Xboxlife forum

Ninja Gaiden - Jordens dårligste spil!

Diskussion om third-person action spil her.

Indlægaf Zikor4 » 22. jul 2004 13:58

#Valkyrie jeg er i det heletaget ikke for meget til fantasy spil. Men fable gir' jeg nok en chance..
Zikor4
Niveau 4
 
Indlæg: 336

Brugeravatar

Indlægaf Tommy » 22. jul 2004 14:31

Håber ikke det gør noget, men jeg tillader mig lige at skrive lidt offtopic:
Er der nogle der kan fortælle mig hvordan man laver LANGT wallrun i NG?
Jeg er i chapter 7, der hvor man skal skyde nogle zombier med bue og pil, hvorefter man skal løbe et rigtigt langt stykke på væggen for at komme over på platformen med den blå knap.

Håber der er nogle der kan hjælpe!
Big Fat Party Guy: He drinks, he does drugs and he fucking breaks shit!
My Little Buddy: He's small, he's crazy and he doesn't give a fuck!
Order now! Call 1-800-f*ck-you
Tommy
Niveau 6
 
Indlæg: 1311

Brugeravatar

Indlægaf TuxPower » 22. jul 2004 15:36

Tjumi skrev:Håber ikke det gør noget, men jeg tillader mig lige at skrive lidt offtopic:
Er der nogle der kan fortælle mig hvordan man laver LANGT wallrun i NG?
Jeg er i chapter 7, der hvor man skal skyde nogle zombier med bue og pil, hvorefter man skal løbe et rigtigt langt stykke på væggen for at komme over på platformen med den blå knap.

Håber der er nogle der kan hjælpe!


Når du har slået zombierne ihjel, kik rundt på væggene til du finder en rød knap du kan skyde på med bue og pil. Når du rammer kommer der en lys bro frem til den anden side.

Hvis du sidder fast igen, så læs min tidligere post.
Life can only be understood in reverse, but must be lived forward.
Billede
TuxPower
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf Valkyrie » 22. jul 2004 16:33

Tjumi skrev:Ingen af disse spil du nævner, finder jeg mere fangende end Ninja Gaiden. Faktisk synes jeg at de fleste af dem du nævner er ret skod. Du siger at monstrerne ikke er halvt så skræmmende som i Silent Hill, det har du da ret i, men nu er NG jo heller ikke noget horror spil.
Og at det er sjovere at dræbe et monster i Halo;
Det kan da aldrig være sjovere at skyde et monster, end at springe frem, og halshugge den, hvorefter man kaster den ind i væggen! :)

Du har ret i det med at man ikke minder så meget om en ninja, nærmere en sindsforvirret Ronin i latex-ninja forklædning. :D

Hvis man (ligesom mig) meget bedre kan lide den klassiske ninja dragt man har på i starten, har jeg en lille kode til at beholde det hele spillet igennem:
Highligt "New Game" og hold R+L nede og tryk 'A'. Så kommer der en råbelyd og så spiller man bare... Som Ninja -og ikke latex- Ryo hele spillet igennem :)


Det er ligemeget om det er horror eller ej - Pointen er at monstrene i NG er kedelige og grimme, og man har lyst til at slukke Xboxen af kedsomhed! Områderne og fjenderne i NG er så ordinære og kedelige og grå at det ikke er spor sjovt eller intressant, også er der ikke meget tilbage der holder det oppe.

IMO er det jo sjovt nok, som jeg sagde før at slagte dem med et katana sværd, men det er vel ligeså sjovt at fyre en grenade ind i en horde af små nisser med masker på der skriger! Der var engang hvor der også kun skulle blod og gore til jeg ville synes at et spil var totalt uber AAA, som GTA3 hvor man bare kunne slagte de gamle damer og man håbede på at kunne henrette børn i GTA4, men siden hen er det blevet overflødigt for mig personligt. Det rør mig ikke en pind og du kan skære lemmerne af fjenderne... De er så livløse i forvejen at det ikke er sjovt!

Jeg tror også dette skyldes spillets A.I! Den er ekstremt agressiv ala Timesplitters 2s svære Bots, men ikke god.

Edge havde engang en rigtig fed og informativ artikel omkring hvordan vi ser A.I som god og livlig. I Half-Life f.eks. Var A.Ien utrolig simpelt, men folk var vilde med det, fordi Valve, havde lavet det sådan at man kunne flanke dem og bruge taktikker som normalt kun human players ville flade for. Nare dem... Noget af det samme går igen i Halo til en større grad!

Men det er min mening Tjumpi! Jeg er glad for du kan lide det! Godt for dig:)

-Valkyrie
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Valkyrie » 22. jul 2004 16:43

Zikor4 skrev:#Valkyrie jeg er i det heletaget ikke for meget til fantasy spil. Men fable gir' jeg nok en chance..


Vel, Zikor4! Otogi, har ikke Orcer og Elfs og den slags, men mere monstre og demoner! De er dog ret stilede...

Du kan smadre ret mange ting, og også huse og andre ting... Det er lidt svært at forklare! tjek den her film: http://www.sega.com/games/game_movies.p ... ogi_01.swf

http://playright.dk/arkivtitel.php?id=13838

Det er ikke alle der særlig godt kan lide det, men jeg synes det er fedt!

Men Otogi 2: Immortal Warriors er også på vej: http://www.sega.com/games/game_movies.p ... i2_01s.swf

Det er ikke for alle som sagt dog! Hvis du er mere til sci-fi kill em all, så prøv Crimson Sea:)

Både Otogi og Crimson Sea fik 32/40 i Famitsu(just for the record)
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf DNS_DK » 22. jul 2004 16:52

crimson sea synes jeg så er MAX skod og ret kedeligt....

prøvede det for et godt stykke tid siden og synes ikke det var noget specielt fedt spil...
DNS_DK
Niveau 7
 
Indlæg: 3993


Indlægaf Tommy » 22. jul 2004 17:47

Valkyrie skrev:Det er ligemeget om det er horror eller ej - Pointen er at monstrene i NG er kedelige og grimme, og man har lyst til at slukke Xboxen af kedsomhed! Områderne og fjenderne i NG er så ordinære og kedelige og grå at det ikke er spor sjovt eller intressant, også er der ikke meget tilbage der holder det oppe.

Jeg synes nu at monstrerne er ret coole.. Min favorit er de store zombier, der er så utroelig langsomme, og med våben så store at de knap nok selv kan bære dem. Rigtig fedt lavet når de vælter over en og begynder at "æde" Ryo :) Ret nemme, ja, men også virkelig sjove.
De små mosntre der graver, og dem i lilla med blåt ild i håret er ret grimme, men alt andet er fedt.. Kedelige kan man hvert fald ikke sige om monstrerne i NG; ildrøde drager, lilla små monstre med blåt ild i hovedet, store zombier, lilla kæmpeblækspruttemonster, demonsamuraier på heste, black spider ninjas, normale ninjas, flyvende blækspruttemyg og mange mange flere...
Billede
Kedelige synes jeg hvert fald ikke de er^^

Mange forskellige fjender, til forksel fra Halo, hvor man møder de samme små monstre (nisser som du kalder dem), lidt større monstre med skjolde og menneskelignende blå monstre.. Et par andre er der dog også, men det er vist dem man ser hele spillet igennem :?


Valkyrie skrev:IMO er det jo sjovt nok, som jeg sagde før at slagte dem med et katana sværd, men det er vel ligeså sjovt at fyre en grenade ind i en horde af små nisser med masker på der skriger! Der var engang hvor der også kun skulle blod og gore til jeg ville synes at et spil var totalt uber AAA, som GTA3 hvor man bare kunne slagte de gamle damer og man håbede på at kunne henrette børn i GTA4, men siden hen er det blevet overflødigt for mig personligt. Det rør mig ikke en pind og du kan skære lemmerne af fjenderne... De er så livløse i forvejen at det ikke er sjovt!

Jeg tror også dette skyldes spillets A.I! Den er ekstremt agressiv ala Timesplitters 2s svære Bots, men ikke god.

Edge havde engang en rigtig fed og informativ artikel omkring hvordan vi ser A.I som god og livlig. I Half-Life f.eks. Var A.Ien utrolig simpelt, men folk var vilde med det, fordi Valve, havde lavet det sådan at man kunne flanke dem og bruge taktikker som normalt kun human players ville flade for. Nare dem... Noget af det samme går igen i Halo til en større grad!

Men det er min mening Tjumpi! Jeg er glad for du kan lide det! Godt for dig:)

-Valkyrie


Jep, Ninja Gaiden er helt klart mit yndlingsspil! :P
Big Fat Party Guy: He drinks, he does drugs and he fucking breaks shit!
My Little Buddy: He's small, he's crazy and he doesn't give a fuck!
Order now! Call 1-800-f*ck-you
Tommy
Niveau 6
 
Indlæg: 1311

Brugeravatar

Indlægaf Anastacio » 22. jul 2004 18:42

Jeg synes nu også fjenderne i NinjaGaiden er ja, skod. Jeg er faktisk enig med Valkyrie om alle hans udtalelser omkring NinjaGaiden & Otogi.

Det hjælper ikke, at forsvare spillet eftersom du ikke ændre nogens mening med det Tjumi.

Du har din mening, Valkyrie har sin mening og alle har sin mening så det nytter seriøst ikke noget, at forsvare NinjaGaiden :)

Hehe, Zikor4 prøv Hurrican Pack Vol. 1 når det kommer op til download :D

Jeg skal da prøve den, men det ender sikkert med at jeg smader NinjaGaiden spillet :D

Ifølge IGN skulle Vol.1 være pisse svært, skal prøves, men glæder mig ikke ligefrem :D
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Peet » 22. jul 2004 19:47

Jeg har i min spilsamling godt 13 spil... og jeg har gennemført 4:

Halo
Splinter Cell 1
Metal Gear Solid: Substance
og Ninja Gaiden.

Klart et af de mest medrivende spil jeg har prøvet - selve gameplayet gør det muligt at se bort fra det lidt for variende banedesign, og de til tider sygeligt provokrende monstre (såsom nogle spøgelses-flyve-piratfisk i et senere kapitel..).

Jeg kan sagtens forstå dem der synes det er for svært, men jeg ser ikke mig selv som hardcore, og jeg klarede også Murari på 5. forsøg.. og så snart man lærer at rulle, er det ikke så svært.

Peet
Xbox... i stykker... UUAH!
Peet
Skribent
 
Indlæg: 1136

Brugeravatar

Indlægaf Valkyrie » 22. jul 2004 23:14

Game killer har ret! Vi bliver åbenbart aldrig enige...

Jeg hader de zombier du taler om der.

Det eneste der var imponerende ved NG for mig var i starten.

Murais tempel og det lille område, flot natur og stemmningsfulde dojos. den brændende hayabusa village var også ok... men det hele var straight farward.

ninjaerne var ok.... Men simple.. black spider ninjaerne - de sværeste normale enemies i spillet... bare hold block knappen inde og gå i bad... de kan intet gøre... det er egentlig utroligt simpliceret! Spørg du mig er der mere udfordring og skill over Shenmues kampsystem... Men enhver der ville sammenligne DOA med VF vil jo også åbenlyst kunne se DOAs lack of depth sammenlignet med VF(Ikke at DOA er dårligere... mange elsker det)!


Der er en ting jeg har lært igennem tiden og det er at flere våben, baner og fjender ikke gør et bedre spil.

Halo har 8 våben, 2 grenade types, 4 køretøjer, 10 baner og få fjender(grunt, jackel, elite, hunter - og 4 flood typer inklusiv de små..) - Det er utroligt lidt, men hvis du ligger mærke til det, så har alt i Halo en detaljeret baggrund der giver mening.

Selve banelayouted som mange ser som ensformigt! Hvis du forstiller dig ethvert military compound, ville du så forvente at have forskellige rum? næsten alle sikkerhedsintallationer og enorme firmaer har kontore etc der ligner hinanden. det er simpel design af en bygning at gøre det. en arkitekt sidder jo ikke normalt og laver 100 forskellige rum.. det ville ikke være logisk - Det kan være at jeg må sgu går meget op i det med halos banelayout, men en af designer på Halo var faktisk arkitekt og blev håndlært til at bruge 3D studio max, og sidder nu og laver Halo 2 MP maps!

og fjender - de få fjender der er i Halo(ikke the flood), havde utroligt meget liv til sig. Der var flere varriationer, i farver(rang), og de havde utrolig mange kommentare som de kunne sige. det var meget militær agtigt bygget op! grunts - din standard cannon fooder... løber som kujoner alene, men er farlige i packs... også har du eliten... god commander der kan flanke og lave taktikker mens den råber sine battle screams... selv hvis det lykkes spillere at snige sig op bag dem et eller andet sted og se en elite gå på patrujle vil den skrige kommentare ud til de andre aliens... f.eks. går grunts nærmest pukelrykkede - Pointen er blot at der er utrolig meget detalje til de her creatures og miljøer!

Hi... der er også nogen slip ops i Halo! The Libary var nok for meget gengivelse, men alligevel en smule underholdende med noget totalt doom shooting hvis det ikke var for de hjernedøde floods! Halo var jo presset i udviklingen!

Men stadig - næsten alle miljøerne i NG og fjenderne... der er mange, men giver de mening? er de intressante? har de en personlighed? Tag f.eks. efter luftskibet... vi går rundt i denne nærmest middelalder by... vi ser fjender respawne.. men ingen mennesker.. samme grå bygninger... men ingen mennesker, udover nogen ninjaer der hærver gaden... der er så mange grotter, gange og andre underjordiske steder der er så triste.

Zombierne... slow.. Jeg fandt Nunchuks til at være god mod dem! specielt de vagorian types.... Men det er bare at køre nogen combos af på dem, og undgå deres langsomme strikes... de sagde ikke rigtig noget.. de havde ikke rigtig nogen grund til at gøre som de gjorde udover de var døde... det føles som om at næsten alt i NG bare blev placeret fordi at spillet føltes tomt.. også satte designerne sig ned og designede nogen ting de ville have i spillet:

1)pige med store patter der slagter fiends... har en sad backstory...
2)zombier.. ja.... dem tager vi med..
3)flagermuse... ja de er jo sjove... dem skal man have ,med...

etc etc...

De zombier er fuldkommen ligesom dem i OOT.. de var bare mere skærmmende og mørkere, og hoppede op på ens skuldre.. de var freaky mate..

Men næsten igen ting i NG giver mig noget.. ikke nogen sej følelse... ikke nogen fed fornemmelse som at svinge igennem bullit time i max payne 2 og være stolt over at have nakket 10 guys med 2 uzier... eller skyde 2 ludere på en scooter i vice city mens jeg lytter til 80 pop, som for mig til at føle at jeg er i 80erne..

Men det er en personlig mening, og jeg skal nok stoppe min kritik her!
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Tommy » 22. jul 2004 23:33

game killer skrev:Jeg synes nu også fjenderne i NinjaGaiden er ja, skod. Jeg er faktisk enig med Valkyrie om alle hans udtalelser omkring NinjaGaiden & Otogi.

Det hjælper ikke, at forsvare spillet eftersom du ikke ændre nogens mening med det Tjumi.

Du har din mening, Valkyrie har sin mening og alle har sin mening så det nytter seriøst ikke noget, at forsvare NinjaGaiden :)

Hehe, Zikor4 prøv Hurrican Pack Vol. 1 når det kommer op til download :D

Jeg skal da prøve den, men det ender sikkert med at jeg smader NinjaGaiden spillet :D

Ifølge IGN skulle Vol.1 være pisse svært, skal prøves, men glæder mig ikke ligefrem :D


Game Killer, meningen med denne tråd er nok en helvedes masse debat om hvorvidt Ninja Gaiden er fedt eller ej - og hvorfor/hvorfor ikke!
Og jeg forsvarer da heller ikke ninja gaiden, for at få folk til at synes om det! Jeg skriver bare min mening om spillet, ligesom i andre..

Valkyrie: Ninja Gaiden er jo ikke et stort spil, og har nok heller ikke nogen særlig genspilningsværdi. Men det er altså sjovt at gå igennem spillet, og finde nye våben og amuletter, købe ting, løse små gåder og så ellers bare hakke alle ned :D

Det med at du ikke kan lide Itagaki, har det ikke måske lidt at gøre med din holdning til spillet?
Bare lige en hurtig tanke.. :D

The End. :)
Big Fat Party Guy: He drinks, he does drugs and he fucking breaks shit!
My Little Buddy: He's small, he's crazy and he doesn't give a fuck!
Order now! Call 1-800-f*ck-you
Tommy
Niveau 6
 
Indlæg: 1311

Brugeravatar

Indlægaf Anastacio » 22. jul 2004 23:39

Du skriver din personlige mening ja, men at skrive Valkyrie's mening imod er da at forsvare sit eget valg ik?

Debat ja, men så er det du må forstå at Valkyrie har en anden mening end dig så at blive ved med at sige at monstrene er så overfede coole og bedre end Halo's og alt det der har vi forstået.

"Kedelige kan man hvert fald ikke sige om monstrerne i NG"
ehm...du forsvare da spillet og modsiger Valkyrie.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Tommy » 22. jul 2004 23:58

game killer skrev:Du skriver din personlige mening ja, men at skrive Valkyrie's mening imod er da at forsvare sit eget valg ik?

Debat ja, men så er det du må forstå at Valkyrie har en anden mening end dig så at blive ved med at sige at monstrene er så overfede coole og bedre end Halo's og alt det der har vi forstået.


Det er da fint at du har forstået det!
Jeg siger at JEG synes at zombierne er coole, og at JEG synes at spillet er langt federe end Halo.. Jeg skriver kun for mig selv (pånær et par linjer)
Big Fat Party Guy: He drinks, he does drugs and he fucking breaks shit!
My Little Buddy: He's small, he's crazy and he doesn't give a fuck!
Order now! Call 1-800-f*ck-you
Tommy
Niveau 6
 
Indlæg: 1311

Brugeravatar

Indlægaf Valkyrie » 23. jul 2004 00:13

Valkyrie: Ninja Gaiden er jo ikke et stort spil, og har nok heller ikke nogen særlig genspilningsværdi. Men det er altså sjovt at gå igennem spillet, og finde nye våben og amuletter, købe ting, løse små gåder og så ellers bare hakke alle ned

Det med at du ikke kan lide Itagaki, har det ikke måske lidt at gøre med din holdning til spillet?
Bare lige en hurtig tanke..


Der er der mange der synes. IGN sagde 20 timers gameplay... Og det tog også mig der omkring!

Alle spil har vel genspilningsværdi hvis man finder dem sjove!

Min mening omkring Itakagi har intet at gøre med min vudering af Ninja Gaiden. Jeg synes selv min kritik er stærkt begrundet, og du har ikke rigtig modsat mig udover du kan lide zombier.

Jeg hader ikke tecmo eller team ninja, jeg synes bare at Itagaki virker som et arrogant fjols!


Billede
Her er Tomonobu itagaki, manden der gav kampspil patter!!!! Det er jo den japanske tom cruise!! Hvordan kan vi overhovdet undgå at elske ham??? :/

Jeg var fuldstændig syg da Dead or alive 2 kom ud til dreamcast. Det spil var virkelig fedt... Jeg tror det var det første 3d fighter med tag battle, hvor man havde 2 fighters istedet for en, og 4 player fighting... det var rigtig fedt og der var mange moves... langt flere costumes, moves, baner, unlockables etc end i DOA3:/

DOA3 var mere ekstremt flydende, og jeg ser personligt DOA3 som en vigtig brik i fighter verdenen.. DOA har da haft sin indflydelse! DOA3 er så slick lavet... det er virkelig flydende kampe! At gå tilbage til Tekken er fuldstændig underligt! Kun VF4 slår vel det egentlig med dybde!

Men jeg har ikke prøvet mange andre TecmospiL! Har dog kun hørt gode ting om rygaar(tecmo?) og det der horror spil med kameraet... har glemt hvad det hed!



Og for the record mate, så handler det slet ikke om Halo vs NG! det var bare for at give et eksempel på hvor jeg syntes at NG fejlede og gode spil sejre!

:)
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Tommy » 23. jul 2004 00:45

Haha, kunne ikke lade være med at grine af det billede, og så din kommentar "Hvordan kan vi overhovdet undgå at elske ham??? :/ " :lol:

Jeg kan så lige fortælle dig at Project Zero (som det horror spil du taler om hedder) er efter min mening utroeligt kedeligt, men det skal vi ikke komme nærmere ind på her.

Jeg har aldrig været den store fan af Tecmo spil, det eneste jeg har prøvet, der rigtig har fanget min opmærksomhed er Ninja Gaiden.

Ps. Det ville være fedt, hvis en af jer kunne komme med et link til et videointerview med Tomonobu itagaki, kunne godt tænke at se hvordan han er :D
Big Fat Party Guy: He drinks, he does drugs and he fucking breaks shit!
My Little Buddy: He's small, he's crazy and he doesn't give a fuck!
Order now! Call 1-800-f*ck-you
Tommy
Niveau 6
 
Indlæg: 1311

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron