Xboxlife forum

Resident Evil 5 - Official Topic

Diskussion om third-person action spil her.

Indlægaf tue69 » 9. mar 2009 17:49

Jeg tror personligt at Resident Evil 5 kommer til at skille vandene seriøst. Nogle vil elske det, andre hade det som pesten pga manglen på gys og gru, eller den, i forhold til mange andre action spil, underlige styring.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf Ink129 » 9. mar 2009 18:02

tue69 skrev:Jeg tror personligt at Resident Evil 5 kommer til at skille vandene seriøst. Nogle vil elske det, andre hade det som pesten pga manglen på gys og gru, eller den, i forhold til mange andre action spil, underlige styring.


Helt klart. Men bl.a. dømt ud fra din anmeldelse, så føler jeg mig ganske sikker på, at RE5 bliver et personligt hit for mig. Dog har jeg nogle enkelte bekendtskaber, der vil hade styringen, er jeg ganske sikker på.

Men man kan jo ikke gøre alle tilfredse. Jeg glæder mig imidlertid helt sindssygt til på fredag :D
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Indlægaf spif2001 » 9. mar 2009 18:07

Eurogamer giver det 7/10.

Jeg prøvede demoen og tror altså ikke jeg kan blive dus med det spil. Det som skulle få mig med på vognen, var horror delen, men den er jo blevet nedgraderet så vi har fået endnu et 3rd person shooter i stil med GoW og Lost Planet - og jeg kan bare ikke hidse mig op over de spil.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf tue69 » 9. mar 2009 18:09

spif2001 skrev:Eurogamer giver det 7/10.

Jeg prøvede demoen og tror altså ikke jeg kan blive dus med det spil. Det som skulle få mig med på vognen, var horror delen, men den er jo blevet nedgraderet så vi har fået endnu et 3rd person shooter i stil med GoW og Lost Planet - og jeg kan bare ikke hidse mig op over de spil.


Hvis du leder efter horror, så skal du ihvertfald kigge et andet sted hen, for den side har Resident Evil serien bare ikke længere.

Der er slet ingen tvivl om, at man bedre kan kategorisere Resident Evil 5 med Gears of War end med f.eks. Dead Space og Silent Hill.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf Timmy » 9. mar 2009 20:12

Jeg har forudbestilt på game.co.uk.

Så mon jeg får det på fredag til release dagen?
Timmy
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Indlægaf Virgo DK » 9. mar 2009 20:43

Nu har jeg ikke sev spillet de andre Resident Evil - spil. Men det er let at forstå spillet har taget en action-præget drejning. Kan man forestille sig det skyldes, den popularitet, som især de fleste shootere besidder? Uanset hvordan man vender og drejer det, er det jo den slags spil - altså fps og action-spil som GTA der bliver langet flest af over disken.

Jeg glæder mig afsindigt til RE5, men har som sagt heller ikke spillet de andre. Og det er måske et plus for mig.
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf tue69 » 9. mar 2009 22:27

Virgo DK skrev:Jeg glæder mig afsindigt til RE5, men har som sagt heller ikke spillet de andre. Og det er måske et plus for mig.


Det er muligt ja :) Et frisk sind er nok ikke helt så præget af de zombie-baserede forgængere.

Gør dig selv den tjeneste at læse lidt op på specielt persongalleriet og deres sammenhæng i universet, ellers bliver du lynhurtigt sat bagud.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf Psymatiq » 10. mar 2009 07:18

... for fanden så har UPS bare kørte ud på bø landet og opdaget at Rønne er en by der ligger på bornholm så jeg får det først den 11....
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf Virgo DK » 10. mar 2009 10:35

tue69 skrev:
Virgo DK skrev:Jeg glæder mig afsindigt til RE5, men har som sagt heller ikke spillet de andre. Og det er måske et plus for mig.



Gør dig selv den tjeneste at læse lidt op på specielt persongalleriet og deres sammenhæng i universet, ellers bliver du lynhurtigt sat bagud.


Tænkte nok der ville opstå noget i den retning - men tak for rådet! Jeg tjekker op på det. En af mine venner og en af mine brødre har spillet de RE-spil til bevidstløshed, så jeg må osse lige alliere mig med dem. :)
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf OldTymer72 » 10. mar 2009 12:30

@Tue

I spillet, ser man hovederne ryge af ved motorsaven eksempelvis? Eller er det som demoen?

Jeg spørger fordi jeg har startet en tråd omkring censur. Om den danske version er mere uncut end andre pal udgaver.

Jeg fik et godt råd at handle hos game.co.uk, men vil ikke købe der hvis der er censur på nogle versioner.

Noget du har erfaring med allerede?
Billede
OldTymer72
Niveau 5
 
Indlæg: 1112


Indlægaf Virgo DK » 10. mar 2009 18:00

Nogle ideér til, hvor man eventuelt kan catche lidt op på RE-universet? Har ikke spillet de andre spil i serien (dont ask why) - har dog læst lidt om det på wikipedia, hvor der i grove træk fortælles lidt om Raccoon City, og nogle af de bi-personer der er med. What more do I need to know?
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf tue69 » 10. mar 2009 20:01

sniper_Nolight skrev:@Tue

I spillet, ser man hovederne ryge af ved motorsaven eksempelvis? Eller er det som demoen?

Jeg spørger fordi jeg har startet en tråd omkring censur. Om den danske version er mere uncut end andre pal udgaver.

Jeg fik et godt råd at handle hos game.co.uk, men vil ikke købe der hvis der er censur på nogle versioner.

Noget du har erfaring med allerede?


Hey Sniper.

Nej det virker som om der er lagt et "censurfilter" på RE5 - men der er dog nogle ret brutale death scenes senere i spillet, så stadigvæk masser af splatter :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf Ink129 » 10. mar 2009 23:28

Virgo DK skrev:Nogle ideér til, hvor man eventuelt kan catche lidt op på RE-universet? Har ikke spillet de andre spil i serien (dont ask why) - har dog læst lidt om det på wikipedia, hvor der i grove træk fortælles lidt om Raccoon City, og nogle af de bi-personer der er med. What more do I need to know?


Prøv at find noget på gametrailers.com. De har vist nogle Resident Evil Retrospective videoer oppe derinde. Har ikke selv set dem, men tror da de forklarer historien i de forskellige spil rimeligt godt. Worth a look, vil jeg da tro... :wink:

Edit: Arh, har lige fundet dem frem til dig og andre interesserede her:

http://www.gametrailers.com/game/10620.html

De har lavet fem episoder over spillene derinde.
Som sagt, har ikke selv set dem, så ved ikke lige præcist, hvor godt de forklarer historien...
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Indlægaf Psymatiq » 11. mar 2009 01:05

der er "files" i resident evil 5 der beskriver hele historien.

... Resident evil 5 er godt rigtigt godt. Det er fedt hvordan at det samler trådene de første spil... Men intet gys...ren og skær action.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf Virgo DK » 11. mar 2009 12:00

Ink129 skrev:
Virgo DK skrev:Nogle ideér til, hvor man eventuelt kan catche lidt op på RE-universet? Har ikke spillet de andre spil i serien (dont ask why) - har dog læst lidt om det på wikipedia, hvor der i grove træk fortælles lidt om Raccoon City, og nogle af de bi-personer der er med. What more do I need to know?


Prøv at find noget på gametrailers.com. De har vist nogle Resident Evil Retrospective videoer oppe derinde. Har ikke selv set dem, men tror da de forklarer historien i de forskellige spil rimeligt godt. Worth a look, vil jeg da tro... :wink:

Edit: Arh, har lige fundet dem frem til dig og andre interesserede her:

http://www.gametrailers.com/game/10620.html

Udmærket! Tjekker det lige ud. Tak for hjælpen!

De har lavet fem episoder over spillene derinde.
Som sagt, har ikke selv set dem, så ved ikke lige præcist, hvor godt de forklarer historien...
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


ForegåendeNæste

Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron