Xboxlife forum

Project Cars Racing Liga ?

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Ville du deltage i en pCARS liga (Xbox one)

Ja meget gerne
32
86%
Ahh, det har ingen interesse
5
14%
 
Afgivne stemmer : 37

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BoblereN » 17. aug 2015 06:36

BulletEyeDk skrev:For en god ordens skyld lister jeg differencen for hver enkelt mellem det gamle udregnings system og det nye:

BoblereN (-1.277)
mortnDK (+0.405)
BulletEyeDK (+1.102)
ShumwayDK (+0.872)
Tigerjax007 (+1.584)
Rasbred (+1.450)
ATO DK (+0.768)
Chokofanten (+0.602)
Henrikdk (+0.432)
grabovac88 (+0.276)
mrnybroe (+0.427)



Jeg er mildest talt chokeret og dybt uforstående overfor det nye pointsystem?!
Og jeg forstår slet ikke, at jeg står alene med den holdning?! :lol:
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf mrnybroe » 17. aug 2015 07:10

Benja190782 skrev:Det der med "Force Realistic Driving Aids".
Betyder det at jeg bliver tvunget til at kører med Traction Control i GT3 serien, fordi de biler har TC i virkeligheden?

Jeg har i øvrigt tilmeldt mig løbet nu, så vi er 8 i alt.. :D


Det bliver godt nok fedt på tirsdag. Spændende med 8 biler - kan være der bliver lidt mere "fight" på banen.
Kan se på test tiderne at der er plads til forbedringer fra min side :)

Hvad er forskellen på disse "Damage" options; kan se vi køre med "Performance Impacting" nu fremfor sidste gang hvor det var "Full"
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ATOM-DK » 17. aug 2015 07:13

BoblereN skrev:
BulletEyeDk skrev:For en god ordens skyld lister jeg differencen for hver enkelt mellem det gamle udregnings system og det nye:

BoblereN (-1.277)
mortnDK (+0.405)
BulletEyeDK (+1.102)
ShumwayDK (+0.872)
Tigerjax007 (+1.584)
Rasbred (+1.450)
ATO DK (+0.768)
Chokofanten (+0.602)
Henrikdk (+0.432)
grabovac88 (+0.276)
mrnybroe (+0.427)



Jeg er mildest talt chokeret og dybt uforstående overfor det nye pointsystem?!
Og jeg forstår slet ikke, at jeg står alene med den holdning?! :lol:


Jo, pudsigt at det kun er dine points der er i minus. =D> =D> =D> =D>
ATOM-DK
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Vemmelev


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Rasbred » 17. aug 2015 08:04

mrnybroe skrev:
Benja190782 skrev:Det der med "Force Realistic Driving Aids".
Betyder det at jeg bliver tvunget til at kører med Traction Control i GT3 serien, fordi de biler har TC i virkeligheden?

Jeg har i øvrigt tilmeldt mig løbet nu, så vi er 8 i alt.. :D


Det bliver godt nok fedt på tirsdag. Spændende med 8 biler - kan være der bliver lidt mere "fight" på banen.
Kan se på test tiderne at der er plads til forbedringer fra min side :)

Hvad er forskellen på disse "Damage" options; kan se vi køre med "Performance Impacting" nu fremfor sidste gang hvor det var "Full"


Full betyder at bilen kan blive helt smadret så man ikke kan kører i pit som det skete for dig :)

normalt kører vi kun med Preformance impacting.. det betyder bare at bilen bliver meget ringere at kører i.. men kan stadig kører i pit...
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 17. aug 2015 08:25

BoblereN skrev:
BulletEyeDk skrev:For en god ordens skyld lister jeg differencen for hver enkelt mellem det gamle udregnings system og det nye:

BoblereN (-1.277)
mortnDK (+0.405)
BulletEyeDK (+1.102)
ShumwayDK (+0.872)
Tigerjax007 (+1.584)
Rasbred (+1.450)
ATO DK (+0.768)
Chokofanten (+0.602)
Henrikdk (+0.432)
grabovac88 (+0.276)
mrnybroe (+0.427)



Jeg er mildest talt chokeret og dybt uforstående overfor det nye pointsystem?!
Og jeg forstår slet ikke, at jeg står alene med den holdning?! :lol:


ha ha... kan jeg egentlig godt forstå, du er også den der er hårdest ramt - men det er simpelthen fordi du har været så suveræn.

Den nye udregning sikrer en meget mere fair tildeling af de rangpoint der er i "puljen" til det enkelte løb... det forrige system ville ved 7-8 mand og opefter give en uforholdsmæssig stor værdi til i sær nr. 1 da % andelen var låst...

Nu er den andel justeret til hver enkelt løb, for op til 16 deltagere...

Nr. 1 vil selvfølgelig stadig tage sin del af kagen, men differencen ned til de næste kørere vil være mindre, og det er simpelthen det du kan se i og med du har fået mindre totalt vs. det gamle....

Jeg regner med at kaste lidt mere lys over selve rangpoint delen når der bliver et hul til det ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf mrnybroe » 17. aug 2015 08:34

Rasbred skrev:
mrnybroe skrev:Det bliver godt nok fedt på tirsdag. Spændende med 8 biler - kan være der bliver lidt mere "fight" på banen.
Kan se på test tiderne at der er plads til forbedringer fra min side :)

Hvad er forskellen på disse "Damage" options; kan se vi køre med "Performance Impacting" nu fremfor sidste gang hvor det var "Full"


Full betyder at bilen kan blive helt smadret så man ikke kan kører i pit som det skete for dig :)

normalt kører vi kun med Preformance impacting.. det betyder bare at bilen bliver meget ringere at kører i.. men kan stadig kører i pit...

Mange takker Rasbred :)
Godt nok en del biler at vælge imellem i morgen aften.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ATOM-DK » 17. aug 2015 08:59

Nu hvor jeg er skiftet til rat, melder spørgsmålet sig om hvordan jeg nu skal klare chat. :oops:

Der er ingen tilslutning til headset på basen eller rattet. :shock:

Hvad gør I andre? :?
ATOM-DK
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Vemmelev


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf mortnDK » 17. aug 2015 09:28

ATOM-DK skrev:Nu hvor jeg er skiftet til rat, melder spørgsmålet sig om hvordan jeg nu skal klare chat. :oops:

Der er ingen tilslutning til headset på basen eller rattet. :shock:

Hvad gør I andre? :?


Headsettet i din controller og så et USB kabel deri så controlleren ikke går i standby :)
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Rasbred » 17. aug 2015 09:32

Jeg kører også med USB kabel i controller også headset derfra. Så slukker controlleren nemlig ikke :-D

Det fungere faktisk ok.
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ATOM-DK » 17. aug 2015 09:35

Tak drenge.

Så er den ged barberet. =D> =D>
ATOM-DK
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Vemmelev


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 17. aug 2015 09:45

Du skal bare huske at bruge controlleren til at joine chat'en og ikke rattet, så headset'et rent faktisk bliver brugt. :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 17. aug 2015 09:46

BoblereN skrev:Jeg er mildest talt chokeret og dybt uforstående overfor det nye pointsystem?!
Og jeg forstår slet ikke, at jeg står alene med den holdning?! :lol:


Jeg synes nu det er meget fair :mrgreen:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BoblereN » 17. aug 2015 09:57

BulletEyeDk skrev:ha ha... kan jeg egentlig godt forstå, du er også den der er hårdest ramt - men det er simpelthen fordi du har været så suveræn.

Den nye udregning sikrer en meget mere fair tildeling af de rangpoint der er i "puljen" til det enkelte løb... det forrige system ville ved 7-8 mand og opefter give en uforholdsmæssig stor værdi til i sær nr. 1 da % andelen var låst...

Nu er den andel justeret til hver enkelt løb, for op til 16 deltagere...

Nr. 1 vil selvfølgelig stadig tage sin del af kagen, men differencen ned til de næste kørere vil være mindre, og det er simpelthen det du kan se i og med du har fået mindre totalt vs. det gamle....

Jeg regner med at kaste lidt mere lys over selve rangpoint delen når der bliver et hul til det ;)


Det var nu også bare for sjov :) Jeg er helt enig. Pointuddelingen bør ligge tættere op af hinanden end den har gjort.
De sidste løb jeg deltog i, var det vidst kun 1. pladsen der rent faktisk gik i plus.
Det ser rigtig fint ud, hatten af for dit dedikerede arbejde!

Pointdelingen bliver for mit vedkommende mere sekundært når der kommer ild i løbsserier. Så er det mesterskaberne der tæller... Jeg er ret sikker på det bliver hårdt at komme til fadet i løbsserierne, folk får jo trænet seriøst her. Ret sikker på de fleste allerede er blevet væsentlig bedre end inden vi fik startet løbene...
Specielt i forhold til at lære ideallinjerne og justere sig ind i forhold til forskellige biltyper...

Jeg er sikker på, at vi alle kan køre indenfor ½ sekund af hinanden på de fleste baner, afhængig af længden på banen. Det er blot et spørgsmål om hvor længe den enkelte skal øve sig på banen.

Fedt at se nye navne herinde fra gang til gang, og en habil tilmelding.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 17. aug 2015 10:28

Jeg ved ikke om folk har tænkt over, at vi måske står med en udfordring i morgen...

Hvis vi ender med at have mere end 8 tilmeldte er vi over max grænsen for et party... hvordan vi lige løser det kan jeg ikke helt se.
Jeg har dog læst, at andre der kører deciderede liga'er i nogle tilfælde bruger Skype App'en - men det er sgu lidt bøvlet, det kræver at den der er host har Skype kørende på en PC.

Jeg har så sent som i dag spottet indlæg på pCARS forumet om at deres ingame chat stadig ikke virker optimalt, så den løsning tør jeg ikke satse på at vi kan bruge uden problemer.

Men reelt set er det sgu et luksus problem for os, det er fedt med så mange tilmeldinger... ;)
Bare ærgeligt, at spillet pt. ikke har den bedste support for løb med flere end 8 kørere...

Hvis vi skulle blive mere end 8, hvilket jeg tror vi gør, så er det også ny rekord deltagelse :)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf mortnDK » 17. aug 2015 10:36

Det er ret skidt med max 8 i party :/ men det bliver fedt med så stort felt i morgen :D
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster

cron