Xboxlife forum

pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf Benja190782 » 29. okt 2015 18:28

Ja teamchefen for BMW har aldrig set noget lignende, siger han!
Han troede ikke det overhovedet var muligt at få Pole Position med fantomtiden 02:16:225

Han kalder mig for "Benjamin Button" fordi sidst de havde så stort et talent, var da Jenson Button fik sit gennembrud hos netop BMW og jo som bekendt endte med, at kører Formel 1. :mrgreen:

"Din fremtid ser lys ud" sluttede teamchefen af med at sige.

Jeg kan jo næsten ikke få armene ned! :lol:

Imola qui vengo!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+3

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf dalingo » 29. okt 2015 23:37

Så ligger der et klip med bobleren vs shumway:

https://account.xbox.com/da-dk/gameclip ... c471b05334

Beklager at jeg roder lidt rundt for at finde boblerens bil.

Når jeg kigger på situationen synes jeg den ser lidt svær ud. Shumway rammer ind i siden på bobleren ud af venstre svinget hvilket helt sikkert er shumways fejl. Det er dog kosmetisk og begge biler fortsætter. I næste højre sving synes jeg det ser ud til at shumway faktisk når helt (eller næsten helt) forbi bobleren under nedbremsningen. Derfor synes jeg ikke at han kan klandres for den kontakt der er. Og i hvert fald ikke for at bobleren ryger ud i græsset i det efterfølgende venstre sving og får en 5 sekunders straf. Så spørgsmålet er nok om shumway tvinger bobleren til at bremse mere end nødvendigt ved at dreje ind i hans bane under nedbremsningen og på vej ind i svinget. På videoen kan det ses at begge biler bremser præcist samtidigt og da er shumway ca. en halv længde foran.

Jeg synes det er svært at uddele skyld til shumway og ser det lidt som resultatet af en tæt kamp. Men ingen tvivl om at shumway sagtens kunne have givet mere plads, hvis han enten ville eller havde været klar over at bobleren var så tæt på.

Hvad siger i andre?
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+2

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 29. okt 2015 23:57

Super analyser BoblereN og Dalingo.

Jeg har nu lavet en kollage af mine infights: Gameclip

Kan også ses på aktivitets feedet på xboxen.

Når man ser episoden med Dalingo udefra, så kunne det godt se ud som om jeg skulle have givet plads. Det var faktisk min egen reaktion på replay'et. Men ser man det fra mit onboard, som er med i ovenstående klip, så var han der bare pludselig, og jeg kunne ikke rigtigt nå at reagere anderledes. Jeg burde nu nok have set ham forsvinde i mit bakspejl, og derfor vide at han er på siden af mig, men der er jeg fokuseret fremad. Og som jeg husker det, så sagde manden i den anden bil ikke et kvæk :)

I episoden med BoblereN, der er første berøring helt klart min skyld. Mit forsvar er at midt i svinget rammet jeg curben på indersiden og får understyring, der sender mig ud mod BoblereN.
I svinget efter mener jeg faktisk ikke rigtigt, at der er noget at kommet efter. Jeg kunne måske nok have givet lidt mere plads, men jeg havde (næsten) hele bilen forbi :wink: Selvfølgelig kan BoblereN ikke forsvinde ud af blå luft, men jeg mente jeg var forbi.
Da BoblereN efterfølgende underviger mig og kommer på græsset og får en straf (gætter jeg på), der er det ikke bevidst for at sinke ham, at jeg nedsætter farten, men for at få kontrol med bilen efter snitteren fra BoblereN. :)

Det sidste klip med mortnDK, er bare til skræk og advarsel til andre. Sådan skal man ikke forsøge at overhale en backmarker. Morten er fuldstændig uden skyld, jeg er bare et kvaj, og der er ingen berøring. Andet end med autoværnet naturligvis :D

Sidst men ikke mindst, så vil jeg lige gøre opmærksom på, at jeg er blevet ringet op af min Race Engineer. Han undskylder mange gange. De har opdaget en fejl på koblingen, så jeg var uden skyld i den dårlige start. Han lover at der sidder en frisk kobling i når jeg dukker op på Imola. :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 30. okt 2015 08:19

Opdatering af rang/skill point og selve løbs resultatet er lige udskudt til engang i eftermiddag... mon ikke det går :)

Regner også med at der kommer en ny tråd vedr. Imola på samme tidspunkt...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf mortnDK » 30. okt 2015 11:31

Imola skal køres i mørke ligesom sidst, der var eddermame mørkt til sidst :D
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf mrnybroe » 30. okt 2015 12:29

mortnDK skrev:Imola skal køres i mørke ligesom sidst, der var eddermame mørkt til sidst :D

Så skal jeg sgu have slået min "race line" til igen.

Det var et pisse fedt løb vi havde sidst!!
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 30. okt 2015 13:12

Desværre... der er ingen planlagte mørkeløb i løbsserie #1, det må vi overveje til serie #2 - det var faktisk ret fedt

Dog kan nogle af løbene nok godt ende ud med at være sidst på dagen, men ikke i egentlig mørke.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf TigerJax007 » 30. okt 2015 13:48

Ja, tak til alle for endnu et fedt løb. Der er ikke meget at sige til det for mit vedkommende. Jeg kiggede på vores episode, Dalingo, og som jeg ser det, så holder jeg min kørelinje og du er kun oppe på siden af mig med dit forhjul ud for mit baghjul. Tror ikke der var meget vi kunne have gjort anderledes nogen af os. Det endte jo også nogenlunde ok.

Og til Chokofanten: Når nu du så fint er ude og lange undskyldninger over bordet til de andre kørere, glemmer du så ikke måske også lige en lille kommentar for denne her? :lol: :lol: :lol:

TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+1

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 30. okt 2015 14:06

+1 for overnaturlige reflekser fra Tigerjax007's side =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 30. okt 2015 14:11

man kan da kun sige O'boy til det chokoattack :lol:

Jeg tror faktisk Chokofanten forsøgte at sige undskyld til dig tidligere, selvom han fik skrevet shumway. Jeg mindes ikke at have involveret i noget med chokodrengen, men han fik sikkert sat mit navn på, da jeg jo har været hot topic siden torsdag :mrgreen:

EDIT: Siden onsdag naturligvis 8)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf TigerJax007 » 30. okt 2015 14:15

ShumwayDK skrev:man kan da kun sige O'boy til det chokoattack :lol:

Jeg tror faktisk Chokofanten forsøgte at sige undskyld til dig tidligere, selvom han fik skrevet shumway. Jeg mindes ikke at have involveret i noget med chokodrengen, men han fik sikkert sat mit navn på, da jeg jo har været hot topic siden torsdag :mrgreen:

EDIT: Siden onsdag naturligvis 8)


Ahh, ja. Det kan da godt være det var mig han mente :D Nå, men det ændrer ikke på, at I andre da ikke skal snydes for lidt videodokumentation :lol: :mrgreen:
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf TigerJax007 » 30. okt 2015 14:17

Så har kommunikationsafdelingen lidt forsinket fået udsendt løbsreferatet til dagspressen :)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+2

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf mortnDK » 30. okt 2015 16:29

Nogen der kan lave klip af min hjernedøde afkørsel på første omgang da jeg mistede bremserne? :D
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf BonZo » 30. okt 2015 16:59

Netop hjemvendt fra en lang uge i McLarens hovedkvarter i Woking, hvor vi har arbejdet en del med bilens perfomance op til næste uges løb på Imola.
Det var en klar ordre fra hovedkvarteret at jeg ikke skulle stille til start i Onsdags, da teknikerne mente at de kunne optimere bilen så meget at vi kunne begynde at gennemføre løb.
Lige nu er jeg fortrøstningsfuld med henblik på at vi skal til at gennemføre nogle løb.

Selvom der har været travlt i det engelske, så har jeg da haft mulighed for at følge med herinde, og må sige at vi fra McLarens side føler at der fra andre teams søges skyldsmål for bare den mindste ridse i lakken.
Vi må ikke glemme at vi er racerkørere, og jeg vil betegne flere af episoderne som "race incidents".
Dermed ikke sagt at man bare skal tage hovedet under armen og træde på speederen uden nogen form for påpasselighed overfor de andre kørere, men når der kæmpes direkte om en placering, så ved man at der satses både foran og bagved, den bagvedkørende satser for at komme forbi, og den forankørende satser for at holde sin position, og selvfølgelig opgiver man ikke sin position selvom man kan se at den bagvedkørende er hurtigere. I min optik kæmper vi om hver centimeter på den mest fair måde. Når begge kørere satser i en duel, så sker der ofte ting og sager...........men derfra og til at køre svinsk er der kæmpe forskel.
Man bliver aldrig for gammel til at game - Man er først gammel den dag man holder op
BonZo
Niveau 1
 
Indlæg: 69

+3

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 30. okt 2015 17:00

Så er seneste løb opdateret og det er helt klart et af de løb der nok kommer til at give flest point i serien rent rang/skill mæssigt, da banen for det første er ret lang og med en del sving, samt at vi også kører 12 mand, det tæller alt sammen ret godt.

Endvidere er der 5% tillæg i rangpoint for et serie løb.

Ovenstående har resulteret i de største point uddelinger indtil nu.

Der er givet følgende point:

Rang/Skill
+2.181 / +0.169 Benja190782
+1.487 / +0.086 ShumwayDK
+1.326 / +0.070 DalingoDK
+1.267 / +0.109 Racing Bull DK
+1.179 / +0.048 Tigerjax007
+1.029 / +0.053 mrnybroe
+0.946 / +0.048 Chokofanten
+0.890 / +0.192 grabovac88
+0.872 / +0.023 mortnDK
+0.815 / +0.022 BulletEyeDK
+0.773 / +0.775 He1nz
+0.428 / -0.025 BoblereN

He1nz har kun kørt 1 løb, så hans skill vil være unaturlig høj.

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron