Xboxlife forum

Stemmestyring - virker det ikke i DK???

Snak om alt vedrørende Kinect.

Stemmestyring - virker det ikke i DK???

Indlægaf Stine76 » 13. dec 2010 23:06

Har købt en Kinect i dag og er i fuld gang med Dance Central =D>

Har set en del engelske intro-videoer på Youtube bl.a. om stemmestyring. Jeg kan godt komme til at lave en stemmeprøve og får at vide, at Kinecten sagtens kan høre mig, men herudover sker der ikke mere :?: . Kan ikke helt gennemskue om det er fordi stemmestyring ikke virker i DK :?: :?:

Lige et andet spørgsmål - har nu adskillige gange lavet et ID derinde, så den skulle kunne genkende mig, men får hver gang at vide, når den scanner mit ansigt, at jeg ikke genkendes :shock: . Hvad gør man så???
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Stemmestyring - virker det ikke i DK???

Indlægaf Firephreakk » 13. dec 2010 23:13

Der kommer først stemmestyring senere hen på Kinect.

Desværre.

Vedr. dit andet spørgsmål, så vil jeg lade andre besvare det.
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331


Re: Stemmestyring - virker det ikke i DK???

Indlægaf Stine76 » 13. dec 2010 23:14

Tak for det og øv hvor er det da skuffende :^o
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Stemmestyring - virker det ikke i DK???

Indlægaf Firephreakk » 13. dec 2010 23:16

Sakset fra sidens hardware anmeldelse:

stemmegenkendelse understøtter her ved lanceringen amerikanske engelsk, britisk engelsk, mexikansk spansk og japansk. Men selv om du f.eks. skulle tale flydende engelsk, vil du stadig ikke kunne gøre bruge af stemmegenkendelsesfeatures i dashboardet eller i spil som skulle understøtte dette. Stemmegenkendelse er ganske enkelt deaktiveret i de europæiske enheder og vil blive aktiveret ved hjælp af en gratis opdatering i løbet af foråret 2011.
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331


Re: Stemmestyring - virker det ikke i DK???

Indlægaf Blodbad » 13. dec 2010 23:42

Ansigtsgenkendelse kræver en vis mængde lys (forfra)
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: Stemmestyring - virker det ikke i DK???

Indlægaf Rockanoid » 14. dec 2010 00:08

Det bedste du kan gøre i forbindelse med ansigtsgenkendelse er at køre genkendelsesprogrammet når der er lyst og når der er mørkt. Det optimale er om morgenen, om eftermiddagen og om aftenen, sådan at alle lysforhold er dækket. :)
"The way a man plays a game shows some of his character. The way he loses shows all of it."
Rockanoid
Niveau 4
 
Indlæg: 329
By: Kirke Såby


Re: Stemmestyring - virker det ikke i DK???

Indlægaf DK Anders » 26. dec 2010 00:48

Nogen der kan give en forklaring på, hvorfor vi engeslsktalende danskere ikke kan få lov til at bruge stemmekomandoer? Jeg synes da, det er mærkeligt, det ikke bare er der til at begynde med. Jeg prøvede at skifte mit "Language and Locale" til English og United States, men det hjælper ikke, så det er altså slet ikke på Kinect'en? Mærkværdigt. :? Men god julegave alligevel! :D
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Re: Stemmestyring - virker det ikke i DK???

Indlægaf Stefan » 26. dec 2010 00:55

DK Anders skrev:Nogen der kan give en forklaring på, hvorfor vi engeslsktalende danskere ikke kan få lov til at bruge stemmekomandoer? Jeg synes da, det er mærkeligt, det ikke bare er der til at begynde med. Jeg prøvede at skifte mit "Language and Locale" til English og United States, men det hjælper ikke, så det er altså slet ikke på Kinect'en? Mærkværdigt. :? Men god julegave alligevel! :D


stemmegenkendelse understøtter her ved lanceringen amerikanske engelsk, britisk engelsk, mexikansk spansk og japansk. Men selv om du f.eks. skulle tale flydende engelsk, vil du stadig ikke kunne gøre bruge af stemmegenkendelsesfeatures i dashboardet eller i spil som skulle understøtte dette. Stemmegenkendelse er ganske enkelt deaktiveret i de europæiske enheder og vil blive aktiveret ved hjælp af en gratis opdatering i løbet af foråret 2011.
Stefan
Niveau 5
 
Indlæg: 897


Re: Stemmestyring - virker det ikke i DK???

Indlægaf Broendum » 26. dec 2010 09:02

Hey..

Tjah, jeg kan sq ikke finde ud af det, for i starten da jeg havde Kinect kunne jeg tale til det men det er af uforklarlige årsager slut?! Jeg kunne bla. bruge det til Zune, starte spil op m.m. Men omvendt har jeg også en kammerat, som en dag startede xboxen op, og der var en opdatering til Kinect så han kunne tale til det?!? Skal lige siges, at det stadig virker hos ham... Kan sq ikke finde ud af det, og gad godt at vide om MS overhovedet kan???
Broendum
 


Re: Stemmestyring - virker det ikke i DK???

Indlægaf Rechain » 26. dec 2010 10:24

Hvis du har en US account eller ændre de "lokale" indstillinger på Xbox'en så virker det vist endnu ;) men det er en begrænset fornøjelse. Og desuden bliver du logget af LIVE når du ændrer det på din alm. EU account. Når du logger på, deaktiveres det automatisk igen. Men på en US account bliver det ved med at være aktiveret. Har prøvet det adskillige gang, siden august via min US account ;) har dog ikke kunne teste, om det virker i spil gennem den bruger, udover dashboardet/zone og så videre.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Stemmestyring - virker det ikke i DK???

Indlægaf Andersson » 5. jan 2011 13:35

Ud over de ting der er blevet skrevet her, virker kommandoer som
"Xbox Pause"
"Xbox Fast Forward"
kun til Zune...du kan ikke bruge det til f.eks en DVD film.........
Andersson
Niveau 2
 
Indlæg: 159


NEJ men du kan prøve det...

Indlægaf dani4775 » 10. jan 2011 18:34

Stemmestyring virker indtil videre ikke i Danmark men, hvis du vil prøve det så kan du fjerne netværket og vælge at du bor i England i indstillingerne :D Det er faktisk ret fedt :)
dani4775
Niveau 0
 
Indlæg: 4



Tilbage til Kinect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron