Xboxlife forum

Project CARS 60fps 1080p??

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf CvKM » 8. maj 2015 20:56

Åh gud, jeg har ikke sat mit i endnu på trods af at jeg hentede det igår - tror bare jeg venter lidt endnu. Har også andre spil at tage mig af. :D
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf ShumwayDK » 8. maj 2015 21:27

Jeg vil rigtigt gerne kunne lide det her spil. men jeg er lidt skuffet. På nogle punkter virker det ikke færdigt. Specielt i menuerne.

Så er der det med styringen. Det virker på mig lidt som hit'n'miss. Som tidligere beskrevet så havde jeg problemer med styringen efter at have startet i Pro. Efter at startet forfra i Novice og sat all indstillinger magen til Pro så blev det bedre. Her til aften er jeg startet forfra igen på Pro og denne gang sidder styringen næsten lige i skabet uden at have tweaket noget. Underligt.

Så er der skadesmodellen. Den virker da bare ikke hos mig. Kører med damage sat til Full eller Real eller hvad den hedder.
Men jeg kan stort set ikke få bilerne til at gå i stykker, selvom jeg er involveret i uheld, der burde have efterladt bilen uden skærme, spoilere og nåja hjul. Men den har bare nogle få buler og trækker lidt til siden.

Jeg savner også bedre feedback i controlleren, om bilen laver hjulspin eller blokerer ved bremsning. Det gør Forza fint med at bruge rumble fra triggerne..

Men det har godt nok potentiale. Grafikken er god uden at være mindblowing, men det synes jeg til gengæld at lydsiden er. Den sidder lige i skabet..
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf dk_iceman » 9. maj 2015 01:07

nå efter en ny installering af spillet er det som følgende...

1. stadig underlig styring

2. styringen låser stadig (selv med diverse ting på 0)

3. ny ting lyden forsvinder helt under løb, afslut løbet og ud i menuen så kommer lyden igen..

4. biler på lige vej uden at røre ved joystikket, begynder at slingre og mister bagenden

de burde ha givet den 1 år mere eller 2, måske 3....

jeg fatter ikke hvad der sker.. som skrevet ovenfor så virker det som hit'n'miss

dog virker det som om de grafiske problemer er blevet bedre, eller har i hvertfald ikke set dem rigtig den sidste times tid jeg har prøvet at gennemføre et løb

havde jeg købt den på disk var den solgt asap..
dk_iceman
Niveau 2
 
Indlæg: 100
By: 7950


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Cena » 9. maj 2015 06:42

dk_iceman skrev:nå efter en ny installering af spillet er det som følgende...

1. stadig underlig styring

2. styringen låser stadig (selv med diverse ting på 0)

3. ny ting lyden forsvinder helt under løb, afslut løbet og ud i menuen så kommer lyden igen..

4. biler på lige vej uden at røre ved joystikket, begynder at slingre og mister bagenden

de burde ha givet den 1 år mere eller 2, måske 3....

jeg fatter ikke hvad der sker.. som skrevet ovenfor så virker det som hit'n'miss

dog virker det som om de grafiske problemer er blevet bedre, eller har i hvertfald ikke set dem rigtig den sidste times tid jeg har prøvet at gennemføre et løb

havde jeg købt den på disk var den solgt asap..


Har ikke oplevet nogle af ovenstående ting på PS4. Men som der også blev nævnt tidligere var nogle af problemerne eksklusive til Xbox'en.

Jeg syntes det er et fantastisk spil. Hver gang jeg skifter bil sejler jeg rundt. Det er helt vildt så forskelligt man skal køre de forskellige biler. Virkelig fedt!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 9. maj 2015 08:38

HOLD NU KÆFT HVOR ER DET FEDT!
Jeg kan slet ikke fatte hvor meget forskel der er på at bruge controller og så et rigtigt rat med pedaler!


Det kan ikke beskrives med ord hvor fedt Project CARS føles med rat! Jeg opfordre ALLE med dette spil til at anskaffe sig et rat! Det er et HELT andet spil nu! Styringen er præcis og rolig - du kan endda fange en overstyring og Force Feedback'en er ufattelig god! Det er VIGTIGT at man kalibrere sit rat og holder igen, når den beder dig om at dreje rattet 900 grader, for derefter at trykke på A. Kæft en følelse! Jeg kan ikke få armene ned! Det er SÅ vildt! Project CARS er bygget til rat og pedaler - det kan man tydelig mærke!

Mit eneste problem er at jeg ikke kan bruge controlleren til at navigere rundt i menu'en imens jeg har mit Isotta aftermarket Wheel på Thurstmaster TX basen! Nogle der ved hvordan? Man kan i Forza 5 - altså bruge rattet til at kører med, men samtidigt bruge controlleren til menu'en i spillet.

Anyway, KØB ET RAT til dette spil! (jeg har bestilt Thrustmaster T3PA-Pro pedaler med kobling, men de er i rest ordre indtil Juni.
Her kommer lidt billeder af mit setup:
Thrustmaster TX racing wheel, 2 stk DSD adaptorer til brug af rigtig rat, 340mm. Isotta Evo rat og TH8A gearkasse!
55" Samsung Smart TV + Jamo surround sound anlæg!
Kan godt sælge den ene adaptor, hvis nogle har interesse.

Billede
Billede
Billede
Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+6

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Cena » 9. maj 2015 09:08

Fedt setup Benja! Syntes det er fedt med controller, men kan godt mærke det her spil nok får mig til at købe rat snart :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!

+2

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Morten Skou » 9. maj 2015 09:27

Fik lige prøvet en halv time i går - det tager lidt tid at vænne sig til styringen (kørte i gokarts), men det er sgu ret fedt :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Cena » 9. maj 2015 09:42

Morten Skou skrev:Fik lige prøvet en halv time i går - det tager lidt tid at vænne sig til styringen (kørte i gokarts), men det er sgu ret fedt :D


Når du så er blevet vant til gokart, så prøv at hoppe over i en R8 eller R18. Så kan du begynde HELT forfra! Skulle lige have en tur på Nürnberg i en R18. Nåede 8-10 sving så holdt den stille ind i barrieren :lol:
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Morten Skou » 9. maj 2015 12:48

Cena skrev:
Morten Skou skrev:Fik lige prøvet en halv time i går - det tager lidt tid at vænne sig til styringen (kørte i gokarts), men det er sgu ret fedt :D


Når du så er blevet vant til gokart, så prøv at hoppe over i en R8 eller R18. Så kan du begynde HELT forfra! Skulle lige have en tur på Nürnberg i en R18. Nåede 8-10 sving så holdt den stille ind i barrieren :lol:


Det tror jeg gerne, Gokarten er sgu også svær at styre synes jeg. Det er et spil der kræver tålmodighed, i forhold til de mange andre bilspil som vi har set.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 9. maj 2015 14:29

^^
Det er en simulator der kræver et rat med Force Feedback - længere er den ikke!
Køb lortet og i vil ALDRIG fortryde!

For mig blev Project CARS bedre end Race 07, rFactor, AC, R3E og alle de andre racing simulatorer, blot ved at sætte mit TX rat til istedet for at bruge 8 timer på at overbevise mig selv om, at dette spil kan spilles med en controller.

Hvis nogle af jeg har lyst og bor i "nærheden" af Frederikshavn, så er i MEGET velkommen til at komme og prøve mit setup inden i selv køber.

Det må i gerne - så kan i se om det er noget for jer.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+3

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Morten Skou » 9. maj 2015 14:40

Problemet med et rat for mig er, at det fylder af helvede til, så det er desværre ikke rigtigt realistisk. Derudover så synes jeg faktisk ikke rigtigt, at det har sagt mig så meget med et rat tidligere, det har ikke gjort styringen nemmere. Men hvis man har et så vildt setup som du har Benja, så giver det da nok noget :-D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf BulletEyeDk » 9. maj 2015 15:39

Har selv haft et Fanatec rat med pedaler for et par år siden... brugte det til iRacing og Forza

Har det lidt på samme måde som Skou, det fylder pænt meget... vi har rimelig meget plads herhjemme, jeg har bare ikke selv ret meget plads dedikeret til mig selv.

Vil mægtig gerne have et rat igen, ved bare ikke helt hvordan jeg skal få overbevist økonomidirektøren herhjemme, ha ha... har sgu lige brugt 1500,- på et turtle beach x500 stealth ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Muggs » 9. maj 2015 18:14

Jeg har lige hentet et Logitech G27, til pc'en. Ville gerne have haft noget jeg også kunne bruge til Xboxen. Men fik det her, 3 mdr. Gammelt, for 1100 kr. Og sikke en forskel det gør. Det er jo 3 gange så fedt at spille med FFB rat, end controller!
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke

+1

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 9. maj 2015 18:42

Muggs skrev:Jeg har lige hentet et Logitech G27, til pc'en. Ville gerne have haft noget jeg også kunne bruge til Xboxen. Men fik det her, 3 mdr. Gammelt, for 1100 kr. Og sikke en forskel det gør. Det er jo 3 gange så fedt at spille med FFB rat, end controller!


Ja lige præcis! Project CARS viser først sit sande jeg når det bruges med rat og pedaler! Kan varmt anbefale Thrustmaster TX wheel.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 9. maj 2015 18:46

I bør alle lige tjekke jeres spil - det skal fylde 18,5 GB og ikke 18,1 f.eks.
Så er den Day One patch ikke installeret ordenligt.

Fandt lige lidt her som måske kunne være en hjælp til dem, som skal geninstallere spillet.

"If anyone is having issues with hypersensitive, twitchy steering where the tiniest of stick input puts the steering on full lock it can be fixed by 're installing the game as suggested on other threads.

What you need to do though is when it tells you an update is available you need to chose the download later option & let the game fully install before you start playing it.

It will tell you again that an update is required when you start the game this is when you should download it, it seems that the update does not install properly if you download it before the game installs."

Doing this fixed the problem for me & has transformed the game, now the cars drive like they should & I can enjoy it at last!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron