Xboxlife forum

Conviction - Banen i Irak *Spoiler alert*

Diskussion om third-person action spil her.

Indlægaf Zieglers » 21. apr 2010 23:39

det giver jo ingen mening at sige banen ikke passer ind i universet..! folkene bag spillet har jo netop skabt det univers, hvor Sam og Vic blev tæt knyttet under denne mission. så syns squ godtnok i piver over ingenting. er oss meget fedt at du kan blive flov over det her spil. du har jo trods alt brugt penge på det, så hvorfor ikke nyde det??

det er også lidt vildt at der bliver startet en tråd kun til piveri, men ja, vil i være til grin, så fortsæt endelig..
Zieglers
Niveau 4
 
Indlæg: 354


Indlægaf mr Oliver DK » 22. apr 2010 08:08

Burnie.dk skrev:Jeg bryder mig heller ikke om banen.
Om man styrer Vic eller ej, så er banen til grin.
For det første giver jeg trådstarter ret i, at banen grafisk er pisse grim. For det andet fik jeg den følelse af, at sekvensen kun er implementeret for at få spilleren til at "bonde" mellem Vic og Sam. Jeg føler ikke, at udviklerne har gjort noget specielt ud af banen, og jeg får den fornemmelse af, at banen er lavet i hastværk. Deraf den grimme grafik, latterligt våben, grimme og meget ensuniformerede fjender. Det mangler sku bare, at de render rundt og råber: "Daka Daka Daka, Muhammad Jihad"
Jeg blev i hvert fald flov over at se noget så grimt på mit Bravia.


det var da os underligt at de går i samme uniform, når nu de er på samme side. lorte spil...................... ](*,)
mr Oliver DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1953


Indlægaf Mike.B » 22. apr 2010 08:11

tror nu osse at banen er til, for at udfordre spilleren da man jo hverken har de fine gadgets og lyddæmpede våben som Sam ellers har i spillet, hvilket jo forklare en del da udvikleren har valgt en mere action orienteret stil fremfor den velkendte stealth som vi alle kender fra SC serien. jeg syns den passer fint ind i spillet, giver en fin afveksling.
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Indlægaf Mike.B » 22. apr 2010 08:20

og til dem der syntes Banen er "grim". har nogen af jer været i et krigshærget område. hva havde I da lige regnet med ??
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Indlægaf mr Oliver DK » 22. apr 2010 08:24

like on Mike's comment!
mr Oliver DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1953


Indlægaf Burnie.dk » 22. apr 2010 10:42

mr Oliver DK skrev:
Burnie.dk skrev:Jeg bryder mig heller ikke om banen.
Om man styrer Vic eller ej, så er banen til grin.
For det første giver jeg trådstarter ret i, at banen grafisk er pisse grim. For det andet fik jeg den følelse af, at sekvensen kun er implementeret for at få spilleren til at "bonde" mellem Vic og Sam. Jeg føler ikke, at udviklerne har gjort noget specielt ud af banen, og jeg får den fornemmelse af, at banen er lavet i hastværk. Deraf den grimme grafik, latterligt våben, grimme og meget ensuniformerede fjender. Det mangler sku bare, at de render rundt og råber: "Daka Daka Daka, Muhammad Jihad"
Jeg blev i hvert fald flov over at se noget så grimt på mit Bravia.


det var da os underligt at de går i samme uniform, når nu de er på samme side. lorte spil...................... ](*,)


Du er godt nok smart hva?
Hvis du tænker dig bare lidt om, kan du måske forestille dig, at jeg ikke kun talte om udklædning. Udviklerne kunne godt have varieret modstanderne lidt fysisk ved ansigtstræk eller andet. Forstår du det? Eller skal jeg skære det endnu mere ud i pap?

Jeg blev bestemt ikke udfordret i banen. Der var ingen reel modstand at møde i den mission.
Banen kunne for så vidt godt have været inkluderet i spillet. Men så skulle de ikke have taget Splinter Cells "stealth-opbygning" og overført til en action sekvens. Det passer ikke sammen.

#Mike.B
Din seneste kommentar er nok det dummeste jeg længe har læst. Selvom banen er præget af et krigshærget landskab, så kan det i allerhøjeste grad godt være flot. Det har man da set utallige eksempler på.
"Men okay, fordi det er krigshærget område, så lad os animerer fjenderne så grimt, at de med rette kunne forveksles med fjenderne fra det første Delta Force" - god pointe!
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Indlægaf mr Oliver DK » 22. apr 2010 10:49

Burnie.dk skrev:
mr Oliver DK skrev:
Burnie.dk skrev:Jeg bryder mig heller ikke om banen.
Om man styrer Vic eller ej, så er banen til grin.
For det første giver jeg trådstarter ret i, at banen grafisk er pisse grim. For det andet fik jeg den følelse af, at sekvensen kun er implementeret for at få spilleren til at "bonde" mellem Vic og Sam. Jeg føler ikke, at udviklerne har gjort noget specielt ud af banen, og jeg får den fornemmelse af, at banen er lavet i hastværk. Deraf den grimme grafik, latterligt våben, grimme og meget ensuniformerede fjender. Det mangler sku bare, at de render rundt og råber: "Daka Daka Daka, Muhammad Jihad"
Jeg blev i hvert fald flov over at se noget så grimt på mit Bravia.


det var da os underligt at de går i samme uniform, når nu de er på samme side. lorte spil...................... ](*,)


Du er godt nok smart hva?
Hvis du tænker dig bare lidt om, kan du måske forestille dig, at jeg ikke kun talte om udklædning. Udviklerne kunne godt have varieret modstanderne lidt fysisk ved ansigtstræk eller andet. Forstår du det? Eller skal jeg skære det endnu mere ud i pap?

Jeg blev bestemt ikke udfordret i banen. Der var ingen reel modstand at møde i den mission.
Banen kunne for så vidt godt have været inkluderet i spillet. Men så skulle de ikke have taget Splinter Cells "stealth-opbygning" og overført til en action sekvens. Det passer ikke sammen.
!


altså du da velkommen til at gå ud og lave en version af banen som du godt vil ha den, men forskellige ansigtstræk på modstanderne, og så kan vi snakke om det derfra.
og de har varieret modstandernes udseende lidt, det rigeligt, da jeg har bedre at tage mig til end at gå rundt og kigge på hver enkelt død fjende, for at se hvordan hans ansigt ser ud. men vi har jo selvfølgelig alle sammen forskellige indgangsvinkler på spil.....
mr Oliver DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1953


Indlægaf EvilDingbat » 22. apr 2010 13:58

Jeg fatter ikke hvorfor folk whiner over denne her bane? Jeg har så lige 356 tråde jeg skal have lavet om andre ting i spil jeg ikke bryder mig om. Come on. Den passer da helt fint ind - også selvom det måske er for at lægge lidt lag i historien, så er det helt i orden at man får lov at spille det i stedet for blot at se det som cutscene. Jeg havde ikke fanget før til sidst, at man spillede som Vic. Og hvem pokker sniger sig rundt i Irak? På en motorvej. I dagslys? Der skal man da bare fremad.
Billede
EvilDingbat
Niveau 4
 
Indlæg: 368


Indlægaf Xeon » 23. apr 2010 15:35

Banen var som set fra historiens synspunkt rimelig vigtig, den havde da også et twist til sidst men jeg tror bare mange var forundrede over at alt det man kunne blev taget fra en. Gameplayet var ligegyldigt men ikke dårligt.
Xeon
Niveau 0
 
Indlæg: 8


Indlægaf Krisgebis » 23. apr 2010 16:04

Folk har jo ikke problemet med fortællingen vi får i banen. Det er at SCC er opbygget som en stealth/action hybrid. Tager man stealth helt ud, så står action delen meget svagt. Derfor er det meget "risikabelt" at lave en bane i den stil, og tilmed lade den være rimeligt upoleret.

De kunne ærligttalt godt have fortalt det på en anden måde. 1. Ladet den foregå om natten, og med en timer på, så man ikke kunne spilde for meget tid med at snige sig rundt. 2. Gør det til en firstperson/quicktime begivenhed, ala. første bane i COD4. Man bliver slæbt af sted og lovet tortur og ofring, men skal så nå at lave x antal spor og kæmpe x imod, så Vic kan nå at redde ens røv.
3. Fortælle det via. cutscene. 4. Begge bliver fanget, men Vic (kender ikke identiteten ala den rigtige bane) kommer fri og må kæmpe igennem nogle grotter for at finde Sam (derfor er her mørkt).

Der er massere af muligheder jeg føler der kunne være bedre. Men igen, jeg HADER ikke banen.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Foregående

Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron