Xboxlife forum

Resident Evil 6 Tråden

Diskussion om third-person action spil her.

Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Psymatiq » 2. okt 2012 13:49

Spillet bliver hakket på i stor grad af review sites

Destructoid 3/10
GameSpot 4,5/10
G4 TV 5/10
Eurogamer 6/10
EDGE 6/10

Skal over til en ven og spille det(ja jeg lærte at ikke købe det day 1 fra RE 5 :P ) her om et stykke tid. Andre der tør at købe det day 1? Destructoid siger følgende:

Resident Evil 6 is a Michael Bay movie. There's really no more polite a way to put it. Stuffed to the gills with bombastic action segments, car chases, and relentless chaos, Capcom has abandoned any pretense of the survival horror genre and embraced a world of skin-deep Hollywood audacity. Listlessly wallowing in the depthless waters of homogeneity, Resident Evil 6 is a coward of a game, afraid to make its own individual mark in the industry and cravenly subscribing itself to every overplayed trope in the book.


Ouch
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Slimjay DK » 2. okt 2012 14:19

Har lige set et Review på Gametrailers og der får det overall på 8.8, så hvem skal man stole på ??

Men da man kan hente en demo, så ser jeg ingen grund til at man lader sig skræmme af en karakter :) Det er jo bare at prøve det...

Det bliver ikke day 1 køb fra min side, da jeg simpelthen har for meget på hylderne der ikke er spillet endnu.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Jakabov » 2. okt 2012 14:24

Den er lidt svær. Der er ufattelig mange der whiner over at det ikke er lige som de helt gamle RE-spil mens mange elsker det fordi de fortsætter samme stil som RE4 og RE5. Jeg elskede sidstnævnte så det er et musthave.
Billede
Jakabov
Niveau 7
 
Indlæg: 4917
By: Vodskov


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf krig » 2. okt 2012 15:15

hentede det i dag i min lokale BB
elskede 4'ern
elskede 5'ern endnu mere..

så derfor skulle jeg have 6'ern også selvom coveret ligner en giraf der får en "sutter" :lol:
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Psymatiq » 2. okt 2012 16:28

Jakabov skrev:Den er lidt svær. Der er ufattelig mange der whiner over at det ikke er lige som de helt gamle RE-spil mens mange elsker det fordi de fortsætter samme stil som RE4 og RE5. Jeg elskede sidstnævnte så det er et musthave.


Som old school fan af det her siden re1 på PSX syntes jeg at Destructoid temmeligt godt beskriver min oplevelse af spillets udvilking gennem de 15 år det har eksisteret. Er lidt som at man forventer at få en racing spil men får et FPS/MMORPG/danse spil. Har spillet lidt RE6 nu og Leon campaign mindede meget om de gamle spil med suspense osv i starten, men blev hurtigt om til en gang ja Michael Bay action none sense som jeg altid kan gå ud og købe. Survival Horror er stadig død desværre :/. Men har stadig masser af spil at kører igennem så nu må jeg se.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf nakka » 2. okt 2012 16:40

Destructoid ... en fantastisk side... med mindre det er jim sterling der laver anmeldelserne...
dale north skulle have anmeldt resident evil. også selvom jeg er enig med jim den her ene gang...
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf supercat dk » 2. okt 2012 17:34

Det at man kan gå mens man skyder
det har man aldrig kunne gøre i de gamle spil
og det har ødelagt det lidt
supercat dk
Niveau 0
 
Indlæg: 23


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Psymatiq » 2. okt 2012 20:33

spiller pt igennem på normal og seriøst... button mashing sekvenserne er ren tortur, udenfor boss fights blev det bare et konstant irertitions moment at man hele tide skal hamre løs på de møg knapper men mod en boss er det langt værer. For at kunne opnå succes mod en boss i et button mash blev jeg nød til at trykke så hurtigt at jeg fik ondt i skulderen... kan ikke lige se det sjove i det...
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Aaliyahchili » 2. okt 2012 20:39

Hadede 4 og 5 burde ALDRIG være lavet. Men efter at have spillet lidt Leon i 6'eren kan jeg Kun sige at YES Resident Evil er tilbage :)...har altid syntes at 1.2.3 var de bedste i serien,men den stil ville ikke gå i dag tror jeg....
Tak capcom for at bringe Resi tilbage på sporet.....
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf lassefar » 2. okt 2012 20:54

Modtager mit imorgen og glæder mig helt vildt. Er skide ligeglad med diverse anmeldelser. I min verden bliver det fedt. :)
Billede
lassefar
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: 9400, Nørresundby :)


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Jokeri2000 » 3. okt 2012 06:21

Aaliyahchili skrev:Hadede 4 og 5 burde ALDRIG være lavet. Men efter at have spillet lidt Leon i 6'eren kan jeg Kun sige at YES Resident Evil er tilbage :)...har altid syntes at 1.2.3 var de bedste i serien,men den stil ville ikke gå i dag tror jeg....
Tak capcom for at bringe Resi tilbage på sporet.....


Jeg personlig ville nu blive glad for hvis det forsat i gamle stil, men små opdateringer.

1,2,3 var fed. 4eren kom jeg ikke rigtig videre med. 5eren er jeg os stoppet med. Har prøvet demoen af 6eren hvor jeg desværre blev en smule skuffet.
Billede
Jokeri2000
Niveau 2
 
Indlæg: 167


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Shooter DK » 3. okt 2012 08:00

jeg har elsket resident evil 1,2,3,4,5, og dem derimellem. Jeg har nu spillet resident evil 6 i ca.2 timer førjeg læste anmeldelserne som godt nok overrakskede mig for personligt elsker jeg spillet indtil videre:
1. Virkelig lækker styring (gå og skyde samtidig)
2. de gamle dumme zombier er tilbage men de mindre dumme fra nr. 4 og 5 er her også :)
3. elsker det virkelig men jeg er måske også farvet af at jeg virkelig elsker resident evil og har spillet alle spillene lige udover racoon city.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf tue69 » 3. okt 2012 08:03

Efter tutorial er man klar over, at det ikke længere er Resident Evil, man har i maskinen. Jeg er nogle timer inde i Leon campaign og synes det er et rigtigt fint actionspil, men ikke just Resident Evil som jeg kender det.

Synes dog ikke, at spillet er SÅ dårligt, som mange gerne vil gøre det til. Der er nogle rigtig fine idéer, deriblandt Agent Hunt mode, som er et fedt koncept. Og co-op er slet ikke dumt!

Men enig med Psy, de der QTE/mashing sekvenser, de er til at blive vanvittige af. Og hvad sker der for den konstante åbning af døre? Jeg er godt klar over, at det var en del af de gamle Resident Evil spil, men droppede man det ikke i RE4?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Psymatiq » 3. okt 2012 09:07

tue69 skrev:Efter tutorial er man klar over, at det ikke længere er Resident Evil, man har i maskinen. Jeg er nogle timer inde i Leon campaign og synes det er et rigtigt fint actionspil, men ikke just Resident Evil som jeg kender det.

Synes dog ikke, at spillet er SÅ dårligt, som mange gerne vil gøre det til. Der er nogle rigtig fine idéer, deriblandt Agent Hunt mode, som er et fedt koncept. Og co-op er slet ikke dumt!

Men enig med Psy, de der QTE/mashing sekvenser, de er til at blive vanvittige af. Og hvad sker der for den konstante åbning af døre? Jeg er godt klar over, at det var en del af de gamle Resident Evil spil, men droppede man det ikke i RE4?


Nah der var stadig døre i RE 4, hvad jeg virkelig savner i 6ern er backstory og en baggrund for alt det der sker i Leon campaign, jeg er nu i act 4 Leon og syntes stadig at historien er virkelig tynd. Samtidigt er det ingen dokuments eller noget der kan give lidt historie om hvad C-virus er osv osv. Noget som alle ja selv RE 5 havde. Det her er nu et action spil med udviklere der vil bruge mange penge på det. Ret sørgeligt, i det mindste har vi stadigvæk Silent Hill som holder sig til sine røder =).
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf tue69 » 3. okt 2012 09:10

Psymatiq skrev:
tue69 skrev:Efter tutorial er man klar over, at det ikke længere er Resident Evil, man har i maskinen. Jeg er nogle timer inde i Leon campaign og synes det er et rigtigt fint actionspil, men ikke just Resident Evil som jeg kender det.

Synes dog ikke, at spillet er SÅ dårligt, som mange gerne vil gøre det til. Der er nogle rigtig fine idéer, deriblandt Agent Hunt mode, som er et fedt koncept. Og co-op er slet ikke dumt!

Men enig med Psy, de der QTE/mashing sekvenser, de er til at blive vanvittige af. Og hvad sker der for den konstante åbning af døre? Jeg er godt klar over, at det var en del af de gamle Resident Evil spil, men droppede man det ikke i RE4?


Nah der var stadig døre i RE 4, hvad jeg virkelig savner i 6ern er backstory og en baggrund for alt det der sker i Leon campaign, jeg er nu i act 4 Leon og syntes stadig at historien er virkelig tynd. Samtidigt er det ingen dokuments eller noget der kan give lidt historie om hvad C-virus er osv osv. Noget som alle ja selv RE 5 havde. Det her er nu et action spil med udviklere der vil bruge mange penge på det. Ret sørgeligt, i det mindste har vi stadigvæk Silent Hill som holder sig til sine røder =).


Men som til gengæld bare er rædderligt (Dog ikke Alone in the Dark-ringe) Nej spøg til side, synes nu ikke det var så vanvittigt i 4'eren, men bemærkede det lynhurtigt i 6'eren i al fald.

Satser på, at historien så småt kommer, og at man nok skal igennem alle campaigns for at få den fulde binding (det fortæller flere reviews i al fald), men indtil videre er jeg godt underholdt, jeg spiller bare ikke RE.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Næste

Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron