Xboxlife forum

Assassins Creed historie, kan jeg følge med ?

Diskussion om third-person action spil her.

Assassins Creed historie, kan jeg følge med ?

Indlægaf C.C » 21. okt 2011 09:47

Hej allesammen ;)

Jeg har spillet Assassins Creed 1 og 2, og var forbløffet over historien og regner selvfølgelig med at skal have slutningen med. Men jeg er dog lidt forvirret ang. storylinen i spillet, og det er her i kommer ind i billedet. Jeg har ikke spillet brotherhood, og er derfor i tvivl om jeg er gået glip af noget rent storylines mæssigt ? Nu tænker jeg altså kun på selve hoved historien. For så vidt jeg har forstået, så bliver Assassins Creed revelations nr. 3 og det sidste spil i serien, der følger den kronologiske historie. Er det korrekt eller forkert? Og skal jeg spille Brotherhood for at forstå historien i Assassins Creed revelations?


Tak på forhånd :)
Billede
C.C
Niveau 7
 
Indlæg: 3404


Re: Assassins Creed historie, kan jeg følge med ?

Indlægaf Mogwai » 21. okt 2011 10:32

Hvis du er så interesseret i historien, hvorfor så ikke spille Brotherhood før du går i gang med Revelations? Pointen går da lidt tabt hvis du undlader at spille AC:B ;)

Men det er sikkert ikke umuligt at få noget ud af Revelations uden at spille Brotherhood.
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: Assassins Creed historie, kan jeg følge med ?

Indlægaf TerrificFalcon » 21. okt 2011 11:06

Du taber mig lidt hen ad vejen, Crazymonkey - "hovedhistorien"? Jeg går lidt ud fra at man med hovedhistorien må mene sagaen om Desmond?

Revelations er fjerde spil i "Desmond-sagaen" (ud af 5), og der er langt mere fokus på Desmond i dette spil, end i alle de andre. Derudover er Revelations også afslutningen på Altaïr og Ezio-tidslinjerne.

Hvis vi snakker om Desmonds historie (går jeg ud fra, når du siger "hovedhistorien", selv om at Revelations så ikke er slutningen), så er du ikke gået glip af forfærdeligt meget i Brotherhood. Praktisk talt er du kun gået glip af omkring femten minutters action, inklusive cutscenes, som du sagtens kan få et resumé af, hvis du har lyst til dét.
Selvom at det ikke er så meget du er gået glip af tidsmæssigt, så bliver scenen til Revelations dog lidt spoleret, hvis man ikke ved hvad der er sket i Brotherhood. Altså, det er ikke SÅ vigtigt at spille det, men uden at du ved der lige kort er sket, så står du på lidt bar bund i starten af spillet.

Hvis vi snakker Ezio's historie, så er Brotherhood jo en stor del af has storyline, men man kan vel egenligt godt sige at det sagtens kan springes over (omend at man ikke bør gøre det, fordi at det er et fedt spil), i og med at Revelations alligevel foregår så lang tid efter og på et andet sted, så der nok ikke er direkte sammenhæng mellem de to spils historier (i modsætning til II og Brotherhood, som foregår lige efter hinanden, på samme sted).

Uanset hvad, så vil jeg anbefale dig at spille Brotherhood, om ikke andet, så fordi at det er et godt spil. Men altså, hvis du ikke vil spille det, så kan jeg godt lige kokkerere et lille fem-otte linjers resumé af Desmonds historie deri sammen, og så er du all set to go til Revelations.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Assassins Creed historie, kan jeg følge med ?

Indlægaf C.C » 14. nov 2011 22:08

Det må du meget gerne :)
Billede
C.C
Niveau 7
 
Indlæg: 3404


Re: Assassins Creed historie, kan jeg følge med ?

Indlægaf TerrificFalcon » 14. nov 2011 23:37

Hold da magle hvor blev det langt (og så skulle jeg lige finde ud af hvordan spoilertags fungerede). Der er ikke nogen ÆØÅ i teksten, da spoilertags så ikke kan fungere. I kan, hvis I har lyst, simpelthen kopiere teksten her ind i Word og så erstatte aa, ae og oe med å, æ og ø. Eller leve med gammel-dansk. Jeg har ligeledes fjernet alle ' og ( samt ) fra teksten, hvilket kan gøre at den muligvis er lidt mere kluntet end den var til at starte med, men med dem var spoilertags ikke en mulighed - det burde dog være til at leve med. Jeg poster selve teksten i indlægget nedenunder, da man faktisk slet ikke kan have diverse specialtegn i indlægget hvor spoilertagsne indgår - ellers fungerer de tilsyneladende ikke.

Jeg kan anbefale denne her trailer. Det meste bliver gennemgaaet der, men der er ogsaa lidt ekstra info, til dem der lige har lyst til at vaere helt oppe paa dupperne i morgen. Bare saa I er advaret, saa snakker vi altsaa om en god maengde spoilers. Jeg vil dog mene at man faar mere ud af Revelations hvis man laeser det her, mens at man samtidigt ikke helt faar oedelagt oplevelsen af de tidligere spil, hvis man vil spille dem senere:
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Assassins Creed historie, kan jeg følge med ?

Indlægaf TerrificFalcon » 14. nov 2011 23:54

Okay, fuck spoilertags. Vil I have en flot tekst, så kan I kontakte mig via PB eller skrive i tråden eller sådan noget. Jeg kan simpelthen ikke få den postet her - de spoilertags er bare ikke venlige ved mig. Det er dog en 840-ords wall of text, så... Tja.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741



Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron