Xboxlife forum

Call Of Duty - Ghosts (info)

Snak om first-person-shooter spil.

Re: Call Of Duty - Ghosts (info)

Indlægaf DKhANSI » 21. jan 2014 20:51

Spiller CoD Ghosts en gang fra tid til anden og min oplevelse hvad angår "hit-detection er formentlig lidt anderledes end mange herinde. Det skal lige siges at jeg har spillet upassende meget MW2, Black Ops, og Black ops 2. Min oplevelse går på det er hit-boxene der er anderledes i mellem Infinity Ward og Treyarch spil.
Til dem der ikke ved hvad hit-box er, skal i forestille jer, at det er det område på ens in-game karakter som kan rammes af projektiler og dermed optage skade.

I Infinity Ward spil synes jeg at de er meget gavmilde med hit-boxene. Med det mener jeg, at det område som kan skydes på ofte skrider ud over den synlige karakter. I kender de deaths hvor en sniper skyder en i håret og man så dør, eller rammer helt ved siden af. Det er ikke den samme oplevelse jeg har i Treyarch spil og Black Ops, hvor jeg er sikker på at hit-boxen er mindre end i IW spil.

En anden faktor folk overser er også time to kill. Det er jo betydeligt hurtigere at dræbe en fjende i Ghosts hvor våbene skader 38-40 per skyd.

Hvis man lægger disse to sammen har i den gode "hit-detection".
Er jeg helt ved siden af, må i gerne rette på mig :)
II.II.II
DKhANSI
Niveau 5
 
Indlæg: 815


Re: Call Of Duty - Ghosts (info)

Indlægaf Cena » 21. jan 2014 20:57

Jeg har i år rigtig svært ved at sætte fingre på noget som helst jeg er utilfreds med i Ghosts. Banerne passer perfekt til den måde jeg spiller på, og jeg elsker det nye system hvor man kan opbygge sin klasse så den passer perfekt til ens spillestil.
Jeg havde en smule problemer med hit-detection da jeg spillede på Xbox 360, men på PS4 er hit-detection über klasse. Jeg har nok spillet 200+ kampe efterhånden og antallet af WTF dueller kan næsten tælles på 2 hænder tror jeg.

Jeg kan ikke forstå i er så utilfredse med campere, men nu spiller jeg selvfølgelig på PS4, og skal ikke kunne sige om det er anderledes der, end på xbox platformen. Som i kan se i mine videoer laver jeg ofte gode scores på trods af jeg rusher en hel del, og det er ganske sjælendt jeg bliver nakket i ryggen af en camper. Har flere gange lavet flawless scores med +20 kills, hvilket jeg nærmest aldrig gjorde i det tidligere spil.
Det kan godt være at camperne bare rammer så ringe på PS4 at jeg når at skyde dem alligevel :)

Banerne er jeg som nævnt også rigtig glad for. Der er nok ikke nogen af dem som er all-time favoritter men det er nærmest kun den bane indendørs med alle de rør og lort, som jeg ikke magter. Lige i den bane er campere pisse irritererende, og der er alt for mange ting de kan gemme sig bag.

Ligesom Phimosis er jeg dog træt af den skide Guard dog, da den tit piller mig et ½ sekund efter jeg har taget manden, uden jeg har nogen chance for at skyde den. Og der er også tit hvor den nakker mig fordi den simpelthen skal have for mange skud.
Men okay, det er jo en killstreak, så det er også fair nok at den ikke bare dør med det samme.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Call Of Duty - Ghosts (info)

Indlægaf IkkNico » 21. jan 2014 21:11

DKhANSI skrev:Hvis man lægger disse to sammen har i den gode "hit-detection"

Det giver god mening.
Jeg har nu altid syntes at hitboxene er lidt ved siden af (bogstavligt talt i nogle tilfælde) i alle CODs.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Call Of Duty - Ghosts (info)

Indlægaf Blauwy » 21. jan 2014 21:39

DKhANSI skrev:Spiller CoD Ghosts en gang fra tid til anden og min oplevelse hvad angår "hit-detection er formentlig lidt anderledes end mange herinde. Det skal lige siges at jeg har spillet upassende meget MW2, Black Ops, og Black ops 2. Min oplevelse går på det er hit-boxene der er anderledes i mellem Infinity Ward og Treyarch spil.
Til dem der ikke ved hvad hit-box er, skal i forestille jer, at det er det område på ens in-game karakter som kan rammes af projektiler og dermed optage skade.

I Infinity Ward spil synes jeg at de er meget gavmilde med hit-boxene. Med det mener jeg, at det område som kan skydes på ofte skrider ud over den synlige karakter. I kender de deaths hvor en sniper skyder en i håret og man så dør, eller rammer helt ved siden af. Det er ikke den samme oplevelse jeg har i Treyarch spil og Black Ops, hvor jeg er sikker på at hit-boxen er mindre end i IW spil.

En anden faktor folk overser er også time to kill. Det er jo betydeligt hurtigere at dræbe en fjende i Ghosts hvor våbene skader 38-40 per skyd.

Hvis man lægger disse to sammen har i den gode "hit-detection".
Er jeg helt ved siden af, må i gerne rette på mig :)


Du har helt ret i at IW er gavmilde med deres hitbokse. De har én skabelon for hitbokse, uanset om du er mand, kvinde eller bruger ghillie suit. Det er helt hen i vejret.

F.eks, at fordi man rammer en soldat i hovedet betyder ikke at du rammer hitboksen. Sådan burde det være, imo.

Denne video forklarer det bedre end jeg lige kan

Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Call Of Duty - Ghosts (info)

Indlægaf DrGetHigh DK » 21. jan 2014 23:49

Fedt link, og ja GHOSTS IS BROKEN!
..:::Created to be hated:::..
http://www.youtube.com/VultureEditing
DrGetHigh DK
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: Call Of Duty - Ghosts (info)

Indlægaf IkkNico » 22. jan 2014 08:10

Jeg håber, at Titanfall kan blive min nye goto twitch shooter
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Call Of Duty - Ghosts (info)

Indlægaf Phimosis » 22. jan 2014 10:03

Tror også Titanfall kan gå hen og blive rigtig fedt, havde bare håbet lidt på lidt flere spillere par bane, synes ligesom de går lidt tilbage ved kun at have 6v6 - og så er jeg som sådan skide ligeglad om de mener det skylles deres kæmpe robotter, synes i hvert fald det er et skridt tilbage.

HOV skal lige sige, hvis i kommer inde i sådan en lobby der er blevet hacked, så skriv lige hurtig tiden ned, og så bare ind på deres eget forum, så sætter de jer ganske hurtig tilbage, det er der i følge ham support fyren ingen problemer i, og de har indtil videre hjulpet en del derinde - bare lige lidt info :)

Oki nu vendte de sig lige 180 grader, nu kan de ikke hjælpe alligevel, nu skal der først en del af deres mennesker der inde til at kigge på det, hvorefter de vil finde en løstning, så surt røv for mig - det positive er vel det er gået op for dem der er hackere derude, så det er vel godt nok......
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Call Of Duty - Ghosts (info)

Indlægaf DrGetHigh DK » 27. jan 2014 23:36

Ikke engang et remake af en gammel bane kan IW finde ud af at holde simpel... Der skal da være passager under jorden og missiler der springer i luften. FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
..:::Created to be hated:::..
http://www.youtube.com/VultureEditing
DrGetHigh DK
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: Call Of Duty - Ghosts (info)

Indlægaf IkkNico » 28. jan 2014 07:55

Der er åbenbart lidt udfordringer med map pack til XB1.
Det her billede turnerer lige nu nettet

Billede
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Call Of Duty - Ghosts (info)

Indlægaf BuBubbi » 28. jan 2014 08:49

De map navne der ser da mystiske ud.
Fx. navnet Dome.
Mappet Strikezone er der jo som standard, og den er jo en ny version af Dome.
Battery var vist et World at War map.

Men nu må vi se. Har lige tændt min X1. Der er en Update på 1.19GB til Ghosts der lige skal hentes først.

Så er den i gang med at hente..

Billede

4.64 GB fylder den på Xbox One.
Men går fint stærkt. Er på 82% allerede.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Call Of Duty - Ghosts (info)

Indlægaf BuBubbi » 28. jan 2014 09:12

Okay. Noget mærkeligt er der sket efter den Update.
Når jeg starter Ghosts går den direkte ind i campaign'en og loader mit savegame.
Det er da irriterende den ikke bare går til hovedmenuen.

Ser heller ikke ud til man kan sætte den til at gå direkte i multiplayer på X1 endnu. :(
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Call Of Duty - Ghosts (info)

Indlægaf Jens emil » 28. jan 2014 17:15

Hentede Onslaught til middag og gal jeg er skuffet.
Synes IW har tabt sutten i den grad.

Spiller kun tdm og det kan jeg så ikke medmindre jeg vil igennem 5 spil kill confirmed først.
første fire spil spawnede jeg konsekvent foran en modstander.
Fog....wtf...spiller jeg zombies eller ?
Michael Myers...ved ikke hvad jeg skal sige. Det er jo til grin i et Cod spil

Synes sgu de med Ghosts har smadret serien fuldstændigt.
Jens emil
Niveau 2
 
Indlæg: 125


Re: Call Of Duty - Ghosts (info)

Indlægaf DrGetHigh DK » 28. jan 2014 18:26

Jens emil skrev:Hentede Onslaught til middag og gal jeg er skuffet.
Synes IW har tabt sutten i den grad.

Spiller kun tdm og det kan jeg så ikke medmindre jeg vil igennem 5 spil kill confirmed først.
første fire spil spawnede jeg konsekvent foran en modstander.
Fog....wtf...spiller jeg zombies eller ?
Michael Myers...ved ikke hvad jeg skal sige. Det er jo til grin i et Cod spil

Synes sgu de med Ghosts har smadret serien fuldstændigt.


fuldstændig enig.. Alt det gøgl, der skal proppes på banerne er vildt useriøst.
..:::Created to be hated:::..
http://www.youtube.com/VultureEditing
DrGetHigh DK
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: Call Of Duty - Ghosts (info)

Indlægaf BuBubbi » 28. jan 2014 19:12

Hold da op hvor er i kedelige. :-D

Jeg synes det er super fedt med noget nytænkning.
Havde det fx bare været en hal med et par kasser i midten, havde i sikkert også brokket jer.
Og Fog bliver jeg rigtig glad for. Fed stemning.
Og Michael Myers er jo bare en sjov Maniac.

Er dog enige i at de playlists der er med den nye map pack er lidt mærkelige.
Meeen, mon ikke de kommer ind i de alm playlists om en uges tid.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Call Of Duty - Ghosts (info)

Indlægaf DrGetHigh DK » 28. jan 2014 19:20

Bubbibubbi skrev:Hold da op hvor er i kedelige. :-D

Jeg synes det er super fedt med noget nytænkning.
Havde det fx bare været en hal med et par kasser i midten, havde i sikkert også brokket jer.


Killhouse i CoD4 var super fed :)
..:::Created to be hated:::..
http://www.youtube.com/VultureEditing
DrGetHigh DK
Niveau 4
 
Indlæg: 638


ForegåendeNæste

Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron