Xboxlife forum

pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf Benja190782 » 17. nov 2015 19:46

^^
Ja jeg læste godt nok, at de havde opdateret dækkene på bl.a. GT3 bilerne, men har ikke selv prøvet det endnu.
Jeg har først lige hentet min XB1 opdatering her til aften, så Project CARS opdateringen må vente til efter landskampen. :D

Tror du at det vil resultere i at vi må sætte Tyre Wear ned fra "x2" til "Real" måske?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 17. nov 2015 19:50

Det var der også nogle der foreslog på det officielle forum. Men konklusionen var vistnok at Tyre Wear indstillingerne ikke påvirker temperaturerne, da det er to forskellige ting.

Desværre har jeg ikke mulighed for at teste noget inden løb, så det kan jo være at det bliver endnu en DNF.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 17. nov 2015 19:53

Benja190782 skrev:^^
Ja jeg læste godt nok, at de havde opdateret dækkene på bl.a. GT3 bilerne, men har ikke selv prøvet det endnu.
Jeg har først lige hentet min XB1 opdatering her til aften, så Project CARS opdateringen må vente til efter landskampen. :D

Tror du at det vil resultere i at vi må sætte Tyre Wear ned fra "x2" til "Real" måske?


Jeg har læst at tire wear beregningerne ikke er ændret, det er kun selve delen vedr. varmeudviklingen på dækkene... så tænker x2 tire wear stadig er helt fint
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 17. nov 2015 21:33

Så fik jeg gang i rattet efter mit mistede save... Sjovt man kan mærke det ikke er 100% identisk sat op vs. Det gamle... Men jeg kan vidst godt leve med den nuværende...

Har lige lappet 01:47:348 efter et par omgange, der er noget at arbejde med men dog positivt at det er min hidtil hurtigste tid ;)

Video fra nævnte omgang...
http://xboxclips.com/BulletEyeDK/22560e ... b3878b16af
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf Benja190782 » 18. nov 2015 07:38

^^
Rigtig fin video, Bullet! Hvordan laver du sådan en?

Jeg kan se du skal være lidt mere aggressiv over kerb'en i sving 1 og 3, altså de to små chikaner.
Du holder dig næsten for pænt på asfalten kan man sige. :D
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 18. nov 2015 08:47

Benja190782 skrev:^^
Rigtig fin video, Bullet! Hvordan laver du sådan en?

Jeg kan se du skal være lidt mere aggressiv over kerb'en i sving 1 og 3, altså de to små chikaner.
Du holder dig næsten for pænt på asfalten kan man sige. :D


Kører altid pænt, ha ha :wink:

Når du har kørt nogle runder, og kan se dit replay i f.eks practice, så hopper du ud af spillet og starter app'en "GAME DVR", den kan du manuelt starte en optagelse med, den kan køre op til 5 min... så det er bare stoppe den når det passer og fortælle ca. hvor lang videoen skal være, så gemmer den perioden.

Herefter er videoen tilgængelig i "Upload studio", hvor man kan redigere og klippe til, samt uploade... ikke så svært endda, men det tager lige små 6-8 min at lave et klip som mit.

Dernæst er videoen på dit feed, og du kan finde det via xbox.com eller xboxclips.com/gamertag
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 18. nov 2015 08:50

Benja190782 skrev:^^

Jeg kan se du skal være lidt mere aggressiv over kerb'en i sving 1 og 3, altså de to små chikaner.
Du holder dig næsten for pænt på asfalten kan man sige. :D


Sjovt nok, så syntes jeg mine tider er bedre når jeg ikke er for meget på kurberne i lige den chikane, måske nedbremsningen således bare skal være en anelse senere så jeg kommer ind med mere fart ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf mrnybroe » 18. nov 2015 09:11

BulletEyeDk skrev:Så fik jeg gang i rattet efter mit mistede save... Sjovt man kan mærke det ikke er 100% identisk sat op vs. Det gamle... Men jeg kan vidst godt leve med den nuværende...

Har lige lappet 01:47:348 efter et par omgange, der er noget at arbejde med men dog positivt at det er min hidtil hurtigste tid ;)

Video fra nævnte omgang...
http://xboxclips.com/BulletEyeDK/22560e ... b3878b16af

Flot runde Bullet - og den lyder sgu sprød den Audi !!
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf Benja190782 » 18. nov 2015 12:02

BulletEyeDk skrev:
Benja190782 skrev:Sjovt nok, så syntes jeg mine tider er bedre når jeg ikke er for meget på kurberne i lige den chikane, måske nedbremsningen således bare skal være en anelse senere så jeg kommer ind med mere fart ?


I sving 1. skal du bremse lige før 150 meter skiltet.

I sving 3. skal du bremse lige under broen (den gamle bane) og hvis du er rigtig dygtig, så får du dit venstre forhjul på indersiden af den lille orange/røde "bakke" som ligger på kerb'en til indgangen af sving 3. Altså bilen skal kører hen over uden at hjulene rammer den lille "bakke" på kerb'en.

I sving 7. skal du bremse under broen og ikke bruge for meget kerb til indgangen i svinget - på vej ud af sving 7 må du heller ikke ramme kerb'en på din venstre side og samtidigt skal du bagefter så langt ud på din højre side, at du næsten rammer det grønne felt på asfalten.

I sving 8. skal du bremse ved 100 meter skiltet. :D

Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 18. nov 2015 14:59

Benja190782 skrev:
BulletEyeDk skrev:
Benja190782 skrev:Sjovt nok, så syntes jeg mine tider er bedre når jeg ikke er for meget på kurberne i lige den chikane, måske nedbremsningen således bare skal være en anelse senere så jeg kommer ind med mere fart ?


I sving 1. skal du bremse lige før 150 meter skiltet.

I sving 3. skal du bremse lige under broen (den gamle bane) og hvis du er rigtig dygtig, så får du dit venstre forhjul på indersiden af den lille orange/røde "bakke" som ligger på kerb'en til indgangen af sving 3. Altså bilen skal kører hen over uden at hjulene rammer den lille "bakke" på kerb'en.

I sving 7. skal du bremse under broen og ikke bruge for meget kerb til indgangen i svinget - på vej ud af sving 7 må du heller ikke ramme kerb'en på din venstre side og samtidigt skal du bagefter så langt ud på din højre side, at du næsten rammer det grønne felt på asfalten.

I sving 8. skal du bremse ved 100 meter skiltet. :D

Billede


Tak for det... sjovt nok så passer det helt 100% med hvad jeg selv har brugt som bremsepunkter :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf mrnybroe » 18. nov 2015 15:08

Benja190782 skrev:
BulletEyeDk skrev:
Benja190782 skrev:Sjovt nok, så syntes jeg mine tider er bedre når jeg ikke er for meget på kurberne i lige den chikane, måske nedbremsningen således bare skal være en anelse senere så jeg kommer ind med mere fart ?


I sving 1. skal du bremse lige før 150 meter skiltet.

I sving 3. skal du bremse lige under broen (den gamle bane) og hvis du er rigtig dygtig, så får du dit venstre forhjul på indersiden af den lille orange/røde "bakke" som ligger på kerb'en til indgangen af sving 3. Altså bilen skal kører hen over uden at hjulene rammer den lille "bakke" på kerb'en.

I sving 7. skal du bremse under broen og ikke bruge for meget kerb til indgangen i svinget - på vej ud af sving 7 må du heller ikke ramme kerb'en på din venstre side og samtidigt skal du bagefter så langt ud på din højre side, at du næsten rammer det grønne felt på asfalten.

I sving 8. skal du bremse ved 100 meter skiltet. :D

Og det gør vi bare lige 27 gange i aften :)

Det lyder simpelt, men for satan hvor jeg hader sving 3!! Synes nogle gange man kommer ind i svinget med alt for meget fart.
Bliver en spændende aften....ses senere !!
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 18. nov 2015 16:12

Der er indløbet et par afbud til i aften, dvs. vi pt. bliver 10 kørere i feltet i aften...

I og med løbsserien nu er over halvvejs, så spidser det til rent pointmæssigt, nogle har allerede "brugt" deres lod på et dårligt løb, så mon ikke der bliver gået til stålet i aften ?? =D>

Tigerjax007 vil gerne at vi starter til tiden i aften, da han er lettere presset med at nå arbejde efter løbet...
Der inviteres som altid til party chat senest 20:55, hvorefter vi starter op... vel mødt og godt løb til alle :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf mrnybroe » 18. nov 2015 16:32

BulletEyeDk skrev:Der er indløbet et par afbud til i aften, dvs. vi pt. bliver 10 kørere i feltet i aften...

I og med løbsserien nu er over halvvejs, så spidser det til rent pointmæssigt, nogle har allerede "brugt" deres lod på et dårligt løb, så mon ikke der bliver gået til stålet i aften ?? =D>

Tigerjax007 vil gerne at vi starter til tiden i aften, da han er lettere presset med at nå arbejde efter løbet...
Der inviteres som altid til party chat senest 20:55, hvorefter vi starter op... vel mødt og godt løb til alle :mrgreen:

Team #35 Illocom melder deres kører mrnybroe klar til Monza. Han er i top form idag - er kommet under 01:50:xxx i omgangstid, hvilket er store ting for den semi-professionelle køre!
Yderlig har han sendt kone til Orlando og sendt største delen af børnene på ferie, så han kan nå at træne op til selve løbet. :)

Helt fint med mig hvis vi kommer igang til tiden. Har en aftale med et par tanks (læs: World of Tanks) senere i aften :)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf Benja190782 » 18. nov 2015 16:51

@Bullet: kan det passe at man ikke kan notere en tid for controller og en for rat på den samme bane?

Jeg har kørt 01:46:112 på Monza med controller, men det ser ikke ud til at jeg kan notere tiden, uden at det går ud over min tid med rat. :?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 18. nov 2015 17:04

Benja190782 skrev:@Bullet: kan det passe at man ikke kan notere en tid for controller og en for rat på den samme bane?

Jeg har kørt 01:46:112 på Monza med controller, men det ser ikke ud til at jeg kan notere tiden, uden at det går ud over min tid med rat. :?


Nej det kan du ikke, med mindre du kører i en anden bil og i mellemtiden skifter din profil til at du kører med controller...

Men på samme bil kan det ikke lade sig gøre....jeg kan godt følge dig i at man måske burde kunne gøre det, men den tanke har jeg slet ikke haft fra starten af da jeg byggede databasen og koden op.

Alt efter hvad du har opdateret i din profil, vil en tid opdateres som kørt med rat eller controller på en given bil på en given bane.

Du kan dog opdatere tiden under LAP2 og notere det som værende med controller, det er dog kun dig selv som kan se denne tid, da det kun er tiderne fra LAP1 der vises på practice tiderne.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster