Xboxlife forum

pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 21. okt 2015 18:58

Jeg synes nu godt nok min dyt kører ad h.... til i dag.
Den understyrer helt vildt, det synes jeg ikke den gjorde i går. :x
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf mrnybroe » 21. okt 2015 19:01

normann skrev:Det er fordi dit dæktryk i venstre side skal være højere
Så bliver det ikke så hurtigt slidt
Mvh Teddy

Tak Teddy....det hjalp mig...
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf Benja190782 » 21. okt 2015 19:13

ShumwayDK skrev:Jeg synes nu godt nok min dyt kører ad h.... til i dag.
Den understyrer helt vildt, det synes jeg ikke den gjorde i går. :x


Jeg har nok et fint setup du kan få, haha! :lol:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 21. okt 2015 19:26

Jeg tror at jeg hellere må lade være med at lave om på noget her lige før start :D

Men jeg tænkte faktisk at spørge dig, om du var interesseret i at dele dit setup til denne bane efter løbet?
Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at prøve at køre med dit setup, for at se om det er min måde at sætte bilen op, der gør at jeg mangler det sidste, eller om det bare er min måde at angribe banerne på.
Jeg tror selv det primært er det sidste, men man ved jo aldrig. :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 21. okt 2015 19:33

Nå nu man har valgt korrekt nummer og sponsor til sin bil vha metode 1 i Bullet's guide til single-player, er det så nødvendigt at gøre det med metode 2 for multiplayer?
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf Benja190782 » 21. okt 2015 19:35

Helt sikkert, Shumway!

Jeg vil i øvrigt anbefale alle til at lave en "hard reset" før løbet, da der før en nogle, som har oplevet at spillet hakker.
Det gjorde jeg selv den anden dag - og det hjalp med det samme.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BoblereN » 21. okt 2015 20:48

Fandens... Sku træls at blive disconnected efter at sætte pole og derefter blive disconnected efter at være kørt fra 11 til 3........ Bah!

Edit: Men håber I andre har haft et super løb! :) Jeg er optimistisk for sæsonen med mit ene point! haha
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 21. okt 2015 21:46

BoblereN skrev:Fandens... Sku træls at blive disconnected efter at sætte pole og derefter blive disconnected efter at være kørt fra 11 til 3........ Bah!

Edit: Men håber I andre har haft et super løb! :) Jeg er optimistisk for sæsonen med mit ene point! haha


Ja det er eddermagme ærgeligt... jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har haft disconnects, jeg tror helt ærligt, at grabovac88's NAT har skabt problemerne, hvorfor det så lige skulle gå ud over dig er et godt spørgsmål.

Kan du huske din kval. tid ? vi var enige om at du er på 01:59:xxx og dermed får pole... kan du huske hvilken lap du udgik på eller skal jeg tage den på replay ?

Vi må inden næste løb sikre os, at alle kører med åben NAT, der er ret vigtigt...

Ellers tak til alle for et fornuftig afviklet løb, tillykke til benja190782 med sejren, det er flot kørt...

EDIT: @Chokofanten - var du nødsaget til at gå i pit da jeg ramte dig på langsiden ? er sgu lidt træt af det hvis jeg fik ødelagt dit løb på den bekostning?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf dalingo » 21. okt 2015 22:05

Tak for et fint afviklet løb.

Mit startede lidt kaotisk med en 5 sek penalty i starten som gjorde at jeg hurtigt mistede 2. pladsen. Herefter røg jeg i lidt infight og fik desværre skade på bilen så jeg røg op på 2.03 tider. Jeg måtte tage et tidligt pitstop (omgang 8 tror jeg) for at stoppe blødningen. Herefter var løbet ret udramatisk og jeg fik den 3. plads. Det kunne vist ikke være meget bedre, og kun med hjælp fra BoblereN's DNF.

Jeg har lige set lidt replay og i følge det bliver jeg mærkeligt nok 2'er. Shumway holder stille på grid'en og BoblereN er faktisk heller ikke at se. Meget mærkeligt!
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf Benja190782 » 21. okt 2015 22:15

Ja det var sgu surt, at BoblereN måtte udgå på den måde - jeg havde ellers set frem til en fair og lige kamp om førstepladsen. Selvom Shumway faktisk kørte overraskende godt og jeg måtte virkelig koncentrere mig, for at trække fra ham. Så godt kørt, Shumway! =D>

Sejren føles bare ikke helt ligeså god, når en af feltets stærkeste kører udgår på den måde.
Men om ikke andet, så får BoblereN i hvert fald point for sin Pole Position, da han klart var hurtigst i Kval.

Jeg fik forresten et hår i øjet midt under løbet, så jeg måtte næsten parkere bilen, fordi det irriterede så meget! Haha! Ja det er helt smadret, men fåårk hvor gjorde det NAS! :lol:

Anyway, glæder mig til Spa - det bliver kanon fedt! :mrgreen:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 22. okt 2015 01:10

Jeg har opdateret point for R1, hertil skal nævnes, at Bobleren selvfølgelig får sit ene point for hans pole i kvalifikationen, selvom han blev disconnected.

BoblereN blev dog forholdsvist tidligt disconnected i selve løbet, så det kan der desværre ikke gives point for, selvom han lå ret godt på banen, beklager.

grabovac88 har jeg nok dispenseret for, det var ikke muligt via replay at se hvornår han disconnectede, og der er således tvivl om hvornår i løbet det var. Jeg har ingen noter om det desværre.

Jeg giver ham derfor ½ point jvf. reglen om dette.

Jeg tror stadig det var grabovac88's dårlige NAT der gav os problemer, det er længe siden vi sidst har haft folk der disconnectede, lad os håbe det er på plads til næste løb.

Stilling efter R1:
http://pcars.xbl.dk/race_series_standings.php
Billede

Der gives i øvrigt følgende rang og skillpoint (opdateres torsdag):

benja190782 (+1.300 / +0.084)
DalingoDK (+0.758 / -0.004)
ShumwayDK (+0.835 / +0.037)
Racing Bull DK (+0.621 / +0.024)
Tigerjax007 (+0.695 / +0.021)
BulletEyeDK (+0.524 / +0.008)
mrnybroe (+0.465 / +0.006)
Chokofanten (+0.433 / +0.022)
grabovac88 (+0.383 / -0.123)
BoblereN (+0.221 / -0.059)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 22. okt 2015 01:19

dalingo skrev:Jeg har lige set lidt replay og i følge det bliver jeg mærkeligt nok 2'er. Shumway holder stille på grid'en og BoblereN er faktisk heller ikke at se. Meget mærkeligt!


Ja der er stadig lidt knas med replay, det må de sgu snart få styr på!
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 22. okt 2015 06:44

Tak for et godt løb.

Dalingo kom meget langt ud i svinget efter den gamle start/mål strækning på en sf de første omgange, så han fik en straf som gjorde at jeg kom op på andenpladsen. Men jeg kom aldrig til at true Benja. Han var kørte :)

Så jeg lå istedet der i ingenmandsland. Det er åbenbart sådan mine løb skal forme sig. Halvvejs havde jeg ca 20 sekunder op til Benja og 30 ned til Tigerjax, og det ændrede sig ikke rigtigt.

Tak til backmarkers for at give fin plads, selvom det alligevel var ved at gå galt for mig, da jeg skulle forbi BulletEye. Der er altså noget med den kører! :lol: Denne gang var det dog helt min egen skyld. :D
Lidt sjovt at Benja og jeg havde udtænkt nøjagtigt samme pitstop strategi, endda helt ned til hvilken omgang det skulle gøres på :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BoblereN » 22. okt 2015 06:47

dalingo skrev:Tak for et fint afviklet løb.

Mit startede lidt kaotisk med en 5 sek penalty i starten som gjorde at jeg hurtigt mistede 2. pladsen. Herefter røg jeg i lidt infight og fik desværre skade på bilen så jeg røg op på 2.03 tider. Jeg måtte tage et tidligt pitstop (omgang 8 tror jeg) for at stoppe blødningen. Herefter var løbet ret udramatisk og jeg fik den 3. plads. Det kunne vist ikke være meget bedre, og kun med hjælp fra BoblereN's DNF.

Jeg har lige set lidt replay og i følge det bliver jeg mærkeligt nok 2'er. Shumway holder stille på grid'en og BoblereN er faktisk heller ikke at se. Meget mærkeligt!


Ja det var en skam at TigerJax du og jeg lige havde et lille harmonika inden start mål langsiden. Til trods for det var en meget blid sammenkørsel kostede det også på performance på min vogn... Jeg kæmpede med at køre 2.02 tider efter det lille sammentræf, så det betyder virkelig noget at have kontakt mellem bilerne.

Min pit stop plan blev også revurderet de næste omgange derefter, jeg ville også ind på 8 omgang for at få nye dæk og repair og så på den måde gå efter at indhente de forankørende... Men så langt nåede jeg desværre ikke...

Det var tidligt at bruge sit wildcard på en bane med gode muligheder for point :) Men sammenstødet mellem os kunne i virkeligheden have kostet os løbet hvis det havde været i virkeligheden... Lige at få trykket køleren sammen er måske ikke det optimale at køre med... Så jeg ser blot mit disconnect som Z4'eren der gav op efter sammenstødet... That's life :)

Er der en netværkhaj der vil afsætte lidt tid sammen med grabovac og jeg, og sørge for vores nat indstillinger er TIPTOP før næste løb?? PFT
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 22. okt 2015 07:23

BoblereN skrev:
dalingo skrev:Tak for et fint afviklet løb.

Mit startede lidt kaotisk med en 5 sek penalty i starten som gjorde at jeg hurtigt mistede 2. pladsen. Herefter røg jeg i lidt infight og fik desværre skade på bilen så jeg røg op på 2.03 tider. Jeg måtte tage et tidligt pitstop (omgang 8 tror jeg) for at stoppe blødningen. Herefter var løbet ret udramatisk og jeg fik den 3. plads. Det kunne vist ikke være meget bedre, og kun med hjælp fra BoblereN's DNF.

Jeg har lige set lidt replay og i følge det bliver jeg mærkeligt nok 2'er. Shumway holder stille på grid'en og BoblereN er faktisk heller ikke at se. Meget mærkeligt!


Ja det var en skam at TigerJax du og jeg lige havde et lille harmonika inden start mål langsiden. Til trods for det var en meget blid sammenkørsel kostede det også på performance på min vogn... Jeg kæmpede med at køre 2.02 tider efter det lille sammentræf, så det betyder virkelig noget at have kontakt mellem bilerne.

Min pit stop plan blev også revurderet de næste omgange derefter, jeg ville også ind på 8 omgang for at få nye dæk og repair og så på den måde gå efter at indhente de forankørende... Men så langt nåede jeg desværre ikke...

Det var tidligt at bruge sit wildcard på en bane med gode muligheder for point :) Men sammenstødet mellem os kunne i virkeligheden have kostet os løbet hvis det havde været i virkeligheden... Lige at få trykket køleren sammen er måske ikke det optimale at køre med... Så jeg ser blot mit disconnect som Z4'eren der gav op efter sammenstødet... That's life :)

Er der en netværkhaj der vil afsætte lidt tid sammen med grabovac og jeg, og sørge for vores nat indstillinger er TIPTOP før næste løb?? PFT


Jeg har skrevet en besked til grabovac88, har du også problemer med din NAT ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster