Xboxlife forum

Project CARS 60fps 1080p??

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf bOOmer DK » 8. maj 2015 12:05

Jeg havde samme controller problem på amatør niveau. Slettede mit save game og startede op på novice. Markant ændring til det bedre. Så satte jeg bare realisme og modstander op efter mit behov.
bOOmer DK
Niveau 4
 
Indlæg: 437
By: København


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf dk_iceman » 8. maj 2015 12:34

jeg har lidt svært ved at blive vild glad for dette spil.. jeg havde ellers glædet mig til et spil der satsede på realisme.. bare synd det pt. fejler på så mange andre steder..

1. styringen låser, jeg er lige pt. træt af at tabe fordi ca. hver andet løb låser min styring typisk til venstre og man kører af banen..

2. grafisk har spillet altså også nogle alvorlige problemer. kører pt. gokart og oplever framedrop eller noget i den stil så man pludselig i få sek føler man bliver skudt afsted fordi den lige skal følge med igen. ved sving på f.eks. gokart banen i dubai er det så slemt at der kommer større linjer i grafikken som om den bliver skåret over vandret..

3. selvom styringen er ved at være på plads, så vil jeg mene der stadig er noget galt.. man kører lige ud uden ujævnheder eller sving af nogen art og bilen begynder at slingre uden form for provokation og spinner ud.. fandnme godt de sports og racer biler jeg har været passager i ikke har gjort det,...

mener seriøs det spil stadig kræver finjusteringer i softwaren og håber de gør noget ved det...


forza er måske mere urealistisk og arcade agtig men det er trods alt pt sjovere at kører...

synes slet ikke project cars føles flydende og lækkert, selv ved auto start kørsel hvor computeren styrer kan man fornemme at når bilen drejer forgår det i hakkende bevægelser istedet for en jævn styret drejning..
dk_iceman
Niveau 2
 
Indlæg: 100
By: 7950


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 8. maj 2015 13:15

Rolig drenge - jeg har snakket med nogle folk tæt på udviklerne!

1. De er klar over at Xbox Controlleren kan virke en smule overfølsom. Det bliver rettet! (Det er i øvrigt kun et problem på Xbox og ikke på PS4 ifølge SMS)

2. Den bug som alle nævner med "Steering lock" er også et problem de vil løse, men den kan faktisk fjernes ret simpelt ved at sætte alle Deadzones og Sensitivity ned på 0. Helt ned på 0 ja! Steering, Throttle, Brake og Clutch!
Det forklare også hvorfor at JEG ALDRIG har oplevet den bug, fordi jeg som det første satte alt ned til 0.

3. Et sidste tip er at man kan geninstallere spillet fuldstændigt, som meget logisk, påvirker at den Day One Patch, som vi alle har downloadet ikke blev aktiveret ved den første installering. Det siger SMS at dette kan løse manges problem!

Så Himmelfisk og BulletEye - prøv at geninstallere spillet og sætte deadzone osv. ned på 0 som jeg beskriver ovenfor. Som sagt vil Steering Sensitivity føles bedst for de fleste på 60 eller 65 - ligesom Controller Filtering vil føles bedst omkring 50 eller derover.

Håber dette hjælper dem som giver op på dette fantastiske spil!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Mike JezZ » 8. maj 2015 13:26

Det er heldigt at du er homie med udviklerne :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 8. maj 2015 14:27

Mike JezZ skrev:Det er heldigt at du er homie med udviklerne :P


Jeg har bestemt også betalt min andel til PC udgaven af spillet, men til dagligt spiller jeg selv på Xbox - så lige nu kæmper jeg en kamp for at holde fast i folk og få det bedste ud af spillet.

Jeg synes bare at det vilde være sådan en skam, hvis folk flygter fra det uden at give det den nødvendige tid. :D

Som sagt er der så mange indstillingsmuligheder at det er muligt at tilpasse alles smag - uden tvivl..
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf dk_iceman » 8. maj 2015 15:29

Benja190782 skrev:Rolig drenge - jeg har snakket med nogle folk tæt på udviklerne!

1. De er klar over at Xbox Controlleren kan virke en smule overfølsom. Det bliver rettet! (Det er i øvrigt kun et problem på Xbox og ikke på PS4 ifølge SMS)

2. Den bug som alle nævner med "Steering lock" er også et problem de vil løse, men den kan faktisk fjernes ret simpelt ved at sætte alle Deadzones og Sensitivity ned på 0. Helt ned på 0 ja! Steering, Throttle, Brake og Clutch!
Det forklare også hvorfor at JEG ALDRIG har oplevet den bug, fordi jeg som det første satte alt ned til 0.

3. Et sidste tip er at man kan geninstallere spillet fuldstændigt, som meget logisk, påvirker at den Day One Patch, som vi alle har downloadet ikke blev aktiveret ved den første installering. Det siger SMS at dette kan løse manges problem!

Så Himmelfisk og BulletEye - prøv at geninstallere spillet og sætte deadzone osv. ned på 0 som jeg beskriver ovenfor. Som sagt vil Steering Sensitivity føles bedst for de fleste på 60 eller 65 - ligesom Controller Filtering vil føles bedst omkring 50 eller derover.

Håber dette hjælper dem som giver op på dette fantastiske spil!



hvilket af de 3 niveauer man kan vælge under opstart kører du selv ?


hvis jeg sætter controller filtering op på det niveau, så oplever jeg virkelig voldsom lag, så har pt min på 0

det med at geninstallere spillet, hvad vil det hjælpe ? kunne da se min XO downloadede day one patch ? skal jeg slette mine save games også hvis jeg sletter det ?
dk_iceman
Niveau 2
 
Indlæg: 100
By: 7950


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf ShumwayDK » 8. maj 2015 15:44

Der er kæmpe forskel på om udgangspunktet er Novice eller Pro.

I går startede jeg spillet på Pro, og havde store udfordringer med styringen.
I dag har jeg startet forfra og brugt Novice som udgangspunkt, og derefter fjerne alle assists, så indstillingerne er præcis som i går, og styringen er som nat og dag.
Der er fortsat plads til at tweake på controller settings, men det er utroligt så stor forskel der er.

Controller settings er som udgangspunkt helt ens for de to, så det kan ikke forklare forskellen, og jeg har som sagt sat alle indstillinger præcis som i går med Pro som udgangspunkt, så der må være noget under motorhjelmen på spillet, du ikke kan pille ved, som bliver sat når du vælger sværhedsgrad til at starte med.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 8. maj 2015 17:20

ShumwayDK skrev:Der er kæmpe forskel på om udgangspunktet er Novice eller Pro.

I går startede jeg spillet på Pro, og havde store udfordringer med styringen.
I dag har jeg startet forfra og brugt Novice som udgangspunkt, og derefter fjerne alle assists, så indstillingerne er præcis som i går, og styringen er som nat og dag.
Der er fortsat plads til at tweake på controller settings, men det er utroligt så stor forskel der er.

Controller settings er som udgangspunkt helt ens for de to, så det kan ikke forklare forskellen, og jeg har som sagt sat alle indstillinger præcis som i går med Pro som udgangspunkt, så der må være noget under motorhjelmen på spillet, du ikke kan pille ved, som bliver sat når du vælger sværhedsgrad til at starte med.


Det lyder interessant - det må jeg prøve. Jeg har lige geninstalleret hele spillet og slettet mit saved game inden. Nu synes jeg faktisk at jeg har mistet noget - jeg har ikke den samme følelse med bilen som før, selvom jeg valgte Pro igen.

Problemet er i virkeligheden at man ikke kan kontrollere bilen hvis den overstyrer - altså mister du bagenden lidt for meget er du fucked. Ligesom i Forza 5 med rat på Simulation, fordi på Normal styring kan man fange den - ikke på simulation i FM5.
Det er lidt det samme med at man ikke kan drifte i Project CARS. Altså det burde være muligt at få en BMW E30 til at ligge sidelæns! Men det kan man ikke umiddelbart... Er der nogle af jer der kan??

Jeg ser mig selv som hardcore simracer og kan sagtens kører gode tider og styre bilen i Project CARS med controller - bare ikke fange en overstyring.

I aften vil jeg sætte mit Thrustmaster TX rat til - det har jeg slet ikke fået prøvet endnu fordi jeg var så forhippet på at få controlleren til at virke optimalt.

Jeg giver lige besked, når det er sat til og afprøvet.. :D

Muggs, Shumway og Cena - kører i alle med controller?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Blodstrup » 8. maj 2015 17:25

Mange tak for fif'ene.

Jeg har geninstalleret, ændret model til Novice og sat deadzones til 0.
Styringen er blevet bedre, men den er stadig for dårligt til at jeg gider spilde mere tid på nuværende tidspukt.
Lyden forsvinder i headsettet når jeg bremser - det bliver vel patchet hen af vejen.

Havde jeg købt spillet på en fysisk disk, så var den knækket på nuværende tidspunkt :-)
Blodstrup
Niveau 0
 
Indlæg: 13


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Mikael Nielsen » 8. maj 2015 18:29

i elgiganten har de project cars til xbox one og ps4 til 379 kr i næste uge, hvis der har noget interesse
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Haislund1983 » 8. maj 2015 18:58

[quote. Lyden forsvinder i headsettet når jeg bremser - det bliver vel patchet hen af vejen.[/quote]

Det samme sker for mig...!
- Noget hø at spillet har sådan en bug, men er tilfreds med at det ikke er headsettet som den er gal med 8)
Haislund1983
Niveau 0
 
Indlæg: 45
By: Vordingborg


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf ShumwayDK » 8. maj 2015 19:28

Benja190782 skrev: Muggs, Shumway og Cena - kører i alle med controller?


Controller
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Muggs » 8. maj 2015 19:48

Kører også med controller
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 8. maj 2015 19:49

Jeg tænker sådan her - hvad nu hvis al den kontrol, man har over bilen med rat og pedaler, altså 900 grader er presset ned til 180 grader på en controller!
Så er det jo klart at styringen kommer til at virke overfølsom for input på controlleren. Spillet er bygget til rat og pedaler, hvor man kan kører smooth og fange en overstyring - men det var faktisk det første jeg tænkte da jeg startede spillet op med controller - hvor er de 900 graders rotation i cockpit view?

Jeg mener bare... det kunne være glattet mere ud hvis der var større rotation at opnå end 180 grader på controlleren.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf dk_iceman » 8. maj 2015 20:37

tror bare jeg stopper med at spille L.... indtil der forhåbentlig kommer en update.. men hvis de har brugt 4 års udvikling på dette så går der vel et år inden det er lækkert at spille...
dk_iceman
Niveau 2
 
Indlæg: 100
By: 7950


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron