Xboxlife forum

Dead Space 2 tråden

Diskussion om third-person action spil her.

Re: Dead Space 2 tråden

Indlægaf Mike.B » 1. feb 2011 18:42

virkelig godt spil mn F den hardcore dif. er bare en B!tch at komme igennem. må gøres en dag man har hele dagen eller noget..
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: Dead Space 2 tråden

Indlægaf Ink129 » 1. feb 2011 19:00

Nerotana skrev:Reaktioner på spillet? :)


Jeg har endnu ikke prøvet MP i Dead Space 2 endnu, men jeg gennemførte SP i går aftes, og mine indtryk af spillet er følgende:

Kort sagt: det er sådan her, at en 2'er til et allerede gennemført og fantastisk spil skal laves. Det er teknisk set 1'eren om igen i nye og pænere klæder. Dead Space 2 er dog alligevel federe med nogle vanvittigt vilde actionsekvenser, mere varierede og interessante omgivelser (selvom jeg stadig elsker Ishimura-omgivelserne fra 1'eren), og Isaac Clark kan i denne omgang tale, hvilket fungerer bedre end jeg havde frygtet- det giver i hvertfald et godt indblik ind i Isaacs sind og hans forhold til Nicole.

DS 2 virker dog en tand eller to sværere end forgængeren. Ok, jeg begyndte godt nok på zealot-sværhedsgraden, og derfor kunne spillet simpelthen være nådesløst enkelte steder; helt klart sværere end Impossible, der er den tilsvarende sværhedsgrad fra 1'eren. De andre sværhedsgrader i 2'eren skulle ligeledes være tilsvarende svære i forhold til 1'erens, sådan som jeg læser det rundt omkring på på nettet. Fjenderne synes nemlig at være lidt hurtigere i 2'eren (især Leaper'en, omg :P ), der synes at være flere steder med mange fjender af gangen, og nogle nye fjendetyper kan gøre dit liv til et større helvede, end du er vant til fra 1'eren.

Det eneste minus, jeg kan sætte på 2'eren, er, at jeg ikke synes så godt om 2'erens slutning som 1'erens, men det er jo også en smagssag. Ellers er 2'eren helt fantastisk fra start til slut, ligesom det første spil. Kunne du lide det første Dead Space, så SKAL 2'eren bare erhverves, imo. Har du ikke prøvet 1'eren, så anskaf dig det for en slik (kan umuligt være ret dyrt mere), vurder med dig selv, om du kan lide titlen, for så kan du roligt investere i efterfølgeren, hvis du gør.

Dead Space 2 har virkelig slået det fast for mig, at dette er den bedste horror-franchise, der findes lige p.t. Lige nu har jeg faktisk startet det originale DS op, fordi jeg simpelthen er nødt til at skal opleve hele Isaac Clark-historien igen :D
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Dead Space 2 tråden

Indlægaf krig » 1. feb 2011 19:22

Jeg er selv lige startet på spillet, og det lever op til mine forventinger.. men som sagt i forrige post start med 1'ern (man får nemlig en bonus unlocked hvis man har DS 1 savegame liggende)
:D
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Re: Dead Space 2 tråden

Indlægaf Mike.B » 2. feb 2011 21:07

Så har man fået 1000/1000 og F en lang omgang. mere, hvis der er det altså kommer senere for der er noget jeg må undersøge...
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: Dead Space 2 tråden

Indlægaf tue69 » 2. feb 2011 21:20

Mike.B skrev:Så har man fået 1000/1000 og F en lang omgang. mere, hvis der er det altså kommer senere for der er noget jeg må undersøge...


Christ mand det er heftigt. Hvordan dælen overlevede du hardcore?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Dead Space 2 tråden

Indlægaf Mike.B » 2. feb 2011 21:37

Haha, en smule strategi og en masse tålmodighed og bare ren held. men jeg kan så nu afsløre at der er en nogle små bonus items der bliver unlocked når man er færdig med Hardcore og da der står at der er i spillets "store"så er det IKKE den i hoved menuen men derimod den i selve spillet hvor man køber sine våben, ammo og suits, mn jeg vil ikke til at skrive spoilere omkring disse items her så enten må I tjekke youtube hvis noget er oppe der eller send en PB :)
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: Dead Space 2 tråden

Indlægaf iDanish Soul » 3. feb 2011 00:32

Jeg har ikke nerver til det her spil, og jeg er fandme ikke engang færdig med Chapter 1. :(
iDanish Soul
Niveau 5
 
Indlæg: 1045


Re: Dead Space 2 tråden

Indlægaf maagaard90 » 3. feb 2011 10:12

Mike.B skrev:Haha, en smule strategi og en masse tålmodighed og bare ren held. men jeg kan så nu afsløre at der er en nogle små bonus items der bliver unlocked når man er færdig med Hardcore og da der står at der er i spillets "store"så er det IKKE den i hoved menuen men derimod den i selve spillet hvor man køber sine våben, ammo og suits, mn jeg vil ikke til at skrive spoilere omkring disse items her så enten må I tjekke youtube hvis noget er oppe der eller send en PB :)

Åh, så bliver jeg jo nødt til at gennemføre spillet på Hard Core (selvom jeg også havde tænkt mig det). Jeg har desværre ikke gennemspillet det endnu, da jeg ikke har haft tid og jeg ikke vil spise hele matador mixen på én gang. :)
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Dead Space 2 tråden

Indlægaf iDanish Soul » 3. feb 2011 10:21

Vil lige benytte tråden til at spørge om der er nogen der har en DA2 Isaac armor key liggende som de er interesseret i at sælge. I så fald, kig her: viewtopic.php?f=20&t=75636&p=1061247#p1061247
iDanish Soul
Niveau 5
 
Indlæg: 1045


Re: Dead Space 2 tråden

Indlægaf Mike.B » 3. feb 2011 10:38

iDanish Soul skrev:Vil lige benytte tråden til at spørge om der er nogen der har en DA2 Isaac armor key liggende som de er interesseret i at sælge. I så fald, kig her: viewtopic.php?f=20&t=75636&p=1061247#p1061247


Koden får man da med spillet, selv i standard udgaven..

Eneste "nedtur" ved Hardcore, er at når man så endelig har kæmpet sig igennem og saver sin New Game+ kan man ikke bruge den på hardcore igen...
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: Dead Space 2 tråden

Indlægaf maagaard90 » 3. feb 2011 17:57

Fandt lige Peng'en uden hjælp fra guides :D
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Dead Space 2 tråden

Indlægaf Ink129 » 4. feb 2011 02:09

maagaard90 skrev:Fandt lige Peng'en uden hjælp fra guides :D


Så heldig var jeg også. Giver sgu en god følelse, selvom jeg synes, at den er noget nemmere at finde i 2'eren end i 1'eren. I det første spil lå den et sted, hvor jeg aldrig ville have fundet den uden en guide, tror jeg.
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Dead Space 2 tråden

Indlægaf maagaard90 » 5. feb 2011 13:48

Ink129 skrev:
maagaard90 skrev:Fandt lige Peng'en uden hjælp fra guides :D

Så heldig var jeg også. Giver sgu en god følelse, selvom jeg synes, at den er noget nemmere at finde i 2'eren end i 1'eren. I det første spil lå den et sted, hvor jeg aldrig ville have fundet den uden en guide, tror jeg.

Præcis. I 1'eren var simpelthen for usynlig!
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Dead Space 2 tråden

Indlægaf Macheta » 5. feb 2011 14:07

Mike.B skrev:Så har man fået 1000/1000 og F en lang omgang. mere, hvis der er det altså kommer senere for der er noget jeg må undersøge...


Uffatteligt!! Bare Zealot virker alt for svært til mig. At du virkelig har haft nosser til at gennemgå sådan er marreridt er sgu et flot resultalt! Det må jeg sige der bukker jeg mig sgu for dig. Hvis jeg bare kan få 950G i det er jeg glad. Også må man håbe at det næste dlc medbringer nogle flere achievements.
Macheta
Niveau 7
 
Indlæg: 3002


Re: Dead Space 2 tråden

Indlægaf Mike.B » 5. feb 2011 16:34

Macheta skrev:
Mike.B skrev:Så har man fået 1000/1000 og F en lang omgang. mere, hvis der er det altså kommer senere for der er noget jeg må undersøge...


Uffatteligt!! Bare Zealot virker alt for svært til mig. At du virkelig har haft nosser til at gennemgå sådan er marreridt er sgu et flot resultalt! Det må jeg sige der bukker jeg mig sgu for dig. Hvis jeg bare kan få 950G i det er jeg glad. Også må man håbe at det næste dlc medbringer nogle flere achievements.

Jeg takker..
Jeg må nu indrømme at der er ikke den store forskel på Zealot og Hardcore dif. kun det faktum at health og ammo er mere sparsomt og så self. det at man kun kan save 3 gange hehe. Så hvis man har spillet igennem på Zealot nogle gange og mestret sin brug af stasis og kinesis, burde man have en god chance for at klare den på Hardcore.
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


ForegåendeNæste

Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron