Xboxlife forum

Fase 1 - idégenerering

Forum for spiludvikling af Rustica Ludum.

Redaktør: XNA Crew

Re: Fase 1 - idégenerering

Indlægaf loonitunius » 22. jul 2012 18:36

altså jeg har tidligere været med til at lave noget i stil med dette

http://www.youtube.com/watch?v=gUp9tZQF ... ature=plcp
( eller jeg har lavet dette, sammen med nogle andre )

man kan sikkert få det renderet i endnu mere tegenet stil, dette har jeg ikke undersøgt, da det noget tid siden jeg har rodet med det, men kan være nogle andre evt ved det.
Billede
loonitunius
Niveau 6
 
Indlæg: 1583


Re: Fase 1 - idégenerering

Indlægaf pstudio » 24. jul 2012 23:33

Jeg har tyvstartet, og er i gang med at skrive noget underlæggende kode til en 2D platformer/sidescroller. Jeg har lavet et build (Windows 32bit) hvis nogen er nysgerrige.

http://dl.dropbox.com/u/920760/Test01.zip

Det er ikke noget specielt. Bare en person der kan gå/løbe rundt samt hoppe. Hvis I prøver det, må I godt skrive tilbage om i oplever nogle fejl :)

Default controls:
Venstre/højre piletast: Gå venstre/Højre
Left Ctrl: Løb
Space: Hop
pstudio
Niveau 3
 
Indlæg: 271


Re: Fase 1 - idégenerering

Indlægaf MR eg HALOman » 25. jul 2012 00:09

Fedt!
Prøver det i morgen tidlig! :)
MR eg HALOman
Niveau 5
 
Indlæg: 1131


Re: Fase 1 - idégenerering

Indlægaf jabu » 25. jul 2012 20:02

pstudio skrev:Det er ikke noget specielt. Bare en person der kan gå/løbe rundt samt hoppe. Hvis I prøver det, må I godt skrive tilbage om i oplever nogle fejl :)


Test01, efter at have trille lidt rundt nogle minutter..

synes det er fedt at der er forskel på hvor højt man hopper, alt efter hvor længe man holder space/jump nede, synes måske at højden er lidt overdrevet men det afhænger vel at level design senere.

tempoet man går i er lidt sløvt, til gengæld virker løb rigtig fornuftigt. :D

man kan gå lidt ud over en kant og stå midt i den fri luft med fødderne, det er umiddelbart den eneste bug jeg har kunne finde..
jabu
Niveau 2
 
Indlæg: 112


Re: Fase 1 - idégenerering

Indlægaf pstudio » 25. jul 2012 22:08

Alt i forhold til hvor hurtig manden kan gå/løbe eller hvor højt han kan hoppe osv. kan justeres ved at ændre nogle få tal. Da jeg ikke ved om vi ønsker et hurtigt actionorienteret gameplay eller et mere langsommeligt og præcisionskrævende, har der ikke været nogen grund til at justere variablerne.

Angående at fødderne står i luften. Man bruger en simplificeret model (i forhold til den grafiske du kan se), når man skal beregne om en figur rammer ind i noget. Den mest normale figur er en capsule som jeg også bruger her. Da jeg blot bruger en testfigur jeg havde liggende, var der ikke nogen grund til at justere capsulen, sådan at den passer perfekt til figuren :) Derfor kan du måske se ham hænge i luften eller lignende. Jeg ved f.eks. at capsulen ikke dækker figurens hovede, så hvis du hopper op i platformen kan man se, at hovedet går igennem, og at figuren først stopper når skuldrene rammer ind i platformen. Igen så er dette ting der simpelt kan justeres i Unity Editoren.

Testen her er mest for at tjekke at der ikke er problemer med at køre spillet på ens computere, og for at give folk lidt blod på tanden omkring projektets udvikling :)
pstudio
Niveau 3
 
Indlæg: 271


Re: Fase 1 - idégenerering

Indlægaf MR eg HALOman » 27. jul 2012 12:05

Det virker da rigtig fedt..

Hvornår begynder vi så produktionen? :P
MR eg HALOman
Niveau 5
 
Indlæg: 1131


Re: Fase 1 - idégenerering

Indlægaf makta » 2. aug 2012 16:14

Hej. I må undskylde, hvis jeg blander mig, men hvis I beslutter jer for at lave en hjemmeside/blog til jeres projekt, laver jeg den gerne for jer. Har lidt forstand på CSS, HTML og Wordpress. :)
makta
Niveau 7
 
Indlæg: 2183


Re: Fase 1 - idégenerering

Indlægaf pstudio » 2. aug 2012 16:24

Det kan da godt være. Lige nu er vi langt fra at det er aktuelt, men hvis det bliver aktuelt, skal jeg prøve at huske på dig :)
pstudio
Niveau 3
 
Indlæg: 271


Re: Fase 1 - idégenerering

Indlægaf makta » 2. aug 2012 17:35

Super!
makta
Niveau 7
 
Indlæg: 2183


Foregående

Tilbage til Spiludvikling - Rustica Ludum

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron