Xboxlife forum

Resident Evil 5 - Official Topic

Diskussion om third-person action spil her.

Indlægaf Virgo DK » 11. mar 2009 20:50

Efter at have gransket de RE-videoer Ink linkede til, kan jeg godt forstå hvorfor folk er skuffede over den action-drejning spillet har taget - især set i forhold til de første titler, som jeg faktisk ærgrer mig lidt over ikke at have spillet. Især det med puzzles er en fed feature, som åbenbart er ikke-eksisterende nu.

Men det skal ikke afholde mig fra at se frem til RE5 - og det var fedt at jeg lige fik lidt hjælp herinde, til at få lidt mere styr på spillets baggrund, og i særdeleshed personerne i det.
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf tue69 » 11. mar 2009 20:56

Virgo DK skrev:Efter at have gransket de RE-videoer Ink linkede til, kan jeg godt forstå hvorfor folk er skuffede over den action-drejning spillet har taget - især set i forhold til de første titler, som jeg faktisk ærgrer mig lidt over ikke at have spillet. Især det med puzzles er en fed feature, som åbenbart er ikke-eksisterende nu.

Men det skal ikke afholde mig fra at se frem til RE5 - og det var fedt at jeg lige fik lidt hjælp herinde, til at få lidt mere styr på spillets baggrund, og i særdeleshed personerne i det.


Problemet er, at spillet har taget så markant en drejning, at det på ingen måde er i samme kategori som de første spil, som bedst kan kategoriseres i samme stilart som Silent Hill. Masser af uhygge og zombies, skumle korridorer, ulækre slotte og forladte destinationer og massevis af puzzles.

Resident Evil 4 tog skridtet mod en langt mere actionvendt genre, men havde stadigvæk uhyggesmomenter, mens Resident Evil 5 er et fuldblods actionspil. Hvis man sætter sig ned og forventer zombie-horror i RE5, så bliver man sindssygt skuffet - men gør man op med sig selv, at der nu står action på det hele - så bliver man ikke skuffet.

Universet er stadigvæk dragende, og mange af spillets kendetegn består - men faktum er, at vil man have survival horror, så skal man søge mod de gamle titler. Og det kan godt være lidt sørgmodigt.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf Virgo DK » 11. mar 2009 21:21

Kan godt se at det havde været lidt sjovere, at f.eks. være spærret i en eller anden bygning, hvor hele historien så udspiller sig. Især med tanke på hvad det hele handler om.

Nu kan jeg faktisk ikke lade være med at spekulere over, hvorfor man har givet spillet den drejning.
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf tue69 » 11. mar 2009 21:26

Tror simpelthen det har drejet sig om fornyelse.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf Virgo DK » 11. mar 2009 21:50

tue69 skrev:Tror simpelthen det har drejet sig om fornyelse.


Ja, men tilsyneladende har man ofret det der ligesom udgjorde fundamentet i denne serie - det er modigt.
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf tue69 » 11. mar 2009 22:18

Virgo DK skrev:
tue69 skrev:Tror simpelthen det har drejet sig om fornyelse.


Ja, men tilsyneladende har man ofret det der ligesom udgjorde fundamentet i denne serie - det er modigt.


Meget modigt - helt enig.

Men tror næppe at Capcom fortryder det med den modtagelse RE4 fik.

Jeg husker lutter 9 og 10'ere - det var simpelthen også fantastisk godt.

Men ja, det kræver altså nødder at ændre så meget på så succesfuld et koncept.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf Ink129 » 12. mar 2009 00:29

Ja, det bliver spændende i en eventuel RE 6, om man går tilbage til lidt mere gys. Det afhænger nok i særdeleshed af, hvordan RE 5 bliver modtaget, og om tilstrækkelig med RE-fans vil have "gyset tilbage"- hvilket jeg godt kunne forestille mig.

Jeg har jo ikke prøvet det endnu, men glæder mig til fredag, hvor jeg har hele dagen fri sammen med brormand- så skal der games coop. Så må jeg se, om jeg kan undvære gyset, hehe. Elskede action-delen i 4'eren, så det slår nok ikke fejl... :D

Og velkommen til RE-universet da Virgo. Håber videoerne gav dig lidt forklaring om RE.
Bare husk: Wesker er bad-ass, og RE-fans elsker at hade ham :wink:
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Indlægaf HunkyDory » 13. mar 2009 07:31

http://www.gametrailers.com/player/46359.html

Så er Gametrailers anmeldelse oppe. Super som altid.

Uhh, jeg glæder mig til efter arbejde. :)
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Rechain » 13. mar 2009 07:35

Ved ik hvorfor, men ka bedre lide RE5 end RE4. Dog er begge spil gode.
Vil altid foretrække den helt gamle RE stil og dem gamer jeg da nogen gange.

Det jeg har spillet af Resident Evil 5 (PS3) indtil videre er positivt :) godt spil! Selvom der ingen decideret uhygge er mere...det med at ik at kunne gå mens man skyder, det er kun rigtig godt, for ellers ville det altså blive for nemt. Der ska være lidt "adrenalin" tempo i spillet. Horror er der ik meget af eller gys, men RE5 er et godt spil (efter RE4's formel)

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf OldTymer72 » 13. mar 2009 11:32

tue69 skrev:
sniper_Nolight skrev:@Tue

I spillet, ser man hovederne ryge af ved motorsaven eksempelvis? Eller er det som demoen?

Jeg spørger fordi jeg har startet en tråd omkring censur. Om den danske version er mere uncut end andre pal udgaver.

Jeg fik et godt råd at handle hos game.co.uk, men vil ikke købe der hvis der er censur på nogle versioner.

Noget du har erfaring med allerede?


Hey Sniper.

Nej det virker som om der er lagt et "censurfilter" på RE5 - men der er dog nogle ret brutale death scenes senere i spillet, så stadigvæk masser af splatter :)


Lyder godt :D
OldTymer72
Niveau 5
 
Indlæg: 1112


Indlægaf Psymatiq » 13. mar 2009 11:39

Det der mangler i res 5 er mere historie.. der er nogle vigtige plot drejninger i forhold til historien i resident evil MEN... sådan noget som dagbøger og lign mangler. Der var næsten overflod af dem i de gamle spil der er næsten ingen af i re5.

Puzzles er der ekstremt lidt af.
På intet tidspunkt var spillet uhyggeligt.

Det er et action spil.. punktum.

Til gengæld er grafikken fantastisk.. de nye plot man får at vide er super nice. Jeg håber virkerlig at de andre firmaer der har prøvet at få viruserne kommer til at slippe G-virus ud i res 6 :P ... i want slow stupid zombies og T-virus bosser :D .
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf minck » 13. mar 2009 11:43

Hvor mange timers spil vil i skyde på der er?
minck
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Indlægaf cdr » 13. mar 2009 11:55

Jeg har hørt alt fra 7 til 12 timer.
Billede
cdr
Niveau 4
 
Indlæg: 500


Indlægaf minck » 13. mar 2009 11:59

cdr skrev:Jeg har hørt alt fra 7 til 12 timer.


takker
minck
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Indlægaf cdr » 13. mar 2009 12:03

Tror det er meget hurtigere hvis man klarer det med en ven. Og har hørt at sværhedsgraden er ret nem, med mindre man spiller på Veteran.

Jeg bliver dog nødt til at vente nogle timer til jeg kan begynde, da jeg venter på en ven i USA får det. Det er en pine, for har haft det i mere end 24 timer nu.
Billede
cdr
Niveau 4
 
Indlæg: 500


ForegåendeNæste

Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron