Xboxlife forum

Resident Evil 6 Tråden

Diskussion om third-person action spil her.

Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Krisgebis » 4. okt 2012 02:03

nakka skrev:dead space ... død..
silent hill... blevet til hø..
resident evil... død...

for filan da. godt man har nogle gode indiepc spil... der har uhyggen med sig. lige indtil der kommer et nyt siren spil til konsol!!

Dead space ser ud til at køre videre.

Et enkelt dårligt kapitel i hovedserien behøver ikke være REs død.

Silent Hill er desværre blevet dårlig siden 4eren (nogle vil sige efter det 3.)
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Ink129 » 4. okt 2012 18:07

Så fik jeg gennemført Leon's kampagne og første bane i Chris' - måske er det fordi, mine forventninger til spillet virkelig blev manet til jorden oven på Gamespot-anmeldelsen (og de generelt meget svingende anmeldelser), men jeg synes nu, at RE6 er en overraskende god titel. Når man har affundet sig med, at det er en rendyrket actiontitel - og der må virkelig siges at være action på drengen her - så er det sgu fedt nok.

Det har dog sine irritationsmomenter; f.eks. irriterer det mig grænseløst, når man mister kontrollen med kameraet, fordi man skal se et eller andet bestemt, som sker i omgivelserne. I Gears of War kom der et ikon frem på skærmen, når der skete noget af interesse i omgivelserne, hvorefter man holdt Y inde for at fokusere på det - dette burde RE6 også have gjort. Ellers har det nogle rigtig fede actionmomenter, selvom controls godt kan være lidt noget hø en gang imellem.

Ren testosterontitel og sådan skal RE-franchisen åbenbart bare være anno 2012 og helt sikkert også fremover. Havde jeg hellere set en gysertitel? Ja. Dog er RE6 nu heller ikke SÅ slem en titel, som nogen vil gøre den til...
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Psymatiq » 6. okt 2012 09:09

Gennemført hele spillet nu og og kan kun sige at hvis man ikke får indsamlet alle emblemer i spillet så virker bag historien virkelig ringe. Og den bliver først rigtigt besvaret i selve spillet midt i 4 campaign(som er Adas... surprise <.<).

Leon og Adas campaign er by far de bedste. Chris er klart den værste.

Indsaml emblemer... så giver spillet mere mening.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf WEZL_DK » 8. okt 2012 09:09

Har lige nogle spørgsmål angående co-op. Kan man dele ting? Altså hvis nu jeg har en masse ammo, men min co-op partner ingen har, kan jeg så give noget af mit til ham?

Og hvad med skill point, deler man dem, eller får man kun dem man selv samler op?
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Ink129 » 8. okt 2012 15:09

WEZL_DK skrev:Har lige nogle spørgsmål angående co-op. Kan man dele ting? Altså hvis nu jeg har en masse ammo, men min co-op partner ingen har, kan jeg så give noget af mit til ham?

Og hvad med skill point, deler man dem, eller får man kun dem man selv samler op?


Ammo kan ikke deles, ved jeg. Dog vil der altid være ammo og items til begge spillere i kasser, tønder og lign. Dvs. når en spiller samler noget op i omgivelserne, så vil coop-makkeren også kunne samle den samme item op fra samme sted - det bliver duplikeret. Du kan desværre ikke give din makker ammo fra dit eget inventory.

Med skill points ved jeg dog ikke rigtigt... fungerer det mon ikke på samme måde? At man begge får mulighed for at samle skill points op fra monstre og kufferter?
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf krig » 8. okt 2012 15:20

Ink129 skrev:
WEZL_DK skrev:Har lige nogle spørgsmål angående co-op. Kan man dele ting? Altså hvis nu jeg har en masse ammo, men min co-op partner ingen har, kan jeg så give noget af mit til ham?

Og hvad med skill point, deler man dem, eller får man kun dem man selv samler op?


Ammo kan ikke deles, ved jeg. Dog vil der altid være ammo og items til begge spillere i kasser, tønder og lign. Dvs. når en spiller samler noget op i omgivelserne, så vil coop-makkeren også kunne samle den samme item op fra samme sted - det bliver duplikeret. Du kan desværre ikke give din makker ammo fra dit eget inventory.

Med skill points ved jeg dog ikke rigtigt... fungerer det mon ikke på samme måde? At man begge får mulighed for at samle skill points op fra monstre og kufferter?



ja... det samme med skill points, heldigvis :wink:
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Jakabov » 8. okt 2012 15:29

Et eller andet sted er det ok at items replikeres, jeg gjorde det lidt svært for en kammerat da vi gennemførte RE5. Vi var et pænt stykke over halvvejs da jeg kom til at fucke hans savegame/profil op så jeg startede med godt gear og han måtte starte forfra med det der var en alm. pistol men mere mindede om en luftpistol. :-)
Billede
Jakabov
Niveau 7
 
Indlæg: 4917
By: Vodskov


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf makta » 8. okt 2012 17:36

nakka skrev:dead space ... død..
silent hill... blevet til hø..
resident evil... død...

for filan da. godt man har nogle gode indiepc spil... der har uhyggen med sig. lige indtil der kommer et nyt siren spil til konsol!!


lol, Resident Evil er ikke død. En serie kan ikke dø pga. et mindre godt spil i hovedserien. Desuden går salget forrygende. Det lå på anden pladsen i sidste uge over bedst sælgende spil i UK.
makta
Niveau 7
 
Indlæg: 2183


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Beatwolf » 9. okt 2012 10:33

makta skrev:
nakka skrev:dead space ... død..
silent hill... blevet til hø..
resident evil... død...

for filan da. godt man har nogle gode indiepc spil... der har uhyggen med sig. lige indtil der kommer et nyt siren spil til konsol!!


lol, Resident Evil er ikke død. En serie kan ikke dø pga. et mindre godt spil i hovedserien. Desuden går salget forrygende. Det lå på anden pladsen i sidste uge over bedst sælgende spil i UK.


Resident Evil er en død stinkende klump lort. Det at det sælger udmærket viser sådan set bare at folk er snotdumme og gladeligt køber billigt lort (eller det samme skidt år efter år som i COD serien). Alt skal appellere til et bredere publikum fordi publikummet er blevet bredere, og derfor må de også fordumme og forsimple. Om Silent Hill er dødt ved jeg dog heller ikke helt om jeg er enig med.
|PSN: Beeatwolf | Setup: PC: Gigabyte UD5H | Core i7 4770K| 8GB Team Xtreem 2400mhz |Asus GTX 780| Fractal Design XL R2| Qnix 27" 2560x1440@ 96hz | LG Sl8500 47" LCD | Onkyo TX-SR508 A/V Receiver| Magnat 5001 Interior 5.1 Højtalere| Xbox 360 Slim| PS3| PS2 Slim| Dreamcast | Sega Master System 2|
Beatwolf
Niveau 6
 
Indlæg: 1354
By: Vanløse


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf tue69 » 9. okt 2012 10:40

Beatwolf skrev:
makta skrev:
nakka skrev:dead space ... død..
silent hill... blevet til hø..
resident evil... død...

for filan da. godt man har nogle gode indiepc spil... der har uhyggen med sig. lige indtil der kommer et nyt siren spil til konsol!!


lol, Resident Evil er ikke død. En serie kan ikke dø pga. et mindre godt spil i hovedserien. Desuden går salget forrygende. Det lå på anden pladsen i sidste uge over bedst sælgende spil i UK.


Resident Evil er en død stinkende klump lort. Det at det sælger udmærket viser sådan set bare at folk er snotdumme og gladeligt køber billigt lort (eller det samme skidt år efter år som i COD serien). Alt skal appellere til et bredere publikum fordi publikummet er blevet bredere, og derfor må de også fordumme og forsimple. Om Silent Hill er dødt ved jeg dog heller ikke helt om jeg er enig med.


Nakka skriver jo egentligt heller ikke at Silent Hill er dødt, men derimod at det er blevet til hø, hvilket jeg da langt hen af vejen er enig med ham i. Det holder muligvis stadigvæk fat i nogle af sine survival horror-aner, men det bliver de seneste par udgivelser ikke bedre af.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Beatwolf » 9. okt 2012 11:53

Ok fair nok. Må indrømme jeg ikke har spillet det nyeste, har ellers hørt det skulle være ok, men kan ikke bedømme om det er serien "tro".
|PSN: Beeatwolf | Setup: PC: Gigabyte UD5H | Core i7 4770K| 8GB Team Xtreem 2400mhz |Asus GTX 780| Fractal Design XL R2| Qnix 27" 2560x1440@ 96hz | LG Sl8500 47" LCD | Onkyo TX-SR508 A/V Receiver| Magnat 5001 Interior 5.1 Højtalere| Xbox 360 Slim| PS3| PS2 Slim| Dreamcast | Sega Master System 2|
Beatwolf
Niveau 6
 
Indlæg: 1354
By: Vanløse


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf krig » 13. okt 2012 17:50

Nogen der spiller Mercenaries???

Jeg finder det meget vanedannende.. man skal lige se om man ikke kan slå sin egen highscore..

der er en "secret boss" i hver map...man skal gøre noget speciel i hver map for at trigger Boss'en

I Urban Chaos prøv at counter attack en 18 - 20 fjender...

hvordan resten triggers kan googles :)

det giver en medalje for at besejre en secret boss..
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Krisgebis » 13. okt 2012 20:14

Beatwolf skrev:Resident Evil er en død stinkende klump lort. Det at det sælger udmærket viser sådan set bare at folk er snotdumme og gladeligt køber billigt lort (eller det samme skidt år efter år som i COD serien). Alt skal appellere til et bredere publikum fordi publikummet er blevet bredere, og derfor må de også fordumme og forsimple. Om Silent Hill er dødt ved jeg dog heller ikke helt om jeg er enig med.

Så meget forkert i så kort et indlæg.
1. Resident Evil 6 har solgt rigtigt godt (ikke kun udemærket)
2. Spillet er ikke billigere end andre spil og det har bestemt ikke været billigt at lave. Det er faktisk et af Capcoms dyreste projekter.
3. Dobbelt konfekt med din "bredere publikums" kommentar.
4. Spillet er det mest tekniske spil til dato, set på spilmekanikken.

P.s. Det er også sjovt,, at du selv spiller AC serien, der har årlige udgivelser, når det er en del af din "kritik" =D>
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Aaliyahchili » 13. okt 2012 20:51

Er kommet lidt videre i Leon´s campain og troede lige at Resi var vendt tilbage,men nej I WAS WRONG :( og nu skal det bare gennemføres.......
Er virkelig trist over at capcom ikke har fulgt op på de sindsyge gode spil 1,2,3 ...kan huske hvordan jeg bare skulle have alle dokumenter m.m i de første resident evil spil for at få hele historien med og hvordan jeg gennemtæskede det bedste spil nogensinde Resident evil 2,det havde alt, historien uhyggen og lysten til at spille det igen og igen...
Kan også huske en dag jeg kom hjem fra byen og skulle videre i Resi 1,fandt ud af at jeg kunne komme ned i kældren og fik en masse chok,turde dårligt nok gå i seng før det blev lyst...Se det er fame nogen spil der vil noget i min verden.....
Resident evil 6 er flot lavet,men det rigtige "Resident evil" er desværre dødt fra min side :(

Fandt lige en video fra youtube om hvordan Resident evil 4 kunne være blevet http://www.youtube.com/watch?v=WMBfgHLkIMo

og lidt resident evil 1.5 !!!!! http://www.youtube.com/watch?v=QXnymHTv ... re=related

Enjoy ...
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Beatwolf » 14. okt 2012 02:22

Krisgebis skrev:
Beatwolf skrev:Resident Evil er en død stinkende klump lort. Det at det sælger udmærket viser sådan set bare at folk er snotdumme og gladeligt køber billigt lort (eller det samme skidt år efter år som i COD serien). Alt skal appellere til et bredere publikum fordi publikummet er blevet bredere, og derfor må de også fordumme og forsimple. Om Silent Hill er dødt ved jeg dog heller ikke helt om jeg er enig med.

Så meget forkert i så kort et indlæg.
1. Resident Evil 6 har solgt rigtigt godt (ikke kun udemærket)
2. Spillet er ikke billigere end andre spil og det har bestemt ikke været billigt at lave. Det er faktisk et af Capcoms dyreste projekter.
3. Dobbelt konfekt med din "bredere publikums" kommentar.
4. Spillet er det mest tekniske spil til dato, set på spilmekanikken.

P.s. Det er også sjovt,, at du selv spiller AC serien, der har årlige udgivelser, når det er en del af din "kritik" =D>


Hvor gammel er du? Prøv nu at diskutere sagligt istedet for at komme med personlige angreb. Ja jeg spiller assassins creed og jeg kommer også til at spille RE6. Jeg har heller ikke nævnt noget om at jeg ikke kan lide årlige udgivelser i samme IP? Det må du have forestillet dig. Det at det sælger rigtig godt ændrer ikke på mit argument -tværtimod. Hvor har jeg skrevet det er billigere end andre spil? Det må du også have forestillet dig. Prøv nu lige først selv at lave et sammenhængende argument før du prøver at skille mit ad ved at påpege "dobbelt konfekt". Det mest tekniske spil til dato? Hvordan definrer du teknisk, hvad betyder det egentlig? Dit indlæg bærer så meget præg af fanboyism og teenager, meget sødt. Nå nok spild af tid herinde..hyg dig
|PSN: Beeatwolf | Setup: PC: Gigabyte UD5H | Core i7 4770K| 8GB Team Xtreem 2400mhz |Asus GTX 780| Fractal Design XL R2| Qnix 27" 2560x1440@ 96hz | LG Sl8500 47" LCD | Onkyo TX-SR508 A/V Receiver| Magnat 5001 Interior 5.1 Højtalere| Xbox 360 Slim| PS3| PS2 Slim| Dreamcast | Sega Master System 2|
Beatwolf
Niveau 6
 
Indlæg: 1354
By: Vanløse


ForegåendeNæste

Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron