Xboxlife forum

pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 19. nov 2015 19:58

Ja, tak for godt løb.

Jeg skulle godt nok bruge 3-4 omgange før jeg fik bilen under kontrol. Jeg havde lidt i panik fyldt godt med luft i venstre for- og baghjul, for at forsøge at kompensere for den noget højere temperatur jeg konstaterede patch 6 havde introduceret. Det gjorde, at bilen ikke helt reagerede som under mine træninger.
Under træning inden patch 6 var mit venstre fordæk på mellem 93-96 grader. Efter patch 6 inden jeg øgede dæktrykket kom det op over 120 grader inden jeg stoppede. Jeg fik det lidt under kontrol i løbet med det forhøjede dæktryk, så det lå på 105-110 grader hvilket var ok.

Starten var perfekt da lyset skiftede til grøn, men da jeg ikke rigtigt havde fået prøvet starter, så vidste jeg ikke helt hvor bremsepunktet lå til første chikane, så i et forsøg på ikke at bremse for sent og tage Benja ud i chikanen, blev jeg lidt for forsigtig og fik helt klart bremset for tidlig og kom skidt igennem.

På 2. omgang fik jeg bremset for sent til første chikane og fik en 5 sekunders straf, hvor 2 kom forbi (tror det var Bullet og Dalingo), men på samme omgang, eller omgangen efter, fik den ene skubbet den anden ud i en 5 sekunders straf, så jeg kunne komme op på 3. pladsen, og igen omgangen efter i første chikane fik jeg min 2. plads tilbage da Bullet (tror jeg det var) tog en lille snurretur.

Jeg fik hevet 15 omgange ud af mit første sæt soft dæk. Jeg skulle nok have nøjedes med 14, da 15. omgang blev langsom, da det var som om dækkene pludseligt gav op. Men jeg fik da prøvet at ligge på 1. pladsen en omgang. :D

Mht tunnelsyn så fik jeg det hen mod slutningen af løbet ved indgangen til Parabolica, da jeg pludseligt fik øje på 50 meter skiltet. Jeg synes det var tåbeligt dengang de erstattede gruset med asfalt der, men det reddede mig denne gang, da jeg kunne slide derud med blokerede hjul og liste tilbage på banen. :D

Ok tilfreds med 2. pladsen, og vigtigt at Berlingo mistede et skridt og "kun" blev 4'er 8)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 19. nov 2015 19:59

Rigtigt ærgerligt med dine problemer Tiger, og jeg kan sgu godt forstår hvis du giver op, selvom jeg håber du bliver.

Jeg er helt med på, at du får lov til at prøve at skifte bil, men jeg kunne godt lige tænke mig at spørge om du også har prøvet at slette dit savegame?

Når nu reinstallation af spillet ikke har hjulpet, så kunne der måske være noget "snavs" i savegame det kommer til udtryk på den måde. Det er godt nok ikke noget, som jeg er stødt på, når jeg har læst i diverse fora, men det var en mulighed.
Og mærkeligere ting er jo sket med dette spil, så hvorfor ikke.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 19. nov 2015 21:50

Jeg når desværre ikke at få opdateret hjemmesiden med løb og point i aften, har haft alt for mange ting om ørerne og batterierne er døde...

Dog er selve udregningen vedr. rang/skill foretaget og jeg kan løfte sløret for følgende point uddelinger:

Rangpoint / Skillpoint (ændringer)
+1.475 / +0.069 Benja190782
+0.989 / +0.036 ShumwayDK
+0.906 / +0.038 BoblereN
+0.820 / +0.002 DalingoDK
+0.688 / +0.006 MortnDK
+0.616 / +0.012 mrnybroe
+0.588 / +0.008 BulletEyeDK
+0.562 / +0.017 grabovac88
+0.519 / +0.048 BonzoDK
+0.259 / -0.014 Tigerjax007

Jeg får opdateret hjemmesiden i morgen og ser lige på evt. video materiale 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf dalingo » 20. nov 2015 10:21

Tak for løbet herfra også.

Jeg er lidt ærgerlig over løbet hvor jeg synes der var flere ting der ikke gik min vej. Først røg jeg ud af kvalen og matte starte fra 9. pladsen i stedet for 4. I løbet fik jeg i den sædvanlige tumult på de første omgange kæmpet mig godt op på en 3. plads foran Bobleren, men blev så taget ud af Bullet. Jeg opdagede intet før jeg lå ude i gruset. Heldigvis var bilen vist rimelig uskadt og jeg fik indhentet og overhalet Bobleren igen og kunne faktisk også trække fra ham pga. hans skade. På 12. omgang fejler jeg i sving 7, ryger i væggen og mister 3. pladsen. Jeg må tage et lidt tidligt pitstop (lige som Bobleren) og da vi er på banen igen er der vist 11 sekunder i mellem os som nogenlunde holder til mål. Jeg får kørt nogle rigtigt gode omgange mod slutningen af løbet og kan i det mindste glæde mig over at jeg på 25 omgang sætter min og løbets bedste tid på 1:45:864. Men alt i alt føler jeg at med lidt mindre uheld og en smule mere stabilitet kunne have kæmpet med om 2. pladsen.

Ser frem til næste løb!
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+2

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 20. nov 2015 14:57

Jeg har gennemgået min replay og kan konstatere at 2 biler holder tilbage på gridden efter start - det er så typisk efterhånden :lol:

Om der således også er byttet rundt på kører navne/biler er lidt svært at bedømme, men det har vi jo set før...

Jeg har efter bedste evne lavet 2 videoklip, der viser de hændelser jeg var involveret i med andre biler i starten af løbet...

Vedr. bremsefejl #1 så er der ingen tvivl om at det helt klart er min skyld at der sker et sammenstød, jeg får simpelhen ikke bremset ordentlig ned før svinget, og kommer ind med for meget fart i forhold til min placering på vejen.

Vedr. bremsefejl #3 så er det her jeg får "tunnelsyn", ud fra bremselyset forsøger jeg at få bilen bremset ned, dog tror jeg at bilens fart er højere end ellers ved det sving pga. af drag - så det er helt klart en fejlbedømmelse af bremselængden fra min side.
Sjovt nok så ser det ikke ud til, at jeg rammer nogen - det tror jeg bare jeg gjorde i løbet ? ved ikke om det er den her situation hvor DalingoDK blev taget ud ?

Den første video er lidt lang...

#1
http://xboxclips.com/BulletEyeDK/984168 ... fc8451742e

#2 og #3
http://xboxclips.com/BulletEyeDK/87405f ... 995d269706
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf Benja190782 » 20. nov 2015 16:57

^^
Gode klip, Bullet! :D

Vedr. klip #1 så kan det godt være, at der er kontakt mellem dig og BoblereN, men der kan heller ikke være nogen tvivl om, at BoblereN selv bremser lidt for sent op til netop sving 3. Han bremser først EFTER at han er kørt under broen, hvilket utvivlsomt giver ham besvær med, at komme igennem chikanen.

Det er svært at bedømme den kontakt imellem jer, da det fra Chase Cam godt nok ser ud til, at du puffet lidt til ham.
Men fra de andre vinkler, så er der faktisk ikke synlig kontakt hvis du spørger mig. Det er dog ikke ensbetydende med at man ikke kan mærke en eventuel kontakt.

Uanset hvad mener jeg BoblereN også selv bremser for sent her.

De andre klip er helt væk, haha! MEGA bremsesvigt! :lol:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 20. nov 2015 17:03

Det er sjovt med de replays for jeg oplevede de to første situationer på nærmeste hold, men det er Dalingo's bil der er vist.
I #1 Det var mig som overhalede BoblereN, da han fik straf af at du skubbede til ham. Jeg var nervøs for at jeg selv fik straf for at overhale ham uden for banen. Men det gik. I mit tidligere løbs referat fik jeg dog skrevet at det var Bullet og Dalingo der var i infight, men jeg husker åbenbart forkert, og jeg har selv glemt at gemme replay :D

I #2 var det også mig der lå lige efter dig. Jeg kan nemlig huske at du spandt og jeg selv fik bremset meget sent. Jeg kommenterede endda på det. Men igen er det Dalingo's bil der er vist. :D

Til gengæld kan jeg se i starten af #2 at min bil holder stille på grid'en. :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 20. nov 2015 17:11

Placeringerne i klip #1 synes jeg også er forkerte. I starten af klippet er det mig der kører langsomt, fordi jeg fik straf, da jeg bremsede for sent i chikanen. Men det er jeg ret sikker på jeg gjorde fra 2. pladsen og da I så kom forbi var jeg 4'er, og jeg er sikker på at det er Benja på 1. pladsen man lige kan skimte.

Og da jeg går forbi dig i klip #2 er jeg tilbage på 2. pladsen.

Sådan husker jeg det ihvertfald. Eller også er jeg blevet meget underlig i hovedet og lever en andens kørers liv? :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 20. nov 2015 18:29

ShumwayDK skrev:Placeringerne i klip #1 synes jeg også er forkerte. I starten af klippet er det mig der kører langsomt, fordi jeg fik straf, da jeg bremsede for sent i chikanen. Men det er jeg ret sikker på jeg gjorde fra 2. pladsen og da I så kom forbi var jeg 4'er, og jeg er sikker på at det er Benja på 1. pladsen man lige kan skimte.

Og da jeg går forbi dig i klip #2 er jeg tilbage på 2. pladsen.

Sådan husker jeg det ihvertfald. Eller også er jeg blevet meget underlig i hovedet og lever en andens kørers liv? :lol:


Jeg kan huske jeg kørte som 2'er lige inden jeg lavede bremsefejlen i sving1, der kostede mig 2 placeringer...

Det er skideærgeligt at man ikke engang kan stole på replay :shock:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf BoblereN » 20. nov 2015 19:06

@Bullet, super med lidt video på det. Jeg vil kalde det en race incident. Jeg troede faktisk jeg efterlod mere plads på indersiden ind i chikanen, men kan godt se du nærmest skulle have hele bilen op på kerb'en for at få plads..
- jeg vil lige tjekke min egen replay for at se, om det er samme plads jeg giver dig i den

@Benja, nu er det jo ikke dit setup jeg kørte med men mit eget, hvor jeg havde gjort noget ud af, at opnå kortere bremsedistance. Mit bremsepunkt var umiddelbart efter bro'en, og der kunne jeg sagtens nå at komme igennem chikanen... Det gjorde jeg i hvert fald i næsten 27 omgange... Måske bremsede jeg lidt tidligere med slidte dæk :)
Så med den nedbremsning jeg laver da bullet ligger på indersiden, kan jeg sagtens komme igennem chikanen, og hvis du ser videoen ligger jeg også an til at komme igennem chikanen, men bilen bliver sat ud af kurs af sammenstødet med bullet og i stedet får jeg en tidsstraf for cut track som var umulig at undgå.
Jeg var måske selv ude om den, da jeg ikke mener på bullets video at efterlade nok plads til bullet på indersiden..

@Dalingo, jeg havde samme fornemmelse som dig efter løbet. ærgelig over ikke at komme til at kæmpe om 2. pladsen som jeg selv mente jeg kunne :)
Det var en skam du fik sat bilen i hegnet... Men det kan jo ske når materiellet presses.. Det var solo uheld ikke?
Derudover var det en skam, at du, shumway og jeg stort set kørte identiske omgangstider. Tænk hvis vi alle tre havde lagt tæt? Så havde det været et noget sjovere og spændende løb, end den tidstagning jeg oplevede... :P Jeg havde kun ræs de første 3-4 omgange... Derefter var det slut, så var jeg palle alene i verden..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf dalingo » 20. nov 2015 19:46

Jeg tror også Bullets andet videoklip er helt i skoven. Som Shumway skriver så ser det ud til at han har stjålet mit livery og jeg derved er blevet usynlig!!!! Men kan se (og høre) på replayet at Bullet rent faktisk rammer noget lige inden chikanen. Jeg fik ikke gemt replay så jeg kan ikke lave et bedre klip.

Mht. til min tur i hegnet så var det helt min egen skyld. Dog provokeret af at jeg havde besluttet mig for at få mest muligt afstand mellem mig og Bobleren inden pitstoppet (o;
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 20. nov 2015 19:49

dalingo skrev:Jeg tror også Bullets andet videoklip er helt i skoven. Som Shumway skriver så ser det ud til at han har stjålet mit livery og jeg derved er blevet usynlig!!!! Men kan se (og høre) på replayet at Bullet rent faktisk rammer noget lige inden chikanen. Jeg fik ikke gemt replay så jeg kan ikke lave et bedre klip.

Mht. til min tur i hegnet så var det helt min egen skyld. Dog provokeret af at jeg havde besluttet mig for at få mest muligt afstand mellem mig og Bobleren inden pitstoppet (o;


Det tror jeg faktisk du kan have ret i, ifm. jeg lavede det replay undrede jeg mig også over at det lød som om jeg ramte noget uden egentlig at kunne se hvad jeg ramte...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 20. nov 2015 20:34

Så er løb, rang/skill point opdateret... check det ud på hjemmesiden... 8)

EDIT: DalingoDK og grabovac88 er begge noteret for henholdsvis 4/5 plads i kvalen, såfremt i kan huske den tid i fik noteret inden i blev kastet af så lad mig vide ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS løbsserie 5/8 (11-11-2015)

Indlægaf Benja190782 » 20. nov 2015 21:05

BoblereN skrev:@Benja, nu er det jo ikke dit setup jeg kørte med men mit eget, hvor jeg havde gjort noget ud af, at opnå kortere bremsedistance. Mit bremsepunkt var umiddelbart efter bro'en, og der kunne jeg sagtens nå at komme igennem chikanen... Det gjorde jeg i hvert fald i næsten 27 omgange... Måske bremsede jeg lidt tidligere med slidte dæk :)
Så med den nedbremsning jeg laver da bullet ligger på indersiden, kan jeg sagtens komme igennem chikanen, og hvis du ser videoen ligger jeg også an til at komme igennem chikanen, men bilen bliver sat ud af kurs af sammenstødet med bullet og i stedet får jeg en tidsstraf for cut track som var umulig at undgå.
Jeg var måske selv ude om den, da jeg ikke mener på bullets video at efterlade nok plads til bullet på indersiden.


Efter at have set video'en igen tror jeg faktisk du har ret - du ser godt nok ud til, at kunne hive den igennem svinget. Min fejl! :oops:

Om du skulle have givet mere plads på indersiden til Bullet ved jeg ikke rigtigt - det ligner egentlig mere, at Bullet ikke skulle ha' forsøgt en bremse duel mod dig ved denne chikane, da han på et tidspunkt i duellen, faktisk ikke er nok på siden af dig, til at angribe. Der var det bare desværre for sent for Bullet at trække sig.
Men igen, man kan altid være bagklog og det er ræs - længere er den vel egentlig ikke...
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Foregående

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron