Xboxlife forum

pCARS patches

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

pCARS patches

Indlægaf BulletEyeDk » 18. sep 2015 11:25

pCARS patch 4.0

Så er release notes vedr. patch 4.0 frigivet af SMS, dog kun til PS4 og PC - vi skal åbenbart igen vente... lad os håbe der ikke er de ca. 2 uger i forskel som sidst.

PS4 -> http://forum.projectcarsgame.com/showth ... ease-Notes
PC -> http://forum.projectcarsgame.com/showth ... ease-Notes
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS patches

Indlægaf mrnybroe » 18. sep 2015 11:44

Da lidt øv man skal vente på denne til XB1 !!

Kan se der er gode nyheder til Shumway :lol: :lol:
* Fixed an occasional crash while in online mode.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: pCARS patches

Indlægaf BulletEyeDk » 18. sep 2015 12:07

mrnybroe skrev:Da lidt øv man skal vente på denne til XB1 !!

Kan se der er gode nyheder til Shumway :lol: :lol:
* Fixed an occasional crash while in online mode.


ha ha :lol:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS patches

Indlægaf BulletEyeDk » 18. sep 2015 12:20

Jeg kan se der er nogle rettelser specifikt vedr. FANATEC og FFB

Er det nogle af de problemer du har haft med dit rat, Allan ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS patches

Indlægaf ATOM-DK » 18. sep 2015 13:42

BulletEyeDk skrev:Jeg kan se der er nogle rettelser specifikt vedr. FANATEC og FFB

Er det nogle af de problemer du har haft med dit rat, Allan ?


Har stadig problemer med rattet låser i ikke center.

Efter nyeste firmware har jeg ikke oplevet at FFB skifter karakter eller på anden måde ændrer sig, men har heller ikke testet så meget.

Hvorfor lister de ikke de rettelser der er lavet til XB1. :evil:
ATOM-DK
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Vemmelev


Re: pCARS patches

Indlægaf ShumwayDK » 19. sep 2015 08:50

mrnybroe skrev:Da lidt øv man skal vente på denne til XB1 !!

Kan se der er gode nyheder til Shumway :lol: :lol:
* Fixed an occasional crash while in online mode.


:lol: :lol: :lol: hvor er du sjov! :D

Jeg tror ikke den patch er til mig.
Fordi mine crashes er ikke "occasional". De sker helt normalt min. en gang per løb. :mrgreen:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS patches

Indlægaf BulletEyeDk » 11. dec 2015 08:02

Så er der nyt vedr. patch 7.0 dog til PC versionen... men mon ikke mange af tingene på listen også omfatter xbox one versionen...

Jeg hæfter mig ved, at der bliver reduceret lidt på GT3 og LMP bilernes varmeudvikling på deres slick dæk...

Jeg er specielt interesseret i UDP streaming delen som åbner op for modtagelse af data direkte fra spillet på andre enheder... jeg tænker noget af det kan bruges i vores løbsserie, men nu må vi se hvilke data der bliver tilgængelige

Hi all,

The PC patch is going live any moment now, and with that, here are the release notes.

Project CARS – PC Patch 7.0 – Release Notes


Physics & Tyres
• Neutralized the top speed advantage of running zero camber on many tires.
• Reduced flash layer temperature cap for GT3/LMP and other slick tires to make them less prone to overheating.
• Classic Lotus cars: Disabled patch-to-hub on several tyre carcass models as it was creating a strong low-speed FFB buzz.


Controls
• Update to latest Fanatec SDK


Career
• Corrected the German name for the LMP3 UK Semi-Pro Championship


Tracks
• Rouen Short – Reworked the AI paths around the hairpin area to try and keep the historic cars from running up the hill on exit when in tight packs.


Vehicles
• Repositioned the cockpit camera view to a proper center point for a number of vehicles that were reported to be incorrectly positioned.


Audio
• Lotus 40 and 49 - Rebalanced the AI vehicle volume.


Render
• Antialiasing mode DS2M fixed for AMD GPUs.


UDP streaming support
Fixed a bug where the streaming rate option in the GUI was not working correctly. The option is enabled via the ‘Game play’ menu ‘UDP mode’. This can be selected between off and 1-9. The number represents the UDP streaming data rate as follows:
UDP off
UDP 1 60/sec (16ms)
UDP 2 50/sec (20ms)
UDP 3 40/sec (25ms)
UDP 4 30/sec (32ms)
UDP 5 20/sec (50ms)
UDP 6 15/sec (66ms)
UDP 7 10/sec (100ms)
UDP 8 05/sec (200ms)
UDP 9 01/sec (1000ms)
The stream is sent to a broadcast address (255.255.255.255) on port 5606.


Oculus Rift
All UI screens are now correctly mirrored on the main monitor.


The following entries refer to fields in the OculusSettings.xml file located in your Documents/Project CARS folder. This file is auto-generated the first time you run the game with the headset active.


VSync – "false" will ignore any user setting and use the code default (currently set to off). "true" will use whatever vsync is set to in the "graphicsconfigoculusdx11.xml" file in your Documents/Project CARS folder.


ResetVR - Changed automatic camera position reset at race start to be user controlled, providing 4 options:
0 – Always use Oculus system default position
1 - Reset view once at boot-up only
2 - Reset at start of race, but only once per execution of the game
4 - Reset at start of every race (supersedes case above)
These values can be combined by adding up, for example:
3 – Reset at boot and at start of the first race


NearZ – Overrides the game’s default NearZ value for player cameras (0.1). This value determines how close to the camera the 3D world will stop drawing. Setting this override to a value less than the default will allow for less clipping of objects close to the camera. Too low values may cause some texture flickering on objects in the game world. Try values around 0.05 as a starting point. Setting it to 0 will use the default game value.


GForce – Overrides the Camera Movement value that simulates G-force effects on the player’s head. Valid range is 0-1. Setting it to -1 will use the value set in the game options.


WorldMovement – Overrides the Camera Movement value that controls how the visible movement is balanced between the world vs the car. Valid range is 0-100. Setting it to -1 will use the value set in the game options.


exposureFOV – This field allows you to control the FOV that’s used to calculate the HDR exposure. This is very useful for closed-cockpit cars where the default VR FOV of 120 typically causes the outside view to be extremely bright. Setting it to 0 will use the default FOV.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS patches

Indlægaf ShumwayDK » 14. dec 2015 15:23

Jeg hæfter mig ved denne:
• Reduced flash layer temperature cap for GT3/LMP and other slick tires to make them less prone to overheating.

Selvom jeg ikke er sikker på hvad 'flash layer temperature cap' betyder, så synes jeg om ' less prone to overheating.' :lol:

Og så er patch 7 kommet til PS4, og den indeholder (ikke overraskende) også:

• Reworked the dynamic race-end timer feature. In public races, the timer is 75% of the slowest moving car's lap time. In private races and passworded public races, the timer is 150% of slowest moving car's lap time.

Det bliver rart at få fixet på xbox'en.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: pCARS patches

Indlægaf mortnDK » 14. dec 2015 19:11

Ser ud til at Crewchief virker på PS4 med det nye UDP streaming API :D
http://forum.projectcarsgame.com/showth ... r-PC-users
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn

+1

Re: pCARS patches

Indlægaf BulletEyeDk » 14. dec 2015 19:28

mortnDK skrev:Ser ud til at Crewchief virker på PS4 med det nye UDP streaming API :D
http://forum.projectcarsgame.com/showth ... r-PC-users


Ja det vil den helt sikkert også gøre for xbox når patch 7 lander... det ser jeg sgu frem til =D> den eneste hage vs. PC er at man skal have applikationen kørende på en anden enhed og dermed ikke får "blandet" lyden med det man f.eks får i sine ører via headsettet..

Jeg vil strække mig rimelig langt for at finde en løsning der mixer spotteren med mit headsets lyd
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS patches

Indlægaf ShumwayDK » 14. dec 2015 19:42

Jeg håber crew cheif kommer til at kunne køre på noget af det udstyr jeg har.
For hvis det er tilfældet, så bliver jeg rigtigt glad for at jeg valgte Elite 800x som headset, da man kan koble lyd ind via Bluetooth oven i lyden fra spillet.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS patches

Indlægaf mortnDK » 14. dec 2015 19:45

ShumwayDK skrev:Jeg håber crew cheif kommer til at kunne køre på noget af det udstyr jeg har.
For hvis det er tilfældet, så bliver jeg rigtigt glad for at jeg valgte Elite 800x som headset, da man kan koble lyd ind via Bluetooth oven i lyden fra spillet.


Der er vist en android version på vej. Så en parring mellem tlf/tablet til headsettet burde kunne klare det
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: pCARS patches

Indlægaf BulletEyeDk » 14. dec 2015 19:47

ShumwayDK skrev:Jeg håber crew cheif kommer til at kunne køre på noget af det udstyr jeg har.
For hvis det er tilfældet, så bliver jeg rigtigt glad for at jeg valgte Elite 800x som headset, da man kan koble lyd ind via Bluetooth oven i lyden fra spillet.


Ja der har du godt nok allerede en god fordel, det kan vise sig hurtigt at være de ekstra penge værd ;)

NB. i skal dog være opmærksomme på, at der vist nok er visse begrænsninger med tablet versionen af crewchief vs. PC versionen... ikke at jeg kender til detajlerne, men så det bare omtalt på det officielle forum...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS patches

Indlægaf BulletEyeDk » 14. dec 2015 19:50

Denne her app ser godt nok også spændende ud -> http://pocketplayground.net/pcars-dash.html
Kører i denne tråd på det officielle forum -> http://forum.projectcarsgame.com/showth ... emetry-app

Damn.. det bliver da noget af et "cockpit" man skal have lignet op når patch 7 lander :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS patches

Indlægaf mortnDK » 14. dec 2015 19:51

BulletEyeDk skrev:
ShumwayDK skrev:Jeg håber crew cheif kommer til at kunne køre på noget af det udstyr jeg har.
For hvis det er tilfældet, så bliver jeg rigtigt glad for at jeg valgte Elite 800x som headset, da man kan koble lyd ind via Bluetooth oven i lyden fra spillet.


Ja der har du godt nok allerede en god fordel, det kan vise sig hurtigt at være de ekstra penge værd ;)

NB. i skal dog være opmærksomme på, at der vist nok er visse begrænsninger med tablet versionen af crewchief vs. PC versionen... ikke at jeg kender til detajlerne, men så det bare omtalt på det officielle forum...


Det er vist bare kun audio feedback hvor PC versionen kan injecte ting ind i HUD'en

Sådan en her burde kunne klare det

http://www.amazon.com/YCS-Basics-3-5mm- ... itter+jack

Headset i hun, og xbox i han og PC/tlf i han.. Should do the trick
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron