Xboxlife forum

Spec Ops: The Line

Diskussion om third-person action spil her.

Spec Ops: The Line

Indlægaf tue69 » 24. jan 2013 09:47

Med al for lang forsinkelse er her Spec Ops: The Line-tråden. Ikke fordi jeg forventer, at der skal være nogen sitrende interesse for spillet, her et halvt år efter udgivelsen, men simpelthen fordi jeg ikke forstår, hvorfor den ikke var der, da spillet udkom.

Ja, vi snakker noget, der på ydersiden ligner en generisk shooter med lidt halvsløj teknik, ringe lydeffekter og som udgangspunkt det typiske Gears of War run-cover-gun gameplay. Men når man ser bort fra den "uinteressante" indpakning, så er der altså gemt en historie og ikke mindst en storytelling, som burde få folkene hos Activision og EA til at hive de store ansættelseskontrakter frem.

Hvor er det dog befriende at se et spil, som tør sætte spørgsmålstegn ved glorificeringen af shooters som vi kender dem idag, som tør have konsekvenser og som tør tage spillerens valg, som (måske, hvem ved) er baseret på det spillet vil have dig til, for derefter at tvære dem ud i ansigtet på dig og straffe dig voldsomt for det bagefter.

Jeg vil ikke spoile noget her, for der er måske nogle derude, som ikke har prøvet det endnu, og som har spilåret 2012's største historiemæssige oplevelse, bortset fra Mass Effect 3, til gode. Og så alligevel en enkelt ting, som jeg ikke lige kan finde svar på:

Spoiler Alert

Hvorfor er det at man genoplever helikopter sekvensen igen? Jeg kan ikke lige sætte det sammen med nogle hændelser i spillet eller Walkers mentale tilstand på det tidspunkt. Er det et led i hans tiltagende sindssyge eller hvordan?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Spec Ops: The Line

Indlægaf tue69 » 24. jan 2013 10:42

tue69 skrev:Spoiler Alert

Hvorfor er det at man genoplever helikopter sekvensen igen? Jeg kan ikke lige sætte det sammen med nogle hændelser i spillet eller Walkers mentale tilstand på det tidspunkt. Er det et led i hans tiltagende sindssyge eller hvordan?


Nå, fandt det direkte fra hestens mule:

http://www.g4tv.com/thefeed/blog/post/7 ... -williams/

Psyched!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Spec Ops: The Line

Indlægaf ALIE » 24. jan 2013 16:20

Historien Var en Perle :D Syndes Klart de 8-9 Timer Var Nok.
Gode Singel-Player oplevelser er døende :(
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Spec Ops: The Line

Indlægaf Major Oblivious » 24. jan 2013 21:01

Det holder også sin pris godt 399 på Elgiganten og Coolshop :-o Men vil helt sikkert holde øje med den! Tænkte nemlig også selv arhh - det er set før, og så gik jeg videre
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Spec Ops: The Line

Indlægaf ice_hiboy » 24. jan 2013 21:44

Jeg elsker Spec Ops alle der mener at Spil kan være kunst eller drama. Spil Spec Ops det er en oplevelse.
Jeg kan anbefale at se Extra Creditz videor omkring spillet hvor de analysere det og går i dybde med forskellige elementer i spillet.



Spoiler Alert, spil spillet før du ser part 2



"We where helping, right?"
Pc udgaven har været billig på steam engang imellem og pc udgaven koster kun 49kr hos elgiganten :)
Billede
ice_hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 595


Re: Spec Ops: The Line

Indlægaf Ink129 » 24. jan 2013 23:07

Spec Ops: The Line er udviklet af nogen modige mennesker, som har turdet fortælle en historie, der virkelig betyder noget og som provokerer. Det var en sær titel at spille igennem første gang for mig, da jeg netop på en eller anden måde følte mig enormt "splittet". Hele oplevelsen føltes bare mærkelig, og spillet var nemlig ikke rigtig sjovt men dog alligevel utrolig engagerende.

Det er en spiloplevelse, som jeg aldrig vil glemme - det er helt sikkert.
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Spec Ops: The Line

Indlægaf tue69 » 24. jan 2013 23:37

Jeg er glad for at høre, at andre deler min fascination af Spec Ops. Ikke fordi at spillet på noget tidspunkt kommer til at blive bemærket grafisk eller teknisk, men fordi at det tør stille de spørgsmål, som ingen andre gør. "No Russian" i modern warfare 2 var en stor mundfuld for mange, men ift Spec Ops er det intet. Aldrig har jeg følt mig så rådden, mens jeg gjorde det, et spil bad mig om.

Spec Ops er det første spil der har fået mig til at have det fysisk dårligt, og det var ikke engang ved White Phospherus scenen.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Spec Ops: The Line

Indlægaf Major Oblivious » 25. jan 2013 06:33

må indrømme at jeg så part 2 af videoen ovenfor, mest af alt fordi at når jeg kommer forbi spec ops så er alt glemt - men hvad er interessant (uden at spoile er) at videoen viser, hvor meget industrien er styret af teoretikere, som stoler på tal og "formlen" - mange af de ting som blev nævnt, var jo hovedrystende sandt.
Fans af COD sidder og spiller det lige indtil til næste udgave kommer. Det har jeg gjort siden COD4 (lige med undtagelse af WaW) og vel det samme med BF3. Så er det jo oplagt at EA prøver og kopiere formlen, og hugge en stor bid af markedet - i teorien burde det jo være lige til når elementerne er de samme..

Hvad de har gjort her i Spec Ops.. wow - den havde jeg overhovedet ikke set komme.. Det er fandme modigt! Respekt for det! =D>
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Spec Ops: The Line

Indlægaf ice_hiboy » 25. jan 2013 08:27

tue69 skrev:Spoiler Alert
Hvorfor er det at man genoplever helikopter sekvensen igen? Jeg kan ikke lige sætte det sammen med nogle hændelser i spillet eller Walkers mentale tilstand på det tidspunkt. Er det et led i hans tiltagende sindssyge eller hvordan?


Nu har jeg ikke læst dit link da derer lidt meget tekst :)
Spoiper Alert
Udviklerne har selv sagt at en af deres egne teorier er at Martin walker døede/eller ligger i koma, første gang helikopteren styrter og han lever nu det hele igennem igen fordi han traumer er så store at han ikke kan komme over det. Lig også mærke til at anden gang scenen kommer siger han "Wait this is alle wrong", de bryder faktisk den 4 væg flere gange :)
Billede
ice_hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 595


Re: Spec Ops: The Line

Indlægaf tue69 » 25. jan 2013 10:33

ice_hiboy skrev:
tue69 skrev:Spoiler Alert
Hvorfor er det at man genoplever helikopter sekvensen igen? Jeg kan ikke lige sætte det sammen med nogle hændelser i spillet eller Walkers mentale tilstand på det tidspunkt. Er det et led i hans tiltagende sindssyge eller hvordan?


Nu har jeg ikke læst dit link da derer lidt meget tekst :)
Spoiper Alert
Udviklerne har selv sagt at en af deres egne teorier er at Martin walker døede/eller ligger i koma, første gang helikopteren styrter og han lever nu det hele igennem igen fordi han traumer er så store at han ikke kan komme over det. Lig også mærke til at anden gang scenen kommer siger han "Wait this is alle wrong", de bryder faktisk den 4 væg flere gange :)


Lige præcis. Det gør faktisk spillet meget federe. Jeg bemærkede billboards da jeg spillede et par chapters igen igår. Wow, just wow.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Spec Ops: The Line

Indlægaf Major Oblivious » 25. jan 2013 10:58

Bliver vist nød til at få bestilt spillet i næste uge - koste hvad det vil - Om ikke andet så for at støtte udviklerne!
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Spec Ops: The Line

Indlægaf tue69 » 25. jan 2013 11:02

Major Oblivious skrev:Bliver vist nød til at få bestilt spillet i næste uge - koste hvad det vil - Om ikke andet så for at støtte udviklerne!


Det er en hamrende god oplevelse. Spilmekanikken og lyden er ikke overbevisende, men jøsses for et soundtrack og en historie.

Gør det, spil det og kom med reaktionerne. Vi laver vores egen fanklub! :P
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Spec Ops: The Line

Indlægaf Major Oblivious » 25. jan 2013 11:54

tue69 skrev:
Major Oblivious skrev:Bliver vist nød til at få bestilt spillet i næste uge - koste hvad det vil - Om ikke andet så for at støtte udviklerne!


Det er en hamrende god oplevelse. Spilmekanikken og lyden er ikke overbevisende, men jøsses for et soundtrack og en historie.

Gør det, spil det og kom med reaktionerne. Vi laver vores egen fanklub! :P


Det er bare i orden :P
Har lagt en collect-store ordre hos elmutanten, så hvis jeg er heldig, lægger de rent faktisk også spillet til side denne gang ;)

Men det er sku godt at der kommer nogle originale spil en gang i mellem - specielt når man bliver så "beskidt" af al sin spillen COD :lol:
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Spec Ops: The Line

Indlægaf tue69 » 25. jan 2013 12:00

God fornøjelse :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Spec Ops: The Line

Indlægaf ALIE » 25. jan 2013 12:36

Major Oblivious skrev:Bliver vist nød til at få bestilt spillet i næste uge - koste hvad det vil - Om ikke andet så for at støtte udviklerne!


Godt!!! er Pisse Træt af mentaltiten "Jeg Venter Til Det Koster 50kr"
er man så virkelig, bedre ind Piraterne :wink:
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Næste

Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron