Xboxlife forum

Ninja Gaiden - Jordens dårligste spil!

Diskussion om third-person action spil her.

Indlægaf Valkyrie » 23. jul 2004 01:52

LOL.. jeg så det sjoveste video inteview med ham på gamespot engang... han sidder i et mørkt rum med solbriller og lædejakke ligesom på billdet!

Hvem fanden er smart ass nok til at sidde med solbriller på i et mørkt rum?:/

Det er jo tydeligt at Itagaki prøver at være tom cruise...

Billede

Billede

Men i hans kopiering gik et eller andet galt.... og det indvolvere ikke seriøse midler mod ødelagt hud, der for michael jackson til at ligne en beauty queen*hint*:o)
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Peet » 23. aug 2004 18:10

hvad er det egentlig der er sket med hans hud?
Xbox... i stykker... UUAH!
Peet
Skribent
 
Indlæg: 1136

Brugeravatar

Indlægaf Buktu » 23. aug 2004 18:17

Højst sandsynligt et hårdt angreb af bumser som teenager ;)

Det er ofte grunden til den slags hud.. :?
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Peet » 23. aug 2004 18:21

surt.. hehe. dem troede jeg ellers ikke japanere fik særligt mange af.. ? off-topic. sorry.

Tom cruise er også sej nok =) off-topic, i know..

men Itagaki kan i hvert fald finde ud af at lave spil hvis nogen spørger mig =)
Xbox... i stykker... UUAH!
Peet
Skribent
 
Indlæg: 1136

Brugeravatar

Indlægaf Cointreau » 9. sep 2004 13:55

Synes også spillet ser enormt flot ud men ekstremt kedeligt samtidig, derfor har jeg allerede afskrevet det.
Cointreau, aka "Coin" i Halo 2 på XBL :)
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Naemi » 9. sep 2004 14:36

Jeg vil sige, at folk simpelthen er ved at blive bange for hårde udfordringer. Ninja Gaiden er på sådan en sværhedsgrad, at flere og flere spillere bliver frustrerede. Mange har sikkert tænkt noget i stil med "Wow, et spil hvor jeg kan være en benhård og lynhurtig Ninja!". Hvis det er tilfældet, bliver folk helt sikkert skuffet, når de finder ud af at Ryu ikke er hurtigere, snedigere eller meget stærkere end sine fjender. Faktisk er han på nogen punkter bagud, hvilket er hvad gør ham til en speciel figur. Du vinder ikke fordi du trykker på et par knapper, der straks udløser et hav af angreb, det ene stærkere end det andet. Jeg brugte en helvedes tid på at klare den første boss og blev mildest talt mere og mere provokeret. Det irriterede mig grusomt, at sådan en elite gamer som mig (hvad?) ikke kunne banke en sølle boss til lirekassemand ved første øjekast.

Så går der lige en times tid, og så har du grebet. Du smadrer ham sønder og sammen, indtil han knap nok kan bevæge de enorme overarme. Da fyldes din selvtillig igen! Det vil sige lige indtil du møder den næste boss, som bringer ikke mindst lige så meget smerte i hoved og røv.

Syntes du den første boss var umulig? Så skulle du prøve at spille mod Alma 40 gange i træk med to healing potions som din eneste backup. Men det er netop hvad der gør Ninja Gaiden så skide fedt! Modstand, modstand, modstand, modstand!

Lige meget hvor stor og stærk du selv mener du er, så er den næste udfordring altid større end den forrige. Det der giver ekstra kryderi til Ryus' hårde kampe er den intensitet der opstår. Du kan til tider møde en helvedes masse fjender, der alle hopper rundt omkring dig som en anden Bugs Bunny, mens de stikker alt fra sværd, stave, spyd, pile, elektriske pinde, ninja stjerner og tænder i dig. Så kommer tanken igen "Ja, men jeg har sq da kasteknive, sværd, træstammer og et arsenal af elementer, så de kan sq bare komme an!". Ja min ven, men Ninja Gaiden er ikke turn based. Fjenderne står ikke i kø og venter til det bliver deres tur. Du får ikke fred og ro til at slå løs på den ene, mens den anden bare står og venter på hans omgang tæv. Det er jo det fede ved det hele. Intensitet og udfordring! Hvem har ikke søgt et spil, som virkelig får adrenalinen op at køre, og presser dig til dit yderste? Det gjorde Halo meget fint på den største sværhedsgrad. Kom ikke og sig at du klarede "The Library" på Legendary i første forsøg i singleplayer, uden så meget som at smadre dit joypad i gulvet en eneste gang (det gjorde jeg nemlig - adskillige gange)

Hvis du virkelig mener, at sværhedsgraden er for stor, så burde du ikke engang så meget som at OVERVEJE Master Ninja Tournament.
Naemi
Niveau 4
 
Indlæg: 482


Indlægaf Valkyrie » 9. sep 2004 17:58

Der er mange der har samme mening som Naemi, men jeg må erklære mig uenig.


Du kan sige hvad du vil. Folk kan erklære sig hardcore og sige at det kræver skill at spille Ninja Gaiden, men det ændre ikke at spillet er flawed. Lad os nu ikke glemme at computerspil er entertaiment og de er Åher for at underholde os. Det er en fejl fra tecmos side at de ikke har lavet en ordentlig learnling curve.

Men det har intet med mine klager med NG at gøre.

Hvis folk sidder derude og har problemer med NG! Så slap af. Ja... Spillet er ikke godt til at informere om det! Det bruger en old school metode le øvelse gør mester, igen og igen.

Valkyries 10 Ninja Gaiden råd;

1)Husk altid at vær rolig. Vær tålmodig. Tryk ikke bare på knapperne som en psykopat.

2)En rigtig Ninja må ikke købe en eneste Spirtual Health fra den gamle stodder! Køb Tecniques, Ninpos, men vigtigst - Opgrader dit Dragon Sword!

3)Block er din ven. Lad ikke fjender som Black ninja spiders tage dig bagfra, for så kan de counter dit block.

4)Roll er også en af de vigtigste ting i NG. Du kan rulle forbi så mange ting.

5)Brug områderne... Den gode gamle jump + Y op af en væg virker altid.

6)Opgrader det dragon sword! Første gang kæmpede jeg til Chapter 7 uden at opgradere engang:I

7)Altid bevæg dig. Hvis du har en fetish med at hoppe på folks ansigter, kan du komme langt med ren button smashing.

8)Hvis en boss pisser dig ekstremt meget af, så lad dig dø og eksperimenter med hvilke moves bossen har, også lær af det og gør det igen...

9)Counter attack er en af de vigtigste moves i det her spil. Jeg kan ikke forklare hvor vigtigt og frihed den her technique giver.

10)Free roaming fighting er ekstremt godt. Selvom du har hurricane pack, så pas på med Luna! Vig Flairs er stadig de bedste for free roaming IMO!

Anyway.. Sværhedsgraden er en fejl, fordi det fejler til at kunne være underholdende. Utallige mennesker har givet op på dag 1 og solgt det igen. Så stor er the rewarding feeling heller ikke.


Jeg har lige købt spillet billigt igen. Jeg vil se hvordan hurricane pack er, og prøve at give det en anden chance.. set fra et andet synspunkt. Nogen spil kræver mere end en genenmførsel for at forstå dem! Så jeg vil ikke komme med min final judgement endnu, men uanset hvad folk siger så var Itagaki dum fordi han ikke proppede en easy mode i.

Desuden så er kameraet en pain in the arse. Seriøst.. Specielt i små områder mod flere fjender... Kameraet er altid placeret fra en hel del afstand så det gør det svært. Hurricanes er lidt bedre, men ikke så meget.

-Val
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf lala2 » 25. sep 2004 14:21

Jeg syntes det er fedt, men jeg syntes det er svært
lala2
Niveau 3
 
Indlæg: 257

Brugeravatar

Indlægaf Peet » 25. sep 2004 14:43

Jeg kan ikke helt finde ud af den dér Hurricane pack.. er det den man kun kan få gennem Master Ninja Tournament og kræver at man spille på psycopatheticallyexteme hard?
Xbox... i stykker... UUAH!
Peet
Skribent
 
Indlæg: 1136

Brugeravatar

Indlægaf L1 Solid » 25. sep 2004 17:58

Gosh, kørte hurtigt gennem ned siden, og da spillet udvikler lige dukkede op (kan ikke lige huske hvad han hedder) troede jeg et kort øjeblik det var Darth Vader der lige gled forbi :)
Billede
Oly Oly Oxen Free
L1 Solid
Niveau 5
 
Indlæg: 1181


Indlægaf Naemi » 25. sep 2004 23:26

Peetza skrev:Jeg kan ikke helt finde ud af den dér Hurricane pack.. er det den man kun kan få gennem Master Ninja Tournament og kræver at man spille på psycopatheticallyexteme hard?

Det er en god måde at udtrykke sværhedsgraden på ja xD
Naemi
Niveau 4
 
Indlæg: 482


Indlægaf skitzofraen » 30. okt 2004 17:29

jeg har også Ninja gaiden og synes at alle de anmeldere der har givet det top karakter og lovprist det som et af de bedste spil nogensinde burde skydes!! jeg mener det er jo i bund og grund bare et ordinært hack n'slash spil!! jeg fatter ik at der er så mange der synes at det er så og så fedt!!
og svært?? jo langt henne, men det er desværre også sådan at det ik har en skid med timing at gøre, holder du block knappen inde er det kun de vildeste modstandere der kan skade dig (lidt ligesom i fable) og da modstanderne laver stort set de samme komboer hver gang er det let at lære hvornår man skal slippe block og bare hakke løs!!

dette skal ikke opfattes som om jeg ikke kan lide spillet, det er bare ikke så godt som folk går og siger!!

min erfaring med spillet er at man ik dør før man af fustration over at se det samme og det samme hele tiden(ens fjender,der laver de samme komboer) helt holder op med at blokke og bare svinger løs til højre og venstre

var lige ved at glemme det største irritations moment ved spillet!!
hvad fanden sker der for de kameravinkler??
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Foregående

Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron