Xboxlife forum

Darksiders review

Diskussion om third-person action spil her.

Indlægaf Blodbad » 12. jan 2010 08:17

Har spillet 5-6 timer og er godt underholdt.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Indlægaf Mogwai » 12. jan 2010 11:12

Er der nogen som kan skitsere forskellene mellem Bayonetta og Darksiders for mig?

Umiddelbart ser det ud som om at Bayonetta er går mere på combos og point system. Darksiders ser ud til at have mere puzzles og mere historie (samt at man kan få nyt gear?). Men jeg kan tage fejl?! :)
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Indlægaf expose » 12. jan 2010 11:23

Mogwai skrev:Er der nogen som kan skitsere forskellene mellem Bayonetta og Darksiders for mig?

Umiddelbart ser det ud som om at Bayonetta er går mere på combos og point system. Darksiders ser ud til at have mere puzzles og mere historie (samt at man kan få nyt gear?). Men jeg kan tage fejl?! :)


Ud fra demoen at dømme siger Bayonetta's kaotiske, japanske pop inspirerede miljø mig absolut intet. Og ja det er mere alla DMC hvor Darksiders i mine øjne minder mere om Zelda. Altså combo-hack'n'slash vs action-rpg-adventure.

Ved ikke om jeg tager fejl men jeg er også vild med Darksiders. Det er meget mere mig!
*Transformator IpodBattle champ 2009*
expose
Niveau 7
 
Indlæg: 2755


Indlægaf Mogwai » 12. jan 2010 15:37

expose skrev:Ud fra demoen at dømme siger Bayonetta's kaotiske, japanske pop inspirerede miljø mig absolut intet. Og ja det er mere alla DMC hvor Darksiders i mine øjne minder mere om Zelda. Altså combo-hack'n'slash vs action-rpg-adventure.

Ved ikke om jeg tager fejl men jeg er også vild med Darksiders. Det er meget mere mig!

Det er lidt på samme måde jeg har det. Det er virkelig meget arcade-stil over Bayonetta. Samt manga inspirationen og musikken især er et minus i min bog. Musikken i demoen virker så ubeskrivelig tam.

Efter at have læst lidt rundt på diverse sider m.m. virker det til at anmelderne kårer Bayonetta som uber must have, mens folk på fora læner sig mere til Darksiders.

Darksiders virker til at være mere open-world, hvor man i Bayonetta går videre fra den ene boksering til den næste.
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Indlægaf TerrificFalcon » 12. jan 2010 15:43

Mogwai skrev:
Darksiders virker til at være mere open-world, hvor man i Bayonetta går videre fra den ene boksering til den næste.


Mhm - det skal dog lige siges at Darksiders altså har ingen replay value, og når du først har klaret spillet og fundet de sidste ting, så ryger det altså ud igen. En fin oplevelse, absolut - men det ville ha' godt af nogle sidequests.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Indlægaf Mogwai » 12. jan 2010 15:51

TerrificFalcon skrev:
Mogwai skrev:
Darksiders virker til at være mere open-world, hvor man i Bayonetta går videre fra den ene boksering til den næste.


Mhm - det skal dog lige siges at Darksiders altså har ingen replay value, og når du først har klaret spillet og fundet de sidste ting, så ryger det altså ud igen. En fin oplevelse, absolut - men det ville ha' godt af nogle sidequests.

Hvad giver Bayonetta replay value? Leaderboards?

Jeg er ikke særlig bekendt med genren ^^
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Indlægaf Jibla » 19. jan 2010 11:22

Så er det gennemført. :)

Super fedt spil. Lidt for nemt til tider, men med 18 timer og 50 minutters gameplay før sidste boss er ganske tilfredsstillende. :)

Og så mangler jeg at grinde de sidste 2 våben op, finde 2 abyssal armor pieces, 3 artifacts og diverse andre chests. Så der er stadig en del at lave i spillet. :)

Det er helt sikkert værd at købe hvis man kan lide action/puzzle/adventure ala Zelda genren. :)
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf Unklemac » 19. jan 2010 12:11

Ja, jeg kan også skrive mig på listen over folk som er positivt overrasket over Darksiders. Fint lille eventyr :D
Unklemac
Niveau 5
 
Indlæg: 1066


Indlægaf tue69 » 19. jan 2010 12:12

Mogwai skrev:
TerrificFalcon skrev:
Mogwai skrev:
Darksiders virker til at være mere open-world, hvor man i Bayonetta går videre fra den ene boksering til den næste.


Mhm - det skal dog lige siges at Darksiders altså har ingen replay value, og når du først har klaret spillet og fundet de sidste ting, så ryger det altså ud igen. En fin oplevelse, absolut - men det ville ha' godt af nogle sidequests.

Hvad giver Bayonetta replay value? Leaderboards?

Jeg er ikke særlig bekendt med genren ^^


Bayonetta har tonsvis af secrets i form af enten ting der skal købes i Ronins shop, som ændrer gameplayet markant, eller andre gemte ting, som eksempelvis en genstand der kommer frem hvis du kan gennemføre hele spillet under 3 timer, eller andre ting.

Derudover er der jo climax mode, som burde give noget udfordring ;)
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf Jibla » 19. jan 2010 15:17

Fuck man, i forbindelse med at jeg backtrackede for at finde items, så tog jeg ned i Twilight Cathedral da jeg havde overset 2 kister. Den ene var der et "compass" i, og den anden var der en wrath shard.

Dog var denne wrath shard under jorden, og da jeg tidligere har gennemført borgen, så havde jeg brugt elevatoren op (den hvor man skal bruge 3 crystal sword).

Nu kan jeg ikke komme tilbage eller op. Hvad fanden sker der for det? Andre der har prøvet det og har en løsning? Synes lidt at jeg kan fornemme at det er sur røv, og at jeg bare må starte forfra... >_>

Edit:

Nå, internettet bugner af folk der har oplevet det samme, og umiddelbart er der en anden vej ud. :p

Edit2:

Som jeg så netop har fundet. Nu er jeg ude, og nu kan jeg lide spillet igen, selvom at jeg sad og råbte bøssespil for kort tid siden. :D
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf Jibla » 20. jan 2010 17:32

26 timer og 35 minutter tog det mig at stene rundt og få 1000/1000g i spillet.

Og så fik jeg lige set slutningen igen. Glæder mig satme til 2'eren. :)
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf Mogwai » 28. jan 2010 00:05

Nu har Darksiders fået en opdatering så Xbox versionen rammes af screen tearing.

Dermed ingen grund til ikke at hakke demoner i småstykker nu! ;)
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Indlægaf Justin Anhtony » 28. jan 2010 08:50

Mogwai skrev:Nu har Darksiders fået en opdatering så Xbox versionen rammes af screen tearing.

Dermed ingen grund til ikke at hakke demoner i småstykker nu! ;)


Mener du ikke at spille IKKE lider under screen tearing mere?
Justin Anhtony
Niveau 5
 
Indlæg: 1198


Indlægaf BlackWolfieDK » 28. jan 2010 09:35

#Jibla

Er du sikker på der kommer en 2'er?
BlackWolfieDK
Niveau 4
 
Indlæg: 301


Indlægaf Blodbad » 28. jan 2010 10:19

Justin Anhtony skrev:
Mogwai skrev:Nu har Darksiders fået en opdatering så Xbox versionen rammes af screen tearing.

Dermed ingen grund til ikke at hakke demoner i småstykker nu! ;)


Mener du ikke at spille IKKE lider under screen tearing mere?

Det er korrekt, men det kan godt mærkes på framerate'n som lider en smule. Ikke ødelæggende på nogen måde dog.
Ved faktisk ikke helt om jeg vil foretrække det som det var før vs som det er nu.
En skam de ikke har været i stand til at optimere det fuldt ud for det er et rigtigt fedt spil og det havde pyntet med en stabil 60 fps. Jeg mener dog ikke at performance er dårlig overhovedet, den påvirker ikke gameplayet på nogen måde.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


ForegåendeNæste

Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron