Xboxlife forum

pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf BoblereN » 13. nov 2015 10:24

Billede

Billede

Så står Monza GP for døren, det bliver vanvittigt spændende :mrgreen:

Som i kan se nedenfor har he1nz skrevet til mig, han har undskyldt for, at han udeblev fra sidste løb, og samtidig skrevet, at han melder fra resten af løbsserien, vi er derfor nede på 13 tilmeldte pt.

Afmeldt fra resten af serien:
he1nz

Afbud:
Racing Bull DK
ATO DK
Chokofanten

Vigtige detaljer forud for løbet:
- Have styr på løbsseriens regler -> http://pcars.xbl.dk/series_rules.php
- Husk at vælge det livery og den bil du er registreret med
- Husk på forhånd at have styr på benzinforbrug, herunder også en strategi for pit-stop, da vi kører med 1 obligatorisk pit-stop
- Ad ovenstående er det således vigtigt at du har konfigureret enten controller eller rat med "pit request", så du kan varsle dit pit-crew om at du kommer ind.
- Sørg for, at din internet linje ikke er under voldsomt pres med enten streaming eller decideret download i den time løbet afvikles.
- Sørg for at din xbox har åben NAT (meget vigtig ellers bliver folk disconnected)

Hvis du bliver forhindret så giv venligst besked...

Seneste løb på Monza havde følgende resultat:
http://pcars.xbl.dk/show_specific_race.php?id=MTI2

Som sidst har jeg kigget PC leaderboards for GT3 klassen, her ses bedste tider for de enkelte biler:

01:42:406 Mercedes-Benz SLS AMG GT3
01:42:854 Aston Martin V12 Vantage GT3 (*)
01:43:237 Bentley Continental GT3
01:43:514 Audi R8 LMS Ultra
01:43:664 BMW M3 GT
01:43:752 Ruf RGT-8 GT3
01:44:026 McLaren 12C GT3
01:44:808 BMW Z4 GT3 (*)
01:45:068 Ginetta G55 GT3
01:45:732 Aston Martin V8 Vantage GTE

(*) hutigste tid var ikke gyldig, så der er anvendt 2.hurtigste tid for begge biler


EDIT: har lånt BoblereN's tråd, det kunne ikke lade sig gøre at klippe klistre, så hans og mit efterfølgende indlæg fra seneste løbsserie tråd kom med heri uden at de kom til at ligge øverst, så nu gør vi det lige sådan her... om ikke andet syntes jeg det var vigtigt de kom med over i den nye tråd, da de ellers hurtigt bliver glemt.
/BulletEyeDK
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

BoblereN's indlæg:

Det er imponerende!!

Blot for at holde mig lidt til tråden vil jeg også gerne takke for et godt ræs i onsdags og i den forbindelse lykønske Benja med sejren. Ingen tvivl om det var den rigtige vinder, til trods for at vi havde mange omgange lige i røven af hinanden - fed battle.

Fra løbet vil jeg dog gerne fremhæve, at backmarkers simpelthen bliver nødt til at give plads. Specielt hvis man ikke er på chatten.

Benja lykkedes at overhale mig, da jeg laver en fejl og han smutter forbi omkring omgang 17-18 stykker.
Helt i orden, og herefter hænger jeg i med et gap på ca. 2 sek de efterfølgende 2-3 omgange. Vi nærmer os herefter ATO med en omgang, og det lykkedes med besvær for Benja at gå forbi da han ikke agter at give plads.
Jeg nærmer mig ATO hurtigt da vi vitterligt kører stærkere end ham på banen, han går bredt ind i sving 1 efter langsiden hvorfor jeg med det samme griber chancen og angriber indenom, og her troede jeg han ville give plads, men i stedet vil han ind i ideallinjen og kollidere med mig så vi begge må en tur i græsset.
ATO kommer først ud herfra og jeg indhenter ham hurtigt igen, hvor han IGEN vil til at slås om placeringen til trods for der ingen kamp er om den, men derimod ødelægger en kamp mellem første og andenpladsen totalt. Herefter ligger jeg 18 sek efter Benja...

Jeg synes det er tåbeligt og ikke i orden - Jeg ville ikke kunne have indhentet Benja alligevel, men formentlig have holdt et mindre gap, måske lagt lidt pres og hvem ved om Benja også kan lave en fejl?... Ros til alle andre backmarkers, de gav plads med det samme.

Jeg er skuffet over ATO's opførsel på banen, da jeg før har kørt side om side med ham, og han før altid har vist go forståelse for hvornår der skal gives plads og ikke plads.

Havde kampen med ATO været om en position havde det været noget helt andet...

Jeg nævner blot episoden så vi en anden gang kan være den foruden. Det er bittert at køre et intenst løb og kæmpe om en placering, hvad end det er om 1. eller 7. pladsen, men at få det ødelagt af en langsomt kørende der bliver lappet.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS løbsserie 4/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 13. nov 2015 11:33

Jeg hørte godt der på chatten blev snakket om at man ikke blev lukket igennem, i den situation er det selvfølgelig ærgeligt at ATO DK ikke selv var på chatten.

Jeg har desværre ikke selv mulighed for at gennemse noget replay, da jeg ikke kunne gemme mit replay, hvor jeg fik en fejl, formentlig pga. for mange gemte i forvejen :shock:

Hvis andre har mulighed for at gennemse og lave video vil det være helt i orden, ATO DK må også meget gerne komme med et par ord om hans egen oplevelse af episoden/erne

Der skal selvfølgelig gives plads til hurtigere biler, der lapper en langsommere kørende, ingen tvivl om det, det er faktisk også listet i regelsættet... har fremhævet det herunder:

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 5/8 (18-11-2015)

Indlægaf Benja190782 » 13. nov 2015 17:22

På det øverste billede står der fastest lap på 01:46:xxx
Jeg har da kørt 01:45:5xx tider, Bullet! :mrgreen:
Senest rettet af Benja190782 13. nov 2015 17:24, rettet i alt 2 gange.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: pCARS løbsserie 5/8 (18-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 13. nov 2015 17:23

Benja190782 skrev:På det øverste billede står der fastest lap på 01:46:xxx
Jeg har da kørt 01:45:5xx tider, Bullet! :mrgreen:


Ja til træning :mrgreen:

Fastest laps inkluderer kun tider sat i kvalifikationer på løbsdage, eller i selve løbene, når vi forhåbentlig engang kan gemme dem også 8)

EDIT: i må lige bære over med mig... prøver lige at få de 2 indlæg med over fra den seneste tråd, men det driller lidt :roll:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS løbsserie 5/8 (18-11-2015)

Indlægaf Benja190782 » 13. nov 2015 17:24

Nå for dælen, okay så forstår jeg bedre. :D
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: pCARS løbsserie 4/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 13. nov 2015 18:07

Kunne som jeg skrev i tidligere indlæg ikke gemme replay fra løbet i Brno, det har så nok været årsagen til at jeg idag har haft et korrupt savegame :shock:

Damn siger jeg bare... ikke så meget at min karriere i singleplayer delen er væk, det kan jeg leve med, for der havde jeg kun spillet 3 sæsoner, og det er ikke rørt siden juni måned...

Nej det der ærgrer mig mest er alle mine setups som jeg har lavet siden maj er væk... det er eddermagme en sur pille at sluge... nogle setups var bedre end andre, det ved jeg... men bare den tid alene der er brugt på at finpudse sine setups, og så er det bare væk...

Planen til det kommende løb på Monza var klar... en finpudsning af det setup vi brugte sidst og så bare tør-træning på banen... men nu bliver det en helt anden historie :cry:

Skal også have indstillet min FFB helt fra bunden igen, det brugte jeg også noget tid på da jeg fik mit rat... så det bliver sgu godt nok et noget presset Audi team de næste par dage... inden løbet på Monza... [-o<
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf BoblereN » 13. nov 2015 18:29

Lyder som da manor marussia skulle stille til start i det første gp. De havde bare glemt usben til at ligge software på bilen :P
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf Benja190782 » 13. nov 2015 18:31

Jeg skal nok hjælpe dig det jeg kan, Bullet. Husk at dreje dit TX rat helt ud til 100 og ikke bare 95, når du kalibrere rattet. Hvis du vil have hjælp til nogle setups, så siger du bare til.

Det er da godt nok surt - har selv været igennem samme tur for noget siden. :?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 13. nov 2015 19:17

BoblereN skrev:Lyder som da manor marussia skulle stille til start i det første gp. De havde bare glemt usben til at ligge software på bilen :P


Haha... ja det kunne sagtens være et lignende scenarie vi kommer til at se, jeg har da stadig nøglen om ikke andet :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 13. nov 2015 20:05

Ja, det er surt at miste i savegame, specielt pga setups. Jeg havde kun kørt 1 sæson da det skete for mig. Det var nu ikke så meget et korrupt savegame, men problemet med ikke at kunne gemme setups på alle baner jeg havde, men resultatet var det samme.

Derfor er jeg begyndt at skrive mine setups ind i et spreadsheet og inkluderer mine hurtigste tider med det pågældende setup hvis jeg skulle begynde at lave småjusteringer.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf dalingo » 14. nov 2015 02:38

Uha det tegner til et spændende løb på onsdag. På tiderne ser det ud til at Z4'eren ikke er bedste bil på denne bane. Jeg kan se på mine tider at jeg selv er ca. et halvt sekund hurtigere i mclaren i forhold til Z4.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+2

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf BonZo » 14. nov 2015 06:02

Har brugt en del tid på det sidste sammen med min gode ven, som jeg har en fælles fortid med hos McLaren.

http://ekstrabladet.dk/sport/anden_spor ... lt/5825611

Det har været et par hårde men sjove uger, med en masse bobler og babes, men lige umiddelbart regner jeg med at jeg nok skal blive frisk til at gennemføre Onsdagens løb og få min 9. Plads.
Man bliver aldrig for gammel til at game - Man er først gammel den dag man holder op
BonZo
Niveau 1
 
Indlæg: 69

+2

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf Benja190782 » 14. nov 2015 09:19

dalingo skrev:Uha det tegner til et spændende løb på onsdag. På tiderne ser det ud til at Z4'eren ikke er bedste bil på denne bane. Jeg kan se på mine tider at jeg selv er ca. et halvt sekund hurtigere i mclaren i forhold til Z4.


Ja Aston Martin og Bentley'en har klart en fordel på denne highspeed bane! Men der kan sagtens findes fart i Z4'eren - det ligger bare mere i svingende end på langsiderne.
Jeg når kun en topfart på sølle 269 km/t i Z4'eren, men alligevel kan jeg kører 01:45:529 på Monza. :D

Så ja, det bliver rigtigt spændende - vi må håbe Racing Bull, ATO og Chokofanten kan få noget fart i deres raketter, fordi så bliver det rigtig sjovt! :D

De har i hvert fald en fordel på Monza.. :wink:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 14. nov 2015 11:41

Så er BMW Motorsport ankommet til Monza.

Det er tydeligt at teamet har lært at samarbejde bedre. På rekord tid fik de sat bilen op, så den er konkurrence dygtig.
Det tog under en time at få tiden ned på 1:45.546.

"Nu skal vi også lige teste løbs distancen, og se hvordan det fungerer, men det er positivt at vi allerede er kommet dertil, og jeg har tiltro til at det nok skal fungere. Det er et stort cadeau til gutterne i pitten." udtaler stjernekøreren ShumwayDK
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 14. nov 2015 13:16

ShumwayDK skrev:Så er BMW Motorsport ankommet til Monza.

Det er tydeligt at teamet har lært at samarbejde bedre. På rekord tid fik de sat bilen op, så den er konkurrence dygtig.
Det tog under en time at få tiden ned på 1:45.546.

"Nu skal vi også lige teste løbs distancen, og se hvordan det fungerer, men det er positivt at vi allerede er kommet dertil, og jeg har tiltro til at det nok skal fungere. Det er et stort cadeau til gutterne i pitten." udtaler stjernekøreren ShumwayDK


Når i nu er i så god tid, så ta' da en snak med marshalls/officials, det vil helt sikkert ikke være dumt at kende til deres smertegrænse mht. hvordan man skærer svingene osv. :mrgreen:

I har jo som sådan "brændt" et løb af på den konto... :wink:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster