Xboxlife forum

PC Master race tråden

Generelt snak om alt vedrørende PC

Re: PC Master race tråden

Indlægaf Blauwy » 22. apr 2015 16:53

Jeg kan godt lide at det sofa argument kommer op i hvert eneste debat herinde :P

Jeg læner mig også tilbage i min stol, smider fødderne op på puffen under bordet og tænder op for spillene. Controller eller keyboard, begge dele fungerer fint. Man behøver ikke sidde og game, som om man sidder på en damecykel fra 50'erne.

Og ja, infrastrukturen på konsollerne er dejlige, ingen tvivl om det. Men nu er der mange andre muligheder end Skype for at snakke med hinanden. Jeg bruger f.eks Teamspeak med mine venner. Én fast kanal er sat op også er det bare ét klik, ét sekund også er der forbindelse til hinanden. Ingen NAT settings, connections lost ect ect.

Men ja, desværre så er det gået et skridt bagud på XBO. Det var ellers enkelt nok på X360.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: PC Master race tråden

Indlægaf IkkNico » 22. apr 2015 17:26

Blauwy skrev:Man behøver ikke sidde og game, som om man sidder på en damecykel fra 50'erne.

Når man er en dame fra 50erne, så jo ;)

Jeg har ikke engang et skrivebord mere.
Min laptop står på stuebordet med lænestolen foran. Min NUC der skal overtage fra i morgen får samme plads, men nu bare med trådløst keyboard. XBO står 90 grader til venstre for dette setup, så stolen skal bare svinges rundt, når jeg vil spille.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: PC Master race tråden

Indlægaf Blauwy » 22. apr 2015 17:40

IkkNico skrev:
Blauwy skrev:Man behøver ikke sidde og game, som om man sidder på en damecykel fra 50'erne.

Når man er en dame fra 50erne, så jo ;)


Min moder en en dame fra 50'erne, og hun gamer mere end jeg gør. Jaja, det er Facebook spil der sejrer der, men det er ligemeget. Men hun ligger og daser på sofaen med sin nye bærbare. Gamer4lyfe, tror jeg vidst nok!

Lige så længe jeg kan huske, har jeg haft et skrivebord med en PC, skærm og tilbehør. En enkelt gang, var jeg nødsaget til at bruge en bærbar da min PC brød sammen. Aldrig igen! :P
Jeg kan godt lide at have det her enkelte setup der kan alt det jeg vil have den skal. Streame film, serier og redigere billeder/videoer ect ect. 2 skærme så jeg har plads til det hele.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: PC Master race tråden

Indlægaf ice_hiboy » 23. apr 2015 07:07

Hvis man gerne vil spille pc mens man sidder i en sofa er der rigtig mange løsninger. Jeg har trukket et hdmi kabel og bruger en wireless 360 controller. Så har jeg en "Xbox" med noget bedre grafik og 60+ fps :P Hvis jeg gerne vil spille i f.eks haven eller køkkenet, så er steam in-home streaming en dejlig ting. Hvis dit netværk er hurtigt og sat ordentligt op. Så kan jeg streame spil til min lille macbook. Så det med sofa er nok det dårligste argument nogensinde. Der er så mange muligheder for at spille i sofaen :)
Billede
ice_hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 595


Re: PC Master race tråden

Indlægaf Mike JezZ » 23. apr 2015 08:15

Blauwy skrev:Jeg kan godt lide at det sofa argument kommer op i hvert eneste debat herinde :P

Jeg læner mig også tilbage i min stol, smider fødderne op på puffen under bordet og tænder op for spillene. Controller eller keyboard, begge dele fungerer fint. Man behøver ikke sidde og game, som om man sidder på en damecykel fra 50'erne.


Problemet er lidt, at hvis du gerne vil sidde i sofaen og spille på FPS med controller på din PC, så får du jo direkte den hårdeste røvfuld set i mands minde, hvis du spiller mod folk der rent faktisk bruger keyboard+mus, så den holder jo ikke helt :P Ikke hvis man er kompetitiv.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: PC Master race tråden

Indlægaf Muggs » 23. apr 2015 08:17

Nej FPS og strategi spil kan man ikke spille med controller mod andre der spiller med mus og keyboard. Men ellers vil jeg give Blauwy ret. Og efter den fede implementering af X360/XOne controlleren i windows er det jo super lækkert. Har spillet en smule Mortal Kombat X med min XOne controller, og det fungerer som på en XOne :-)
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: PC Master race tråden

Indlægaf Haugboelle » 23. apr 2015 10:33

Tak Muggs :)

Mht sofaen er mine øjne de sidste 5 år blevet så ringe (har fået briller) så jeg har foretrukket at sidde i en god kontorstol ved skrivebordet og spillet på en 27 skærm. Samtidigt bliver jeg så dvask af at sidde i sofaen at det halve kunne være nok.

Nico den med specs holder ikke mere, en nyere pc vil kunne spille spil i mange mange år frem, der er ikke den store udvikling som vi så det førhen, muren er ramt på mange områder.
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Re: PC Master race tråden

Indlægaf Mike JezZ » 23. apr 2015 10:44

Haugboelle skrev:Nico den med specs holder ikke mere, en nyere pc vil kunne spille spil i mange mange år frem, der er ikke den store udvikling som vi så det førhen, muren er ramt på mange områder.


Kan du takke konsollerne for. Den primære spil udvikling foregår på konsoller, og når PC får en port er det sjældent der er ekstra grafisk lir. De nye next gen maskiner er ekstremt forældet hardware mæssigt, hvilket gør det let for selv en brødrister at køre XO/PS4 spil.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: PC Master race tråden

Indlægaf Haugboelle » 23. apr 2015 10:48

Mike JezZ skrev:
Haugboelle skrev:Nico den med specs holder ikke mere, en nyere pc vil kunne spille spil i mange mange år frem, der er ikke den store udvikling som vi så det førhen, muren er ramt på mange områder.


Kan du takke konsollerne for. Den primære spil udvikling foregår på konsoller, og når PC får en port er det sjældent der er ekstra grafisk lir. De nye next gen maskiner er ekstremt forældet hardware mæssigt, hvilket gør det let for selv en brødrister at køre XO/PS4 spil.


mht udvikling mente jeg at de feks har problemer med at presse flere transistorer ned på en processor og ting i den boldgade. Helt enig på spilfronten, det en kedelig tendens, på på hardware fronten har det intet at sige.
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Re: PC Master race tråden

Indlægaf Mike JezZ » 23. apr 2015 10:53

Haugboelle skrev:
Mike JezZ skrev:
Haugboelle skrev:Nico den med specs holder ikke mere, en nyere pc vil kunne spille spil i mange mange år frem, der er ikke den store udvikling som vi så det førhen, muren er ramt på mange områder.


Kan du takke konsollerne for. Den primære spil udvikling foregår på konsoller, og når PC får en port er det sjældent der er ekstra grafisk lir. De nye next gen maskiner er ekstremt forældet hardware mæssigt, hvilket gør det let for selv en brødrister at køre XO/PS4 spil.


mht udvikling mente jeg at de feks har problemer med at presse flere transistorer ned på en processor og ting i den boldgade. Helt enig på spilfronten, det en kedelig tendens, på på hardware fronten har det intet at sige.


Nu er nyere PC hardware lysår foran konsollerne, så det kan lade sig gøre - problemet er, at folk ikke vil betale prisen for hardware.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: PC Master race tråden

Indlægaf Blauwy » 23. apr 2015 11:20

Mike JezZ skrev:
Blauwy skrev:Jeg kan godt lide at det sofa argument kommer op i hvert eneste debat herinde :P

Jeg læner mig også tilbage i min stol, smider fødderne op på puffen under bordet og tænder op for spillene. Controller eller keyboard, begge dele fungerer fint. Man behøver ikke sidde og game, som om man sidder på en damecykel fra 50'erne.


Problemet er lidt, at hvis du gerne vil sidde i sofaen og spille på FPS med controller på din PC, så får du jo direkte den hårdeste røvfuld set i mands minde, hvis du spiller mod folk der rent faktisk bruger keyboard+mus, så den holder jo ikke helt :P Ikke hvis man er kompetitiv.


Ja, helt bestemt.
Jeg spiller nu heller ikke online FPS'er på PC, da jeg er så elendig at det ikke er sjovt. Hvis jeg ville blive sur og kaste med ting, ville jeg spille CoD: AW istedet :P
Jeg spillede dog BO2 på PC i en lille periode, med controller bare for at teste vandet. Holdte en 1.5KD, men det var bestemt en kamp der var tabt på forhånd når man spiller mod brugere med mus.
Jeg har altid følt at keyboard var unaturligt at bruge til FPS. Jovist, præcisionen er ligaer bedre, men det med at bevæge sig med WASD har jeg aldrig været gode venner med. Jeg kan allerede høre resten af PCMR råbe af mig pga dette udsagn. :mrgreen:


Jeg tror dog flere og flere bruger controller til deres PC spil, da det er så nemt efterhånden, og mange spil er ports med controller integreret. På GTA V f.eks, hvis man sætter sit auto aim til "full" så den snapper til folk, bliver man matchet med brugere der bruger samme indstilling.
Det kunne være lækkert hvis det en dag blev muligt at kun spille mod andre controller brugere på PC.
Det sker nok ikke, men det kunne være en fed feature.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: PC Master race tråden

Indlægaf Haugboelle » 23. apr 2015 11:55

Blauwy skrev:
Mike JezZ skrev:
Blauwy skrev:Jeg kan godt lide at det sofa argument kommer op i hvert eneste debat herinde :P

Jeg læner mig også tilbage i min stol, smider fødderne op på puffen under bordet og tænder op for spillene. Controller eller keyboard, begge dele fungerer fint. Man behøver ikke sidde og game, som om man sidder på en damecykel fra 50'erne.


Problemet er lidt, at hvis du gerne vil sidde i sofaen og spille på FPS med controller på din PC, så får du jo direkte den hårdeste røvfuld set i mands minde, hvis du spiller mod folk der rent faktisk bruger keyboard+mus, så den holder jo ikke helt :P Ikke hvis man er kompetitiv.


Ja, helt bestemt.
Jeg spiller nu heller ikke online FPS'er på PC, da jeg er så elendig at det ikke er sjovt. Hvis jeg ville blive sur og kaste med ting, ville jeg spille CoD: AW istedet :P
Jeg spillede dog BO2 på PC i en lille periode, med controller bare for at teste vandet. Holdte en 1.5KD, men det var bestemt en kamp der var tabt på forhånd når man spiller mod brugere med mus.
Jeg har altid følt at keyboard var unaturligt at bruge til FPS. Jovist, præcisionen er ligaer bedre, men det med at bevæge sig med WASD har jeg aldrig været gode venner med. Jeg kan allerede høre resten af PCMR råbe af mig pga dette udsagn. :mrgreen:


Jeg tror dog flere og flere bruger controller til deres PC spil, da det er så nemt efterhånden, og mange spil er ports med controller integreret. På GTA V f.eks, hvis man sætter sit auto aim til "full" så den snapper til folk, bliver man matchet med brugere der bruger samme indstilling.
Det kunne være lækkert hvis det en dag blev muligt at kun spille mod andre controller brugere på PC.
Det sker nok ikke, men det kunne være en fed feature.


Og jeg er lige den første til at spanke dig for at bruge controller til den slags spil på PC :lol:
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756

+1

Re: PC Master race tråden

Indlægaf Blauwy » 23. apr 2015 12:00

Haha, tak Haugh :lol:

Det skal da siges, at jeg da bruger keyboard og mus til strategi spil og den slags, men til singleplayer FPS/3rd. person shooters, vil jeg hellere bruge min controller.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: PC Master race tråden

Indlægaf SocomGriseNN » 24. apr 2015 08:27

Det er jo bare en tilvænningssag. Jeg var da heller ikke specielt god i BF3, da jeg i 2012 skiftede til en PC, men det er jeg blevet nu :)
SocomGriseNN
Niveau 4
 
Indlæg: 371


Re: PC Master race tråden

Indlægaf Muggs » 24. apr 2015 08:45

Er der egentlig stadig gang i BF3 og BFBC2 på pc?
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


ForegåendeNæste

Tilbage til PClife

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron