Xboxlife forum

Hjælp: Computer taber hurtigt strøm

Generelt snak om alt vedrørende PC

Hjælp: Computer taber hurtigt strøm

Indlægaf CvKM » 8. sep 2018 18:20

Hej alle i PC nørder her på Xboxlife! :D

Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har for noget tid siden købt en MSI bærbar gaming computer. Den er lækker, kører som den skal og performer godt. Men jeg synes dog, at den taber batteriet meget hurtigt, selv på strøm spare indstilling.

Hvad er det der ligger og suger strøm som ind i helvede? Jeg har ingen forstand på PC, når det kommer til sådan noget, så derfor spørger jeg her.

Nu her for lidt siden besluttede jeg mig for at køre uden oplader, og der var det at den tabte hurtigt strøm. Men det der også, udover dét, undrer mig er at den så skrev f.eks. 85% strøm, med en varighed på 1 time og 45 minutter, hvilket jeg synes var lige lovligt lavt. Så gik der nogle minutter, den røg ned på 83%, og så var der pludseligt til 3 timer og 41 minutter????? Hvad sker der? Det skal siges at den er brugt under 24 timer i alt, indtil videre, så er det fordi den regner et brugsmønster ud?

Af programmer kan der nævnes at der er ting som Norton, hvilket har ryg for at være et program der sluger meget strøm og bruger mange kræfter, selvom Windows siger at det ikke er den der bruger mest lige p.t. men Steam (som lige p.t. er igang med at downloade en demo af et spil).

Om muligt kunne jeg godt leve med at den altid sad i opladeren, men det er jo ikke rigtig det der er meningen med en bærbar. :-k Jeg vil gerne være i stand til at tage den med rundt uden at den løber tør. Som det sidste... Jeg tror IKKE at batteriet er defekt, men at der bare skal stilles på nogle indstillinger. Jeg henter gerne programmer som kan spare på batteriet hvis I kan anbefale dét.

Maskinen er en MSI GV62 8RC købt ved Elgiganten.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Hjælp: Computer taber hurtigt strøm

Indlægaf Morten Skou » 8. sep 2018 20:01

Det første jeg fik op da jeg googlede din bærbare og strømforbruget, var denne:

Battery Life. While most gaming laptops don't have great battery life, the MSI GV62's is kind of ridiculous. When surfing the web over Wi-Fi at 150 nits of brightness, the MSI GV62 lasted only 2 hours and 5 minutes, way below the 4:46 category average.


Prøv evt. FN + F7 for at komme ind hvor du kan vælge om du vil have meget performance eller langt batteritid :)

Generelt har gamer bærbare vidst ikke så lang batterilevetid fordi de er så kraftige.

... ingen grund til at oprette 2 tråde, så jeg sletter lige den anden. :wink:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Hjælp: Computer taber hurtigt strøm

Indlægaf CvKM » 8. sep 2018 21:00

Hmmmm... Tak for svaret, Skou. :) Det burde jeg måske have søgt på. Men det siger vel også sig selv. Jeg ved bare ikke så meget om PCere, så derfor spurgte jeg. Det er jo lidt ligesom en bil - jo flere kræfter og større motor, jo mere sluger den. Samme princip ved en gamer bærbar. Tror foruden også, at de fleste spiller spil på gamer bærbare, med opladeren i stikket.

Prøvede at trykke FN + F7 som du skriver, og der kan jeg vælge imellem Turbo, Sport, Comfort, ECO og så noget Power Options. P.t. er den på ECO.

Og sorry! Det er bare i orden. :D
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.

+1


Tilbage til PClife

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron