Xboxlife forum

Turnering #5 - Tidtagning #1

Forum dedikeret til Xboxlife Racing League.

Redaktør: Xboxlife Racing League

Indlægaf TheMadMan1 » 17. apr 2010 20:35

N4S Themadman1 00:54:343
TheMadMan1
Niveau 5
 
Indlæg: 1012


Indlægaf goudiSh » 17. apr 2010 21:17

(noob comment, be aware)

Har ikke lige helt fået sat mig ind i det her, men:

Hvordan foregår det helt præcist? Går jeg bare ind i hotlap og vælger bil + bane og skriver hurtigste tid herinde? - Eller?

Og skal gøre noget for at i kan se at det er en "ægte" tid?

/lol
Så deeet.
goudiSh
Niveau 3
 
Indlæg: 212
By: Brøndby


Indlægaf TheMadMan1 » 17. apr 2010 21:34

goudiSh skrev:(noob comment, be aware)

Har ikke lige helt fået sat mig ind i det her, men:

Hvordan foregår det helt præcist? Går jeg bare ind i hotlap og vælger bil + bane og skriver hurtigste tid herinde? - Eller?

Og skal gøre noget for at i kan se at det er en "ægte" tid?

/lol



Spilopsætning:

Der køres 2 separate tidtagninger (hotlaps) á 1 uge hver. De løber fra Mandag kl. 00.01 til Søndag kl. 12.00.
Finalen køres i samme uge, hvor den sidste tidtagning kører. Dog først om søndagen kl. 16.00. Information omkring Finalen (Bil og Bane) kommer på forummet om fredagen.

Spørgsmål og svar:

Hvordan kvalificerer man sig ?
- Hver mandag vil XBL fortælle hvilken klasse og hvilken bane, tidtagningen foregår på. Du har så indtil Søndag kl. 12.00, uendelige forsøg på at sætte en kvalifikationstid. De 4 bedste tider ryger direkte i finalen.


Hvordan submitter jeg min tid ?
- Indtil videre, så skriver du din tid ind i den tråd, som passer til tidtagningen. Trådene vil blive listet som: Tidtagning #1 og Tidtagning #2, efterhånden som ugerne skrider frem.
- Ud over ovenstående, SKAL du kunne dokumentere din tid, hvis den ikke er synlig på "Forza Motorsport Leaderboard". Dette kan gøres med et skærmdump/billede eller et upload af din hotlap i din storefront.

Jeg kvalificerede mig som nr. 3. Har jeg mulighed for at gøre det bedre, i den sidste tidtagning ?
- Nej, det har du ikke. Men det betyder jo heller ikke noget, da du allerede ER i finalen.

Alle som er videre til semifinalen, må gerne submitte tider i de andre tidtagninger. Dette skal bruges til et sideløbende scoreboard, som bliver opdateret med point.
Vælger du at submitte en tid, selv om du allerede ER videre, så gør det sådan her:

** N4S Rudi DK - 01:44:432 (de 2 stjerne i starten, betyder at tiden ikke gælder til udtagelse, men kun til HOTLAP turneringen.[/b]


Skal min tid være "clean" ?
- Ja, kun en ren omgang vil tælle.

Jeg har sat en tid, men den er blevet slået. Må jeg gerne submitte flere tider ?
- Ja, du må submitte alle de tider du vil. Gør det med et nyt indlæg, så det bliver synligt for andre.

Om Bilerne:

- Der vil kun blive brugt biler, som findes i den "normale version" af Forza 3. Der vil derfor ikke blive kørt i "DLC - Downloaded Content" biler.

Om Banerne:

- Der bliver brugt baner fra "købe-versionen" af Forza 3. Dette inkluderer også Sidewinder banerne. Der bliver ikke brugt baner, som koster penge (DLC - Downloaded Content).
- Banen i finalen er IKKE den samme som i nr. 2 tidtagning.

Om Finalen:

- De 4 bedste fra hver tidtagning går videre til finalen, som afholdes hver 2. uge om søndagen kl. 16.00
- Information omkring Bane og Bil kommer på forummet i løbet af fredagen før Finale-søndagen.

Overrides i tidtagningerne:
Force off suggested line: No - (Valgfrit)
Force off autobrake: Yes - (IKKE tilladt)
Force off ABS: No - (Valgfrit)
Force off STM: No - (Valgfrit)
Force off TCS: No - (Valgfrit)
Force manual transmission: None - (Valgfrit)


Overrides i Finalen:
Collisions: ON
Damage: Cosmetic (OFF)
Force off suggested line: Yes - (IKKE tilladt)
Force off autobrake: Yes - (IKKE tilladt)
Force off ABS: No - (Valgfrit)
Force off STM: No - (Valgfrit)
Force off TCS: No - (Valgfrit)
Force manual transmission: None - (Valgfrit)


Startrækkefølgen i semifinalen og finalen bliver sat til "TrueSkill".

Løbsdistancen i finalen bliver på 30 min.
TheMadMan1
Niveau 5
 
Indlæg: 1012


Indlægaf goudiSh » 17. apr 2010 22:01

TheMadMan1 skrev:
goudiSh skrev:(noob comment, be aware)

Har ikke lige helt fået sat mig ind i det her, men:

Hvordan foregår det helt præcist? Går jeg bare ind i hotlap og vælger bil + bane og skriver hurtigste tid herinde? - Eller?

Og skal gøre noget for at i kan se at det er en "ægte" tid?

/lol



Spilopsætning:

Der køres 2 separate tidtagninger (hotlaps) á 1 uge hver. De løber fra Mandag kl. 00.01 til Søndag kl. 12.00.
Finalen køres i samme uge, hvor den sidste tidtagning kører. Dog først om søndagen kl. 16.00. Information omkring Finalen (Bil og Bane) kommer på forummet om fredagen.

Spørgsmål og svar:

Hvordan kvalificerer man sig ?
- Hver mandag vil XBL fortælle hvilken klasse og hvilken bane, tidtagningen foregår på. Du har så indtil Søndag kl. 12.00, uendelige forsøg på at sætte en kvalifikationstid. De 4 bedste tider ryger direkte i finalen.


Hvordan submitter jeg min tid ?
- Indtil videre, så skriver du din tid ind i den tråd, som passer til tidtagningen. Trådene vil blive listet som: Tidtagning #1 og Tidtagning #2, efterhånden som ugerne skrider frem.
- Ud over ovenstående, SKAL du kunne dokumentere din tid, hvis den ikke er synlig på "Forza Motorsport Leaderboard". Dette kan gøres med et skærmdump/billede eller et upload af din hotlap i din storefront.

Jeg kvalificerede mig som nr. 3. Har jeg mulighed for at gøre det bedre, i den sidste tidtagning ?
- Nej, det har du ikke. Men det betyder jo heller ikke noget, da du allerede ER i finalen.

Alle som er videre til semifinalen, må gerne submitte tider i de andre tidtagninger. Dette skal bruges til et sideløbende scoreboard, som bliver opdateret med point.
Vælger du at submitte en tid, selv om du allerede ER videre, så gør det sådan her:

** N4S Rudi DK - 01:44:432 (de 2 stjerne i starten, betyder at tiden ikke gælder til udtagelse, men kun til HOTLAP turneringen.[/b]


Skal min tid være "clean" ?
- Ja, kun en ren omgang vil tælle.

Jeg har sat en tid, men den er blevet slået. Må jeg gerne submitte flere tider ?
- Ja, du må submitte alle de tider du vil. Gør det med et nyt indlæg, så det bliver synligt for andre.

Om Bilerne:

- Der vil kun blive brugt biler, som findes i den "normale version" af Forza 3. Der vil derfor ikke blive kørt i "DLC - Downloaded Content" biler.

Om Banerne:

- Der bliver brugt baner fra "købe-versionen" af Forza 3. Dette inkluderer også Sidewinder banerne. Der bliver ikke brugt baner, som koster penge (DLC - Downloaded Content).
- Banen i finalen er IKKE den samme som i nr. 2 tidtagning.

Om Finalen:

- De 4 bedste fra hver tidtagning går videre til finalen, som afholdes hver 2. uge om søndagen kl. 16.00
- Information omkring Bane og Bil kommer på forummet i løbet af fredagen før Finale-søndagen.

Overrides i tidtagningerne:
Force off suggested line: No - (Valgfrit)
Force off autobrake: Yes - (IKKE tilladt)
Force off ABS: No - (Valgfrit)
Force off STM: No - (Valgfrit)
Force off TCS: No - (Valgfrit)
Force manual transmission: None - (Valgfrit)


Overrides i Finalen:
Collisions: ON
Damage: Cosmetic (OFF)
Force off suggested line: Yes - (IKKE tilladt)
Force off autobrake: Yes - (IKKE tilladt)
Force off ABS: No - (Valgfrit)
Force off STM: No - (Valgfrit)
Force off TCS: No - (Valgfrit)
Force manual transmission: None - (Valgfrit)


Startrækkefølgen i semifinalen og finalen bliver sat til "TrueSkill".

Løbsdistancen i finalen bliver på 30 min.


Takker!

Smider lige en tid om lidt så:D
Så deeet.
goudiSh
Niveau 3
 
Indlæg: 212
By: Brøndby


Indlægaf goudiSh » 17. apr 2010 23:16

Ikke for at betvivle nogen, men synes godt nok at ex. 53-54.something lyder for sindssygt. Nu har jeg efterhånden siddet i lang tid og virkelig presset bilen rundt, og taget samtlige hjørner lige på grænsen til ikke-clean. Kan slet ikke forstå hvordan man skulle kunne fjerne yderligere 3-4 sekunder fra tiden.. Kører vi i samme bil? :(

Nå. Anyways.

goudiSh - 00.57.440
Så deeet.
goudiSh
Niveau 3
 
Indlæg: 212
By: Brøndby


Indlægaf Jake242 » 17. apr 2010 23:39

goudiSh skrev:Ikke for at betvivle nogen, men synes godt nok at ex. 53-54.something lyder for sindssygt. Nu har jeg efterhånden siddet i lang tid og virkelig presset bilen rundt, og taget samtlige hjørner lige på grænsen til ikke-clean. Kan slet ikke forstå hvordan man skulle kunne fjerne yderligere 3-4 sekunder fra tiden.. Kører vi i samme bil? :(

Nå. Anyways.

goudiSh - 00.57.440


Det er også sindsygt... specielt med tanke på at Madman køre uden brakeline, men tiderne er sgu gode nok.

Mht at presse bilen... så laver jeg en 00:58:0XX på en stående start... så det er ikke umuligt at komme derned og din 00:57:440 burde kunne gøres bedre når du rammer curbs'ne rigtigt.... denne her bane er specielt tricky da man nogle steder kan køre ret langt ud uden at få en trekant, samtidig med at det sving man kan score mest tid på er et sving som man kan fucke næste runde på(da en trekant der, ryger med til næste lap)....

tror jeg samlet har kørt ca 50+ laps på den nu og jeg vil have svært ved at forbedre min tid.... men giver da den lige et shot mere imorgen :wink:

PS: godt kørt Madman og Fightdogg...
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Indlægaf goudiSh » 17. apr 2010 23:48

Jake242 skrev:
goudiSh skrev:Ikke for at betvivle nogen, men synes godt nok at ex. 53-54.something lyder for sindssygt. Nu har jeg efterhånden siddet i lang tid og virkelig presset bilen rundt, og taget samtlige hjørner lige på grænsen til ikke-clean. Kan slet ikke forstå hvordan man skulle kunne fjerne yderligere 3-4 sekunder fra tiden.. Kører vi i samme bil? :(

Nå. Anyways.

goudiSh - 00.57.440


Det er også sindsygt... specielt med tanke på at Madman køre uden brakeline, men tiderne er sgu gode nok.

Mht at presse bilen... så laver jeg en 00:58:0XX på en stående start... så det er ikke umuligt at komme derned og din 00:57:440 burde kunne gøres bedre når du rammer curbs'ne rigtigt.... denne her bane er specielt tricky da man nogle steder kan køre ret langt ud uden at få en trekant, samtidig med at det sving man kan score mest tid på er et sving som man kan fucke næste runde på(da en trekant der, ryger med til næste lap)....

tror jeg samlet har kørt ca 50+ laps på den nu og jeg vil have svært ved at forbedre min tid.... men giver da den lige et shot mere imorgen :wink:

PS: godt kørt Madman og Fightdogg...


Tjah.. Må se om jeg kan gøre det bedre imorgen så.
Så deeet.
goudiSh
Niveau 3
 
Indlæg: 212
By: Brøndby


Indlægaf URC Fightdogg » 18. apr 2010 09:11

Takker Jake, og det mest sindsyge er at jeg satte min tid på 14 omgang!!! :shock: :shock: og mest sindsyge er at jeg satte en tid på 54:104 dog med en f....... trekant fra FORRIGE omgang :evil:

Og ja er vildt Madman køre så stærkt, dog håber jeg den bliver slået :wink: for vil bare ikke blive nr 2 engang til og tabe med ja nærmest den mindste margen man kan LOOL og sorry jeg ikke svarede dig Madman men mens jeg kørte havde jeg gang i aftensmad he he he :wink:

Og goudiSh jo jo vi køre skam i samme biler, og ja jeg har også tænkt sådan nogen gange når folk har sat en tid, hvordan fanden gør de :D men ja vi køre bare stærkt rigtig stærkt herinde :wink: :lol:

Men må sige jeg er glad for min EGEN nye regel, jeg må KUN brug max 1 time på at sætte en tid, og synes sku de sidste 2 hotlaps er gået bedre end da jeg brugte flere timer, og ja bedste er at humøret stadig er højt når jeg slutter LOL, gal hvor har det været tæt på døden for både rat og tv :lol: :lol: :lol: og ja fruen var heller ikke så glad for mine ordforråd 8) :wink: :lol:

Men super at se nogle nye ansigter herinde håber i bliver ogser hvor sjovt vi har det :D
Tuner/Painter / Press Sig For Sales Thread
Billede
-=AUTOART - DEFINING THE ART OF SPEED=-
URC Fightdogg
Niveau 4
 
Indlæg: 597


Indlægaf Jake242 » 18. apr 2010 10:34

Jake242 - 00:54:257
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Indlægaf URC Fightdogg » 18. apr 2010 10:57

URC Fightdogg - 00:54:257 MEN MEN jeg rangere en plads højere end Jake ;) på LB ligger jeg 868 og Jake 869 ;)
Tuner/Painter / Press Sig For Sales Thread
Billede
-=AUTOART - DEFINING THE ART OF SPEED=-
URC Fightdogg
Niveau 4
 
Indlæg: 597


Indlægaf Jake242 » 18. apr 2010 11:02

Sygt at vi har samme tid...
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Indlægaf Jake242 » 18. apr 2010 11:06

Jeg går ikke udfra at leaderboard placeringen vil bestemme hvem der er hurtigst i vores udelukkende tidsbaserede turnering;-)
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Indlægaf WhiteDog » 18. apr 2010 16:08

Resultat:

1. Jake242 - 00:54:257
1. URC Fightdogg - 00:54:257
3. N4S Themadman1 00:54:343
4. BIA DK - 00:55.381

5. N4S RuneKC DK - 00:55:664
6. N4S Rudi DK - 00:55.686
7. Kolyzer - 00:56:714
8. SOSDK - 00:56:907
9. N4S TurbodudeDK - 00:57:000
10. goudiSh - 00.57.440
11. TrommerAndreas - 00:58:050
12. Adalat 00:59:277


Mht til Jake og URC's tid, så har jeg valgt at de får max point begge 2. 2nd pladsen er derfor inddraget og den efterfølgende får en 3. plads. Sjovt at i har kørt 100% ens tider. Det ser man sgu ikke tit.

Jeg må indrømme at jeg ikke har haft tid til at tjekke ALLE tider, så jeg går ud fra at de alle er ok, ellers må i lige råbe op.
Rudi DK
Holdleder for Team N4S - www.team-n4s.com
Danmarks bedste racing team. Besøg os på ovenstående URL.
WhiteDog
Niveau 3
 
Indlæg: 288


Indlægaf URC Fightdogg » 18. apr 2010 16:48

Se nu kunne jeg jo begynde at sige at modargumentere lidt på Jake her ;)

Jeg må jo have været nogle tusinde dele hurtigere end Jake idet jeg ligger en plads bedre end ham, forja så vill jeg kun være 1 Point efter ham i denne måneds Hotlap Turnering og så ville det blive tæt i næste uge ;)

Men jeg ved at Jake også vil vinde den da jeg slet slet ikke har samme tid som ham til at sætte en tid, plus han skal blive placeret 2 pladser dårligere end mig for at jeg kan vinde samlet :)

Så bare ok med denne uges pladser ;) ;) men ja meget meget sjældent at e nogen sætte den "næsten" samme tid he he he ;) ;)
Tuner/Painter / Press Sig For Sales Thread
Billede
-=AUTOART - DEFINING THE ART OF SPEED=-
URC Fightdogg
Niveau 4
 
Indlæg: 597


Indlægaf Jake242 » 18. apr 2010 17:07

URC Fightdogg skrev:Se nu kunne jeg jo begynde at sige at modargumentere lidt på Jake her ;)

Jeg må jo have været nogle tusinde dele hurtigere end Jake idet jeg ligger en plads bedre end ham, forja så vill jeg kun være 1 Point efter ham i denne måneds Hotlap Turnering og så ville det blive tæt i næste uge ;)

Men jeg ved at Jake også vil vinde den da jeg slet slet ikke har samme tid som ham til at sætte en tid, plus han skal blive placeret 2 pladser dårligere end mig for at jeg kan vinde samlet :)

Så bare ok med denne uges pladser ;) ;) men ja meget meget sjældent at e nogen sætte den "næsten" samme tid he he he ;) ;)


så vil jeg lige argumentere igen... Eftersom det måles i tusindele allerede så er du muligvis nogle titusinddele foran... Eller du kan være foran fordi du har sat den nyeste tid, eller på mindst laps, eller på mindre brug af rewind, eller fordi du bruger flere assists. Mit argument er at denne turnering på xboxlife går på hvad tid man sætter og ikke leaderboards placeringen og såvidt jeg ved er der ingen der ved hvad grunden er når 2 eller flere har sat samme tid. Jeg mener at Rudis beslutning er rigtig...

Mht hvor meget tid jeg bruger på det er vel et prioritets spørgsmål og ikke så meget andet... Der er også ting jeg vælger fra for at sætte en god tid.

Jeg har været heldig at kunne sætte tid af i denne uge... Det tog mig så også al tiden for at være med hvor du kunne sætte den på 5 minutter... Det er vel mere mit problem end dit? Syntes det klær dig dårligt at bruge sådan en undskyldning...
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


ForegåendeNæste

Tilbage til XRL

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron