Xboxlife forum

Hvem ved noget om PES 2013?

For sport fanatikere.

Hvem ved noget om PES 2013?

Indlægaf Benja190782 » 31. jul 2013 15:09

Hej!

Jeg spiller FIFA og har gjort det siden 1998, men nu har jeg fået lyst til at prøve PES 2013.
Har lige nogle spørgsmål:

-Er der ungdomsspillere med på 15-16 år, som kan komme på første holdet i karriere delen? (ligesom i FIFA)

-Kan man slå den dumme radar fra, som er in-game? (nederst på skærmen i en kamp)

-Hedder hold og spillere noget andet pga. rettigheder? Altså f.eks, "Astin Valla" istedet for Aston Villa?

-er dette de rigtige kommentatorer som er i selve spillet eller er det fup? (wow, en stemning det giver!)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Hvem ved noget om PES 2013?

Indlægaf CaptainKicker » 31. jul 2013 15:19

Jeg har spillet en del PES over de sidste år, og i år vandt PES2013 for mit vedkommende.

Først og fremmest, tjek evt. min video med nogen mål jeg lavede. Især nr. 1 var vild!



Karrieren er lidt anderledes. Her er hvordan jeg gør det. Jeg går i EDIT og laver en "custom league". Her smider jeg nemlig de hold med rettigheder, uden ligaer I, da spillet ellers bare smider en masse random hold ind de selv har lavet, såsom PES United osv. - Så for at besvare spørgsmålet. Premier League er ikke licenseret, udover Man Utd. Ellers er den Nederlandske, Italienske, Franske & Spanske. Samt er der rettigheder på sydamerikanske hold. Resten af verden har licenseret hold, såsom FC Nordsjælland, Bayern München, Shakthar osv.

Det er disse jeg smider I min "egen" liga. Så starter jeg Master League op, hvor et hold bliver resettet til ingen penge eller fans, samt et hold med dårlige generede spiller. Så du starter fra bunden. Her vælger jeg Real Madrid, da den engelske er lidt kedelig pga. manglende licens (Jeg ændre dog hold navnene I editoren). Derudover laver jeg som regel også mig selv og et par venner, med "realistiske stats" - dvs. ikke overdrevet, og så med udvikling på normal vis. Så kan du få et par middelmådige spillere til at starte med + det er lidt sjovt.

Du starter så fra 2. division aka den liga du selv har lavet. Så du er bundhold (på den måde får du mere ud af at bygge langsomt op da modstaderne er bedre). Det kan tage et par sæsoner før du har et OK hold, men du kan få rigtig gode talenter. Hentede en generede spiller for 200.000£. Endte med at han var 104 rated efter 3 sæsoner. På det tidspunkt rykkede jeg op, og havde penge til et godt hold.

Mht. nye spiller, så er det lidt spøjst. Spillere der trækker sig tilbage, bliver genfødt som 16-årige på fri transfer eller i U-hold. Så du kan være 'heldig' og finde en Ronaldinho 65-rated I dit u-hold, eller en 70 Kaká på fri transfer, som du kan hente til ungdomsløn.

Mht. kommentatorer. Nej, det er redigeret. Hoved-kommentatoren er John Champion, og han er kedelig som en dørmåtte. Ikke forvent det vilde. Smid noget musik på mens du spiller, for du får intenst gameplay I allerhøjeste stil, når du spiller PES.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Hvem ved noget om PES 2013?

Indlægaf Benja190782 » 31. jul 2013 15:29

Super! Tak for brugbar info - men kan man ikke slå den radar fra in-game?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Hvem ved noget om PES 2013?

Indlægaf CaptainKicker » 31. jul 2013 17:39

Mmhmhm, både og. Den er mere "tonede" ned, end slået fra. Så helt fra kan du ikke slå den.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Hvem ved noget om PES 2013?

Indlægaf EagleConcept » 1. aug 2013 20:00

Ang. Premier League og licenser:

De fleste spillernavne i de engelske klubber stemmer meget godt over ens. Det du skal være opmærksom på er navne på holdene, som du meget hurtigt kan rette ind her http://www.ucos.dk/archives/13659

Spillertrøjer, flag og sponsor logoer er der heller ikke licens til ( kun et par klubber), men hvis du er lidt fodbold nørd kan du lave det sådan her: Du skal bruge et xbox360 kamera, som du nok kan få smidt i nakken for ingen penge efterhånden. Der kan du tage billeder fra din PC skærm og rette dem til i PES editor'en. Det er ikke noget i nærheden af photoshop det der ligger på disken, men den gør med lidt tålmodighed det den skal. Jeg har selv lavet Superligaen og den danske 1.division på den måde. Det er lidt hårdt arbejde men det er 100% det værd.

Åhh ja.. Hvis du bliver utilfreds med antallet af stadions, så er løsningen nem... Lav nogle nye. Du har et hav af muligheder med den Editor.

God fornøjelse :)
UCOS Gaming™
EagleConcept
Niveau 4
 
Indlæg: 388
By: 3000 Helsingør


Re: Hvem ved noget om PES 2013?

Indlægaf IkkNico » 18. aug 2013 20:35

Jeg har også et par spørgsmål inden jeg muligvis løber ud og køber PES 2014.

1) Synes ideen med master League lyder rigtig fed, men kan den også overføres til Be A Legend?

2) Hvordan gør man sin spiller bedre i BAL?
Er det ved at udføre bestemte opgaver, fx. score x antal mål udefra, afdrible x antal modstandere, "køber" man sine skill point eller er det noget helt tredje?

3) Hvor skæve er navnene uden licens?
Jeg kan nok godt leve med mærkelig spillernavne og helt rigtige kampdragter, og så ellers omdøbe klubberne selv.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Hvem ved noget om PES 2013?

Indlægaf CaptainKicker » 18. aug 2013 20:53

1) Tror ikke. Fordi du styre ikke noget i BAL. Der ryger du til nogen klubber, og det er så det. Manageren står for indkøb og opstillinger, og du skal lade fødderne tale.

2) Nej, det er ikke ligesom i FIFA. Hvis du er god til aflevere, hvis din position er midtbanespiller, og du laver mange gode afleveringer i en kamp, så stiger den stat. Efter hver kamp, viser den dig hvor du har løbet på banen, og hvad du har gjort. Stats stiger, alt afhængende af, hvor godt du gør det.

3) Navnene er alle 100% rigtige på spillerne. De fleste spillere har tilmed realistiske ansigter. Trøjerne er lidt off, og mangler logo og sponsor på de fleste engelske hold, men igen... ligger man ikke mærke til. Det kan man selv fixe, ligesom liga og hold navnene.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Hvem ved noget om PES 2013?

Indlægaf IkkNico » 18. aug 2013 21:04

Takker og bukker ... Lyder faktisk OK (og logisk) med stats, og man slipper for at skulle spille på en bestemt måde, for at åbne for 2 point til afslutninger
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Hvem ved noget om PES 2013?

Indlægaf IkkNico » 19. aug 2013 07:11

Kunne godt finde på, at købe PES 14, især hvis der kommer coop ML

Billede
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar


Tilbage til Sport

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 11 gæster