Xboxlife forum

skånsom træning?

Snak om alt vedrørende Kinect.

skånsom træning?

Indlægaf majbrit » 9. dec 2010 22:24

Ved I om der findes et spil til xbox kinect, der minder om wii fit? Jeg har gigt og må kun træne forsigtigt, men
gigtforeningen anbefaler wii fit. Men kinect virker bedre, da det er uden remote.
Dance spillet - har det et let begynder niveau også? Findes der yoga og thai chi spil? Mange hilsner Majbrit
majbrit
Niveau 0
 
Indlæg: 1


Re: skånsom træning?

Indlægaf SaffeDK » 9. dec 2010 22:31

Hej!
Tag evt et kig her :)

http://www.xboxlife.dk/review/498/EA-Sp ... ive-2.html

Mvh. Steffen Benger :D
SaffeDK
Niveau 0
 
Indlæg: 45


Re: skånsom træning?

Indlægaf Gajda » 9. dec 2010 22:37

Hej Majbrit

Jeg synes, at du skulle tage at kigge på nedenstående titler.

Your Shape - Fitness Evolved
Anmeldelse: http://www.xboxlife.dk/review/487/Your-Shape-Fitness-Evolved-%28Kinect%29.html


EA Sports Active 2
Anmeldelse: http://www.xboxlife.dk/review/498/EA-Sports-Active-2.html


God fornøjelse! :D
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Re: skånsom træning?

Indlægaf Bumpycookie » 12. dec 2010 12:20

majbrit skrev:Ved I om der findes et spil til xbox kinect, der minder om wii fit? Jeg har gigt og må kun træne forsigtigt, men
gigtforeningen anbefaler wii fit. Men kinect virker bedre, da det er uden remote.
Dance spillet - har det et let begynder niveau også? Findes der yoga og thai chi spil? Mange hilsner Majbrit


Hej Majbrit,

Ud fra det du har skrevet, kan jeg forstå du lider af gigt. Hvordan gigtforeningen overhoved kan anbefale Wii fit er mig en gåde, fordi mange mennesker træner helt forkert for tv'et og der er jo ingen til at rette dem før det er for sent. Men nok om det, hvis gigtforeningen siger det så må det jo være rigtigt, jeg har selv haft wii fit og selv efter 2 mdr's intensiv træning måtte jeg konkludere at jeg intet fik ud af det. Andet end sved, sved og mere sved, hvilket jo er godt nok til at begynde med men igen du kan i mange af øvelserne komme til at træne forkert "altså stå forkert eller forkerte bevægelser" som bestemt ikke er sundt for din krop.

Når du så nu spørger efter et spil til kinect, så er der allerede to rigtige gode titler, hvis ikke de bedste herinde..


EA Sports Active 2
Your Shape

Jeg er dog lidt usikker på om de to spil indeholder "skånsom" træning, tror mere det bare er minded på træning generelt. Så du skal måske også lytte til din krop når du beslutter dig for et af de to spil.

Hvis jeg skulle forslå et af de to spil ville det blive EA Sports Active 2, fordi det simpelthen er genialt.

Håber du kunne bruge det, ellers så skriv da gerne igen.

Bumpy Out.
[b]Bumpycookie, is not to be made fun off![/b]
Bumpycookie
Niveau 0
 
Indlæg: 36


Re: skånsom træning?

Indlægaf centric dk » 12. dec 2010 13:23

majbrit skrev:Dance spillet - har det et let begynder niveau også?

Dance Central har et begynder niveau. Jeg har kun prøvet demoen men vil tro du sagtens kan spille/træne flere af sangene. Jeg kan af gode grunde ikke vurdere om du kan danse dem alle da jeg ikke har prøvet dem. Hvis du allerede har købt Kinect, kan du selv prøve demoen da den findes på Adventures! skiven. Når du starter Adventures! spillet skal man som det første vælge "start" ved at vælge en mega stor knap i midten. I stedet for at starte spillet kan du vælge "demos" i nederste venstre hjørne, deriblandt er både Your Shape og Dance Central.
centric dk
Moderator
 
Indlæg: 2582



Tilbage til Kinect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron