Xboxlife forum

Mw3 vs Bf3 ?

Snak om first-person-shooter spil.

Mw3 vs Bf3 ?

Helt klart Modern Warfare 3.
74
20%
Helt klart Battlefield 3.
176
48%
Same shit, ingen af dem.
21
6%
Køber dem begge.
99
27%
 
Afgivne stemmer : 370

Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf Core » 11. aug 2011 22:22

Helt sikkert - men for BF, er grundspillene meget forskellige fra konsoludgivelserne, mens COD fra 2 og opefter var de samme.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), COD: Ghosts (PS4), Resident Evil 6 (X360).
Core
Niveau 5
 
Indlæg: 1019


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf Mic Eriksson » 11. aug 2011 22:51

Er sådan set ligeglad, men prøvede Battlefield 3 i Fona og er pænt overbevist om at det er det flotteste grafik jeg har set til dato på et skydespil.
Yay its ME. (Michael Eriksson)
Billede
Mic Eriksson
Niveau 3
 
Indlæg: 273


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf xsoenx » 11. aug 2011 22:52

Core skrev:Helt sikkert - men for BF, er grundspillene meget forskellige fra konsoludgivelserne, mens COD fra 2 og opefter var de samme.

arrgh vil mere sige 4eren og op efter iforhold til MP :)
jeg skal selv ikke ha nogen da COD er bare pretty much COD4 med nye SP og nye våben i MP. Og Battlefield 3 er en del af EA og dem boykotter jeg.
Billede
xsoenx
Niveau 6
 
Indlæg: 1819
By: Slangerup


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf Descenter 1976 » 12. aug 2011 02:27

Synes jeg læste der var nogen der sagde COD var langt mere taktisk end BF?
Undskyld, men jeg har lidt svært ved at se hvordan et COD spil kan være mere taktisk end et BF spil?
Kan en COD spiller ikke oplyse mig hvordan dette hænger sammen.
Jeg selv har kun prøvet dem lidt og det fænger mig ikke rigtigt.

Mens jeg ser en masse taktiske muligheder i BF.
alene i RUSH f.eks.
Kan jeg snige mig frem, rushe, skyde mig frem med MANGE andre på engang(Overrumple, for mangle af bedre ord), bruge en kampvogn til at jævne hele huset med, eller bruge en ATV eller helikopter, båd eller... ja, gider ikke nævne dem alle.
Alene det at jeg kan løbe rundt og hjælpe med at spotte og skyde og give ammo, samle en falden medic's gear op og genoplive ham osv synes jeg da er utrolig taktisk. Ikke alle der ved man kan eller husker det altid (Jeg selv incl i kampens hede)

Nå ja, og så ændre banen sig jo som tiden går og huse falder sammen, cover forsvinder og der bliver blæst huller alle steder.
Ud af 1000 spil i BF er 2 jo ikke ens da jeg ikke holder mig til noget specielt og en slags "Jack off all trades".
Så nogle gange ser jeg ikke en kampvogn, andre gange kan jeg være i en hele kampen.
Ud af rigtig mange spil er der stadig en masse jeg ikke har prøvet og pins jeg endnu ikke har skaffet,
men jeg arbejder på det! :-P

Det er sådan jeg ser BF/BC vs MW/COD

PS:
Ingen der nævner Tier 1 spillet...
Dette synes jeg nemlig også er godt, og vil kalde det en mellemting mellem de 2.

(Personligt tror jeg BFBC3 bliver bedre end BF3, men lad os nu se)
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf Del Pede » 12. aug 2011 08:19

I en standard Pub CoD kamp, finder man ikke meget taktisk spil. Jeg har også været af den opfattelse, at der ikke er meget taktik eller smart gameplay i CoD serien, men efter at have set en del gamebattle kampe på YouTube, og generelt kampe, som ikke bare pub stomps, så kan jeg godt se, at der er i visse gamemodes er brug for en hel del kommunikation og taktik. CoD er eSports venlig, og brugen af taktik er en af de grunde.

I CoD kan man godt gå ind og dominere ene mand i en lobby, i en del gamemodes. I BFBC2 smutter du ikke bare ind i en rush lobby, og vinder kampen. En mand kan i BF være med til at ændre slagets gang, mens man i CoD, efter min opfattelse, kan være ham som vinder kampen.

I BFBC2 afhænger man også mere af sine squadmates, for hvis man ikke kan spawn på dem tæt på kampen, så bliver det noget trægt, og man laver ikke meget andet end at løbe fra basespawn til objekterne.
Billede
Del Pede
Niveau 6
 
Indlæg: 1617


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf Dark x Crow » 12. aug 2011 15:25

Jeg skal have begge da jeg regner med at begge titler bliver rigtig gode. Jeg kan tydeligt se forskel på COD BO som kører med 60 FPS og Halo R der kører med 30 FPS. Man kan sagtens mærke forskel og jeg forstår ikke hvorfor Dice vælger grafik over gameplay.
Billede
Dark x Crow
Niveau 6
 
Indlæg: 1321

Brugeravatar

Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf TigerJax007 » 13. aug 2011 20:25

Køber klart begge to. Synes de begge er fantastiske. MW plejer at have den bedste kampagne, synes jeg, men begge er fængende historier. Når det kommer til online er jeg glad for begge. Jeg synes ikke de kan sammenlignes. MW er mere "close quarters combat" hvor BF plejer at være lidt mere "large scale". Det bliver en travl vinter :-)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf Macheta » 14. aug 2011 00:51

Det bliver begge titler for mit vedkommende.

Dog vil det uden tvivl være Battlefield 3 der har al respekt fra min side af (Og nok det spil der med højst sandsynlighed vil blive spillet mest). MW3 vil så blive et spil, der vil være lidt adspredelse, til tider. Og det bliver nok også det spil med den mest opvækkende Campaign. Men jeg er sikker på, at Battlefield nok også skal holde standarten.
Macheta
Niveau 7
 
Indlæg: 3002


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf lucky ba » 14. aug 2011 10:38

Jeg tror faktisk, som en nyhed jeg vil købe et Battlefield spil for første gang... Hvis det er så godt som i alle står og siger lyder det jo som om at det er spil, man bare kan blive ved med at spille.... Er ellers meget stædig med at jeg kun skulle købe MW3, men så kan jeg også selv bedømme i stedet for at slinge en masse random kommentarer ud om at MW3 er bedre end BF3.....Ingen har alligevel prøvet at spille det endnu, så det gør det jo lidt sværere at bedømme ;)
Repens.Ra - Decerto MW3 clan
lucky ba
Niveau 4
 
Indlæg: 541


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf Beizor » 14. aug 2011 11:10

lucky ba skrev:Jeg tror faktisk, som en nyhed jeg vil købe et Battlefield spil for første gang... Hvis det er så godt som i alle står og siger lyder det jo som om at det er spil, man bare kan blive ved med at spille.... Er ellers meget stædig med at jeg kun skulle købe MW3, men så kan jeg også selv bedømme i stedet for at slinge en masse random kommentarer ud om at MW3 er bedre end BF3.....Ingen har alligevel prøvet at spille det endnu, så det gør det jo lidt sværere at bedømme ;)


+1

samme kommentar vil jeg også have smidt!

hopper med på samme vogn.. :-)
Yippie-ki-yay, motherfucker!
Beizor
Niveau 4
 
Indlæg: 324
By: Herning


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf mozze89 » 14. aug 2011 14:16

Køber begge! Selvom Bf:bc2 var fyldt med små bugs bliver jeg nød til at prøve og se om Dice har gjort det godt nok.. Indtil videre ser det EPISK ud.. Jeg vil dog lige tilføje at jeg glæder mig mere til mw3. Og den eneste grund til jeg skal have bf3 først er pga. udgivelses datoen.. GLÆDER MIG SOM ET LILLE BARN TIL BEGGE!!
mozze89
Niveau 0
 
Indlæg: 49


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf Anonymous22 » 14. aug 2011 15:34

MW3... Gider ikke store slagmarker, køretøjer osv.
Jeg er til strike-kills, fast-paced gameplay og er egentligt mest en lonewolf når jeg gamer med vennerne :)
Anonymous22
 


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf munckster » 14. aug 2011 16:40

Dark x Crow skrev:Jeg skal have begge da jeg regner med at begge titler bliver rigtig gode. Jeg kan tydeligt se forskel på COD BO som kører med 60 FPS og Halo R der kører med 30 FPS. Man kan sagtens mærke forskel og jeg forstår ikke hvorfor Dice vælger grafik over gameplay.


Måske fordi alle spil ikke har en konsol som hovedplatform - som er tilfældet med BF3, der bliver udviklet efter nutidens PC'er og derefter gimped en del for at køre fornuftigt på en Xbox360 og PS3.

Jeg køber BF3 på release til PC og efter et par måneder køber jeg nok MW3 til Xbox, da CoD altid er sjovt tidsfordriv. Men glæder mig uden tvivl og uden sidestykke mest til BF3.
munckster
Niveau 7
 
Indlæg: 2071


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf ALIE » 20. aug 2011 15:34

"You've got every reason to be nervous. Last year Activision had a 90 share in the shooter category. This year, Battlefield 3 is going to take you down to 60 or 70. At that rate, you'll be out of the category in 2-3 years. If you don't believe me, go to the store and try to buy a copy of Guitar Hero or Tony Hawk."

http://xbox360.ign.com/articles/118/1189386p1.html
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf Core » 20. aug 2011 15:45

I det mindste har Activision lukket for spilsalget før onlinedelen, i stedet for omvendt.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), COD: Ghosts (PS4), Resident Evil 6 (X360).
Core
Niveau 5
 
Indlæg: 1019


ForegåendeNæste

Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron