Xboxlife forum

FIFA Ultimate Team 16-Tråden

For sport fanatikere.

Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf YCSMS » 15. feb 2016 20:52

Kan også spørge dig, the 007 baker. Følte du med formationen, at du havde en ekstra solid defensiv base? Eller virkede det mere som en offensiv 3xxx formation, ligesom Benja ser den? :)
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf the 007 baker » 15. feb 2016 20:55

Hvorfor er det så vigtigt at fastslå hvad definitionen af den opstilling er? Det virker jo ikke til at i kan blive enige :)
When you're pushed, baking is as easy as breathing.
There is no business like dough business.
Mia San Mia
the 007 baker
Niveau 4
 
Indlæg: 551
By: Roskilde


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf YCSMS » 15. feb 2016 20:57

Enighed er nødvendigvis heller ikke et mål. Uenigheder/andre syn er en god måde, selv at få et bedre syn :)
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf the 007 baker » 15. feb 2016 21:19

Som sagt, så har jeg spillet med den opstilling i 3 kampe mod en ven. Det er en ven som jeg har spillet 19 kampe i mod og vundet de 17, spillet 1 uafgjort og tabt 1.
Så længe jeg ikke har prøvet den rigtigt online kan jeg ikke udtale mig.
When you're pushed, baking is as easy as breathing.
There is no business like dough business.
Mia San Mia
the 007 baker
Niveau 4
 
Indlæg: 551
By: Roskilde


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf YCSMS » 15. feb 2016 21:21

the 007 baker skrev:Som sagt, så har jeg spillet med den opstilling i 3 kampe mod en ven. Det er en ven som jeg har spillet 19 kampe i mod og vundet de 17, spillet 1 uafgjort og tabt 1.
Så længe jeg ikke har prøvet den rigtigt online kan jeg ikke udtale mig.


Evt også få ham til at spille den. Så kan I have en fest :lol:

Til den mere seriøse side. Selvfølgelig er formationen solid. En solid defensiv er jo altid et godt udgangspunkt.
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf the 007 baker » 15. feb 2016 21:27

U mad :D
When you're pushed, baking is as easy as breathing.
There is no business like dough business.
Mia San Mia
the 007 baker
Niveau 4
 
Indlæg: 551
By: Roskilde


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf YCSMS » 15. feb 2016 21:29

the 007 baker skrev:U mad :D


Over hvad? :D
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf Benja190782 » 15. feb 2016 21:53

Jeg føler at 5-2-2-1 er den rigtige for mig, fordi den passer til min opbyggende spillestil og at jeg har et mere dynamisk hold, fordi holdet både angriber og forsvarer mere som en helhed, efter min mening.

Jeg ser flere løb fra mine medspillere med denne formation, og det er ret tydeligt at formationen overrasker de fleste modstandere i online kampe.
De går lidt i panik, når ikke de kan bryde forsvarskæden op - og sender flere spillere med frem, hvilket kun skaber mere luft til mine sultne angribere.

Der er en balance i denne formation, som jeg ikke har set før i FIFA. Jeg føler mig i overtal uanset hvor på banen vi kæmper om bolden.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf YCSMS » 15. feb 2016 21:56

Benja190782 skrev:De går lidt i panik, når ikke de kan bryde forsvarskæden op


Hvorfor er der problemer med at bryde forsvarsskæden op, hvis du nærmest spiller med 3 forssvarsspillere? Misforstå mig ikke, jeg kan følge dig til punkt og prikke. Det var bare din egen formulering jeg brugte.

Men du er jo også selv inde på det nu. Forsvaret er solidt pga 5x. Men to wings og én angriber, har man samme muligheder i front som en 433 fx. Hav tre hurtige folk i front og spil konta. Easy peasy
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf Benja190782 » 15. feb 2016 22:21

De fleste får problemer med at komme til skud, fordi hvis de spiller kontra mod mig, har jeg nogle hurtige wingbacks der kan løbe dem op og bremse dem. (iøvrigt er Otamendi, Cahill og Kompany heller ikke specielt langsomme i et tilbageløb)
-og hvis de spiller mere opbyggende imod mig, står der blot 5 forsvarsspillere og smiler. :lol:

Det er det jeg mener med dynamikken på holdet - det fungere bare som helhed. :D

Iøvrigt er Yaya Toure suveræn til, at holde på bolden indtil Walker og Baba kommer med frem - det er igen dynamikken på holdet der driver værket.

Jeg synes mine 4 sejre i 4 kampe i 1. Division taler for sig selv - det fungere bare for mig efter jeg er skiftet til 5-2-2-1.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf YCSMS » 15. feb 2016 22:50

@Benja190782

Men kan du ikke også godt se nu, at desto mere du fortæller om den, desto mere snakker du om dens defensiv? :)

Tidligere skrev du:
"jeg vil bestemt ikke kalde den defensiv, fordi de to wingbacks er så offensive og lapper over konstant, fordi de begge er på "høj offensiv" mentalitet"

"Altså jeg står så tilpas langt fremme på banen, at det føles mere som
at spille med 3 i forsvaret, frem for 5."


Nu er det:
"De går lidt i panik, når ikke de kan bryde forsvarskæden op - og sender flere spillere med frem, hvilket kun skaber mere luft til mine sultne angribere."

"og hvis de spiller mere opbyggende imod mig, står der blot 5 forsvarsspillere og smiler"


Dermed siger du, at folk har svært ved at bryde forsvarsskæden op (pga fem forsvarsspillere?). Hvis de spiller spilopbyggende står dine fem forsvarsspillere og smiler = du pakker dig(er det ikke defensivt?). Hvis de panikker, skubber de flere spillere frem, hvilket efterlader rum til dine angribere = kontra. Dermed tolker jeg til at du faktisk er enig med mig. 5xxx er en stærk defensiv formation som ligeledes er en farlig kontra-formation. Misforstå mig ikke, det er helt fint. Forstår bare ikke fornærmelsen over, at jeg kalder den defensiv? :D
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf Benja190782 » 16. feb 2016 12:30

@YCSMS: det jeg prøver at forklare dig er at formationen IKKE er defensiv, bare fordi der er 5 forsvarsspillere. Du skriver jo, at når jeg har 5 forsvarsspillere der står og smiler, så pakker jeg mig!?

Det er jo en helt forkert tolkning - jeg har mine forsvarsspillere til at stå få meter fra midterlinjen, når jeg er i angreb. Hvordan kan du tolke det, som at jeg pakker mig? Jeg bruger hverken "ultra defensiv" eller "parker bussen" som holdmentalitet. Mit hold spiller dynamisk på "balanceret".

Det er altså en gang fis, at kalde den defensiv. At have 5 forsvarsspillere har jo intet, at gøre med at "pakke sig".
Slet ikke med så offensive nogle wingbacks, som jeg har valgt.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf YCSMS » 16. feb 2016 13:22

@Benja

Ok, du fremhævede blot, at dine modstandere har svært ved at bryde din forsvarskæde op. Siden du skriver dette omkring formationen, må det vel alt andet lige betyde, at det er pga de fem forsvarsspillere, right? Ligesom du nævner de fem smilende forssvarsspillere, når modstanderen prøver at opbygge noget spil, hvilket jeg også tolker som, at defensiven er svær at nedbryde, pga de smilende fem forsvarsspillere, som du kalder dem. Right?

Jeg siger ikke, at du pakker dig gennem ultra defensiv osv. Jeg siger, at en 5xx er så defensiv kompakt, at den allerede fra start er 'pakket'. Mine erfaringer mod den er, at hvis jeg fx dribler ned mod LWB som kommer ud og presser mig, så trækker de tre CBs og HWB med ud, dvs at når jeg er forbi LWBen, så er der en ny firebackkæde. Netop dette er med til at gøre den defensiv/kompakt eller whatever man vil kalde det :)
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf Benja190782 » 16. feb 2016 15:16

@YCSMS: det bliver vi nok aldrig enige om det her.. og fred være med det.

Jeg vinder med 5-2-2-1 og du vinder med 4-3-3 (4) og egentlig tror jeg at vores spillestil er så langt fra hinanden, som den kan være.

Jeg lader mig provokere af folk, der sætter 6-7 mand frem og presser konstant.

Du lader dig provokere af folk der holder på bolden, og har en kompakt forsvarskæde.

Same, same! ;)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf YCSMS » 16. feb 2016 16:42

Benja190782 skrev:@YCSMS: det bliver vi nok aldrig enige om det her.. og fred være med det.

Jeg vinder med 5-2-2-1 og du vinder med 4-3-3 (4) og egentlig tror jeg at vores spillestil er så langt fra hinanden, som den kan være.

Jeg lader mig provokere af folk, der sætter 6-7 mand frem og presser konstant.

Du lader dig provokere af folk der holder på bolden, og har en kompakt forsvarskæde.

Same, same! ;)



Jeg lader mig skam ikke provokere. Jeg var blot uenig i dit synspunkt omkring formationen og dens egenskaber :) Jeg bliver overrasket, hvis du stadig spiller formationen om 1-2 måneder. Mit gæt er, at den vil begynde at kede dig. Lad os se :)

Sjovt du nævner det med presset, og at du åbenbart tror, at jeg spiller sådan. Jeg mødte for lidt tid siden en anden dansker. Efter kampen nævner han, at han blev presset konstant. Det sjove er, at jeg intet gør. Jeg spiller hverken højt presspil, eller indstillet dem til at presse højere. Så hvad end du tror jeg gør med 433-4, så er det forkert :)
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Sport

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron