Xboxlife forum

pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf mortnDK » 3. nov 2015 15:46

Det er simpelthen fantastisk det her :lol: :lol: :lol:
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn

+1

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 3. nov 2015 17:30

sgu underholdende læsning.

Jeg kan iøvrigt fortælle at det, hos BMW Motorsports, i går kom til håndgemæng mellem kører og race engineer, fordi bilen performede elendigt under den eneste test de havde booket på Imola inden løbsdagen. Forskellen mellem simulator og virkelighed var gigantisk.
Teamchef Dr. Heimlich var dog hurtig til at skille parterne ad, og efter en opringning hjem til hovedkvarteret viste det sig at simulatoren var sat til vinterløb, men det er åbenbart højsommer i Imola for tiden.
Med kun en time tilbage af testvinduet fik mekanikerne travlt med at justere på bilen, og det endte da heldigvis med at de fik flikket noget sammen der kunne bruges, så et test på løbsdistancen i det mindste kunne gennemføres uden sort flag.

Dr Heimlich gave efter testen et kort interview:
"Det er rigtigt ærgerligt. Jeg synes vi var godt forberedte. Det hele spillede i simulatoren, og derfor mente vi ikke der var brug for at booke så mange tests på selve banen. Og så er der en it-knude der har tastet forkert. Desværre betyder det, at vi nok ikke har så meget at skyde med på selve løbsdagen, men nu må ShumwayDK bare ud og gøre det så godt han kan. Det er ikke hans fejl. Han skal dog lære ikke uden videre at ytre sig på diverse race fora. Naturligvis tæller hans PB tid, og der er ikke forskel på cut-track detection. Bilen duede bare ikke under de faktiske forhold."

Dr Heimlich slutter det korte interview med at fastslå "Vi har stor tiltro til vores førstekører." :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf BonZo » 3. nov 2015 18:00

BulletEyeDk skrev:BREAKING NEWS.....

Ifm. den seneste træning i går på Imola, er der blandt de tilstedeværende pressefolk/mekanikere osv. begyndt at løbe en historie... nogle vil måske nok mene at det lige er vand på deres mølle, mens andre helt sikkert har et forklaringsproblem.

Nedenstående billede er taget af Audi's pressechef S.Tempel, der tog et billede af Audi's reserve bil da den lappede et par omgange, efter den ordinære træning.

Billede

Billedet ser ved første øjekast ret uskyldigt ud, men da S.Tempel her til morgen fremviste mig de billeder han havde taget i går, var der alligevel noget vi studsede over...

Som i kan se af nedenstående billede, har vi forsøgt at fremhæve hvad der ligner et næsten tomt øl glas samt en sjat rødvin, dette var placeret på en lille papkasse i nærhed af sidste chikane, hvor en McLaren service bil ses holde bag hegnet.... :shock:

Om nedenstående kan være den reelle årsag til at BonZoDK blev bortvist fra træningen vides ikke, dog ved vi, at netop hans McLaren ved flere episoder er set i gruset i netop det sving.

Vi har uden held forsøgt at få en kommentar fra BonZoDK her til morgen, men hans telefon bliver ikke svaret... :roll:

Billede



Endnu et bevis på at der er mange i motorsporten der vil mig ondt.
Om det bunder i misundelse er svært at svare på, men fakta er at nogen vil have mig ned med nakken.

Den skarpe iagttager vil hurtigt spotte at disse billeder er manipulerede. Det er ganske simpelt at kigge på Audi logoet under begge billeder, og konstatere at her er noget der ikke stemmer overens.
Jeg skal vist have en snak med løbsledelsen i nær fremtid. Mon ikke der kan forventes en tidsstraf eller to til teamet bag billederne ? :lol: :lol:
Man bliver aldrig for gammel til at game - Man er først gammel den dag man holder op
BonZo
Niveau 1
 
Indlæg: 69

+1

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf mrnybroe » 3. nov 2015 18:21

mortnDK skrev:Det er simpelthen fantastisk det her :lol: :lol: :lol:

Ja - det er sgu konge det her.
Ikke nok med at selve løbet er totalt underholdende - så er optakten også begyndt at være underholdende at følge med i.

Håber at bobleren' pit crew har sikret stikkontakten med et stykke tape. Så han ikke mister strømmen på maskinen igen :)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 3. nov 2015 19:49

BonZo skrev:
BulletEyeDk skrev:Billede



Endnu et bevis på at der er mange i motorsporten der vil mig ondt.
Om det bunder i misundelse er svært at svare på, men fakta er at nogen vil have mig ned med nakken.

Den skarpe iagttager vil hurtigt spotte at disse billeder er manipulerede. Det er ganske simpelt at kigge på Audi logoet under begge billeder, og konstatere at her er noget der ikke stemmer overens.
Jeg skal vist have en snak med løbsledelsen i nær fremtid. Mon ikke der kan forventes en tidsstraf eller to til teamet bag billederne ? :lol: :lol:


Jeg kan ikke andet end forestille mig, at 2 billeder med forskellige vinkler kan give det indtryk, at billederne skulle være manipulerede.
Pressechefen, S.Tempel har blankt afvist, at han skulle have manipuleret noget som helst i denne forbindelse, hvilket jeg selvfølgelig har fuld tiltro til.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 3. nov 2015 23:01

Chokofanten skrev:Audi er jo blevet snuppet, deres brændstofforbrug er jo steget helt vildt. Jeg hørte over radioen i sidste løb, fra den unge Audi kører fra Uldum, at han var oppe på 5 liter pr. Omgang, men det kunne også være, at jeg hørte forkert." Slutter Chokofanten.


Sidste træning vel overstået på Imola her til aften...

Chef ingeniør, Max Topfhart kunne til de lokale italienske medier afsløre, at den software opdatering bilen har fået her inden for det sidste døgn har fået brændstof forbruget ned på sølle 3.2 liter pr. omgang..., hvem havde troet det for en uge siden :mrgreen:

Daugaard, der var omringet af en større skare af lokale pressefolk blev herefter citeret for følgende: "Bilen kører godt, vores folk i garagen har virkelig gjort deres arbejde denne uge, nu skal jeg bare have 100% fokus på at køre ren asfalt i morgen, og hvis strategien for første gang i denne løbsserie sidder i skabet, så kan vi lave vores bedste resultat hidtil i løbsserien" 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf Chokofanten » 4. nov 2015 06:15

BulletEyeDk skrev:
Chokofanten skrev:Audi er jo blevet snuppet, deres brændstofforbrug er jo steget helt vildt. Jeg hørte over radioen i sidste løb, fra den unge Audi kører fra Uldum, at han var oppe på 5 liter pr. Omgang, men det kunne også være, at jeg hørte forkert." Slutter Chokofanten.


Sidste træning vel overstået på Imola her til aften...

Chef ingeniør, Max Topfhart kunne til de lokale italienske medier afsløre, at den software opdatering bilen har fået her inden for det sidste døgn har fået brændstof forbruget ned på sølle 3.2 liter pr. omgang..., hvem havde troet det for en uge siden :mrgreen:

Daugaard, der var omringet af en større skare af lokale pressefolk blev herefter citeret for følgende: "Bilen kører godt, vores folk i garagen har virkelig gjort deres arbejde denne uge, nu skal jeg bare have 100% fokus på at køre ren asfalt i morgen, og hvis strategien for første gang i denne løbsserie sidder i skabet, så kan vi lave vores bedste resultat hidtil i løbsserien" 8)


Hvad sige reglerne?
Må man godt skifte kører midt i sæsonen?
Audi har da aldrig haft en kører, som kun kørte på ren asfalt. :)
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+2

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf dalingo » 4. nov 2015 09:24

ShumwayDK skrev:Jeg siger dog bare.... Hold nu kæft noget lort. Jeg tror sgu kke jeg gennemfører på onsdag. Og jeg er kommet stærkt i tvivl om den tid jeg har sat tæller.

Der er kæmpe forskel på cut track detection under Free Practice og kval/løb. I Free Practice kan jeg køre omgang efter omgang tæt på den tid jeg har sat uden problemer. Men i kval/løb får jeg konstant cut track 1-2 gange per omgang.
Derudover, så bliver bremserne lynhurtigt for varme under løb, og det hjælper ikke rigtigt at åbne for kølingen. Har haft den helt oppe på 80% og de bliver stadig for varme... :shock:
Jeg kan ikke køre en hel løbssimulation uden at få det sorte flag, så jeg kan heller ikke få testet pit strategi.


Ok så fik vi andre lige en chance igen, for jeg kan godt nok heller ikke komme i nærheden af den tid du har rapporteret ind.

Imola er en styg bane og jeg forudser også et par sorte flag i løbet. Tungen skal holdes lige i munden....
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf dalingo » 4. nov 2015 09:26

Hvad er egentlig en fornuftig temperatur på bremserne? Mine ryger over 700 grader i perioder.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf Grabovac88 » 4. nov 2015 09:46

Siden sidste løb, og den store skuffelse det nu var for mit vedkommende. Har den forgående uge stået på druk og fest med en masse grid babes. Dette resulterede i noget af en soloulykke søndag morgen, på vej hjem fra byen.
Billede
Det har betydet at mekanikerne har haft meget travlt, med at få bilen klar igen. Så med kun 2 omgange med træning, er jeg ikke helt fit for fight. Men jeg vil gøre alt hvad der er muligt for at blive klar til i aften.

Hvis ikke jeg er online her til aften, så er det fordi jeg ikke er blevet klar.
Mvh. Ivan
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 4. nov 2015 10:13

Første post opdateret med et afbud fra he1nz, der desværre ikke får sin bil klar til i aften...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 4. nov 2015 10:15

Grabovac88 skrev:Siden sidste løb, og den store skuffelse det nu var for mit vedkommende. Har den forgående uge stået på druk og fest med en masse grid babes. Dette resulterede i noget af en soloulykke søndag morgen, på vej hjem fra byen.
Billede
Det har betydet at mekanikerne har haft meget travlt, med at få bilen klar igen. Så med kun 2 omgange med træning, er jeg ikke helt fit for fight. Men jeg vil gøre alt hvad der er muligt for at blive klar til i aften.

Hvis ikke jeg er online her til aften, så er det fordi jeg ikke er blevet klar.
Mvh. Ivan


Så skal jeg da lige love for at der blev åbnet for posen fra BMW's side... det er åbenbart ikke kun McLarens kørere der lever ekstravagant og fører sig frem i nattelivet :mrgreen:

Vi håber i når at få bil og kører klar til i aften =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 4. nov 2015 10:25

dalingo skrev:Hvad er egentlig en fornuftig temperatur på bremserne? Mine ryger over 700 grader i perioder.


Godt spørgsmål... jeg har en finger regel der siger helst ikke over 700 grader, men siden du spurgte har jeg googlet det lidt og kan se, det selvfølgelig ikke bare er ligetil, da der er forskellige typer af bremser på de forskellige biler....

Dog fandt jeg denne interessante tråd på pCARS officielle forum, den bør kunne give dig et nogenlunde svar, også et par indlæg fra SMS ansatte..

http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?26205

Specielt på side 2 kommer der et par gode svar...
En SMS ansat bekræfter at deres bremse simuleres på data fra firmaet bag denne PDF -> http://www.pagidracing.com/fileadmin/pa ... s-2014.pdf

Som jeg tolker det ser det ud til at de forskellige typer af bremser peaker mellem 400-600 grader, lidt forskelligt...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf ATOM-DK » 4. nov 2015 11:28

Breaking News!

I en pressemeddelelse fra Aston Martin Racing, Banbury, forlyder det at man arbejder i hærdigt på at gøre endnu en bil klar til aftenens løb på Imola.

Chefen for Aston Martin Racing, J. Bond udtaler.:
"Der er meget travlt i afdelingen i dag. Beslutningen om at stille op med endnu en bil i serien, blev truffet på et bestyrelsesmøde her til formiddag, så der er nok at se til. Vores kører sidder lige nu i simulatoren, i håbet om at vi kan nå det hele. Vi har hyret den meget erfarne ATO DK til at køre for os, vi har meget store forhåbninger til at han vil gøre det godt. Alle mekanikere ligger vandret for at gøre Aston Martin - V8 Vantage GTE #9 klar til aftenens løb. Vi håber på at kunne nå det hele, men i øjeblikket ser det svært ud."
ATOM-DK
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Vemmelev

+3

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf normann » 4. nov 2015 11:37

Hej jeg bliver nød til at melde afbud til i aften
Mvh Teddy(racing bull dk)
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron