Xboxlife forum

Hellblade: Senua's Sacrifice

Diskussion om third-person action spil her.

Hellblade: Senua's Sacrifice

Indlægaf Lord Alla » 20. apr 2018 21:46

Hallo... hello... Er der nogen? Fuck nu af... Klovn! Det er da en joke, det her! DØ! Bag dig Lord Alla! (forestil dig 3d-lyd i hørebøffer)...
Hellblade: Senua's Sacrifice er en PS4-tritel, men kom her også til Boxen i indeværende måned. Hvorfor har Xboxen ikke flere af den slags spil? Og hvorfor er spillet ikke nævnt noget mere? Det kan kun være, fordi alle i Danmark har spillet titlen på PS4, da det udkom på PS4, så nu er der ikke mere at skrive om, og folk på Xboxen (mig for eksempel) tænker; skift nu konsol, men jeg kan ikke, fordi jeg har achievements :-). Argumentet for at skifte er nok nærmere, at jeg er for nærig pt. til at smide penge efter en PS4, når Xboxen er blot 2 år, men det bør da snart ske, hvis Xbox ikke kan levere flere Senua-agtige titler.
Hold nu kæft, hvor er det et fedt spil... Men - også sagt med det samme; det er sikkert ikke for alle. Det er forholdsvis langsomt og historiedrevet gameplay, og den modne spiller (læs +30) kan nok få mere ud af det end den unge gamer. Og appellen er nok også sat mod den, der har nogle år på bagen.
Det SKAL spilles med headsæt (høretelefoner-halløj) - almindelig lyd er som at se Arnold Schwarzenegger uden lyd. Paranoia'en og magien forsvinder. Lyden her i Hellblade er optaget i 3-d, og idet man spiller en meget psykisk syg keltisk kvinde på jagt efter at redde kæresten med ret mange stemmer i hovedet (og en meta-viden om dig som spiller), så er det mega fedt, når 3, 4 eller 5 stemmer taler til Senua/dig på samme tid, men i forskelligt lydinteval, niveau, styrke og placering - her kommer høretelefonerne ind i billedet, som kan placere stemmerne, hvor de skal være. Det er en super underholdende oplevelse, og gennem spillet har jeg ofte taget mig selv i at kigge mig over skulderen, fordi stemmerne og lyden bare er hårrejsende, når spillet er bedst. Det er top klasse; eneste hage er måske, at det er for langt (eller for ensformigt?) til at bære en gennemspilning på små 10 timer, men lyden - og Senuas ansigtsmimik - er forrygende og lige i skabet.
NB: Og så gør det da heller ikke noget, at vikingernes top-tortur "blodørnen" er ganske visuel i spillet :)
Senest rettet af Lord Alla 20. apr 2018 22:17, rettet i alt 1 gang.
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace

+1

Re: Hellblade: Senua's Sacrifice

Indlægaf Mysticurse » 20. apr 2018 22:09

Den her tråd, fortjener lige et Fed-Tråd-BUMP :-P
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1127
By: Sønderborg


Re: Hellblade: Senua's Sacrifice

Indlægaf Mikael Nielsen » 21. apr 2018 06:53

Har købt spillet men har ikke fået spillet det endnu, men det lyder godt at der er noget godt at se frem til
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Hellblade: Senua's Sacrifice

Indlægaf allanb » 23. apr 2018 05:31

Det spil er på min top 3 over 2017 spil :D
Det er så gennemført både lyd og grafisk og man bliver helt suget ind i universet. Specielt med et godt suround headset. Kan helt sikkert anbefales.
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: Hellblade: Senua's Sacrifice

Indlægaf z0ntax » 23. apr 2018 08:17

Har gennemført det på ps4 og har nu købt det på xbox’en bare for at opleve spillet igen i 4k... det kan helt klart anbefales herfra... og ja husk hørebøfferne!! :D
Billede
z0ntax
Niveau 2
 
Indlæg: 130
By: Varde



Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron