Xboxlife forum

Resident Evil 6 Tråden

Diskussion om third-person action spil her.

Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Psymatiq » 3. okt 2012 09:36

Syntes ikke Silent Hill er ringe men helt klart ikke på højde med de første spil i serien. Det er dog stadig det eneste overlevende horror(foruden DS) spil jeg syntes er noget værd og som stadig kan få mig til at blive overrasket blive forskrækket over. Ret sørgeligt at de introducere en genre og totalt dræber den everfølgende(capcom). For SH er jo en helt andet genre af horror spil, jeg er dog taknemmlig over at Dead Space blev lavet da det stadig holder liv i genren survival horror.

Vdr backstory har jeg mine bange anelser for historien i RE 5 var også ekstremt tynd.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf tue69 » 3. okt 2012 09:50

Okay, hver sin mening, syntes at de nye SH udgivelser var skrækkelige, men at de er survival horror er vi ikke uenige om.

Og ja, også enig med dig vedr. Dead Space - det bliver spændende at se, hvordan 3'eren kommer til at se ud, bange anelser til trods.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Dualdaninja » 3. okt 2012 10:24

Hvad kan man forvente, dem der har spillet 5'ern og var vilde med det har jo ikke været gamle nok til at have oplevet de 4 første spil, 6'ern er for mig et totalt no-go, stemningen er væk, horroren er væk, det er bare blevet et mainstream action spil, jeg fatter ikke at man med det budget kan fucke et spil så meget op,
tag og tag et kig på Slender game, det er en indie udvikler som har lavet et af de mest uhyggelige spil jeg nogensinde har spillet.

Jeg gad personligt godt at vide hvor i processen de har fejlet med RE6, Resident evil har altid været et spil hvor man skulle være sparsom med ammunition og være opmærksom på hvor man befandt sig, og i den grad huske den vej man kom fra eller skulle til, det har de komplet ødelagt med en pointer på skærmen der fortæller hvor man skal hen, jeg er så træt af de her børnehave spil der ikke udfordre spillerne
Billede
Dualdaninja
Niveau 4
 
Indlæg: 762


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Tr3piD » 3. okt 2012 11:07

elsker det ! og har spillet alle de gamle
Tr3piD
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Sønderborg


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Dualdaninja » 3. okt 2012 11:46

Kan du ikke kort fortælle hvad der for dig gør det godt? :)
Billede
Dualdaninja
Niveau 4
 
Indlæg: 762


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Slimjay DK » 3. okt 2012 12:06

Hvad kan man forvente, dem der har spillet 5'ern og var vilde med det har jo ikke været gamle nok til at have oplevet de 4 første spil


Fail #-o Jeg har spillet dem alle og var vild med 5'eren, og har aldrig syntes der var meget uhygge over nogle af dem, det jeg husker de gamle for var dårlige kameravinkler og lousy styring og en irritation over at man ikke kunne bevæge sig når man skulle skyde :)

Jeg har kun prøvet Demo'en af 6'eren og syntes det så meget lovende ud, og har læst mig til at du kan slå pointeren fra ..

For newcomers of the game, check your route guide. You can turn it off in the options if you don’t think you’ll need it.
Ammo is limited. Don’t treat this like a shooter. [-X


Lad os forstille os at at Resident Evil 7 blev som de gamle, med faste kameravinkler osv. Hvor mange tæsk tror du så det vil få for at ligne noget gammelt lort og hvor mange af dem som var unge da de første RE spil udkom vil føle uhygge ved det nye ? :mrgreen:

Tiden går og der skal fornyelse til, det der engang føltes godt behøver ikke at være godt i dag :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf tue69 » 3. okt 2012 12:09

Slimjay DK skrev:Lad os forstille os at at Resident Evil 7 blev som de gamle, med faste kameravinkler osv. Hvor mange tæsk tror du så det vil få for at ligne noget gammelt lort og hvor mange af dem som var unge da de første RE spil udkom vil føle uhygge ved det nye ? :mrgreen:

Tiden går og der skal fornyelse til, det der engang føltes godt behøver ikke at være godt i dag :wink:


Det er korrekt, men kritikken går vel også mest på, at det ikke er særligt horror-agtigt. Condemned og Dead Space-serien er jo udemærkede beviser på, at man godt kan bibeholde et koncept, men være tro mod den teknologiske udvikling.

Men selvfølgelig kan man ikke konkludere, at fordi man elskede 5'eren, så er det fordi man ikke har spillet de gamle. Mange har det på samme måde med 4'eren, som jeg, foruden Ocarina of Time, seriøst mener er verdens bedste spil. Sådan er det med holdninger :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Slimjay DK » 3. okt 2012 12:14

Dead space 2 var jo heller ikke lige så "skræmmende" som 1'eren, det samme gør sig gældende med Condemned , Netop fordi man på forhånd ved hvad man går ind til hvis man har spillet 1'eren :) .. Men ja, sådan er det jo med holdninger...
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Dualdaninja » 3. okt 2012 12:45

Slimjay DK skrev:
Hvad kan man forvente, dem der har spillet 5'ern og var vilde med det har jo ikke været gamle nok til at have oplevet de 4 første spil


Fail #-o Jeg har spillet dem alle og var vild med 5'eren, og har aldrig syntes der var meget uhygge over nogle af dem, det jeg husker de gamle for var dårlige kameravinkler og lousy styring og en irritation over at man ikke kunne bevæge sig når man skulle skyde :)

Jeg har kun prøvet Demo'en af 6'eren og syntes det så meget lovende ud, og har læst mig til at du kan slå pointeren fra ..

For newcomers of the game, check your route guide. You can turn it off in the options if you don’t think you’ll need it.
Ammo is limited. Don’t treat this like a shooter. [-X


Lad os forstille os at at Resident Evil 7 blev som de gamle, med faste kameravinkler osv. Hvor mange tæsk tror du så det vil få for at ligne noget gammelt lort og hvor mange af dem som var unge da de første RE spil udkom vil føle uhygge ved det nye ? :mrgreen:

Tiden går og der skal fornyelse til, det der engang føltes godt behøver ikke at være godt i dag :wink:


Okay , det skulle heller ikke forståes som at det kun er nykommere der elsker 6'ern, Jeg kan komme på mange momenter der var vildt klamme i 1'ern, jeg synes ikke de har bibeholdt de vigtige elementer, men sådan er vi jo så forskellige, også må folk jo endeligt hygge sig med Resident Chris shootergame...

Spillet må jo gerne udvikle sig, men jeg synes de kunne kalde det alt andet end Resident evil da spillet i min verden ikke lever op til de elementer der er Resident evil
Billede
Dualdaninja
Niveau 4
 
Indlæg: 762


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Tr3piD » 3. okt 2012 12:55

Dualdaninja skrev:Kan du ikke kort fortælle hvad der for dig gør det godt? :)


jeg blev næsten hele tiden overrasket og fik mange wtf moments som jeg sys at det gjorde det mega fedt og så spillede jeg også det på det sværeste og i co-op det gir lidt mere
Tr3piD
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Sønderborg


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Ink129 » 3. okt 2012 13:00

Jeg kunne sgu ikke lade være - jeg købte det også i går. Selvom jeg fik en virkelig dårlig smag i munden med Leon's prologue, så forbedrede spillet sig dog hurtigt, da jeg endelig kom i gang med hans egentlige campaign. Jeg spiller veteran og føler mig pænt udfordret - det er ingen "walk in the park" for mig - og manglen på både health items og ammo øger virkelig intensiteten, hvilket er fedt. Men er det uhyggeligt? Nej, og dette havde man jo heller ikke forventet.

Jeg har kun gennemført Leon's første bane, men kvaliteten af den har været meget svingende, synes jeg. Nogle gange smider spillet altså for mange zombier i fjæset på én, og jeg synes bare ikke, at hverken styring eller kamera rigtig kan håndtere det, når der sker så meget, og derfor føler man nogle gange, at man får nogle cheesy deaths - helt grelt er det, når kameraet automatisk fokuserer på et eller andet bestemt i omgivelser, mens man bekæmper horder af zombier. Det kan virkelig ødelægge kampen for én. Dette forekommer dog sjældent.

Dog kan jeg godt lide udfordringen på veteran, og hvordan man ikke er samme kaliber skarpskytte, som man har været i de to foregående spil, da dette øger intensiteten - måske man kan blive meget mere præcis med sine våben senere i spillet med de rette skills, I dunno. Efter første bane synes jeg dog langt fra, at spillet er så dårligt, som f.eks. Gamespot anmeldelsen gør det til (jeg er ellers stor fan af Kevin VanOrd's anmeldelser) - det er bare heller ikke rigtig godt, imo. Ser frem til en bane eller to mere senere i dag.
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Psymatiq » 3. okt 2012 13:05

Lige gennemført Leons campaign og må give reviews ret so far, meget ujævnt actionspil, der er dele af Leons campaign der er super godt sat sammen som en actionspil men horror er none existent. Samtidigt er der lange strækninger der er dybt kedelige og tamme.

Jeg har fundet en ting til der irrertere mig... ALTING skal forklares... du hiver i et håndtag kameraet zoomer over på dimsen du har slukket og du mister total kontrol over spillet. Du får en gåde på en væg.. man skulle tro at man skal løse gåden... 2 sekunder efter hviser spillet hvad man skal gører :lol: det er som om at de tror at folk ikke selv kan tænke. Desuden mister enemies ikke kontrol under disse sekvenser så jeg har prøvet mere end en gang at slukke for en switch hvor efter at 7 enemies havde lukket mig inde og dræbte mig i et split sekund efter jeg fik kontrol igen.

Puha nu er det tid tid Chris campaign... jeg er bange for overhovedet at starte den :lol: Michael Bay here i come!!!!
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf nakka » 3. okt 2012 19:03

dead space ... død..
silent hill... blevet til hø..
resident evil... død...

for filan da. godt man har nogle gode indiepc spil... der har uhyggen med sig. lige indtil der kommer et nyt siren spil til konsol!!
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Psymatiq » 3. okt 2012 22:49

Chris Campaign færdig. Det var ren GOW i starten men jeg må sige at sidste part var overraskende god og mindede meget om end game re 1,2,3.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Resident Evil 6 Tråden

Indlægaf Core » 3. okt 2012 23:08

Jeg har spillet RE siden det første i dets PSX-version, og mener at seriens udvikling til trods, at alle "grundspillene" har været rigtig gode spiloplevelser. Det er rigtigt at de ikke er ens, men spillene i deres grundskabelon, har vi altså allerede fået RIGTIG meget af (1, 1DC, 2, 3, CV, Zero og til dels også 4'eren), så for mig har udviklingen ikke ført til ringere spil.

Håndværket har hele tiden været i orden, og historik og omtale til trods, var 5'eren et rigtig solidt co-op-action-spil. Hvis man tilmed downloader "Lost In Nightmares" får man et rigtig godt old-school-RE-feel, med Chris og Jill i en dyster og mørk mansion.

Jeg tvivler på at flertallet er "for unge" til at kende de først 3-4 spil. Disse er jo sidenhen blevet udgivet både i Remake og genudgivelser (Gamecube/Nintendo DS), HD-versioner (XBL/PSN) og som PS Classics.

Til andre fanboys, kan "Revelations" (3DS) ikke anbefales varmt nok. Det er lige den rette mellemvej mellem klassisk RE og moderne HD-RE. Desuden udkom CGI-filmen "Damnation" også i Tirsdags.

Jeg glæder mig MEGET til at spille RE6, og regner med at gøre det i co-op. Jeg købte det igår, men havde ikke tiden, og er idag blevet syet i højre håndflade efter et brutalt snit fra en metalplade, så nu får jeg nok ikke gjort andet end beundret æsken, i et par dage endnu.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), COD: Ghosts (PS4), Resident Evil 6 (X360).
Core
Niveau 5
 
Indlæg: 1019


ForegåendeNæste

Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron