Xboxlife forum

Windows 10

Generelt snak om alt vedrørende PC

Re: Windows 10

Indlægaf Slimjay DK » 22. jan 2015 00:01

GrillBillerDK skrev:
Mike JezZ skrev:
Slimjay DK skrev:Hvoefor sku jeg som pc gide at streame fra min xbox til pc istedet for bare at spile på tv'et?


Det finder du ud af den dag du får en kæreste der har stjålet tvtiden til ncis og bones...


Der blev jeg vist quoted for noget jeg ikke har skrevet :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Windows 10

Indlægaf DinesJ » 22. jan 2015 00:07

Mike JezZ skrev:Nu har jeg både tv i stuen og soveværelset, troede jeg var ret Common :P


Jeg nægter at have TV i soveværelset, det ødelægger min søvn :) Desuden har jeg kun en Xbox One, og gad alligevel ikke flytte den ind i soveværelset hver gang jeg skulle spille. Det der med i stedet at sende "overkommandoen" ind i soveværelset for at se TV, er jeg desuden ret sikker på kun ville virke et vidst antal gange :lol:

Alt i alt, synes jeg nu funktionen har sin berretigelse. Men okay, det er da omvendt heller ikke noget der får mig helt op at ringe. Synes dog det er en solid tilføjelse, som en del sikkert nok skal blive glad for :)
Senest rettet af DinesJ 22. jan 2015 00:14, rettet i alt 1 gang.
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


Re: Windows 10

Indlægaf Slimjay DK » 22. jan 2015 00:07

cigi silk skrev:Så med andre ord så er det op til MS hvad der kan køre på Xbox one - det er ikke en teknisk begrænsning. Der har kørt en del rygter om at Steam også kommer til XBOX one. Jeg er dog lidt lunken, da MS har deres egen store, men teoretisk ville de kunne gøre det.

Ms kigger også på streaming den anden vej fra PC til XBOX

http://www.polygon.com/2015/1/21/786832 ... o-xbox-one

Microsoft is "really looking at" enabling streaming from a Windows 10 PC to an Xbox One, Xbox head Phil Spencer said following a Windows 10 event today.

Earlier today, Spencer took the stage at the event to reveal a Windows 10 feature that works in the opposite way, allowing streaming Xbox One games to any Windows 10 PC or tablet. Games must support the feature, which will be possible with Wi-Fi on a local network.

"People ask about the streaming in the opposite direction — can I stream from my PC to my Xbox? — and I'll just say it's something that we're really looking at," Spencer said. "This announcement is what we have, but if you think about that vision — my games are my games wherever I am, and I can play with whoever I want to play with — we want to be able to land solutions that are as native as the one we showed there. We just have to kind of work with the physics of time and try to work it development schedules."


Hvorfor så overhovedet bringe streaming på banen :?: Hvis der ikke er en teknisk begrænsning, så kan man vel bare lade folk installere PC spil direkte på xbox'en og lade PC folk bruge Xbox one spil direkte på PC'en :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Windows 10

Indlægaf tue69 » 22. jan 2015 08:54

Morten Skou skrev:
JohnH skrev:
SteffenPoulsen skrev:Ja jeg syns da det er ret vigtigt at pc spillere nu kan spille xbox exclusives med mus direkte mod xbox spillere.


Det er kun udvalgte titler der kan det ... ikke alle spil :wink:


Jeps, kun spil der er udviklet til at supportere det - så må vi se hvor mange det rent faktisk bliver, det kræver jo en eller anden form for balancering :D


Inden man går alt for meget i selvsving over cross-play, som i øvrigt er en superfed feature, uden tvivl, så tror jeg at man skal "dæmpe" forventningerne til co-op spil eller non-FPS'ere.

Jeg kan godt huske hvordan det gik, da man forsøgte at gøre Shadowrun cross-play funktionelt på X360'eren, og det var ikke just nogen dans på roser for PC spillerne. Jeg kan ikke se det fungere i FPS titler, men derfor kan det jo sagtens anvendes på andre titler, der ikke giver spillerne nogen nævneværdig fordel af at bruge mus og tastatur.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Windows 10

Indlægaf Slimjay DK » 22. jan 2015 09:08

Enig med Tue .. der vil også være Cross-play på Street Fighter 5 mellem PS4 og PC ..
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Windows 10

Indlægaf IkkNico » 22. jan 2015 09:26

Øv, cross-play er jo min våde drøm. Jeg håber stadig på et TF2, hvor XBO kan slås med og mod PS4


Mike JezZ skrev:Nu har jeg både tv i stuen og soveværelset, troede jeg var ret Common :P

Vi har ikke. Ungerne har hver deres TV, vi har et i stuen, hvor jeg gå har en LED monitor til min XBO.

Slimjay DK skrev:Streaming af spil har ikke den samme kvalitet, det bliver noget blurred shit i en lavere opløsning. Så hvorfor ikke bare trække et HDMI kabel fra PC til TV, hvis man gerne vil spille PC spil på sit stuealter ?? og hvis man synes det er sjovt at have både PC og X1 tændt samtidigt, så kan man bruge HDMI in på X1 .....

Nu har jeg ikke selv prøvet, men det er da mit indtryk, at Vita + PS4 stream virker perfekt, og det endda udenfor hjemmets fire vægge (kan da huske jeg har set nogle ret imponerende demo videoer), så hvorfor skule dette ikke fungere?

Jeg overvejer i hvert fald kraftigt om min næste smartphone ikke skal være med Windows 10, så jeg kan spille nogle ordentlige spil på lokummet eller i sengen om aftenen. Forhåbentlig udvides servicen så man også kan spille udenfor hjemmet. Det vil gøre nogle udlægninger noget sjovere
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Windows 10

Indlægaf tue69 » 22. jan 2015 09:38

IkkNico skrev:Øv, cross-play er jo min våde drøm. Jeg håber stadig på et TF2, hvor XBO kan slås med og mod PS4


Enig. Selvom det nok er en utopisk tankegang, konkurrencen taget i betragtning, så ser jeg det langt mere funktionelt, at konsoller duellerer mod konsoller - i al fald indenfor nogle spilgenrer.

Derfor er PC til Xbox One crossplay i eksempelvis adventuretitler da stadigvæk superfedt og mit indlæg var heller ikke for at tage noget fra crossplay overhovedet.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Windows 10

Indlægaf Slimjay DK » 22. jan 2015 10:10

IkkNico skrev:Nu har jeg ikke selv prøvet, men det er da mit indtryk, at Vita + PS4 stream virker perfekt, og det endda udenfor hjemmets fire vægge (kan da huske jeg har set nogle ret imponerende demo videoer), så hvorfor skule dette ikke fungere?


Ja det virker .. men man kan også sagtens se på billed er det ikke er nært så skarpt som originalen. Og falder båndbredden begynder spillet at pixelere. Og der kan samtidigt være en anelse lag der gør at spil som Zen Pinball eller The Pinball Arcade er umulige at spille via remoteplay ;) Jeg er selvfølgelig klar over at spillet kan være "blurred" da vi jo på Vita'en går ned i en lavere opløsning.

Bruger man Playstation TV og streamer til den, så er opløsningen max. 720P/30FPS ved remoteplay .... Så det er også en nedgradering og det er selvom du sidder på det samme interne kablet netværk.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Windows 10

Indlægaf Mike JezZ » 22. jan 2015 10:36

Hvordan foregår en gratis opgradering?

Skal man så installere win7 og bagefter win 10 når maskinen skal ominstalleres?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Windows 10

Indlægaf IkkNico » 22. jan 2015 10:47

@Slim: tak for info. Jeg troede faktisk at det fungerede meget bedre.

tue69 skrev:
IkkNico skrev:Øv, cross-play er jo min våde drøm. Jeg håber stadig på et TF2, hvor XBO kan slås med og mod PS4


Enig. Selvom det nok er en utopisk tankegang, konkurrencen taget i betragtning, så ser jeg det langt mere funktionelt, at konsoller duellerer mod konsoller - i al fald indenfor nogle spilgenrer.

Derfor er PC til Xbox One crossplay i eksempelvis adventuretitler da stadigvæk superfedt og mit indlæg var heller ikke for at tage noget fra crossplay overhovedet.

MS har desværre en politik om nul cross-play med konkurrenterne .(
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Windows 10

Indlægaf Slimjay DK » 22. jan 2015 11:44

Det er også fint da det i mange tilfælde vil betyde at spillene skal være 100% ens. Jeg ser hellere de udnytter den hardware de sidder med, men det er også ønsketænkning, for der må jo ikke være for stor forskel på den samme titel.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Windows 10

Indlægaf Slimjay DK » 22. jan 2015 11:45

Mike JezZ skrev:Hvordan foregår en gratis opgradering?

Skal man så installere win7 og bagefter win 10 når maskinen skal ominstalleres?


Det må tiden vise .... Jeg vil dog fortrække en clean install hvis det er muligt .. upgrade sucks monkey balls :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Windows 10

Indlægaf tryllehans » 22. jan 2015 12:42

win 8/8.1 fik man et valg om den skulle gemme installationen fra tidligere eller lave en "clean" begge dele for mig virkede upåklageligt og jeg har efterhånden prøvet det mange gange både for mig selv og venner og familie.
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Re: Windows 10

Indlægaf Mike JezZ » 22. jan 2015 12:46

Jeg har win 7 så svaret hjalp desværre ikke mig :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Windows 10

Indlægaf tryllehans » 22. jan 2015 13:12

Det var fra winxp/vista/7 til 8.0/8.1
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


ForegåendeNæste

Tilbage til PClife

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron