Xboxlife forum

Titanfall

Snak om first-person-shooter spil.

Re: Titanfall

Indlægaf tue69 » 16. feb 2014 15:21

Morten Skou skrev:Jeg synes egentlig at det som overrasker mig mest er, at jeg ikke engang havde tænkt mig at købe spillet. Men at jeg nu faktisk ser frem til det.

Det er KUN multiplayer er det ikke?


Nah, der er vel den obligatoriske tutorial-lignende, intetsigende og ligegyldige singleplayerhistorie med? Ikke at jeg ved det, men det SKAL alle shootere jo have.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Titanfall

Indlægaf TerrificFalcon » 16. feb 2014 15:24

Nej, historien er en del af online-delen, så der er ingen single-player del. Sådan går det, når et hold får frihed til selv at udvikle et spil og bestemme hvad der skal være med.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Titanfall

Indlægaf Morten Skou » 16. feb 2014 15:24

Jeg er ikke helt galt på den tror jeg:

Respawn has confirmed Titanfall will only have Multiplayer, mainly because it's a small studio of 60 developers.


"We make these single-player missions that take up all the focus of the studio, that take a huge team six months to make, and players run through it in 8 minutes," he said. "And how many people finish the single-player game? It's a small percentage. It's like, everyone plays through the first level, but 5% of people finish the game.

"Really, you split the team. They're two different games. They're balanced differently, they're scoped differently. But people spend hundreds of hours in the multiplayer experience versus 'as little time as possible rushing to the end' [in single-player]. So why do all the resources go there? To us it made sense to put it here. Now everybody sees all those resources, and multiplayer is better. For us it made sense."

Zampella goes on to explain there will be some narrative in the game, but it'll all be accessed through the multiplayer modes. Additionally, he asserted that the single-player/multiplayer blend could work if studios have enough resources, and cited the Assassin's Creed franchise as one which had got it right.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Titanfall

Indlægaf tue69 » 16. feb 2014 15:26

TerrificFalcon skrev:Nej, historien er en del af online-delen, så der er ingen single-player del. Sådan går det, når et hold får frihed til selv at udvikle et spil og bestemme hvad der skal være med.


Fedt. Det er kun et plus i min bog. Singleplayerdelen plejer for det meste bare at være lård alligevel, så det er da lækkert!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Titanfall

Indlægaf Morten Skou » 16. feb 2014 15:28

Selv om det jo giver fin mening det han siger, så er det også modigt af dem synes jeg - der ER trodsalt stadig spillere som køber spillene fordi de vil spille singleplayer, men dem udelukker de nu.

60 personer stort studie.. det var ikke meget :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Titanfall

Indlægaf tue69 » 16. feb 2014 15:29

Morten Skou skrev:Selv om det jo giver fin mening det han siger, så er det også modigt af dem synes jeg - der ER trodsalt stadig spillere som køber spillene fordi de vil spille singleplayer, men dem udelukker de nu.

60 personer stort studie.. det var ikke meget :D


Jo det er da rigtigt. Men omvendt set, er der nogen der køber CoD eller BF for singleplayer længere?

Jeg synes det er det rigtige valg, også selvom man udelukker en del af spillerne.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Titanfall

Indlægaf Morten Skou » 16. feb 2014 15:34

Enig, de burde gøre det samme med COD / Battlefield serierne. Halo ville jeg dog blive ked af, hvis det kun var multiplayer.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Titanfall

Indlægaf Thorpedo29 » 16. feb 2014 15:39

Halo er også lidt specielt for et fps idag, hele succesen blev skabt på en af de bedste sp campaigns jeg har prøvet på tværs af platforme.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Titanfall

Indlægaf tue69 » 16. feb 2014 15:40

Morten Skou skrev:Enig, de burde gøre det samme med COD / Battlefield serierne. Halo ville jeg dog blive ked af, hvis det kun var multiplayer.


Ja enig, men som regel er der også gjort enormt meget ud af singleplayerdelen i Halo, uden at det påvirker multiplayerdelen. Og så er 4 spiller co-op jo et gigantisk plus.

Thorpedo29 skrev:Halo er også lidt specielt for et fps idag, hele succesen blev skabt på en af de bedste sp campaigns jeg har prøvet på tværs af platforme.


Det gjorde CoD reelt set også, men på ingen måde lige så god en SP-del som Halo.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Titanfall

Indlægaf TerrificFalcon » 16. feb 2014 15:43

Zt3pH skrev:Våbene føles så lækker der er vildt

Det er lidt en geni streg hvordan de afbalanceret det her spil. Og fysikken spiller max, 10 min gameplay og langt de fleste gamers vil være hooked. Det bliver uden tvivl en "system seller" af de helt store


Jeg synes faktisk ikke, at det er helt balanceret endnu. Jeg håber, at det bliver bedre i det endelige spil. Primært synes jeg, at taktikken med Burn Cards der giver en mere hastighed, Stim og så en shotgun eller Smart Pistol er en tand for effektiv - man kan simpelthen bevæge sig utroligt hurtigt gennem banen og har, mere eller mindre, auto-aim. Det kræver dog også en del skills, så jeg ved ikke helt, om jeg vil kalde det for OP.

Sniperen er dog givetvis underpowered. Den one-shotter grunts (hvilket er meget fint), men ikke engang på et headshot kan den ødelægge en Spectre - det tager to skud. Det samme gælder for fodtropper.
Jeg synes, at det ville have været mere passende med en kraftig sniper med et draw-back, og så skulle den selvfølgelig være single-shot. Der er så få åbne rum i de fleste af banerne, at en sniper der kan one-shotte, ikke kan skyde uden at man har sigtet ind og lignende faktisk ikke ville være overpowered (tror jeg). Lige nu føles den ikke specielt brugbar, desværre.

Jeg synes også, at det virker som en god teknik at hoppe på en Titan for en omgang rodeo, men det er nok bare fordi, at folk ikke har vænnet sig til at man skal skyde fjender af holdets Titans.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Titanfall

Indlægaf CaptainKicker » 16. feb 2014 15:49

Damn, Titanfall på Xbox One er fedt. Det retfærdiggøre VIRKELIG et køb af konsollen, og bekræfter at jeg er glad for at jeg valgte den over PS4 som ikke rigtig kan levere noget i samme dur.

Fedt, fedt spil.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Titanfall

Indlægaf IkkNico » 16. feb 2014 15:51

TerrificFalcon skrev:Nej, historien er en del af online-delen, så der er ingen single-player del. Sådan går det, når et hold får frihed til selv at udvikle et spil og bestemme hvad der skal være med.

Splash Damage prøve samme øvelse med Brink. Jeg kan huske, at jeg var svært begejstret for ideen, men ikke for implementeringen
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Titanfall

Indlægaf Zeh » 16. feb 2014 15:52

Jeg synes umiddelbart at det fungerer ok... men det er sgu svært at sige rigtigt før man har fået nogle flere timer foran skærmen.


Selvfølgelig. Det lyder immervæk lovende. Vi ved jo alle, at du er mr. FPS (og kun lader være med at stille op i MGL for at give alle de andre en chance), så når du siger det er godt, så lyder det sgu lovende!



Se Tue69 , jeg var nu ikke klar over dette, men man lærer jo noget nyt hver dag :-) Mr. FPS ? - Måske lidt ligesom, at Jess Dorf er Mr. Champions League :-) MGL er forresten en grenade launcher (Multiple Grenade Launcher) og hvis han er god til det, vil jeg ikke mene, at man kan betegnes som Mr. FPS :-)
Senest rettet af Zeh 16. feb 2014 15:59, rettet i alt 2 gange.
Zeh
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Re: Titanfall

Indlægaf Beizor » 16. feb 2014 15:56

CaptainKicker skrev:Damn, Titanfall på Xbox One er fedt. Det retfærdiggøre VIRKELIG et køb af konsollen, og bekræfter at jeg er glad for at jeg valgte den over PS4 som ikke rigtig kan levere noget i samme dur.

Fedt, fedt spil.


Og at læse sådan en kommentar, giver en lysten til at afbestille min forudbestiltes Day one og bestille en alm. med det samme!
Yippie-ki-yay, motherfucker!
Beizor
Niveau 4
 
Indlæg: 324
By: Herning


Re: Titanfall

Indlægaf Cena » 16. feb 2014 16:00

CaptainKicker skrev:Damn, Titanfall på Xbox One er fedt. Det retfærdiggøre VIRKELIG et køb af konsollen, og bekræfter at jeg er glad for at jeg valgte den over PS4 som ikke rigtig kan levere noget i samme dur.

Fedt, fedt spil.


Det er sku dejligt når spil man har set frem til bekræfter en i valget af konsol. Det glæder mig at høre det indtil videre lever op til jer med Ones forventinger.

Jeg har ikke fået bekræftelse af PS4 er det rigtige valg endnu, men jeg satser på den kommer senere på året når der bliver annonceret noget nyt omkring Uncharted og God of War serien, og forhåbentligt at InFamous lever op til mine forventninger :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


ForegåendeNæste

Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster