Xboxlife forum

Project Cars Racing Liga ?

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Ville du deltage i en pCARS liga (Xbox one)

Ja meget gerne
32
86%
Ahh, det har ingen interesse
5
14%
 
Afgivne stemmer : 37

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Chokofanten » 15. aug 2015 18:17

Hvilket kontor.
Ønsketænkning for mig.
Jeg har lige fået overtalt min hustru til et TX WHEEL, Så jeg nøjes i denne omgang. :D
Man må ikke gå ned på udstyr.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 15. aug 2015 18:32

Chokofanten skrev:Hvilket kontor.
Ønsketænkning for mig.
Jeg har lige fået overtalt min hustru til et TX WHEEL, Så jeg nøjes i denne omgang. :D
Man må ikke gå ned på udstyr.


Det bliver du helt sikkert også glad for... hvis ikke du har voldsom meget plads så overvej et "Wheel Stand Pro", det spiller bare, og gør at dit setup ikke fylder voldsom meget når du ikke bruger det...

http://www.wheelstandpro.com/products/w ... -deluxe-v2
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 15. aug 2015 18:32

ATOM-DK skrev:Her er et par skud af 'kontoret'
Er ved at køre bremsen ind så den passer mig og så skal der testes på XBOX.
Billede


Godt at se at du er kørende med rat igen Allan, det var også helt forkert at du skulle køre med controller :mrgreen:
Det ser sgu lækkert ud... i det hele taget et vanvittigt kontor du har dig, det så jeg jo selv da jeg hentede dit tidligere rat 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Benja190782 » 15. aug 2015 18:43

Rigtig fedt simracing rig du har der - men er der ikke noget med, at Project CARS ikke kan spilles på triple screen?
Det er da lidt synd med det fine setup.

Nogle der kører noget træning i aften?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Chokofanten » 15. aug 2015 18:54

BulletEyeDk skrev:
Chokofanten skrev:Hvilket kontor.
Ønsketænkning for mig.
Jeg har lige fået overtalt min hustru til et TX WHEEL, Så jeg nøjes i denne omgang. :D
Man må ikke gå ned på udstyr.


Det bliver du helt sikkert også glad for... hvis ikke du har voldsom meget plads så overvej et "Wheel Stand Pro", det spiller bare, og gør at dit setup ikke fylder voldsom meget når du ikke bruger det...

http://www.wheelstandpro.com/products/w ... -deluxe-v2


Jeg har tjekket op på det.
Selvfølgelig skal jeg have en weehlstand også, indtil jeg får hende overtalt til et playseat 8)
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ATOM-DK » 15. aug 2015 18:54

Benja190782 skrev:Rigtig fedt simracing rig du har der - men er der ikke noget med, at Project CARS ikke kan spilles på triple screen?
Det er da lidt synd med det fine setup.

Nogle der kører noget træning i aften?


P-Cars virker ganske fint på 3 skærme .... på pc altså. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Har lige testet Brands Hatch GP i ruf, inden jeg hopper over på Boxen. Så må vi se.
ATOM-DK
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Vemmelev


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf mortnDK » 15. aug 2015 20:18

Jeg starter en trænings session op om et kvarter.
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 16. aug 2015 10:21

JohnH skrev:Så fik jeg samlet min 'Simulator v. 1.0'

Cool! Gid jeg havde pladsen til sådan noget.
Jeg ville dog nok finde noget præfabrikeret femfor at lave det selv. Men det er mere fordi jeg nok ville miste 4-5 ud af mine ti tommelfingre, hvis jeg forsøgte. :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ATOM-DK » 16. aug 2015 11:10

Så er jeg i gang med p-Cars nu også med rat. =D>

1. Test uden at ændre noget, sidder man bare med en følelse af, "Det her er simpelthen løgn! Sikke noget skod!" Jeg ved godt at det skal tunes manuelt, har fulgt med i tråden, men hvis jeg var ny i bilspil, ville det hurtigt blive solgt igen. :x :x :x

2. Test efter tunning af bilens FFB vhja Webapp'en. Nu giver det meget mere mening! Dejligt med Bilspil hvor der er åbnet helt op for at tweake alle indstillinger så de passer dig 100%. :D :D

Efter 5 runder er jeg ikke langt efter den der er hurtigere end mig, så nu skal der bare øves, måske se om jeg kan finde et bedre setup til bilen. :o

Jeg er ned på 20% FFB på rettet og synes faktisk det stadig er for meget. Der skal stadig Tweakes. =P~
ATOM-DK
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Vemmelev

+3

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 16. aug 2015 12:42

Lyder godt ATO!

Du skriver du er nede på 20% FFB. Hvad med Tire Force?
Alle de "kloge" hoveder på det officielle pCars forum siger at man skal holder FFB på 100 og så justere ned på Tire Force istedet.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ATOM-DK » 16. aug 2015 14:05

ShumwayDK skrev:Lyder godt ATO!

Du skriver du er nede på 20% FFB. Hvad med Tire Force?
Alle de "kloge" hoveder på det officielle pCars forum siger at man skal holder FFB på 100 og så justere ned på Tire Force istedet.


Ok. Prøver det at stille tireforce i stedet.
ATOM-DK
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Vemmelev


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 16. aug 2015 14:29

ShumwayDK skrev:Lyder godt ATO!

Du skriver du er nede på 20% FFB. Hvad med Tire Force?
Alle de "kloge" hoveder på det officielle pCars forum siger at man skal holder FFB på 100 og så justere ned på Tire Force istedet.


Det må være før patch2.0 folk sagde det, for FFB styrken er godt nok skruet i vejret efter den patch... jeg kører på 79-82 i FFB og var inden patch2 på 100...

EDIT: men så vidt jeg har forstået, så kommer der også forskellige FFB profiler med patch3.0.. så tingene er forudindstillet for dem der ikke selv har overblik over det... det tror jeg er tiltrængt, for selvom det er et spil der er ret meget simulation, er det ikke helt let at sætte op..
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 16. aug 2015 15:18

Njaa. De siger det nu godt nok også efter patch 2.0.. Nemlig til dem som beklager sig over at FFB er for voldsom efter patchen. :)
Før 2.0 kørte jeg med begge på 100, efter har jeg kun skruet TF ned til omrking 54-56 stykker.

Så vidt jeg har forstået, så kommer der kun 2 forskellige FFB profiler i 3.0.
Default = post 2.0 FFB
Classic = pre 2.0 FFB
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Benja190782 » 16. aug 2015 15:21

Jeg kører med mit TX rat og FFB på 100, men Tyre Force på 52, det fungere optimalt.
Desuden havde jeg det lidt som mange andre i starten, at FFB føles ALT for hård og vild!
Men efter nogle uger skruer man ligeså stille op igen. Det gør det fleste i hvert fald - så selvom ATOM har FFB på 20 og det umiddelbart lyder ekstremt lavt, så ender det sikkert højere oppe, når først man vænner sig til det.

Det gjorde det i hvert fald for mig... :)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 16. aug 2015 19:08

Som jeg skrev tidligere i tråden, vist nok engang i går, så ville jeg lave en justering ifm. tildeling af rangpoint.

I forbindelse med justeringen blev jeg opmærksom på en anden detajle vedr. selve point udregningen for de konditioner et løb var sat op.
Kort fortalt var der simpelthen for stor risiko for de fleste kørere (også 1-3 placeringerne) for at få tildelt negative point på baner med ganske få sving (under 11)

Jeg så derfor ikke anden udvej end at hæve faktoren for selve udregningen mht. antallet af sving. De ændringer jeg har lavet i selve udregningen og % andelen er lavet med tilbagevirkende kraft, dvs. alle løbs resultater er beregnet på denne nye måde, så ingen "taber" noget som sådan.

Hvad er der så ændret derudover... ??

Jeg har gennemgået alle muligheder for placeringer i løb op til 16 deltagere og justeret alle faktorer, så point bliver noget mere fair tildelt og alle får deres andel af de point der er til rådighed.

Forskellen i point mellem top og bund placeringer er blevet mindre, samtidig er risikoen for negative point væsentlig minimeret, men ikke udelukket.

For en god ordens skyld lister jeg differencen for hver enkelt mellem det gamle udregnings system og det nye:

BoblereN (-1.277)
mortnDK (+0.405)
BulletEyeDK (+1.102)
ShumwayDK (+0.872)
Tigerjax007 (+1.584)
Rasbred (+1.450)
ATO DK (+0.768)
Chokofanten (+0.602)
Henrikdk (+0.432)
grabovac88 (+0.276)
mrnybroe (+0.427)

Billede

NB. jeg regner i øvrigt med at lave nogle justeringer på siden, så det bliver nemmere at se hvilke point man har fået i de enkelte løb osv...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster