Xboxlife forum

Lara Croft og de mange Tomb Raider spil.

Diskussion om third-person action spil her.

Lara Croft og de mange Tomb Raider spil.

Indlægaf Descenter » 30. nov 2008 09:12

Da Tomb Raider i sin tid udkom og jeg spillede det på pc for første gange var det delme spændede. Idag synes jeg at hver nye udgivelse af serien skuffer mere og mere. Men hvad skal der så til?
Prøvede den nye Demo af Tomb Raider 8 "Underworld"
tja jeg ved ik, allerede da man starter på et skib blev jeg skuffet,
jeg ville kravle op af trappen der var det første jeg fik øje på. men det var ikke muligt. øv også! Så ville jeg lige se resten af skibet, men ej dette var heller muligt, jeg blev stoppe af en usynlig væg som Lara satte hænderne imod? øv igen, og dårligt lavet tænkte jeg.
Vandet, øen og grafikken ser ok godt ud, uden at være overvældende fantastisk. Så hvorfor tiltaler de mange efterfølgere mig så slet ikke?
Har jeg bare set det hele før???
Den nye PDI elelr hvad det nu hed der sådan viste ens omgivelser i 3D var lige kort positiv oplevelse hvor jeg tænkte FEDT! men opdagede jeg hurtigt ikke brugte den....

Pga min egen demo som jeg hurtigt blev træt af uden at komme ret langt, og de rewievs jeg har set skal jeg næppe have Tomb Raider eller Lara før jeg ser hende i nummer 9 sikkert.

Hmm.

Måske man skulle parre Mirror's Edge & Tomb Raider og gøre grafikken bare lidt bedre....? Måske lave total frihed i at gå rundt i sit hus og lege i det som er set i de gamle, med mulighed for at få "missioner" som man selv kan vælge man vil tage, finde info/hjælp herom i husets biblioteket og på computeren eller møde med andre NPC's, vælge udstyr blandt en masse ting og dimser (reb, kroge, compas, PDI, ATV, våben, medipackes, nødblus osv osv.) måske sælge relics fra missioner som man kan bruge på nyt udstyr og biler til kælderen. Måske et Pet der kan hjælpe? En Ørn? Hund? Robot med indbygget metal detektor?

Jeg ved ik, men synes der mangler noget (meget) før jeg bliver fanget af Lara igen (større bryster virker bare ikke mere) Bare en idé!
Descenter
Niveau 3
 
Indlæg: 201


Indlægaf Daniel1919 » 30. nov 2008 09:15

enig 100 % med dig!, Tomb raider 2 er mit yndlings af tomb raider serien, det var bare sjovt i 2´eren at gå rundt i din mega mansion og ham der butleren han går efter dig XD jeg lavede altid sjov med ham
Billede
Daniel1919
Niveau 5
 
Indlæg: 894


Indlægaf Psymatiq » 30. nov 2008 09:31

1ern til PSX var alt for fedt og faktisk også skræmmende da jeg kun var 9 dengang. Mixet af video og gameplay var uber fedt =) ser tilbage og savner den form for gameplay.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf Crueltylizer » 30. nov 2008 10:20

Mit yndlingsspil i serien er også 2'eren. Alt for fedt.

Underworld er et ok spil, som går videre med historien fra Legend, men som også har ting fra 1'eren med sig som gør man føler sig lidt mere hjemme.

Det jeg synes er lidt underligt er at som jeg husker det var der mange flere muligheder i de gamle Tomb Raider spil altså med Mansion osv. Men også spiltiden var længere. Når jeg tænker på hvor lang tid det tog for mig at gennemføre TR4 ja så kan hverken Legend eller Underworld (eller Anniversary for den sags skyld) være med på det plan.

Med 9'eren kommer der forhåbentlig en ny historie m. ny grafikmotor og så med en ordentlig levetid.
Crueltylizer
Niveau 7
 
Indlæg: 3966


Indlægaf manga lover » 30. nov 2008 11:07

Jeg syntes faktisk at det her er et af de bedre TR spil gennem længre tid og grafisk smuk noget af det der flottere end nogenside før er under vandoverfladen dog har spillet som legend en kort levetid hvis man er hardcore TR freak og det er jeg har denne statue af Lara til at stå http://www.sideshowtoy.com/?page_id=4489&sku=7199 ;)
manga lover
Niveau 0
 
Indlæg: 12


Indlægaf Vinterbird » 30. nov 2008 12:05

Underworld er da Tomb Raider 9 ?

Tomb Raider
Tomb Raider 2
Tomb Raider 3
The Last Revelation
Chronicles
Angel of Darkness
Legend
Annivesary
Underworld

Men umiddelbart så er jeg positivt overrasket over Underworld. Det kører videre på hvad Legend startede, og beholder alt det der gjorde Legend til et ganske godt spil. Visuelt er det også ganske fint, selvom animationerne til tider er lidt meh.

Men alt i alt, så er det helt klart oppe i toppen sammen med Legend som de gode spil i serien.
Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852


Indlægaf Rechain » 30. nov 2008 12:14

Jeg glæder mig til Underworld og som der er blevet sagt, så kører det videre efter et fremragende LEGEND spil :) for der fik de Lara Croft over på en god "engine" som passer til hende, siden de gamle spil (1+2+3+4) som stadig er de bedste.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Crueltylizer » 30. nov 2008 12:22

Vinterbird skrev:Underworld er da Tomb Raider 9 ?

Tomb Raider
Tomb Raider 2
Tomb Raider 3
The Last Revelation
Chronicles
Angel of Darkness
Legend
Annivesary
Underworld

Men umiddelbart så er jeg positivt overrasket over Underworld. Det kører videre på hvad Legend startede, og beholder alt det der gjorde Legend til et ganske godt spil. Visuelt er det også ganske fint, selvom animationerne til tider er lidt meh.

Men alt i alt, så er det helt klart oppe i toppen sammen med Legend som de gode spil i serien.


Anniversary bliver ikke talt med som en hel titel. Det er en "expansion" ligesom Tomb Raider: Shadow of the Cat & Unfinished Business, Golden Mask & The Lost Artifact !
Crueltylizer
Niveau 7
 
Indlæg: 3966


Indlægaf SteffaRRRn » 30. nov 2008 12:29

Jeg havde et af dem, jeg kan ikke huske hvad for en, men jeg havde et stort hus hvor en butler hele tiden fulgte efter mig... det var tider :)
SteffaRRRn
Niveau 6
 
Indlæg: 1576

Brugeravatar

Indlægaf Daniel1919 » 30. nov 2008 12:32

jaa... det er tomb raider 2 ham butleren er grinern
Billede
Daniel1919
Niveau 5
 
Indlæg: 894



Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron