Xboxlife forum

Fifa 17 - Xboxlife FUT

For sport fanatikere.

Vil du have interesse i at deltage i en FUT ligaserie her på xboxlife?

Afstemning sluttede 6. okt 2016 20:16

Ja, helt klart
5
83%
Måske
1
17%
Nej, det er ikke noget for mig
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer : 6

Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf YCSMS » 7. sep 2016 19:12

BulletEyeDk skrev:hvorfor mener i det kunne være en god idé ? Som udgangspunkt får alle hold de samme midler til rådighed, så er det op til den enkelte klub at forvalte pengene bedst muligt


Så er vi tilbage ved, at jeg har svært ved at se, hvordan det skal fungere med økonomien på hjemmesiden og den i spillet. Altså hvordan de skal følges ad.

Man tjener ikke mange penge på at spille venskabskampe. Hvis vi ser bort fra coin-bonusser, da alle ikke har adgang til de samme, vil 20 kampe fx give ca. 10.000 coins. Det er ikke voldsomt meget i starten af spillet ift. køb af spillere. Her skal du så tilpasse økonomien på hjemmesiden, så den passer nogenlunde med coinsene i spillet, hvis jeg forstår det korrekt? Og det er dét jeg ser lidt som en udfordring.

Et eksempel:
20 spillet kampe giver spilleren 10.000 ekstra in game.
Efter de 20 kampe får spilleren flere midler til rådighed på hjemmesiden. Disse midler vil via hjemmesiden kunne sikre spiller x1, spiller x2 og spiller x3 som tilsammen vil koste det der svarer til de ekstra midler. Nu kommer udfordringen så, for x1, x2 og x3's priser ingame, skal svare til det de koster på hjemmesiden. Det bliver især svært, pga. de svingende markedspriser.
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf BulletEyeDk » 7. sep 2016 19:53

Hvordan økonomien kører på hjemmesiden er en særskilt ting, det kan være en udfordring at få det til at køre forholdsvist parallelt med FUT, men det ser jeg nu ikke som noget der kan ødelægge det samlede... jeg vil selvfølgelig gøre hvad jeg kan for at økonomien ser ret ens ud... og måske endda sørge for at markedspriser osv. justeres løbende...

Jeg frygter ikke at forskellen på økonomierne i FUT og på hjemmesiden kan ødelægge noget, der er helt sikkert noget mere arbejde i det for holdejeren at finde egnede spiller man har råd til, og som passer ind på holdet jvf. hjemmesiden, det er en ting, men så skal man samtidig også selv styre, at det rent faktisk er en spiller man har råd til inde i selve FUT... hvilket er en helt anden ting.

Jeg har for mit eget vedkommende ikke brugt en eneste krone på fifa points i denne sæson, men syntes alligevel at jeg har et ganske fornuftigt mandskab, og de indtjente coins er næsten udelukkende kommet i hus via friendly season, hvor jeg har spillet knap 300 kampe (mener jeg) - jeg har spillet ganske få divisionskampe online, her nok max 15 kampe i alt...

Vi vil selvfølgelig ikke blande os i hvordan og hvor mange andre kampe folk spiller med deres FUT hold, jeg tænker også de fleste fifa folk spiller mere end 2 kampe i snit pr. uge, så mon ikke der bliver tjent ekstra coins, du skal i hvert fald ikke regne med at deltagelse i xboxlife FUT turneringen bliver din primære coinskilde ;)

Ved ikke om det svarede fyldestgørende på dit spørgsmål?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf YCSMS » 7. sep 2016 20:07

BulletEyeDk skrev:Hvordan økonomien kører på hjemmesiden er en særskilt ting, det kan være en udfordring at få det til at køre forholdsvist parallelt med FUT, men det ser jeg nu ikke som noget der kan ødelægge det samlede... jeg vil selvfølgelig gøre hvad jeg kan for at økonomien ser ret ens ud... og måske endda sørge for at markedspriser osv. justeres løbende...

Jeg frygter ikke at forskellen på økonomierne i FUT og på hjemmesiden kan ødelægge noget, der er helt sikkert noget mere arbejde i det for holdejeren at finde egnede spiller man har råd til, og som passer ind på holdet jvf. hjemmesiden, det er en ting, men så skal man samtidig også selv styre, at det rent faktisk er en spiller man har råd til inde i selve FUT... hvilket er en helt anden ting.

Jeg har for mit eget vedkommende ikke brugt en eneste krone på fifa points i denne sæson, men syntes alligevel at jeg har et ganske fornuftigt mandskab, og de indtjente coins er næsten udelukkende kommet i hus via friendly season, hvor jeg har spillet knap 300 kampe (mener jeg) - jeg har spillet ganske få divisionskampe online, her nok max 15 kampe i alt...

Vi vil selvfølgelig ikke blande os i hvordan og hvor mange andre kampe folk spiller med deres FUT hold, jeg tænker også de fleste fifa folk spiller mere end 2 kampe i snit pr. uge, så mon ikke der bliver tjent ekstra coins, du skal i hvert fald ikke regne med at deltagelse i xboxlife FUT turneringen bliver din primære coinskilde ;)

Ved ikke om det svarede fyldestgørende på dit spørgsmål?


Bestemt, og det var som jeg havde forstået det. Netop synkroniseringen mellem 'dit marked' og det 'rigtige marked' ser jeg dog stadig som den store udfordring. Priserne ændrer sig konstant, især i starten. En spiller der koster 5000 klokken 13 kan koste 7000 kl 16. Hvordan og hvorledes du skal synkronisere dette, ved du som sagt bedst selv :)

Jeg er dog ikke helt med på ideen om 'dit eget marked'. Jeg er med på, at det er for at sikre lige vilkår for spillerne i ligaen. Så ham der trak Pogba i sin første pakke ikke er bedre stillet end ham der trak Bendtner. Imo kan man ud fra visse andre tiltag sikre samme 'ligestilling', som jeg tidligere har nævnt. Igen er vi ved, at der imo måske er for meget unødvendigt 'digitalt arbejde'. Jeg mener, vi har Futhead som er synkroniseret med Futbin. Det bliver altså svært at slå :)

Der er helt sikkert en masse teknologisk arbejde, eller hvad man nu skal kalde det. Kodning osv osv. Det har du helt sikkert bedre styr på end jeg. Måske er det derfor, jeg ikke lige kan gennemskue det :)
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf YCSMS » 7. sep 2016 20:19

Et eksempel på hvordan det kunne gøres, hvor spillerne har lidt mere frie tøjler men ligestillingsprincippet er det samme, kunne fx være:

Sæson 1
Regler:
- Trupstørrelse: 18 spillere (11+bænk)
- Max overall raiting: 72
- Højest tilladte raiting pr. spiller: 75

Derudover kunne der også tilføjes regler som fx minimum to bronzespillere i startopstillingen osv. Dernæst kunne der tilføjes forskellige bonusser. Fx at nummer 1 i ligaen halvvejs i sæsonen må tilføje én 77 rated spiller, hvis vedkommende ønsker det.

Når sæson 2 så starter hæves niveauet. Fx:
Sæson 2
Regler:
- Trupstørrelse: 18 spillere (11+bænk)
- Max overall raiting: 76
- Højest tilladte raiting pr. spiller: 80

Osv osv.
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756

+1

Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf pongolle » 7. sep 2016 21:51

Jeg kunne ogs' godt være interesseret, hvis det ikke bliver for omstændigt..

Du kender sikkert godt denne side http://www.futhead.com/16/players/?bin_platform=ps

Kunne måske blive brugbar i forhold til dit "arbejde" med spillerværdier osv.
pongolle
Niveau 6
 
Indlæg: 1557
By: Århus


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf BulletEyeDk » 8. sep 2016 07:38

YCSMS skrev:Bestemt, og det var som jeg havde forstået det. Netop synkroniseringen mellem 'dit marked' og det 'rigtige marked' ser jeg dog stadig som den store udfordring. Priserne ændrer sig konstant, især i starten. En spiller der koster 5000 klokken 13 kan koste 7000 kl 16. Hvordan og hvorledes du skal synkronisere dette, ved du som sagt bedst selv :)

Jeg er dog ikke helt med på ideen om 'dit eget marked'. Jeg er med på, at det er for at sikre lige vilkår for spillerne i ligaen. Så ham der trak Pogba i sin første pakke ikke er bedre stillet end ham der trak Bendtner. Imo kan man ud fra visse andre tiltag sikre samme 'ligestilling', som jeg tidligere har nævnt. Igen er vi ved, at der imo måske er for meget unødvendigt 'digitalt arbejde'. Jeg mener, vi har Futhead som er synkroniseret med Futbin. Det bliver altså svært at slå :)

Der er helt sikkert en masse teknologisk arbejde, eller hvad man nu skal kalde det. Kodning osv osv. Det har du helt sikkert bedre styr på end jeg. Måske er det derfor, jeg ikke lige kan gennemskue det :)


Jeg er helt enig med dig i at markedspriserne i FUT skifter hele tiden, og det vil være svært at følge det, hvilket jeg nok heller ikke er særlig interesseret i, jeg tror det er vigtigt vi adskiller tingene.

En ting er hvad spillerne koster i selve FUT, en anden ting er hvad spiller "rettigheden" sættes til på hjemmesiden, her har jeg tænkt på flere forskellige metoder til at udregne deres markedspris.

Hvis vi forestiller os du f.eks før en sæson køber spillerrettigheden til en 81'er rare spiller til 50.000 "penge", så kan denne spillers værdi før sæsonpausen enten stige en anelse eller falde lidt alt efter hvordan han har klaret sig gennem sæsonen, og hvor mange kampe vedkommende har spillet... (stadig bare en idé jeg har, så intet konkret om hvordan dette udregnes)
Lad os sige, at det har været en god sæson, og hans værdi dermed stiger til 60.000.... du har derimod andre planer og vælger at ophæve kontrakten med ham, hvorved du mister en mindre % del af hans værdi (eks. 5 %) dvs. du "får" 57.000 "penge" tilbageført til klubbens økonomi....

Herefter har du igen midler til rådighed og kan finde en ny spiller, der på samme måde kan stige eller falde lidt henover en sæson....

Med ovenstående in mente, så har udsvingene på selve FUT markedet ikke nogen direkte indflydelse, det er som sådan kun de coins folk selv i selve spillet skal bruge på at sikre sig den givne spiller der kan variere...

Du kan og skal ikke sammenligne prisen fra hjemmesiden på en given spiller med in game FUT priserne...

Giver det mening ??
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf BulletEyeDk » 8. sep 2016 07:39

pongolle skrev:Jeg kunne ogs' godt være interesseret, hvis det ikke bliver for omstændigt..

Du kender sikkert godt denne side http://www.futhead.com/16/players/?bin_platform=ps

Kunne måske blive brugbar i forhold til dit "arbejde" med spillerværdier osv.


Jeg kender til en stor del af de gængse FIFA sider med spillere osv... på samme vis som dem, så har jeg også alle spillerdata i en database, hvilket vil danne grundlag for hjemmesidens spillerdata... 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf YCSMS » 8. sep 2016 09:16

Du kan og skal ikke sammenligne prisen fra hjemmesiden på en given spiller med in game FUT priserne...


Det kan imo ikke undgås. Valutaen på hjemmesiden er i princippet værdiløs. Den fortæller intet / bidrager ikke til en spillers købekraft. Det er spillerens ingame valuta og mængden af denne, der gør dette. Dvs at hvis Preben på hjemmesiden har råd til at købe Pogba, men ikke kan købe ham in game whats the point så?

Hvad jeg lige kan gennemskue i ideen med eget marked og valuta, så er det:
1. At sikre et ligestillingsprincip. Ingen er bedre stillet end andre mht mulighed for at lave hold.
2. At fungere som et slags 1,2,3,4,5.... vælger-system.
3. En præstationsbonus-ordning.

Og så er vi tilbage ved, at database, marked, valuta osv virker (set ude fra) som et stort arbejde, som måske kunne klares på lettere vis? :)
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf BulletEyeDk » 8. sep 2016 10:25

YCSMS skrev:
Du kan og skal ikke sammenligne prisen fra hjemmesiden på en given spiller med in game FUT priserne...


Det kan imo ikke undgås. Valutaen på hjemmesiden er i princippet værdiløs. Den fortæller intet / bidrager ikke til en spillers købekraft. Det er spillerens ingame valuta og mængden af denne, der gør dette. Dvs at hvis Preben på hjemmesiden har råd til at købe Pogba, men ikke kan købe ham in game whats the point så?

Hvad jeg lige kan gennemskue i ideen med eget marked og valuta, så er det:
1. At sikre et ligestillingsprincip. Ingen er bedre stillet end andre mht mulighed for at lave hold.
2. At fungere som et slags 1,2,3,4,5.... vælger-system.
3. En præstationsbonus-ordning.

Og så er vi tilbage ved, at database, marked, valuta osv virker (set ude fra) som et stort arbejde, som måske kunne klares på lettere vis? :)


Nu er det jo bare nogle generelle tanker jeg har haft om hvordan jeg kunne tænke mig at lave det og som jeg så som noget der kunne være sjovt at have som tillæg til det almindelige FUT.

Det er netop ideén, at man styrer sit "xboxlife FUT hold" via hjemmesiden og så er det op til den enkelte at styre hvordan man forvalter de penge man har til rådighed på hjemmesiden bedst muligt... den enkelte ved hvor mange coins man har til rådighed i selve FUT, så dette skal selvfølgelig tages med i de betragtninger man gør sig inden man køber en spillerrettighed på hjemmesiden...

Jeg har noteret det du skriver og kan også se en fordel i at der måske linkes op til de gængse markedspriser i FUT evt. via futhead eller lignende, så ca. prisen i coins også vises når man er inde på en spiller.... på den måde vil den enkelte bedre kunne overskue om det er en spiller man rent faktisk også har råd til at købe i FUT

Jeg har ikke tænkt projektet som et ligestillingspricip eller noget i den stil, blot et hyggeprojekt for os her på xboxlife, som så omfatter en mere detaljeres ligastruktur, statistik på spillere, hold osv... ting som man savner i det FUT generelt

Det var heller ikke planen at det skulle blive et "jeg kom først" system til at vælge og vrage mellem alle de bedste spillere... tanken var som sagt, at man lidt skal bygge sit hold op fra bunden af... lidt i stil med "drømmeholdet" osv... hvor man heller ikke kan købe alle de bedste fra starten af, men skal gå på kompromis med kvaliteten... for at få pengene til at slå til...

Langsomt over flere sæsoner bør der således være muligt at optimere sit hold, skaffe sig af med de spillere der ikke fungerer osv...

Der er rigtig mange spillere tilgængelige i FUT databasen... så er jeg helt med på, at der nok vil være nogle spillere som er langt mere eftertragtede end andre, men med et så stort udvalg af spillere og med en stram start økonomi, så bliver det ikke stjernespillere man kommer til at vælte sig i til at starte med...

Håber det kastede lidt mere lys over det ? 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf BulletEyeDk » 8. sep 2016 19:04

Nu har jeg afledt af den debat vi har haft indtil videre lavet en lille test mht. spillernes prisniveau, som det kan tage sig ud på hjemmesiden.

En spillers værdi er beregnet på baggrund af alle hans færdigheder, off.workrate, def. workrate, skill og weak foot, dernæst har jeg beregnet mig frem til en faktor, der vil blive anvendt på alle korts overall rating, den samlede "score" vil således være en spillers værdi på hjemmesiden.

Jeg lavede en test med spillere fra 94 -> 59 overall rating, hvilket giver følgende spillerværdier (ta' det med et gran salt, der er udelukkende en undersøgelse af hvordan det kunne tage sig ud):

Messi 94 = 453677
Ronaldo 93 = 506672
Neymar 90 = 418135
Suarez 90 = 371082
Ibrahimovic 89 = 264328
Iniesta 88 = 292881
James Rodriquez 87 = 217663
Thomas Muller 86 = 237583
Ivan Rakitic 85 = 160861
Antoine Griezmann 84 = 182195
David Luiz 83 = 127534
Thiago Motta 82 = 124320
Gabi 81 = 94717
Soldado 80 = 72736
Rodrigo 79 = 95513
Reyes 78 = 66342
Casemiro 77 = 59728
Alvaro 76 = 51215
Cardenas 75 = 55043
Fernandinho 74 = 42993
Jesper Drost 73 = 38886
David Silke 72 = 28817
Wagner 71 = 33464
Werley 70 = 17816
Mandi 69 = 22007
Makola 68 = 22937
Alli 67 = 21188
Tana 66 = 16858
Jorge 65 = 12002
Lod 64 = 11959
Laursen 63 = 9888
Brito 62 = 11730
Brown 61 = 10348
Keane 60 = 8172
Byrne 59 = 6826

Spillere under 59 i rating vil anvende samme faktor vedr. overall skill, så vi ikke ender med spillere der f.eks kun har en værdi på 500, men i stedet ligge i et leje på ca. 6000 og i nærheden deraf.

Alle hold skal have eksakt 25 spillere i truppen (fuldt hold + 2 reserver uden for holdet, så der er plads til skader og karantæner) - med en eventuel start kassebeholdning på 1000000, så vil man stadig som holdejer skulle tage nogle alvorlige beslutninger med hensyn til start 11'er, reserve bredde osv...

Samtidig er der rigeligt med plads til forbedringer over hele linjen, og det vil være en seriøs udfordring for alle at skulle finde spillere man normalt ikke spiller med.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Fifa 17 - Xboxlife FUT

Indlægaf Akandreasen » 9. sep 2016 14:57

Det lyder dæleme som et spændende projekt! Det deltager jeg meget gerne i :)
Akandreasen
Niveau 6
 
Indlæg: 1836
By: Vanløse

+1

Foregående

Tilbage til Sport

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron