Xboxlife forum

pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf mrnybroe » 22. okt 2015 08:05

BulletEyeDk skrev:Jeg har opdateret point for R1, hertil skal nævnes, at Bobleren selvfølgelig får sit ene point for hans pole i kvalifikationen, selvom han blev disconnected.

Jeg vil også lige takke for et godt løb i aftes !

Det var hyggeligt som altid - og især at høre chatten hvordan der snakkes imellem kørende. Dog kunne man godt høre, at der var noget mere seriøsitet end de andre løb vi har haft. Der er også en del på spil nu !!

Var sgu øv at Grabovac røg ud - vi lå ellers og kæmpede lidt.
Var ellers et stille løb fra min side med en masse fejl. Men gjorde da slet ikke noget at Teddy og Bullet mente de skulle køre med 2 pitstops, så de kom ned til mig. Lå bag dem og "håbede" på de skulle lave en infight og køre hinanden af banen, så jeg kunne liste forbi.
Kan slet ikke følge med de forresten - så planen er at køre uden fejl, og så se om man ikke kan placere sig midt i feltet.

Ser frem til næste gang. Og rart at se at Spa den fungere !! Det er sgu en fed bane!
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+3

Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf Chokofanten » 22. okt 2015 12:13

Jeg vil da også lige sige tak for løbet igår aftes.
Jeg kan godt se, at jeg ikke er så nørdet som i andre Mht. Opsætning, pitstop os.
Man skal kalde sit creew. Hvordan gør man det?
Jeg skulle i pit 2 gange før de gad og skifte dæk.
De var slidte, så jeg begyndte at skøjte rundt i chikanerne.
3 gange peanalty 2 på 5 SEK. 1 på 10 SEK.
Jeg havde ellers øvet op til løbet, og der havde jeg ikke afkørelser eller lignende.
Jeg aner ikke hvilke ting jeg skal ændre på, før det giver noget.
Jeg roder lidt med downforce og dæk tryk.
Er der nogen som har gode råd?

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 22. okt 2015 12:25

Chokofanten skrev:Jeg vil da også lige sige tak for løbet igår aftes.
Jeg kan godt se, at jeg ikke er så nørdet som i andre Mht. Opsætning, pitstop os.
Man skal kalde sit creew. Hvordan gør man det?
Jeg skulle i pit 2 gange før de gad og skifte dæk.
De var slidte, så jeg begyndte at skøjte rundt i chikanerne.
3 gange peanalty 2 på 5 SEK. 1 på 10 SEK.
Jeg havde ellers øvet op til løbet, og der havde jeg ikke afkørelser eller lignende.
Jeg aner ikke hvilke ting jeg skal ændre på, før det giver noget.
Jeg roder lidt med downforce og dæk tryk.
Er der nogen som har gode råd?

Kim.


Vedr. setups, så føler man sig lidt frem, det gør jeg i hvertfald... ment på den måde at jeg typisk finder et base setup på pCARS siden, under "NYTTIGE LINKS", der er et link til en setup database, hvor du kan finde setups til den bil du kører i, nogle gange endda til den bane der skal køres...

Dernæst er det bare at få kørt nogle omgange, og lave lidt justeringer... køre lidt igen og se hvad det giver osv...

Vedr. PIT, så skal du ind på din "profile" i spillet, herunder skal du vælge "controls" eller noget i den stil... herinde vil du kunne se en masse muligheder mht. opsætning af ting til bestemte knapper...

Her finder du "request pitstop", den kan du evt. bruge på istedet for den knap der allerede er lagt ind på "KERS", den bruger vi nemlig ikke i GT3...

Det er lidt kringlet, men prøv at se om du ikke kan greje det....

Når det således er sat op, skal du bare varsle crewet med det tryk... så er de forberedt på du kommer ind til pit :)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BoblereN » 22. okt 2015 12:40

Hej Kim.

At sætte en bil op så det hjælper kommer meget an på din måde at køre på.

Hvis du gerne vil igang med at lege med setups vil jeg gerne være behjælpelig, du kan dog prøve de første indledende øvelser først og du skal vide at et setup til en bane på ingen måde er et super setup til en anden bane.

Derfor vil setups være forskellige afhængig af banen du skal køre på, det er selvfølgelig også afhængig af dine køreegenskaber hvorvidt du vil mærke forskellen.

Det vigtigste punkt af alle er at lære banen at kende, brug derfor de første 10-15 omgange på banen til at lære banen at kende. Her anbefaler jeg at du har slået suggested driving line fra (både full og breaking line). Således vil du ikke blive påvirket og køre efter denne.
Det vil klart være sværere at komme rundt på banen de første 3-4 omgange, men du vil finde din hurtigste vej rundt på banen hurtigt og der hvor du mener du placerer dig bedst.

Når du har tjek på banen og ved hvor du gerne vil ligge i svingene, skal du begynde at mærke finde ud af hvor du vil forbedre bilen. Det kan igen deles op i 3:

1. På vej ind i et sving
2. Apex
3. Acceleration ud af et sving

Du vil gerne lave et setup hvor der er balance i mellem ovenstående ting og du ikke understyrer eller overstyrer for meget i alle tre situationer. Det er altid et kompromis!!

Lad os antage at du har problemer ud af langsomme sving med overstyring. (Du er i et skarpt sving, går på gassen, baghjulene laver hjulspin og du får en overstyring, bagenden svinger ud)...

Her kan det være en fordel med mere vægt over baghjulene, det vil give dig mere traction men på bekostning af evnen til at styre bilen. Så ikke flytte for meget vægt mod baghjulene da du så vil have svært ved at styre.
Derudover kan du også justere på traction control slip, som afgør hvornår bilens traction control slår til. En højere indstilling her tillader bilen mere hjulspin før TC slår til. Derfor kunne du med fordel justere denne ned.
Du kunne også sænke dit dæktryk i baghjulene for at øge grebet, men det kan også være på bekostning af dæktemp og dækslid...

Sådan prøver man sig frem, juster en ting... Kør nogle omgange og mærk forskellen. Det er derfor meget vigtigt at du kender banen godt, da du ellers ikke vil mærke forskellen og der vil være for meget overladt til tilfældighederne.

Når du er tilfreds med din acceleration ud af svingene, kan du tage fat på din indgang til svinget, har du understyring, overstyring, hvordan er din bremsebalance, bremser den for hårdt på forhjulene og gør bagenden let således at du faktisk nemt smider bagenden ind i svinget... eller understyrer bilen meget...? :)

Men lad os få aftalt en aften vi kan sætte en online practice server op, så kan vi prøve ad...
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BoblereN » 22. okt 2015 12:44

Vedr. justeringen af downforce, downforce hjælper så vidt jeg ved først når du er over 150km/t, så den skal du kun tænke på i de hurtige sving... Jeg prøver at justere den så langt ned som muligt hvor jeg stadig har god balance i bilen i hurtige sving - Jo lavere downforce, jo mere fart... Men for meget fart og for lidt downforce kan virkelig gå udover dine dæk hvis man ikke kan kontrollere det :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf dalingo » 22. okt 2015 13:51

BoblereN skrev:Ja det var en skam at TigerJax du og jeg lige havde et lille harmonika inden start mål langsiden. Til trods for det var en meget blid sammenkørsel kostede det også på performance på min vogn... Jeg kæmpede med at køre 2.02 tider efter det lille sammentræf, så det betyder virkelig noget at have kontakt mellem bilerne.


Ja jeg er ret sikker på at det også var i det sammenstød jeg mistede 2 sekunder pr. omgang. jeg tror man skal huske at bremselængden er længere når man ligger lige i slipstream. Især ved nedbremsning til chikaner efter langsider.....
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BoblereN » 22. okt 2015 14:16

dalingo skrev:
BoblereN skrev:Ja det var en skam at TigerJax du og jeg lige havde et lille harmonika inden start mål langsiden. Til trods for det var en meget blid sammenkørsel kostede det også på performance på min vogn... Jeg kæmpede med at køre 2.02 tider efter det lille sammentræf, så det betyder virkelig noget at have kontakt mellem bilerne.


Ja jeg er ret sikker på at det også var i det sammenstød jeg mistede 2 sekunder pr. omgang. jeg tror man skal huske at bremselængden er længere når man ligger lige i slipstream. Især ved nedbremsning til chikaner efter langsider.....


Vi må have nogle officials til at se på perioden, jeg mener bestemt TigerJAX breaktestede os ligesom Grosjean breaktestede Verstappen under Moncaos grand prix! Straf ham!!! :lol: :lol:
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 22. okt 2015 15:23

BoblereN skrev:
dalingo skrev:
BoblereN skrev:Ja det var en skam at TigerJax du og jeg lige havde et lille harmonika inden start mål langsiden. Til trods for det var en meget blid sammenkørsel kostede det også på performance på min vogn... Jeg kæmpede med at køre 2.02 tider efter det lille sammentræf, så det betyder virkelig noget at have kontakt mellem bilerne.


Ja jeg er ret sikker på at det også var i det sammenstød jeg mistede 2 sekunder pr. omgang. jeg tror man skal huske at bremselængden er længere når man ligger lige i slipstream. Især ved nedbremsning til chikaner efter langsider.....


Vi må have nogle officials til at se på perioden, jeg mener bestemt TigerJAX breaktestede os ligesom Grosjean breaktestede Verstappen under Moncaos grand prix! Straf ham!!! :lol: :lol:


Jeg ser om det kan give noget [-o< .... tror dog ikke helt på det, da replay'et som altid er smadret, der sker mærkelige ting....
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Foregående

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron