Xboxlife forum

Turneringer i Xboxlife Racing League

Forum dedikeret til Xboxlife Racing League.

Redaktør: Xboxlife Racing League

Turneringer i Xboxlife Racing League

Indlægaf WhiteDog » 10. jan 2010 17:54

Velkommen til alle Forza 3 interesseret.

Morten og undertegnet har snakket om, at starte noget mere Forza 3 orienteret racing, her på XBL. Snak, snak og atter snak er derfor blevet til handling og vi kan stolt præsentere starten på noget mange har ventet på.

Det handler i bund og grund om at vi afholder nogle løbende tidtagninger, som giver adgang til en større turnering. Dette starter forfra hver 2. uge. Så der er altså tale om non-stop racing.

Ang. præmier, så skulle Morten have en lille gave til vinderen af hver turnering. Men det må i slås med ham om :)

Indtil videre, så starter vi blødt ud og ganske primitivt. Vi holder tilmeldinger, resultater, tider osv til forummet og prøver at styre det her. Men hvis tilslutningen er stor, så er der mere i vente :)

Selve turneringen / tidtagningerne vil derfor se sådan ud:


Spilopsætning:

Der køres 2 separate tidtagninger (hotlaps) á 1 uge hver. De løber fra Mandag kl. 00.01 til Søndag kl. 12.00.
Finalen køres i samme uge, hvor den sidste tidtagning kører. Dog først om søndagen kl. 16.00. Information omkring Finalen (Bil og Bane) kommer på forummet om fredagen.

Spørgsmål og svar:

Hvordan kvalificerer man sig ?
- Hver mandag vil XBL fortælle hvilken klasse og hvilken bane, tidtagningen foregår på. Du har så indtil Søndag kl. 12.00, uendelige forsøg på at sætte en kvalifikationstid. De 4 bedste tider ryger direkte i finalen.


Hvordan submitter jeg min tid ?
- Indtil videre, så skriver du din tid ind i den tråd, som passer til tidtagningen. Trådene vil blive listet som: Tidtagning #1 og Tidtagning #2, efterhånden som ugerne skrider frem.
- Ud over ovenstående, SKAL du kunne dokumentere din tid, hvis den ikke er synlig på "Forza Motorsport Leaderboard". Dette kan gøres med et skærmdump/billede eller et upload af din hotlap i din storefront.

Jeg kvalificerede mig som nr. 3. Har jeg mulighed for at gøre det bedre, i den sidste tidtagning ?
- Nej, det har du ikke. Men det betyder jo heller ikke noget, da du allerede ER i finalen.

Alle som er videre til semifinalen, må gerne submitte tider i de andre tidtagninger. Dette skal bruges til et sideløbende scoreboard, som bliver opdateret med point.
Vælger du at submitte en tid, selv om du allerede ER videre, så gør det sådan her:

** N4S Rudi DK - 01:44:432 (de 2 stjerne i starten, betyder at tiden ikke gælder til udtagelse, men kun til HOTLAP turneringen.[/b]


Skal min tid være "clean" ?
- Ja, kun en ren omgang vil tælle.

Jeg har sat en tid, men den er blevet slået. Må jeg gerne submitte flere tider ?
- Ja, du må submitte alle de tider du vil. Gør det med et nyt indlæg, så det bliver synligt for andre.

Om Bilerne:

- Der vil kun blive brugt biler, som findes i den "normale version" af Forza 3. Der vil derfor ikke blive kørt i "DLC - Downloaded Content" biler.

Om Banerne:

- Der bliver brugt baner fra "købe-versionen" af Forza 3. Dette inkluderer også Sidewinder banerne. Der bliver ikke brugt baner, som koster penge (DLC - Downloaded Content).
- Banen i finalen er IKKE den samme som i nr. 2 tidtagning.

Om Finalen:

- De 4 bedste fra hver tidtagning går videre til finalen, som afholdes hver 2. uge om søndagen kl. 16.00
- Information omkring Bane og Bil kommer på forummet i løbet af fredagen før Finale-søndagen.

Overrides i tidtagningerne:
Force off suggested line: No - (Valgfrit)
Force off autobrake: Yes - (IKKE tilladt)
Force off ABS: No - (Valgfrit)
Force off STM: No - (Valgfrit)
Force off TCS: No - (Valgfrit)
Force manual transmission: None - (Valgfrit)


Overrides i Finalen:
Collisions: ON
Damage: Cosmetic (OFF)
Force off suggested line: Yes - (IKKE tilladt)
Force off autobrake: Yes - (IKKE tilladt)
Force off ABS: No - (Valgfrit)
Force off STM: No - (Valgfrit)
Force off TCS: No - (Valgfrit)
Force manual transmission: None - (Valgfrit)


Startrækkefølgen i semifinalen og finalen bliver sat til "TrueSkill".

Løbsdistancen i finalen bliver på 30 min.


Velkommen til. Hvis i har spørgsmål, så skriv endelig :)
Senest rettet af WhiteDog 28. mar 2010 12:42, rettet i alt 13 gange.
Rudi DK
Holdleder for Team N4S - www.team-n4s.com
Danmarks bedste racing team. Besøg os på ovenstående URL.
WhiteDog
Niveau 3
 
Indlæg: 288


Indlægaf JohnH » 10. jan 2010 18:47

Lyder spændende, jeg har lige fået Forza 3 i "stalden"


...men, '- Bilen må tunes efter bedste evne, men må selvfølgelig ikke overskride klassen de stiller op i. ' , hvis man er nybegynder i dette spil, så har man jo ikke penge/point til at tune sin bil, ville det ikke være bedre kun at kunne vælge std biler? så har alle lige chance , uanset hvor længe de har spillet det.


(ps. jeg har lige fået spillet i Fredags, så jeg ved ikke meget om klasser m.m. endnu, så hvis ovenstående er vrøvl, så bare slet dette indlæg) :wink:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Indlægaf WhiteDog » 10. jan 2010 19:12

JohnH skrev:Lyder spændende, jeg har lige fået Forza 3 i "stalden"


...men, '- Bilen må tunes efter bedste evne, men må selvfølgelig ikke overskride klassen de stiller op i. ' , hvis man er nybegynder i dette spil, så har man jo ikke penge/point til at tune sin bil, ville det ikke være bedre kun at kunne vælge std biler? så har alle lige chance , uanset hvor længe de har spillet det.


(ps. jeg har lige fået spillet i Fredags, så jeg ved ikke meget om klasser m.m. endnu, så hvis ovenstående er vrøvl, så bare slet dette indlæg) :wink:


Hej John,

Jeg kan godt sætte mig ind i problemet omkring penge, hvis man lige har fået spillet. Penge er generelt ikke noget problem, hvis du har spillet det seriøst i nogle uger, så fat mod, pengene bliver dit absolutte sidste problem :)

Jeg kan heller ikke udelukke, at vi måske prøver standard biler af. Men du skal også tænke på, at tuning/optimering er en større del af spillet og netop derfor vil vi gerne have den "del" med.
Rudi DK
Holdleder for Team N4S - www.team-n4s.com
Danmarks bedste racing team. Besøg os på ovenstående URL.
WhiteDog
Niveau 3
 
Indlæg: 288


Indlægaf angak » 10. jan 2010 20:13

Hvornår er første turnering?
angak
Niveau 4
 
Indlæg: 704
By: Låsby


Indlægaf JohnH » 10. jan 2010 20:15

angak skrev:Hvornår er første turnering?


Den starter lige om ca 4 timer :wink:

http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic. ... 129#914129
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Indlægaf Alf » 10. jan 2010 22:29

Jeg forstår ikke helt det der Overrides ?
Hvordan skal de forståes ? :)
Alf
Niveau 1
 
Indlæg: 54


Indlægaf MoorWen » 10. jan 2010 23:23

Det jo cool! Jeg er helt klart frisk! Hvor sker tildmelding osv? Her elller i Morten Skous Indlæg? Im´in!
Billede

Billede
MoorWen
Niveau 5
 
Indlæg: 1252


Indlægaf Too Nizzle » 10. jan 2010 23:28

Randløv skrev:Det jo cool! Jeg er helt klart frisk! Hvor sker tildmelding osv? Her elller i Morten Skous Indlæg? Im´in!


http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic. ... 129#914129 som der også bliver skrevet ovenover :)
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Indlægaf FUGL DK » 11. jan 2010 08:57

Super initiv Rudi og morten.

men så skal jeg leve med at i igen sidder og græder over at blive slået konstant...

nåh ja man må vel godt drømme.... men fedt jeg er da klar på at prøve kræfter med jer selvom det nok er mig der ligger sidst hver gang...

vi ses på banen.
Kenneth
Mvh
Kenneth
Billede

Billede
FUGL DK
Niveau 4
 
Indlæg: 497


Indlægaf URC Fightdogg » 11. jan 2010 09:38

Super initiativ :D

Men skulle man ikke lave det ens i tidstagning og i semi/fianle med de der overrides!!!

Kan se man må bruge Breakline i tidskørselen men ikke i semi/finalen, kan forestille mig der vil blive lidt brok der hvis folk ikke har lagt mærke til det :wink:

Og så tænkte jeg på om man må bruge kobling!!! ikke fordi jeg selv bruger men ved det giver en kæmpe fordel, kan læse inde på Forza's forum og der snakker folk om 1-2 sekunders hurtigere omgange!!

Men ellers super ide, håber jeg kan få tid til at prøve :)
Tuner/Painter / Press Sig For Sales Thread
Billede
-=AUTOART - DEFINING THE ART OF SPEED=-
URC Fightdogg
Niveau 4
 
Indlæg: 597


Indlægaf WhiteDog » 11. jan 2010 09:46

Det er helt bevidst at der er forskel på overrides. I en tidtagning, synes jeg at det skal være så let for folk at være med. Hvis man så bliver blandt de heldige til en semi-finale udtagelse (top 3 i hver uge), så gælder der andre krav, for nu skal vi køre mod hinanden og her er jeg dybt modstander af ghosted løb, da det ikke afspejler "the-real-thing". Samtidigt skal der også være plads til alle, så det står stadigvæk folk frit for, om de vil bruge TCS, ABS osv.

Ja, det er hurtigere at bruge clutch, men også markant mere krævende at køre med.

Ja, man kan bremse hurtigere uden ABS (som i virkeligheden), men det er også mere krævende at styre, da man i presset situationer vil have tendens til at låse hjulene.

Alt i alt, så mener jeg at vi ikke skal hæmme de gode kørere, men samtidigt skal der også være plads til dem, der skal have lidt hjælp. Hardcore løb tror jeg ganske enkelt ikke på, vil have den store overlevelse.
Rudi DK
Holdleder for Team N4S - www.team-n4s.com
Danmarks bedste racing team. Besøg os på ovenstående URL.
WhiteDog
Niveau 3
 
Indlæg: 288


Indlægaf URC Fightdogg » 11. jan 2010 09:52

Hov sidder lige og læser inde på Tidstagning 1 og for ikke at spamme derinde, så skriver jeg her ;)

Kan se der allerede er problemer :) var det ikke en ide om at man skal gemme sin bedste tid på sin Storefront så man kan tjekke om det er rigtigt, for man kan jo sagtens have en bedre tid på den bane og i den klasse i en anden bil, og hvis man så ikke slår den i ja lige nu BMW'en ja så kan andre jo sige man snyder selvom man ikke gør :)

Bare et forslag :)
Tuner/Painter / Press Sig For Sales Thread
Billede
-=AUTOART - DEFINING THE ART OF SPEED=-
URC Fightdogg
Niveau 4
 
Indlæg: 597


Indlægaf WhiteDog » 11. jan 2010 09:55

Godt forslag Fightdogg.

Det er hermed vedtaget :)
Rudi DK
Holdleder for Team N4S - www.team-n4s.com
Danmarks bedste racing team. Besøg os på ovenstående URL.
WhiteDog
Niveau 3
 
Indlæg: 288


Indlægaf WhiteDog » 11. jan 2010 10:01

Reglement (øverst) er blevet rettet til, så sørg for at læse det igennem igen.

Ændringerne er bl.a.
"kun rene tider gælder"
"din hotlap skal gemmes på storefront"
Rudi DK
Holdleder for Team N4S - www.team-n4s.com
Danmarks bedste racing team. Besøg os på ovenstående URL.
WhiteDog
Niveau 3
 
Indlæg: 288


Re: Turneringer i Xboxlife Racing League

Indlægaf Trommer » 11. jan 2010 10:09

WhiteDog skrev:Skal min tid være "clean" ?
- Ja, kun rene omgange vil tælle.


Spændende konkurrence.
Hvad vil det sige helt præcist at en omgang er "clean"?
Og hvordan ser man det?
Trommer
Niveau 0
 
Indlæg: 18


Næste

Tilbage til XRL

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron