Xboxlife forum

Far Cry 5 Tråden

Snak om first-person-shooter spil.

Re: Far Cry 5 Tråden

Indlægaf Morten Skou » 30. mar 2018 22:03

WEZL_DK skrev:
Morten Skou skrev:Jeg har ikke været vild med nogen af de andre Far Cry spil.... er Far Cry 5 markant anderledes end de andre?


Nej de ændringer de har lavet i forhold til 3 og 4 er minimale. Hvis du ikke synes om Far Cry vil dette spil ikke ændre på det.


Ok tak, det tænkte jeg nok :mrgreen:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Far Cry 5 Tråden

Indlægaf Renoldo » 31. mar 2018 10:07

JohnH skrev:Har ikke lige tjek på hvor mange timer jeg har spillet det nu, men jeg føler mig 100% godt underholdt, synes at det hele bare virker og de forskellige sidemissioner bare er det fedeste og jeg tjener en masse penge på jagt m.m.
Render rundt med min 249 lmg og panserbrydende ammo :-)
En af de mest underholdene og velfungerende spil for mig længe.


Jeg har spillet ca 3 til 4 timer og jeg føler mig også rigtig godt underholdt.
Men angående den jagt der, kommer det an på hvilket våben man bruger til de forskellige dyr? Jeg syntes nemlig at der er meget forskel på om de går ned med et skud, eller som andre gange, slet ikke går ned selvom de har fået mange skud.
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: Far Cry 5 Tråden

Indlægaf JohnH » 31. mar 2018 12:11

Renoldo skrev:
JohnH skrev:Har ikke lige tjek på hvor mange timer jeg har spillet det nu, men jeg føler mig 100% godt underholdt, synes at det hele bare virker og de forskellige sidemissioner bare er det fedeste og jeg tjener en masse penge på jagt m.m.
Render rundt med min 249 lmg og panserbrydende ammo :-)
En af de mest underholdene og velfungerende spil for mig længe.


Jeg har spillet ca 3 til 4 timer og jeg føler mig også rigtig godt underholdt.
Men angående den jagt der, kommer det an på hvilket våben man bruger til de forskellige dyr? Jeg syntes nemlig at der er meget forskel på om de går ned med et skud, eller som andre gange, slet ikke går ned selvom de har fået mange skud.


Med lmg'en jeg bruger så er en kort salve nok, men ellers skal du vist op i .50 kaliber riflerne for at dræbe de større dyr med et skud. Har brugt et magasin eller to for at nedlægge en bjørn, med en af de mindre rifler ,også selvom skuddene var direkte mod hovedet på den.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Far Cry 5 Tråden

Indlægaf WEZL_DK » 31. mar 2018 15:16

Så fik jeg gennemført spillet og må sige jeg ikke er videre imponeret. Tog 15 timer, og 4 af de timer blev brugt på side-missioner i et af områderne, efter jeg havde "gennemført" des historie.

Dette er (endnu) et open world spil der har et stor og flot verden, men alt for lidt indhold til at fylde den. Jeg har det med Far Cry 5 kortet som jeg har det med Wildlands'; den eneste grund til mappet er så stort, er fordi der er helikoptere og fly.

Vil hellere have set et kort der var 50% størrelse med interessante landmarks og de så have brugt noget mere power på AI. For AI'en i dette spil er godt nok dum. Det gælder både fjender og venner.

Fjenderne ser dig nogen gange slet ikke, selv om man står lige ved siden af dem, og andre gange ser de en fra den anden side af mappet. Det er også træls, at så snart en fjende ser dig, ved alle de andre straks hvor du er. Herefter starter de en conga line og løber direkte hen imod dig. Her gad jeg godt de var lidt klogere, måske prøvede at flanke, eller nogen af dem trækker sig lidt tilbage.

Dette er med til at gøre Outpost, som er en stor del af et Far Cey spil, ganske kedelige. For det første får man ikke noget ud af at klarer dem i stealth, ud over lidt flere penge. Så endte for mig altid med, at jeg, på afstand, fandt de 2-3 alarmer, skød dem, og ventede på alle fjenderne kom løbende mod mig, og gav dem et remote bomb som velkomst bonus.

Men endnu dummere er friendly AI. Holy shit! Det farligste våben i spillet er en af dem i et køretøj!

De går fra stress faktor 0-100 så snart de sætter sig ind i en bil. Havde en mission hvor NPC'en skulle køre. Jeg sætter mig ind bilen, og foran os er der plads, og i den anden side holder der en bil. Han hammer direkte i den anden bil, og fortsætter med det en 10 gange.
Herefter hopper han ud af bilen, løber op af en bakke, hvor han har set en fjende eller et dyr, som han får dræbt med sin flammekaster (og får sat ild til skoven der er hele vejen rundt om os). Ham kommer løbende tilbage, sætter sig ind i den anden bil. Denne skal selvfølgelig også lige hammers ind i første bil, inden han kommer fri. På den forholdsvise korte tur, stopper han 3 gange, hopper ud af bilen og ind igen uden grund. Og imens alt dette står på, holder han forsat sin monolog uden pause.

Det samme gælder med Guns for hire. Især damen med helikopteren viste sin værd, når han forsøgte at samle mig op. Hun havde altid valget mellem at lande ved siden af mig, på det store åbne område jeg står ved, eller toppen af det nærmeste træ. Og hun må virkelig hade naturen, for var træet der vandt de par gange jeg brugte hende.

Jeg mangler også mere feedback, når jeg rammer en fjende. Der er en lille lyd der spiller når man rammer, men da der næsten altid er larm omkring en, så virker det ikke rigtigt. Så hældere en hitmarker poppe op, som i de fleste andre FPS.
Det samme gælder feedback når jeg bliver skudt. Der mangler nogle flere stadier, når ens liv går ned. Følte man fik af vide når man bliver skudt af første skud, og så igen når man er næsten død. Med så mange ting der kan ske på en gang på skærmen, er det svært også at skulle kigge på sin lille healthbar i det ene hjørne.

Historien falder også lidt til jorden, da den prøver at være meget seriøs, mens det meste af verdenen omkring den er komisk dumb fun. Især en monolog fra hovedskurken ville have ramt mig, hvis ikke det var fordi jeg kort forinden havde indsamlet kugler fra liderlige tyrer, fanget laks til en bjørn med diabetes og testet stoffer ved at dræbe grise.

Det hele føles meget splittet og hverken den seriøse eller den komiske del finder sin plads i løbet af spillet.

Så hellere de havde valgt en af delene og gået fuldt ud med den. Det er synd for historien er faktisk god. Den tager nogle hårde emner op, og alle 4 skurkes stemmeskuespillere gør et fantastisk arbejde. Men da spillet aldrig rigtig finder sin plads, sker der ikke meget udvikling i historien.

Far Cry 5 er en lækker udseende gryderet, med få gode smags-elementer, men når alt kommer til alt har den ikke fået lov til at simre længe nok.

5/10.
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens

+5

Re: Far Cry 5 Tråden

Indlægaf baunevej » 31. mar 2018 18:35

Er nu meget underholdt efter 18 timer er ikke i nærheden af færdig. Syntes ikke problemerne er så store overhovedet. Jeg holder dog også meget af bare og tosse rundt. Farcry har aldrig været seriøs og er derfor ikke overrasket, men personligt går jeg dog heller ikke så meget op i historie men mere underholdningsværdien, som jeg absolut finder i det her spil. Vil nok give det 8/10 indtil videre.
Alt i alt underholdende med småproblemer og ingen revulition inden for genren. Ligner sine forgængere hvilket er positivt for mig.
baunevej
Niveau 2
 
Indlæg: 100

+2

Re: Far Cry 5 Tråden

Indlægaf JohnH » 3. apr 2018 06:15

baunevej skrev:Er nu meget underholdt efter 18 timer er ikke i nærheden af færdig. Syntes ikke problemerne er så store overhovedet. Jeg holder dog også meget af bare og tosse rundt. Farcry har aldrig været seriøs og er derfor ikke overrasket, men personligt går jeg dog heller ikke så meget op i historie men mere underholdningsværdien, som jeg absolut finder i det her spil. Vil nok give det 8/10 indtil videre.
Alt i alt underholdende med småproblemer og ingen revulition inden for genren. Ligner sine forgængere hvilket er positivt for mig.


Jeg spiller lidt på samme måde, har vist spillet det i 30+ timer nu og har først i går aftes fået aflivet Jacob, hvad der faktisk var ret let, håber hans sniperriffel er god :D
Bruger meget tid på at skovle penge og sølvbarer ind, har skudt rigtig mange dyr efterhånden 8) , tager sidemissionerne når de dukker op og laller ellers bare rundt og nyder naturen m.m.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge

+1

Re: Far Cry 5 Tråden

Indlægaf JohnH » 3. apr 2018 12:09

JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Far Cry 5 Tråden

Indlægaf citysleeps » 7. apr 2018 15:11

Mit spil er konstant nat nu. Andre der har oplevet dette? Det har været nat de sidste 5 timer
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Far Cry 5 Tråden

Indlægaf WEZL_DK » 7. apr 2018 15:16

citysleeps skrev:Mit spil er konstant nat nu. Andre der har oplevet dette? Det har været nat de sidste 5 timer


Det er desværre en kendt bug. Der er ingen fix for det endnu. Den nye patch der lige er kommet ud til PC har ikke fixet det. Dog er der nogen på Ubisofts forum, der har sagt, at de har fået den fjernet ved at joine en vens verden hvor buggen ikke er. Dog er det ikke hos alle det hælper.
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens


Re: Far Cry 5 Tråden

Indlægaf Jake242 » 7. apr 2018 19:46

citysleeps skrev:Mit spil er konstant nat nu. Andre der har oplevet dette? Det har været nat de sidste 5 timer


Måske spillet har registreret dit xboxlife brugernavn... :mrgreen:
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred

+2

Re: Far Cry 5 Tråden

Indlægaf CvKM » 8. apr 2018 23:53

Hold op hvor er det her spil sjovt! Jeg har endnu ikke gennemført andet end intro missionen, men joinede en ven i hans progression og så gik vi ellers på jagt. 8) Hvis man da kan kalde det jagt, og ikke bare to psykopater med våben i en skov, da ingen af os havde våben man normalt forbinder med jagt. Ham en AKM (tror jeg den hedder) og mig med en god gammeldags WW2 tysker submachinegun, MP40. :lol: Og Arcade var også skide sjovt, de to baner vi lige prøvede. :D
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.

+3

Re: Far Cry 5 Tråden

Indlægaf koopi » 9. apr 2018 17:40

Far Cry 2 er det bedste i serien. Efter jeg prøvede 3'eren, så gad jeg ikke mere ... prøv at se de detaljer 2'eren har. Det er vildt imponerende for et spil fra 2008:
koopi
Niveau 4
 
Indlæg: 394

+1

Re: Far Cry 5 Tråden

Indlægaf Jake242 » 9. apr 2018 18:58

Interessant, jeg husker ikke den detalje grad. Jeg husker at 3’eren var en voldsom forbedring i forhold til 2’eren som ikke sagde mig noget overhovedet. Men den video kunne tyde på at jeg tog fejl... dog ligner det en finpudset pc udgave, som næppe så sådan ud ved launch og slet ikke på en xbox 360 eller anden konsol man spillede på i 2008
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Far Cry 5 Tråden

Indlægaf CvKM » 10. apr 2018 17:20

Jeg kan umuligt være den eneste med denne bug/glitch, selvom det kunne være fedt. Under førnævnte spil session med min ven, var vi ude og jage en grizzly bjørn. Vi fandt en og fik dens skind, og det udartede sig i ikke mindre end 4.294.967.293 skind ud af en maximums kapacitet på 5. :D

Billede

Glæden var dog ret kort. Jeg kan godt trykke sell, få en bekræftelse på at det er solgt med meddelelsen om at jeg har modtaget $185 men der går ikke noget ind på kontoen. Ligeledes sker der heller ikke noget hvis jeg trykker X og vil sælge hele bundtet, udover at den igen siger solgt med meddelelsen om at der er trukket $-555 uden at der dog bliver trukket noget fra min konto. Øv, siger jeg bare. Kunne jo være blevet multi millionær på den bug/glitch. :P
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Far Cry 5 Tråden

Indlægaf Rasbred » 13. apr 2018 22:53

Så blev jeg færdig med farcry 5. Virkelig dårlig afslutning :(

Alle mission,sidequest osv osv done i alle 3 regioner.
Mangler kun 2 multiplayer achievements også en Coop..

Jeg har brugt omkring 60 timer. Ikke super imponeret over spillet. Men ok fordi det er så længe siden jeg har spillet farcry 4 :P

BTW. Fik 380 for spillet i gamestop :)
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster