der er sgu da spænding om de sekundære placeringer. 2-6 kæmper jo sådan set om 2-3. pladserne. Spændende! =D>

Og sidste løb kan jo blive hvad som helst, med random weather! :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+3

Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 2. dec 2015 23:49

Jeg fik iøvrigt kørt et singleplayer løb umiddelbart efter, og der var ingen problemer med mit spil.

Lidt underligt. Og nu ved jeg jo ikke helt, hvad der evt. har gjort en forskel, fordi jeg gjorde en del forskellige ting, men det må de kommende dage vise.

Det gik iøvrigt stærkt. På anden sidste omgang satte jeg ny personlig rekord på 1:31.676 :D

Nu er jeg også brugt. Har kørt 3 fulde løb her til aften inkl. kval, så nu gider jeg ikke mere.

Vi ses i næste uge.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 3. dec 2015 21:21

Så er seneste løb fra Zolder opdateret...

Billede

Giver følgende rangpoint:
Billede

Og skill point ligeledes justeret:
Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BoblereN » 4. dec 2015 07:36

Vedr. Catalunya:

Jeg havde lige 10 minutter inden sengetid i går som jeg brugte på et par omgange på catalunya.
En enkelt omgang prøvede jeg at presse den og kørte en 1.45.4xx tid, men dækkene var efter 1½ omgang ildrøde +130 grader i venstre side... Efterfølgende tog jeg bilen i pit og kørte ud på banen med friske dæk og prøvede at være blid ved dækkene (ikke bremse 100%) i nedbremsninger og først meget sent på gassen ud af svingene, og ligesom føde bilen med gas i stedet for at gå fra 0-100% gas ud af svinget... efter 2-3 omgange var dækkene igen ildrøde og +130 grader... Testede så medium compound, og den blev ligeså varmt og jeg var ca. 2 sek langsommere på det dæk

Brake ducts er 100% åbne :P

Alle fif til at sænke dæktemperaturen er velkommen..

Ellers skal vi bare sætte vejret til heavy rain?! :P
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 4. dec 2015 08:16

Uha det lyder ikke godt for Audi, vi har notorisk svært ved at køle vores dæk ned til et passende leje.. det er da lige før jeg hellere vil køre i regn, så har alle et problem, ha ha... :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BoblereN » 4. dec 2015 09:34

Man kan jo også tage det som en udfordring og prøve om det kan lade sig gøre at justere sig ud af det...
Jeg er lidt i tvivl om det er pga. for lavt dæktryk der udvikler for meget varme, eller det er fordi jeg muligvis scrubber dækkene pga. manglende greb
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf mrnybroe » 4. dec 2015 10:48

BoblereN skrev:Vedr. Catalunya:

Jeg havde lige 10 minutter inden sengetid i går som jeg brugte på et par omgange på catalunya.
En enkelt omgang prøvede jeg at presse den og kørte en 1.45.4xx tid, men dækkene var efter 1½ omgang ildrøde +130 grader i venstre side... Efterfølgende tog jeg bilen i pit og kørte ud på banen med friske dæk og prøvede at være blid ved dækkene (ikke bremse 100%) i nedbremsninger og først meget sent på gassen ud af svingene, og ligesom føde bilen med gas i stedet for at gå fra 0-100% gas ud af svinget... efter 2-3 omgange var dækkene igen ildrøde og +130 grader... Testede så medium compound, og den blev ligeså varmt og jeg var ca. 2 sek langsommere på det dæk

Brake ducts er 100% åbne :P

Jeg havde også seriøse problemer under min træning op til Zolder !
Men hævede dæktrykket en smule og åbnede brake ducts - men kan jo se du ikke har mere Brake ducts at give af:)

Ellers må du køre lidt mindre aggresivt. Selvom det selvfølgelig ikke lige er sååå nemt når man kæmper på banen.
Blive godt nok spændende at se om vi lige får regn på onsdag. Husker det LMP1 løb vi havde i ligaen. Når ens dæk bliver blå - så er det SLET ikke sjovt. Så håber sgu at vejret viser sig fra sin gode side på onsdag i Barcelona !
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 4. dec 2015 17:16

BoblereN skrev:Alle fif til at sænke dæktemperaturen er velkommen..


Du må simpelthen køre langsommere. Der er ikke andre muligheder! :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Foregående

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron