Xboxlife forum

Resident Evil 5 - Official Topic

Diskussion om third-person action spil her.

Resident Evil 5 - Official Topic

Indlægaf tue69 » 12. jul 2007 09:28

Ja gu er det tideligt at dette topic bliver stiftet - men jeg gætter på at jeg ikke er den eneste, der sidder og tripper voldsomt med fødderne og bare ikke kan vente til release.

Der er en lang række spørgsmål der knytter sig til den nyeste del af Resident Evil serien, bl.a. er jeg spændt på at se, hvordan Capcom vil gøre brug af kropstemperaturer, som efter sigende skulle have stor betydning for spillet.

På den gameplaymæssige front er det store spørgsmål, hvorvidt spillet vil komme til at ligne sin sidste forgænger, RE4, eller de originale RE-spil. Personligt tror jeg, at Capcom bevarer den actionprægede RE4 stil, heriblandt også synsvinkelen som et 3rd person shooter frem for de fastfrosne kameravinkler, da RE4 jo utvivlsomt var en kæmpe succes.

Jeg tror dog at Capcom vil slå et slag for, at den helt rigtige RE-stemning skal bibeholdes - uhyggen, stemningen og følelsen af, at man er et jaget dyr. Dette kommer imo primært til at ske gennem lydsiden, som igennem samtlige RE spil (hvis man ser bort fra de umådeligt ringe Dead Aim franchises) har været intet mindre end fantastisk. Derudover er det mit håb, at Capcom vil forsøge at skabe en klaustrofobisk fornemmelse for spilleren, lidt a la det man så i den første trailer, hvor spillets hovedperson befinder sig i nogle små gader. På denne måde kan man bringe den paniske og intense stemning tilbage fra de første RE spil, samtidigt med at man er tro mod konceptet om et mere actionpræget RE-spil.

Fjenderne var et stort diskussionsemne i RE4, da zombierne var væk og erstattet med galninge istedet. Jeg tror at Capcom vil blande det bedste fra 2 verdener, at lade spillet starte i gaderne i den by, som trailerne viser. Her vil man primært møde galninge som i 4'eren, men efterhånden som man kommer dybere ind i historien, vil man igen stifte bekendtskab med zombierne, som i RE0, 1, 2 og 3 - hvilket også bringer en gammel kending i spil igen; Umbrella.

Det jeg savnede allermest i RE4, var den direkte sammenkædning med Umbrella Corporation. Krauser nævner godtnok Umbrella i kampens hede, men det bliver aldrig til det showdown man havde regnet med. T-Virus bliver hermed også aktuelt igen, og den helt store overraskelse kunne være, at Wesker giver sit besyv med i RE5, hvem ved, måske smittet af T-virus.

Personligt tror jeg, at RE5 vil præsentere os for den bedste RE-storyline hidtil. Jeg har som sagt et ønske om, at Umbrella igen vil spille én af de helt store hovedroller, og at historien kædes sammen til et aktuelt emne. Jeg tror at vi igen bliver præsenteret for et spændende persongalleri, som jeg synes man manglede lidt i 4'eren, hvis man altså ser bort fra Leon og Ada. En anden person jeg meget gerne ville se genopstå i serien, er antihelten fra Resident Evil Zero, Billy Cohen, som absolut er min yndlingsfigur i RE-serien. Han er den atypiske helt, sammenlignet med Chris, Leon, Jill osv. og hans genopstandelse ville være et fantastisk twist i RE5

Når man snakker om persongalleriet kan man heller ikke komme udenom hovedpersonen i spillet - hvem er han? Det oplagte svar ville være Chris Redfield, men spørgsmålet er, om det er for oplagt. En anden kandidat kunne være Billy, men jeg tror som sagt at han bliver "gemt" til et twist i historien, altså såfremt han skal medvirke i spillet.

Den grafiske side af spillet, forventer jeg bliver intet mindre end eminent. Capcom har allerede løftet sløret for 60 frames og en ny engine til hud og hår, og trailerne så jo ganske lovende ud. Men kors hvor jeg god glæder mig til en gameplay-film.

Som den opmærksomme læser nok har bemærket, er 80-90 % af ovenstående ren gætværk, og jeg ved lige så lidt om spillet som i gør - men det kunne være spændene at høre andre RE-fanatikere (som mig selv) om, hvad jeres forhåbninger til spillet er - såvel historie som gameplaymæssigt.

Jeg er ihvertfald ikke i tvivl - RE5 er det spil der står allerhøjest på min must-have liste - og det er uden nogen som helst konkurrence fra noget andet Xbox360-spil.
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf Haugboelle » 12. jul 2007 10:21

Havde hørt noget om at det sku foregå i Afrika, passer det ?
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Indlægaf tue69 » 12. jul 2007 10:33

Haugboelle skrev:Havde hørt noget om at det sku foregå i Afrika, passer det ?


Ud fra traileren at dømme er det ikke helt udelukket - ud fra første trailer kunne det godt ligne et sted fra Afrika, mens anden trailer ser ud til at det foregår i en landsby med bønder (at dømme ud fra våbene som er høtyve, segl m.m.) - der ser ihvertfald ud til at være et øde og tørt sted, og flere af folkene i traileren er mørke i huden.
Senest rettet af tue69 12. jul 2007 10:38, rettet i alt 2 gange.
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf Saltefanden » 12. jul 2007 10:34

Jeg har hørt flere steder at folk mener det ligner en landsby i Somalia lig med den fra Black Hawk Down.
Saltefanden
Niveau 6
 
Indlæg: 1388


Indlægaf tue69 » 12. jul 2007 10:37

Saltefanden skrev:Jeg har hørt flere steder at folk mener det ligner en landsby i Somalia lig med den fra Black Hawk Down.


Ja nu du siger det - det har du helt ret i...
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf Vultures » 12. jul 2007 11:24

Hvor kan man se den nye trailer henne? Jeg kan simpelthen ikke finde den.

Og ja, Resident Evil 5 er også det spil, jeg ser mest frem til. Man kan man andet ovenpå Resident Evil 4, som er det bedste spil nogensinde?
Billede
Vultures
Niveau 6
 
Indlæg: 1918


Indlægaf Morten Skou » 12. jul 2007 11:26

Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf tue69 » 17. jul 2007 12:35

Har læst lidt om spillet rundt omkring på diverse fora og folk, der efter sigende har lidt med Capcom at gøre (jeg kender én, der kender én, der kender én) fortæller at Capcom planlægger at have en multiplayer campaign med i spillet.

Hvordan det lige skal fungere har jeg ingen anelse om, men håber på at det bliver noget med, at spillerne det meste af tiden er adskilt, men at man f.eks. skal løse opgaver for hinanden, selvom man ikke befinder sig det samme sted.

Tror at for meget side-by-side co-op vil ødelægge den uhyggelige stemning, som jeg forbinder Resident Evil med. Men det lyder absolut spændende!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf JkMa » 17. jul 2007 13:16

Really nice! Glæder mig, glemmer aldrig RE1 på min ps1 og et mørkt rum i en mørk kælder i mit gamle rækkehus. Siden blev det også til RE2 & 4 :D
JkMa
Niveau 3
 
Indlæg: 269


Indlægaf tue69 » 18. jul 2007 21:12

Fra nyhedssiden - F*CK det lyder godt!!!

Nyhedssiden skrev:Producer Jun Takeuchi fra Capcom kan afsløre nye detaljer fra Resident Evil 5, til det japanske spilmagasin Famitsu.

Spillets historie vil handle en agent ved navn Chris som er medlem af en gruppe kaldet BSAA. Chris bliver sendt ud for at udforske et sted ude i en ørken, som også vil være stedet som spillet tager sted.

Da Chris kommer frem til stedet møder han en ny type fjende som der ikke er set før i Resident Evil universet. Takeuchi kan afsløre at fjenderne hverken er zombier eller ganados.

Udover den nye type fjender, vil der også være en kvindelig person med stor rolle, med i spillet. Ifølge Takeuchi kan hun ses meget kort i traileren der blev vist under E3. Takeuchi kan afsløre at fans af serien vil kunne kende hende og at hun vil spille en stor rolle i den næste trailer de udsender.

Den kvindelige person vil udover at have en meget stor indflydelse på historien, også have en meget stor indflydelse på gameplayet.

Ifølge Takeuchi vil spillet spilles i meget samme stil som Resident Evil 4, men med visse ændringer de mener kan bringe serien videre.

Takeuchi kunne dog også afsløre hvordan lys vil spille en stor rolle i spillets gameplay. Går man fra højlys sol ind i en mørk hytte, så skal ens øjne først vænne sig til lyset og omvendt. Man kan sådan opleve at man klassisk bliver overfaldet af fjender når man løber ud af et hus, men når ens øjne skal vænne sig til lyset, kan kan ikke se dem med det samme.

Selvom spillet måske lyder til at være lidt i stil med Resident Evil 4, så siger Takeuchi at deres næste trailer for spillet vil ændre din mening om spillet.

Resident Evil 5 har endnu ingen dato og er på vej til Xbox 360 og Playstation 3.
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf RROD » 18. jul 2007 22:16

Fedt? Hvornår kommer zombierne så igen? Nå ja, vi må lige tage os af capcoms lille sidespring.
RROD
 
Indlæg: 199


Indlægaf tue69 » 18. jul 2007 22:20

RROD skrev:Fedt? Hvornår kommer zombierne så igen? Nå ja, vi må lige tage os af capcoms lille sidespring.


Så må du jo spille noget Dead Rising istedet :wink:

Spøg til side - synes egentligt det er fornuftigt nok at man går lidt væk fra de første RE-spil, så det ikke bliver samme vin på nye flasker...
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf iBROKEN » 19. jul 2007 14:30

Nogen, der ved, hvem den nye pige er? :)

Det skulle ikke undre mig, hvis det var Ada. Hvis det er Ada, så vil hun jo bare se skøn ud i HD-kvalitet.

Jeg må sige, at noget af det jeg glæder mig mest til, er historien og figurerne, samt grafikken. Hvis bare spillet udkom her i 2007. :(
Men, de skal jo forkusere på, at lave det fedeste Resident Evil spil nogensinde, og tror ikke, at det bliver nogen problem! :D

EDIT: Det kunne jo også være Claire! Hende fra 2'eren... pigen, mener jeg.
iBROKEN
Niveau 7
 
Indlæg: 2407


Indlægaf Blade Dk » 19. jul 2007 14:33

mere vil sige jill da hun jo er chris søster
I´m not getting older, I´m levelig up!
Blade Dk
Niveau 7
 
Indlæg: 2472


Indlægaf Gone Guru^ » 19. jul 2007 15:34

Blade Dk skrev:mere vil sige jill da hun jo er chris søster


Jill? Er det ikke Claire du mener?
Men anyway, glæder mig også utrolig meget til re 5 kommer ud.

Den skal ejes lige med det samme, i don't care hvor meget det kommer til at koste.

Resident evil 4 var rigtigt fedt, og er stadig mit yndlings spil.
Har den til Wii :)
It doesn't matter if you win by a inch or mile, winning is winning!
Gone Guru^
Niveau 5
 
Indlæg: 858
By: København S


Næste

Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron