Xboxlife forum

Project CARS 60fps 1080p??

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf TigerJax007 » 9. jun 2015 14:34

BoblereN skrev:Enig i at online delen skal forbedres markant. Det eneste issue jeg i princippet kan se igennem fingre med, er et lille lag når folk joiner en server. Det vil give lidt trafik og jeg tror den energi der skal ligges i at oprette dette er bedre brugt andetsted. Formentlig vil alle også være joinet til qualifying session og folk kan jo heldigvis ikke hoppe ind i et løb og forstyrre.

Ellers oplevede jeg faktisk ikke problemer i selve løbet. Jeg bemærkede en smule lag da starten gik, men ellers oplevede jeg et løb uden problemer.

En skam vi ikke fik en tur på Silverstone i GT bilerne. Jeg er sikker på det kunne have kastet nogle sjove tætte kampe af sig, og måske løftet oplevelsen af circuit de la sarthe med kun 6 kører.

Jeg kunne næste fornemme I andre har spillet sammen i tidligere titler. I virker som nogle helt igennem i orden gutter, så jeg ser frem til en optimeret online oplevelse og tætte kampe om placeringer fremadrettet.

btw. lever jeres pit crew stadig??


I lige måde Bobler :)

Og herfra er svaret et klart nej. Hele mit pitcrew blev aflivet tidligt i morges ved solopgang. De fik bundet en tank med mit resterende brændstof fast til fødderne og blev dumpet på det dybeste sted af Esrum Sø. Jeg fylder selv bilen op næste gang.... ;)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+2

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf BulletEyeDk » 9. jun 2015 20:54

ha ha... sikke et team, det er med livet som indsats...

Du må nok lige få øvet det pitstop til næste gang, så den sidder i skabet..
1. gear i neutral
2. sele af
3. hurtigt ud af bilen
4. lokalisere dunken med benzin
5. sikre, der ikke er for meget i dunken
6. tanke op
7. sikre de brandfarlige væsker stilles sikkert
8. entrere bilen igen
9. sele på
10. klarmelding, sikre folk er væk fra bilen
11. se i spejlene, sikre pitlane er fri
12. 1. gear og af sted...

Hvad stiler du efter på uret ? ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 10. jun 2015 18:00

-og alt dette hårde arbejde kun på grund af Project CARS! ;)
Men nu er mit ombygget cockpit endelig færdigt! Ja min kone elsker det endda ... fordi det er bygget til at passe ind i vores skab i stuen! ;)
Jo jeg mangler et lædersæde, men har brugt næsten 6000 kr. på dette, så et ordenligt sæde må vente lidt..

Setup: Thrustmaster TX base med DSD adapter + Isotta rat, TH8A gearskifter med VW Golf Mk5 gearknob og gearmanchet, T3PA-PRO pedaler og Logitec tastatur.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf BulletEyeDk » 10. jun 2015 18:06

Ser dælme lækkert ud... godt håndværk med gearkassen og ikke mindst dit wheel stand :)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf BoblereN » 10. jun 2015 19:43

Ser rigtig fedt ud!!
Hvordan håndterer du alle Controls med isotta rattet? Jeg formoder det er Xbox du gamer på
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 10. jun 2015 20:32

BoblereN skrev:Ser rigtig fedt ud!!
Hvordan håndterer du alle Controls med isotta rattet? Jeg formoder det er Xbox du gamer på


Med et Logitec keyboard, som på nederste billede.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf BoblereN » 10. jun 2015 21:21

Kan det godt virke sammen med standard Wheel til tx'ereb?? :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 11. jun 2015 07:02

BoblereN skrev:Kan det godt virke sammen med standard Wheel til tx'ereb?? :)


Ja det kan det godt, men du kan ikke tildele knapper til et keyboard i spillet - det er kun til at navigere rundt.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf BoblereN » 11. jun 2015 10:14

Benja190782 skrev:
BoblereN skrev:Kan det godt virke sammen med standard Wheel til tx'ereb?? :)


Ja det kan det godt, men du kan ikke tildele knapper til et keyboard i spillet - det er kun til at navigere rundt.


Så hvis jeg forstår det rigtigt, så kan du navigere rundt i menuerne, men når du kører løb har du faktisk ingen knapper til rådighed såsom pit request, cycle lap info, drs osv. ?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 11. jun 2015 21:16

BoblereN skrev:
Benja190782 skrev:
BoblereN skrev:Kan det godt virke sammen med standard Wheel til tx'ereb?? :)


Ja det kan det godt, men du kan ikke tildele knapper til et keyboard i spillet - det er kun til at navigere rundt.


Så hvis jeg forstår det rigtigt, så kan du navigere rundt i menuerne, men når du kører løb har du faktisk ingen knapper til rådighed såsom pit request, cycle lap info, drs osv. ?


Det er korrekt ja - men SMS er igang med at få controlleren til at virke samtidigt med rattet, ligesom i Forza.

Lige nu kører jeg mest Quick Race og Practice, og der er det ingen problem for mig - det bliver lidt være online, hehe!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf BoblereN » 13. jun 2015 07:05

Ok cool! Ja, det ville være lækkert at kunne bruge en ekstra enhed... Jeg mangler virkelig knapper!!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Dr_Gonzo » 13. jun 2015 08:10

Hold fast et lækkert setup. Det undre mig dog en smule, at hvis du er så vild med spillet at du så ikke spiller det på PC, hvor det er MEGET flottere og kører bedre.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047

+1

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 13. jun 2015 17:43

Dr_Gonzo skrev:Hold fast et lækkert setup. Det undre mig dog en smule, at hvis du er så vild med spillet at du så ikke spiller det på PC, hvor det er MEGET flottere og kører bedre.


Tak, Gonzo!

Det har du ret i - problemet for mig var at min PC ikke var stærk nok, og skulle jeg have en ordenlig PC med triplescreen og hele pisset, så skulle jeg smide cirka 15.000 kr. efter et komplet setup - ud over de næsten 6000 kr. jeg har brugt på rat og add-ons fra Thrustmaster.

Er der noget jeg har fortrudt, så var det at jeg ikke valgte PS4 frem for XB1 - alle spil kører bedre og i højere opløsning på den.
Som du kan se på billederne, så sidder jeg ret tæt op ad min 55" Samsung skærm. Hvilket gør at det bliver endnu mere tydeligt med de sindsyge "jaggies" som Xbox versionen lider af...

At jeg kunne have fået spillet i 1080p@60fps og så oven i købet, en mere stabil framerate på PS4.. DET fortryder jeg noget så grusomt.

Hvis jeg skulle have det på en hardcore PC, så skulle vi have bygget til, så jeg kunne få mit eget gamerrum! :mrgreen:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf BulletEyeDk » 17. jun 2015 21:38

Så ramte patch 1.4 xbox one :mrgreen:

Tror da vidst xboxen skal startes op...., anyway her er release noterne vedr. patchen:

Project CARS – Xbox One Patch 1.4 – Release Notes

General
* Pagani Monza Club day invitational event – no longer causes the game to crash when using a specific livery on the Pagani Huayra.

Performance improvements
* Various performance optimizations, adding up to an average of 5-6% performance improvement. This results in an overall smoother experience.

Physics & AI
* The AI loss of grip that results from tyre degradation as a result of wear is now more noticeable.
* The AI will now show much more realistic grip loss when running on slick tyres in the rain.
* First pass improvements on various tracks to enhance the AI performance and ability (Azure Circuit, Donington GP, Watkins Glen, Bathurst, Nordschleife).

Pitting, tuning, setups
* Fixed an issue where certain street cars would pit for tyre change during rain when they already had the correct tyres fitted.
* Fixed an issue where custom vehicle setups were lost when progressing through sessions.
* Improved the system used to select the most appropriate tyres based on current and predicted weather conditions.
* Ensure that the AI always pit when they need to change tyres based on the weather conditions.
* The Default strategy will now correctly show the tyres that will be fitted on the player vehicle during a pit stop.
* The pit stop routine will no longer start during online races until the player closes the pit stop menu. This ensures that the player has enough time to select or configure an appropriate set of actions before the pit crew start working on the car.
* Tyre pressures will now be correctly set when the player changes to a new set of tyres.
* The currently-active Pit strategy will now remain in action when advancing through race sessions.

Online
* Fixed an issue where the player was sometimes given a large time penalty when exiting the pit lane.
* Fixed an issue where the remaining session time displayed an incorrect value in the Tuning screen.
* Fixed an issue that at times would prevent a player from entering a race, after joining a second online lobby.
* Fixed an issue where the Track Location popup would at times appear on some screens.
* Fixed an issue where matchmaking was not filtering the race length correctly.

Controls – All Platforms
* Fixed pedals and triggers that vibrates during replays.
* Fixed an issue that causes the wheel centring spring to be active during driving.
* Improved force feedback strength and tweaked the default force feedback parameters for all supported wheels based on community feedback.
* Further enhancements to the steering feeling – improved blending between the tyre force spring and the steering lock spring.
* Improved behaviour of the wheel force springs while navigating the menu system.

Tracks
* Bathurst – removed cones in the pit lane that was causing cars to get stuck.
* Watkins Glen – fixed a number of accuracy issues around the track.
* 24 Heures du Mans – improved the race line at a few corners to keep the LMP cars off the curbs as this was causing the cars to lean over on two wheels.
* Silverstone National – vehicle grid placement reworked to more closely align with the painted start boxes.
* Hockenheim (various layouts) – reworked the wet weather reflection mapping to address incorrect object reflections.
* Willow Springs – fixed an issue where the vehicle could drive through the barriers when exiting the pits.

GUI
* Driver Network Profile – visual tidy up to improve usability.
* Fixed an issue where very thin lines would not always appear.
* Added support for better info display on the Community Events page.
* Fixed an issue where HUD customization was not saved on exiting a session.
* Fixed an issue where the Potential Lap time display on the Lap Info board would be inconsistent with the sector times being displayed.
* Monitor / Spectate Mode – fixed an issue where the vehicle being viewed would automatically reset to the player’s vehicle on leaving the monitor screen.

Vehicles
* Adjusted handbrake strength on vehicles which are equipped with handbrakes.
* Fixed an issue where the rain wipers’ state did not reset correctly when restarting a session.
* Fixed an issue where light glows from a vehicle behind the player would sometimes appear in front of the player.
* Fixed fuel pressure gauge calibration in several cars.
* Fixed an issue where a white border would at times appear around the brake light glow of certain cars.
* Ford Mk.IV – improved the collision model to prevent vehicles wedging in under other vehicles.
* Formula Gulf, Gumpert Apollo, Formula Rookie – fixed an issue with the livery sets that caused the livery selection to display wrong liveries.
* Lykan Hypersport – statistics updated to latest manufacturer specification.
* Lotus 72D – improved handing characteristics, exposed bump stops to be adjustable in the vehicle setup, reduced cold sensitivities of the slick tyres, adjusted the AI speed, wear and rain tires to match the player’s experience.
* Karts – reworked the Karts optimization to help address performance drops with a lot of Karts on track.
* McLaren 12C GT3 – adjusted the vehicle pose to more closely match the real car.
* BMW M3 GT4 – improved the accuracy of the levels at which the oil and water temperature warning lights will activate.
* Ford Escort RS1600 – improved the collision and wheel contact model to prevent climbing over other cars in collisions.
* 250cc Superkart – improved the default setup to address controller issues on higher speed tracks, and improved the AI handling.
* Lotus 49 – improved the AI handling of the vehicle in corners and in close racing.
* Pagani Huayra - reduced fuel consumption to around 3mpg in hard track use, and improved cooling to prevent engine overheating.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Rasmusdc » 18. jun 2015 09:45

Benja190782 skrev:
Dr_Gonzo skrev:Hold fast et lækkert setup. Det undre mig dog en smule, at hvis du er så vild med spillet at du så ikke spiller det på PC, hvor det er MEGET flottere og kører bedre.


Tak, Gonzo!

Det har du ret i - problemet for mig var at min PC ikke var stærk nok, og skulle jeg have en ordenlig PC med triplescreen og hele pisset, så skulle jeg smide cirka 15.000 kr. efter et komplet setup - ud over de næsten 6000 kr. jeg har brugt på rat og add-ons fra Thrustmaster.

Er der noget jeg har fortrudt, så var det at jeg ikke valgte PS4 frem for XB1 - alle spil kører bedre og i højere opløsning på den.
Som du kan se på billederne, så sidder jeg ret tæt op ad min 55" Samsung skærm. Hvilket gør at det bliver endnu mere tydeligt med de sindsyge "jaggies" som Xbox versionen lider af...

At jeg kunne have fået spillet i 1080p@60fps og så oven i købet, en mere stabil framerate på PS4.. DET fortryder jeg noget så grusomt.

Hvis jeg skulle have det på en hardcore PC, så skulle vi have bygget til, så jeg kunne få mit eget gamerrum! :mrgreen:


kommer jo an på hvor du starter...

du sidder jo ikke på Triple skærms setup lige nu, og jeg er imponeret over hvor letkørt Project cars egentligt er, sidder selv med en gammel 4790k med 2x970 i SLI og kører 4K 60fps uden issues, så 3x1080p er jo bare lettere at trække..

så 1 970 burde uden issues kunne køre på en 1080p skærm og mindre kort også... så 960 + en 4 kernet CPU og 8gb ram, så er man dælme langt..

for mig er grafikken dog irrelevant, synes omend forskellen er der, at det i RACE ikke er et issue med PS4/XBONE gfx... dog skal det siges jeg synes de har lidt for mange FPS dyk i de situationer, hvor du virkelig ikke har brug for det..

det er på Input siden jeg klart synes PC har en fordel, du har dog købt et af de bedste rat på markedet, når vi snakker konsoller, især pga remtrækket..

men der er bare så mange muligheder til PC´en, og jeg må indrømme at efter at have leget MEGET med Clubsport setuppet fra Fanatec med RSR rattet, så er jeg solgt på det...
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster

cron