Xboxlife forum

Middle-Earth: Shadow of Mordor

Diskussion om third-person action spil her.

Re: Middle-Earth: Shadow of Mordor

Indlægaf Major Oblivious » 30. sep 2014 09:50

Mike JezZ skrev:
Dennis #81 skrev:Efter at have spillet små 20 minutter syntes jeg spille virker meget fedt, grafikken er ikke det pæneste man kunne forstille sig her til "next-gen"
Men jeg kan godt lide det og det er et godt afbræk fra Destiny ;)


"problemet" er, at alle andre steder end på Xbox One ligner det jo et next gen spil, så mon det bliver trenden på Xbox One :/


Nej, det er jeg overbevist om, at det ikke vil være på længere sigt.
PS3'erens grafik var lort de første 2-3 år på multiplatforme, hvor 360'eren med dens færre kræfter afviklede spillene pænere og bedre nærmest fra dag 1.
Udviklerne skal have tid til at vænne sig til den nye maskine, således de kan udvikle på den mere effektivt i forhold til deres ressourcekapacitet. Her har PS4'eren så åbenbart en fordel, men det vil jo med tiden udligne sig eftersom at Horizon 2 skulle være et kanon flot spil.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Middle-Earth: Shadow of Mordor

Indlægaf Mike JezZ » 30. sep 2014 09:52

Major Oblivious skrev:
Mike JezZ skrev:
Dennis #81 skrev:Efter at have spillet små 20 minutter syntes jeg spille virker meget fedt, grafikken er ikke det pæneste man kunne forstille sig her til "next-gen"
Men jeg kan godt lide det og det er et godt afbræk fra Destiny ;)


"problemet" er, at alle andre steder end på Xbox One ligner det jo et next gen spil, så mon det bliver trenden på Xbox One :/


Nej, det er jeg overbevist om, at det ikke vil være på længere sigt.
PS3'erens grafik var lort de første 2-3 år på multiplatforme, hvor 360'eren med dens færre kræfter afviklede spillene pænere og bedre nærmest fra dag 1.
Udviklerne skal have tid til at vænne sig til den nye maskine, således de kan udvikle på den mere effektivt i forhold til deres ressourcekapacitet. Her har PS4'eren så åbenbart en fordel, men det vil jo med tiden udligne sig eftersom at Horizon 2 skulle være et kanon flot spil.


Forza Horizon 2 er flot ja, men med 30 FPS.

Shadow of Mordor er både flottere på PS4, og kører med den dobbelte framerate. Det er en stor forskel.

Opløsningen kan jeg nemt leve med, det er mere input laggen fra 30 fps der bekymre mig.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Middle-Earth: Shadow of Mordor

Indlægaf Blauwy » 30. sep 2014 11:33

Jamen hvorfor vælger du så at bruge penge på den dårligere version når det bekymrer dig så meget? Det giver jo ingen mening.

Du har en PC der sikkert kan køre det bedre end konsollerne. Men alligevel vælger du at købe spillet til den svageste konsol og bekymre samt brokke dig over det, hele tiden. Det kunne være så nemt men du vælger at gøre det svært for dig selv. :P
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Middle-Earth: Shadow of Mordor

Indlægaf Mike JezZ » 30. sep 2014 11:40

Blauwy skrev:Jamen hvorfor vælger du så at bruge penge på den dårligere version når det bekymrer dig så meget? Det giver jo ingen mening.

Du har en PC der sikkert kan køre det bedre end konsollerne. Men alligevel vælger du at købe spillet til den svageste konsol og bekymre samt brokke dig over det, hele tiden. Det kunne være så nemt men du vælger at gøre det svært for dig selv. :P


Fordi jeg ikke gider at sidde i mit computerrum og spille når jeg har et kæmpe hus :P

Gider heller ikke at rykke computeren, for det er en stor satan + alt mit musik udstyr er sat til den :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Middle-Earth: Shadow of Mordor

Indlægaf Drembi DK » 30. sep 2014 11:45

Nu har jeg spillet det siden kl 9 og jeg syntes det er mega fedt!
Hele den måde fjendens hierarki er bygget op på er fantastisk og at jeg nu har en nemesis er sgu lidt fedt... samt man har en historie imod ham!
Jeg har næsten intet story spillet endnu fordi det er så lækkert bare at rende rundt :)
Drembi DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1614


Re: Middle-Earth: Shadow of Mordor

Indlægaf Mhansen » 30. sep 2014 11:56

Jeg har også kun klaret 2 story missioner ellers tæver jeg bare orker.

Synes i øvrigt ikke det ser nextgen ud på ps4 - grafikken er ok, men ikke fantastisk nogle steder.
Mhansen
Niveau 1
 
Indlæg: 86


Re: Middle-Earth: Shadow of Mordor

Indlægaf Blauwy » 30. sep 2014 12:01

Mike JezZ skrev:
Blauwy skrev:Jamen hvorfor vælger du så at bruge penge på den dårligere version når det bekymrer dig så meget? Det giver jo ingen mening.

Du har en PC der sikkert kan køre det bedre end konsollerne. Men alligevel vælger du at købe spillet til den svageste konsol og bekymre samt brokke dig over det, hele tiden. Det kunne være så nemt men du vælger at gøre det svært for dig selv. :P


Fordi jeg ikke gider at sidde i mit computerrum og spille når jeg har et kæmpe hus :P

Gider heller ikke at rykke computeren, for det er en stor satan + alt mit musik udstyr er sat til den :P


Jamen så må du jo lade være med at brokke dig :P Nu du KAN gøre noget ved det, men ikke gider.

Alternativt kunne du liiiiiige bygge dig et Micro ATX build som kan stå i stuen og outperforme din XB1. Så er der ikke mere klageri :)
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Middle-Earth: Shadow of Mordor

Indlægaf Mike JezZ » 30. sep 2014 12:07

Blauwy skrev:
Mike JezZ skrev:
Blauwy skrev:Jamen hvorfor vælger du så at bruge penge på den dårligere version når det bekymrer dig så meget? Det giver jo ingen mening.

Du har en PC der sikkert kan køre det bedre end konsollerne. Men alligevel vælger du at købe spillet til den svageste konsol og bekymre samt brokke dig over det, hele tiden. Det kunne være så nemt men du vælger at gøre det svært for dig selv. :P


Fordi jeg ikke gider at sidde i mit computerrum og spille når jeg har et kæmpe hus :P

Gider heller ikke at rykke computeren, for det er en stor satan + alt mit musik udstyr er sat til den :P


Jamen så må du jo lade være med at brokke dig :P Nu du KAN gøre noget ved det, men ikke gider.

Alternativt kunne du liiiiiige bygge dig et Micro ATX build som kan stå i stuen og outperforme din XB1. Så er der ikke mere klageri :)


Hvis folk ikke klager over mangler bliver de aldrig rettet :P

Uden at vi skal gå for meget PC teknisk ind i den - det er nok kun os to det interesserer alligevel :P - Så er der ikke så stor hardware gap mellem Xbox One og PS4, at PS4 kan kører spillet 1080p 60 fps, og Xbox One kun omkring 720p og kun den halve framerate. Det må du da give mig ret i... Ikke?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Middle-Earth: Shadow of Mordor

Indlægaf Krisgebis » 30. sep 2014 12:18

Mike JezZ skrev:Hvis folk ikke klager over mangler bliver de aldrig rettet :P

Uden at vi skal gå for meget PC teknisk ind i den - det er nok kun os to det interesserer alligevel :P - Så er der ikke så stor hardware gap mellem Xbox One og PS4, at PS4 kan kører spillet 1080p 60 fps, og Xbox One kun omkring 720p og kun den halve framerate. Det må du da give mig ret i... Ikke?

Det skulle ikke undre mig, at spillet har en fordel på PS4, men er den store forskel noget vi har dokumentation på pt? Synes kun jeg kan se to suspekte sider, der er kilde til rygtet og de kan ikke bakke deres påstand op.

Spillet er ok pænt, men er ikke ligeså pænt som Second Son, kan dog ikke sammenligne med PS udgaven af SoM, og Xbox udgaven føles som 30fps, men virker ikke til at dykke, selvom der sker meget. Det er dog lidt svært at være helt sikker på, da kampsystemer dynamisk ændrer spillets hastighed, ligesom i Batman. Har i hvertfald ikke oplevet screen tearing.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Middle-Earth: Shadow of Mordor

Indlægaf famulor » 30. sep 2014 14:03

Der er streamers på twitch der spiller SoM på Xbox one og ikke én har nævnt noget om 30 fps
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Middle-Earth: Shadow of Mordor

Indlægaf Rasmusdc » 1. okt 2014 11:49

overrasket over hvor let det er at trække på pc´en..

så Total Biscuits review med Titans og hans 70fps AVG med TITAN 1080p max alt... så bestilte jeg et 970GTX fordi det var på tide at få opgraderet..

men min gamle GTX670 kører ved ULTRA alt 1080p 45FPS avg, min 19 men kun i peaks ligger FAST omkring 40-50, det sjove er, slår jeg foilage til high, så ryger alle drops til 19 væk, og jeg kører 55 FPS og stadig ultra alt..

så jeg kunne godt tænke mig at se hvad man egentligt kunne med sådan et spil, hvis man ikke forsøgte at skabe noget krydsplatforms.

det virker UTROLIGT velproduceret, og animationerne er super godt lavet, men kunne være lækkert med lidt bedre textures (kommer til pc.. men 6GB kort lyder lidt vildt), og jord detaljer er godt nok kedelige. så grafisk ikke et vidunder..

nød det godt nok også i 4 timer i går, jeg havde slet ikke tid, skulle arbejde, så måtte køre på job kl 6 i morges for at nå mine leverancer... det troede jeg ikke, da jeg slet ikke er fan af den type spil, men det der "boss" system er SÅ genialt, men sidder og bliver arrig på typer af dem, og jagter dem så, taber i kamp og må derfor igang igen med at jagte samme boss, som så er blevet stærkere siden...

spillet ramte mig positivt... det er der få spil der gør.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: Middle-Earth: Shadow of Mordor

Indlægaf artemisthemp » 1. okt 2014 12:38

Rasmusdc skrev:overrasket over hvor let det er at trække på pc´en..

så Total Biscuits review med Titans og hans 70fps AVG med TITAN 1080p max alt... så bestilte jeg et 970GTX fordi det var på tide at få opgraderet..

men min gamle GTX670 kører ved ULTRA alt 1080p 45FPS avg, min 19 men kun i peaks ligger FAST omkring 40-50, det sjove er, slår jeg foilage til high, så ryger alle drops til 19 væk, og jeg kører 55 FPS og stadig ultra alt..

så jeg kunne godt tænke mig at se hvad man egentligt kunne med sådan et spil, hvis man ikke forsøgte at skabe noget krydsplatforms.

det virker UTROLIGT velproduceret, og animationerne er super godt lavet, men kunne være lækkert med lidt bedre textures (kommer til pc.. men 6GB kort lyder lidt vildt), og jord detaljer er godt nok kedelige. så grafisk ikke et vidunder..

nød det godt nok også i 4 timer i går, jeg havde slet ikke tid, skulle arbejde, så måtte køre på job kl 6 i morges for at nå mine leverancer... det troede jeg ikke, da jeg slet ikke er fan af den type spil, men det der "boss" system er SÅ genialt, men sidder og bliver arrig på typer af dem, og jagter dem så, taber i kamp og må derfor igang igen med at jagte samme boss, som så er blevet stærkere siden...

spillet ramte mig positivt... det er der få spil der gør.

Nu det jo ikke alle som har et Grafikort med 4-6+ GB Ram :P og de er heller ikke billige
Billede
artemisthemp
Niveau 3
 
Indlæg: 222


Re: Middle-Earth: Shadow of Mordor

Indlægaf SvAmP » 1. okt 2014 12:57

Nogle der spiller det på xbox one Hvordan køre det ?
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Re: Middle-Earth: Shadow of Mordor

Indlægaf Blauwy » 1. okt 2014 13:11

artemisthemp skrev:Nu det jo ikke alle som har et Grafikort med 4-6+ GB Ram :P og de er heller ikke billige


Og hvad er din pointe? :)
Man behøver ikke køre Ultra textures. Jeg har et 770 2GB, har alt på det højeste, som er high og ultra på nogle ting. Undtagen textures.
"Problemet" er bare at det giver et kæmpe performance drop iforhold til hvad du får ud af det, visuelt.
Jeg får 80-100fps hele tiden, plus det er skide pænt :P

Man kan få et 970 4GB til 2500-3000kr. Det er ikke galt for det nyeste kort på markedet.
Der er ingen der siger man skal købe et Titan kort med 6GB for at nyde pæne PC spil.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Middle-Earth: Shadow of Mordor

Indlægaf Mhansen » 1. okt 2014 13:18

SvAmP skrev:Nogle der spiller det på xbox one Hvordan køre det ?

Det kører helt smooth. Jeg har ikke opleve frameratedrops eller bugs.

Det har min klare anbefaling!
Mhansen
Niveau 1
 
Indlæg: 86


ForegåendeNæste

Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron