Xboxlife forum

Gratis antivirus - et godt program?

Generelt snak om alt vedrørende PC

Gratis antivirus - et godt program?

Indlægaf CvKM » 12. apr 2015 02:41

Jeg leder efter et godt antivirus program til min PC, som ikke er en gamer PC og derfor ikke så høj på power. Jeg har i noget tid haft Avast, men indtil her i aften har det virket hvor den så kom og sagde at det var tid til at opgradere. Jeg kunne så vælge en betalings version, eller den gratis version. Men i den gratis version ville jeg miste en del funktioner, så takkede pænt nej tak. Søgte så lidt rundt på nettet og via forskellige reviews blev der peget rigtig meget på Panda og BitDefender. Jeg downloadede sidstnævnte, og det virker egentligt OK så hvis ikke I kommer med noget jeg kan bruge, så bliver det på, men derfor vil jeg alligevel gerne høre hvad i bruger? Det skal helst være gratis, og hvis i har bedre erfaringer med det end BitDefender, så kom med det. Jeg er lidt faret vild i den her jungle af alle de reviews, så har brug for lidt hjælp.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Gratis antivirus - et godt program?

Indlægaf Lasborg » 12. apr 2015 06:50

Jeg bruger Microsofts eget det fungerer helt fint. Det er med i windows 8 under navnet windows defender. I win Vista + win 7 skal det hentes her: http://windows.microsoft.com/da-dk/wind ... s-download
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Gratis antivirus - et godt program?

Indlægaf IkkNico » 12. apr 2015 08:12

Jeg bruger en kombination af BitDefender og Malwarebytes, og er endnu ikke blevet ramt af noget grimt. Sidstnævnte skal du selv starte et scan med manuelt, men den slags kan man scripte sig ud af ;)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Gratis antivirus - et godt program?

Indlægaf Erroneus » 12. apr 2015 08:27

Jeg vil holde mig langt væk fra Panda, det er ikke mindre end et par uger siden den har smadret maskiner over hele verden og den danske support er gået konkurs. Ja den gratis Avast har ikke de fulde funktioner som betalings udgaverne af Avast har, men den gratis Avast, er stadigvæk en af de bedste gratis Antivirus produkter.

BitDefender er rigtigt godt, men ikke gratis.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg

+1

Re: Gratis antivirus - et godt program?

Indlægaf Elgaard » 12. apr 2015 08:35

Erroneus skrev:BitDefender er rigtigt godt, men ikke gratis.


http://www.bitdefender.com/solutions/free.html.

Simpelt, let, effektivt... og det er ikke nagware/adware.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers

+1

Re: Gratis antivirus - et godt program?

Indlægaf z0ntax » 12. apr 2015 08:42

Bruger selv avast og deres gratis antivirus virker effektiv og kræver ikke farligt mange ressourcer :wink:
Billede
z0ntax
Niveau 2
 
Indlæg: 130
By: Varde

+2

Re: Gratis antivirus - et godt program?

Indlægaf IkkNico » 12. apr 2015 08:53

Erroneus skrev:BitDefender er rigtigt godt, men ikke gratis.

Jo da, som Elgaard også linker til, er der en gratis (og effektiv) version, der samtidig er meget ældre venlig, da man ikke konstant generes af dialog bokse, reklamer og deslige. Det kører bare helt stille i baggrunden. Jeg har ikke tal på hvor mange maskiner jeg har smidt BD på, men ingen har skulle betale endnu, de skal blot have en BD konto (som også er gratis).
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Gratis antivirus - et godt program?

Indlægaf BulletEyeDk » 12. apr 2015 09:06

Bruger selv "Windows Security Essentials" til windows 7, det er gratis hvis du kører med en aktiveret windows installation.

Jeg har altid set denne branche som lidt rådden, da mange firmaer kan have en skjult agenda, og har et incitament for at holde hjulene kørende rent virus/malware mæssigt...

Det er ren spekulation fra min side af, jeg tror dog ikke at MS mht. deres Security Essentialt har nogen skjult dagsorden, og på det grundlag er jeg ganske godt tilfreds med hvad det leverer, det er jo også lidt op til en selv at agere fornuftigt på nettet og tænke sig lidt om.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Gratis antivirus - et godt program?

Indlægaf CvKM » 12. apr 2015 12:21

IkkNico skrev:
Erroneus skrev:BitDefender er rigtigt godt, men ikke gratis.

Jo da, som Elgaard også linker til, er der en gratis (og effektiv) version, der samtidig er meget ældre venlig, da man ikke konstant generes af dialog bokse, reklamer og deslige. Det kører bare helt stille i baggrunden. Jeg har ikke tal på hvor mange maskiner jeg har smidt BD på, men ingen har skulle betale endnu, de skal blot have en BD konto (som også er gratis).


Ja, det kom den også og sagde. Jeg installerede det, og så sagde den nede i bunden at jeg havde 29 dage tilbage, medmindre jeg registrerede. Det gjorde jeg så og loggede ind, og nu er der ikke noget. Har jeg gjort det rigtigt?!
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Gratis antivirus - et godt program?

Indlægaf Erroneus » 12. apr 2015 12:26

Super, havde ikke set Bitfender havde en gratis udgave.

Windows Security Essentials og Windows Defender, som er Microsoft's egne kan ikke anbefales. Deres beskyttelse er simpelthen ikke god nok og den får gentagende klø i tests.

http://www.av-test.org/en/antivirus/hom ... .6-150671/

http://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Gratis antivirus - et godt program?

Indlægaf Elgaard » 12. apr 2015 12:41

CvKM skrev:Ja, det kom den også og sagde. Jeg installerede det, og så sagde den nede i bunden at jeg havde 29 dage tilbage, medmindre jeg registrerede. Det gjorde jeg så og loggede ind, og nu er der ikke noget. Har jeg gjort det rigtigt?!


Jeps. De forlanger bare du logger ind med din konto, du skal ikke gøre mere.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Gratis antivirus - et godt program?

Indlægaf BulletEyeDk » 12. apr 2015 13:29

Erroneus skrev:Super, havde ikke set Bitfender havde en gratis udgave.

Windows Security Essentials og Windows Defender, som er Microsoft's egne kan ikke anbefales. Deres beskyttelse er simpelthen ikke god nok og den får gentagende klø i tests.

http://www.av-test.org/en/antivirus/hom ... .6-150671/

http://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/


Tak for dine fine links, det kan da godt være jeg skal overveje BitDefenderen, nu hvor den også er gratis... men som jeg skrev, har jeg egentlig været ganske godt tilfreds med Microsofts egen løsning... men dine tests sætter det vist meget godt i perspektiv, at der findes andre og bedre alternativer ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Gratis antivirus - et godt program?

Indlægaf Rechain » 12. apr 2015 15:46

Jeg benytter avast som jeg har gjort i årevis nu, som ikke irriterer. På arbejdet har vi AVG, men den gratis version driver mig til vanvid hver gang jeg tænder pc'en for at printe noget eller arbejde. Så ingen tvivl, AVAST efter min mening og oplevelser gennem adskillige år nu :)

> https://www.avast.com/da-dk/index <

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup

+1

Re: Gratis antivirus - et godt program?

Indlægaf pede B » 12. apr 2015 19:22

Jeg bruger Microsoft Security Essentials :) det virker fint nok. Har i hvert fald aldrig haft virus på min computer :)
Billede
pede B
Niveau 4
 
Indlæg: 304
By: København

+1

Re: Gratis antivirus - et godt program?

Indlægaf VIC » 12. apr 2015 21:08

pede B skrev:Jeg bruger Microsoft Security Essentials :) det virker fint nok. Har i hvert fald aldrig haft virus på min computer :)

...så vidt du ved, i hvert fald :-P
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Næste

Tilbage til PClife

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron