Xboxlife forum

Musik

Forum for spiludvikling af Rustica Ludum.

Redaktør: XNA Crew

Re: Musik

Indlægaf Thomas.Madsen » 16. okt 2012 16:58

Jeg bryder mig bedst om eksempel nummer fem. Umiddelbart tror jeg ikke, at et overdrevent elektronisk-inspireret soundtrack ville klæde spillet. (Og her snakker jeg ikke instrumentation, men mere udtrykket. F.eks. tror jeg ikke at techno-beats ville passe ind). Jeg kunne forstille mig, at et minimalistisk, men samtidig melodisk soundtrack ville være passende.
Thomas.Madsen
Niveau 7
 
Indlæg: 2242


Re: Musik

Indlægaf pstudio » 28. okt 2012 15:32

Lige nu, har vi ikke nogle koncept billeder der kan give inspiration til musikken, men Thomas.Madsen har skrevet en kort beskrivelase af temaet i de forskellige baner:

Bane 1 foregår i et skovområde. Jeg forestiller mig det, som udgangspunkt, som et farverigt område. Vi har træer, planter, etc. etc. Skoven er her, hvor "de gode" har bosat sig. Den skal være farverig, men samtidig "lukket af". Det musikalske tema, forestiller jeg, har en "nysgerrighed, men samtidig lidt usikker tone", netop for at understrege, at vi her har første bane, og at protagonisten, og derved spilleren, er på uvant grund. Fjender består her i et vildsvinligende dyr og et flyvende dyr eller lign. Da vi har snakket om, at det skulle være robotter, er det åben for nogenlunde fortolkning.


Med tanke på, at de forskellige "levende" væsener i spillet er robotter, vil jeg gerne høre, om I kan komponere et stykke hver til første bane? Hvordan I fortolker beskrivelsen og udtrykker det i musik er op til jer.
Rent teknisk så lad os sige, at der skal være 4 lag:

Lag 1: Grundlaget der altid spiller. Der skal være en hvis ro over laget med begrænset instrumentation. Der skal dog være nok bevægelse i stykket, så at folk ikke finder musikken kedelig efter kort tid. Spilleren er i normal tilstand.
Lag 2: Introducerer mere fylde til stykket. Der kommer mere tyngde i musikken f.eks. ved at tilføjer flere instrumenter. Spilleren kan rammes en gang gratis af fjendtlige enheder.
Lag 3: Egentlig melodi introduceres. Melodien har en hvis lethed og bringer større bevægelse i musikken. Spilleren opgraderes så at han kan løbe hurtigere.
Lag 4: Sidste lag bringer maks intensitet til musikken. Der må gerne være noget power i musikken (selvfølgelig underlagt det overliggende tema). Spillerens angreb er stærkere og hurtigere. (Flere fjender introduceres)

Ovenstående er et forslag på hvordan lagene kan struktueres, og hvilken indflydelse de kan have på spillet rent gameplay-mæssigt. I er velkomne til at komme med alternativer for hvordan lagene skal fungere.
pstudio
Niveau 3
 
Indlæg: 271


Foregående

Tilbage til Spiludvikling - Rustica Ludum

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron