Xboxlife forum

PC spillet - Cities: Skylines

Generelt snak om alt vedrørende PC

PC spillet - Cities: Skylines

Indlægaf BulletEyeDk » 19. feb 2015 19:46

Til alle jer, der syntes det seneste Sim City var lidt en fesen omgang og aldrig rigtig var, hvad man havde sat næsen op efter...

Cities: Skylines udkommer til marts, udelukkende på PC og ser efter min vurdering ret lovende ud, og det ser ud til, at de kommer med mange af de forbedringer man savnede i det seneste Sim City spil.

Hands on preview -> http://www.pcworld.com/article/2884340/ ... -roll.html

Indsat dev. diaries (fra youtube):










Link til det officielle forum -> http://forum.paradoxplaza.com/forum/for ... s-Skylines
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: PC spillet - Cities: Skylines

Indlægaf CaptainKicker » 19. feb 2015 20:01

Ser rigtig spændende ud. Jeg er næsten overbevist om at jeg køber det dag 1. Kunne godt trænge til et godt city-builder.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: PC spillet - Cities: Skylines

Indlægaf Bavi » 19. feb 2015 21:33

Hvad helvede tænkte de også på med det SimCity lort?
Ja tak til en ordentlig city builder.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: PC spillet - Cities: Skylines

Indlægaf SteffenPoulsen » 19. feb 2015 23:11

Håber da egentlig også at vi får noget lignende på xbox one en dag, tropico fungerede ihvertfald ret godt på den gamle box. Ved godt det ikke er helt det samme, men dog stadig et citybuilding/sim spil!
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: PC spillet - Cities: Skylines

Indlægaf CaptainKicker » 20. feb 2015 12:42

Tropico er genialt. Halv city-builder, halvt politisk. Sådan en stor skam at vi ikke får det at se på Xbox One.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: PC spillet - Cities: Skylines

Indlægaf Morten Skou » 20. feb 2015 12:53

CaptainKicker skrev:Tropico er genialt. Halv city-builder, halvt politisk. Sådan en stor skam at vi ikke får det at se på Xbox One.


Ja, det er trist at det kun kom til Xbox 360 - men mon ikke næste udgave kommer på One :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: PC spillet - Cities: Skylines

Indlægaf CaptainKicker » 20. feb 2015 13:40

Det SKAL de. Næsten alle Kalypso-indlæg angående PS4-versionen, er der mindst 2 personer som brokker sig over den manglende Xbox One-version.

Så det er et must fra deres side. :D
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: PC spillet - Cities: Skylines

Indlægaf CaptainKicker » 3. mar 2015 23:53

Så fik jeg købt Deluxe-versionen på Steam. Kun 1 uge tilbage. Glæder mig :D
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: PC spillet - Cities: Skylines

Indlægaf Rasmusdc » 4. mar 2015 08:16

det er da fint at der kommer city builders på One, men håber virkeligt man holder sig fra at forsøge at skabe en konsol udgave af disse spil..

det handicapper tit pc versionen EKSTREMT meget, da de jo begge skal fungere.

et af de værste eksempler, var ikke city builder, men RTS spillet Supreme Commander (Forge alliance expansion var klart den stærkeste)

det var klart det bedste RTS spil (personligt mening), og det var enormt stort, og advanceret...

Supreme commander 2 var også til konsol, og det var DUMMET ekstremt ned, hvor techtree var blevet noget tidsbaseret, unit management var forsimplet, og alt bare var mindre..

det var det forkerte spil at gøre det på, så en rimelig succes endte med at dø, ved 2´eren... netop fordi PC ejerne forlod det, pga. det var ligegyldigt, og 1´eren stadig spillede bedre, og så lige så godt ud... så hvorfor købe..

og det fungerede aldrig 100% på en konsol, det var stadig ikke optimalt styrende..

det er lidt det samme der kan ske med et management spil, jeg kan ikke se det spil, som er lidt større, som reelt kan fungere på en konsol...

især pga. mangel på kræfter.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: PC spillet - Cities: Skylines

Indlægaf Mr. Aggiz » 4. mar 2015 14:42

En lille rettelse til første post: Det udkommer også til Max OSX og Linux ;)

Derudover, hvis man er interesseret i spillet er Youtube ved at blive overrendt af "Let's play" videoer, da embargoen for disse sluttede igår.
Billede
Mr. Aggiz
Niveau 6
 
Indlæg: 1878
By: Århus


Re: PC spillet - Cities: Skylines

Indlægaf BulletEyeDk » 4. mar 2015 17:11

Mr. Aggiz skrev:En lille rettelse til første post: Det udkommer også til Max OSX og Linux ;)

Derudover, hvis man er interesseret i spillet er Youtube ved at blive overrendt af "Let's play" videoer, da embargoen for disse sluttede igår.


ahh ja godt spottet... forkert skrevet, men det var mest for at slå fast, at det ikke kommer til konsollerne ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: PC spillet - Cities: Skylines

Indlægaf Morten Skou » 12. mar 2015 15:57

Er der nogen der har fået prøvet det? Lever det op til forventningerne?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: PC spillet - Cities: Skylines

Indlægaf tryllehans » 12. mar 2015 16:34

Jeg har kun spillet meget lidt(1½ time ca) i det og ind til videre så ja det ser ud til at virke rigtig godt. Specielt hvis jeg tænker på at det tog mig 3-4 dage bare at spille 1½ time totalt i simcity da det udkom ;)

Jeg har set en del livestream på twitch hvor det absolut ser ud til at virke godt. Jeg regner med at komme rigtig igang med det i weekenden.
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Re: PC spillet - Cities: Skylines

Indlægaf CaptainKicker » 12. mar 2015 17:05

Har spillet det i 6 timer.

Ganske udmærket spil. Man bliver hurtig afhængig af det.

Min by:

Billede

Poster lidt flere billeder senere, da jeg regner med at tage et par timer efter aftensmaden :D
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: PC spillet - Cities: Skylines

Indlægaf Morten Skou » 12. mar 2015 17:31

Fedt - er man begrænset på samme måde til et område som man er i Sim City? Eller er der bedre mulighed for at udvide og opbygge sin by?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Næste

Tilbage til PClife

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron