Xboxlife forum

PC Master race tråden

Generelt snak om alt vedrørende PC

Re: PC Master race tråden

Indlægaf Muggs » 18. apr 2015 19:03

Blauwy.. jeps, beslutningen er taget. Jeg har fundet mig en brugt maskine som jeg henter i morgen. I7-3770, GTX760, 16GB ram, 300 GB SSD, 2 TB HD.
Mon ikke det er en fin starter maskine? Grafikkortet skal opgraderes på et tidspunkt, men hvad skal man købe uden at det koster 3000 kr :-)
Og tak for listen. Arma III er noget af det første jeg vil tjekke ud, tror jeg.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: PC Master race tråden

Indlægaf Blauwy » 18. apr 2015 19:18

Muggs skrev:Blauwy.. jeps, beslutningen er taget. Jeg har fundet mig en brugt maskine som jeg henter i morgen. I7-3770, GTX760, 16GB ram, 300 GB SSD, 2 TB HD.
Mon ikke det er en fin starter maskine? Grafikkortet skal opgraderes på et tidspunkt, men hvad skal man købe uden at det koster 3000 kr :-)
Og tak for listen. Arma III er noget af det første jeg vil tjekke ud, tror jeg.


Jo, den maskine skal nok gøre dig glad :)
Og et 760 er skam et ganske fint kort, indtil prisen falder på 900-serien. Pt koster et 970 ca 3000kr, og 960 ca 1900. Men der er ikke speciel meget forskel på 760 og 960 til at det kan, imo, retfærdiggøre 1900kr.

Lækkert du starter med 300gb SSD. Jeg fik 120 i min i sin tid og det kniber lidt med plads her 3 år efter.

Så, det næste du skal have købt er en 120/144hz skærm. Så skal du satme se løjer og opleve smooth gameplay :D
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: PC Master race tråden

Indlægaf Muggs » 18. apr 2015 19:22

Ja er også spændt på at prøve en SSD disk.
Var egentlig meningen at jeg bare ville slutte den til tv'et, men det kan da godt ske jeg skal ha fundet mig en lækker skærm :-)
Okay, så venter jeg lidt med nyt gfx-kort.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke

+1

Re: PC Master race tråden

Indlægaf iPwnd94 » 20. apr 2015 10:39

Muggs skrev:Ja er også spændt på at prøve en SSD disk.
Var egentlig meningen at jeg bare ville slutte den til tv'et, men det kan da godt ske jeg skal ha fundet mig en lækker skærm :-)
Okay, så venter jeg lidt med nyt gfx-kort.


Velkommen til!

Må man spørger hvor meget du fik for din Ps4? Overvejer det nemlig selv :)
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar

Re: PC Master race tråden

Indlægaf Mike JezZ » 20. apr 2015 10:41

Billede
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+2

Re: PC Master race tråden

Indlægaf Muggs » 20. apr 2015 12:54

iPwnd94 skrev:Velkommen til!

Må man spørger hvor meget du fik for din Ps4? Overvejer det nemlig selv :)

2100 som den var fra butikken, intet ekstra.
Solgt på 1½ døgn ca.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: PC Master race tråden

Indlægaf Muggs » 20. apr 2015 12:56

Og dette er skrevet fra den "nye" maskine, og for dælen hvor er det lækkert at være tilbage på en stor skærm, stort tastatur osv.
Og så sparker den seriøst røv i forhold til hvad jeg har været vandt til. Og SSD er jo livet, sikke en opstart!
Har kun lige fået prøvet Diablo III og så C&C Generals fra Humble bundle.
Men BF4, MK X og flere er ved at downloade :-)
Ps. spil keys koster jo nærmest intet på ebay. £10 for BF4, £17 for MK X :D
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke

+1

Re: PC Master race tråden

Indlægaf Mike JezZ » 20. apr 2015 13:38

Muggs skrev:Og dette er skrevet fra den "nye" maskine, og for dælen hvor er det lækkert at være tilbage på en stor skærm, stort tastatur osv.
Og så sparker den seriøst røv i forhold til hvad jeg har været vandt til. Og SSD er jo livet, sikke en opstart!
Har kun lige fået prøvet Diablo III og så C&C Generals fra Humble bundle.
Men BF4, MK X og flere er ved at downloade :-)
Ps. spil keys koster jo nærmest intet på ebay. £10 for BF4, £17 for MK X :D


PC spil koster generelt ingenting i forhold til konsol spil :) Kinguin.net er din ven.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: PC Master race tråden

Indlægaf Niculla » 20. apr 2015 18:11

Jeg spiller stort set også kun PC nu. Spillene er simpelthen bare flottere og billigere :) Selv på min 4 år gamle spand med GTX 570. Xbox One joypad til og så enten op på den store skærm eller på gamer skærmen. Det er altså svært at gå fra 60 til 30 fps.

Så måske kommer der en PS4 eller Xbone til salg her snart :P
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde

+1

Re: PC Master race tråden

Indlægaf Muggs » 21. apr 2015 12:22

Hold nu op det er lækkert at spille BF4 i 1080p på Ultra (dog uden AA) med 55+ fps :D
Det ser fandme godt ud, men man får jo nærmest ondt i hovedet af alle de billeder i sekundet. Og så kræver det lige til tilvending at game med mus og tastatur igen :)
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke

+1

Re: PC Master race tråden

Indlægaf Haugboelle » 21. apr 2015 16:20

Selvom jeg altid har haft stor interesse i computeren og dens dele, blev jeg alligevel engang i 2006 træt af de endeløse opgraderinger og pengene brugt derpå. En strålende ny maskine ved navn X360 var udkommet og Gears of War så utroligt fedt ud, det blev senere enden på PCen for mig engang i 2008 (har haft en sløv maskine i alle årene derefter til lagring af billeder og diverse)

Nu godt 9 år efter er jeg blevet træt af konsoller på en eller anden måde. PS4 og Xbox One kan det samme og de imponerer mig ikke synderligt kontra den forrige generation.
Så langsomt kom lysten til PCen tilbage, gik i flere måneder og snuste til hvad der rykkede i en PC idag og hvilke spil der var udkommet.

Jeg endte med at købe en lækker maskine med en masse fedt udstyr og er blown away over hvad der er sket. Selvom jeg har fulgt lidt med har det åbenbart ikke været nok, specielt SSD disken imponerer (er i windows på under 10 sek)

Udover det kan jeg se at man idag slet slet ikke behøver opgradere som i fordumstid. En processor og stortset alle andre dele er idag så kraftige at de holder i mange mange år, til stor glæde for os forbrugere :)

Jeg har stadig min X1, men udover ungernes forbrug og at jeg indimellem bruger controlleren på pcen, så får den ikke meget kærlighed pt. Det kommer med garanti tilbage når der kommer lidt eksklusivt, men pt nyder jeg alle de lækkerier PCen bringer.

PS4eren er desuden solgt, den er bestemt ikke savnet :)
Senest rettet af Haugboelle 21. apr 2015 18:54, rettet i alt 1 gang.
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756

+1

Re: PC Master race tråden

Indlægaf Muggs » 21. apr 2015 18:32

Godt skrevet Haugboelle. Jeg har det på samme måde, og har selv været væk fra pc fronten i små 10 år. Og hold op der er sket noget siden :-)
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke

+1

Re: PC Master race tråden

Indlægaf Niculla » 21. apr 2015 18:55

Det har aldrig været lettere med PC.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: PC Master race tråden

Indlægaf Mike JezZ » 22. apr 2015 13:16

Niculla skrev:Det har aldrig været lettere med PC.


Den lethed PC'en har nu, har den haft i mange år. Konsol ejere har bare gerne ville holde på mærkaten "konsol gaming er lettere", og været resistente overfor den udvikling PC'en har haft gennem årene.

Jeg er dog også rimeligt splittet. Jeg nyder at sidde i sofaen og spille på min Xbox One, men for satan hvor jeg nogle gange savner musen i visse spil. Jeg kan spille Titanfall fint med controller, men hold da op hvor jeg stinker til fx. Battlefield på konsol. Det er helt ynkeligt.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: PC Master race tråden

Indlægaf IkkNico » 22. apr 2015 15:34

PC er helt sikkert blevet lettere, men for mig er 2 ting afgørende.

1) jeg ved at alle spilæsker med XBO logo kan spilles i min XBO, også om 6-8 år.
Jeg skal aldrig nærstudere specs

2) Jeg elsker et godt FPS, men hader virkelig mus+kb. Konsol fps er derfor den perfekte løsning for mig
... Så er det jo ren bonus, at jeg kan læne mig tilbage i min lænsestol, og stasig uddele højtbelagt ;)

Indtil denne generation var online infrastrukturen også et kæmpeplus. Ikke noget med at rode med Skype o.lign. Bare start et party, inviter vennerne og spil. Det er ikke altid så nemt længere
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

ForegåendeNæste

Tilbage til PClife

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron