Xboxlife forum

DFGC nextgen?!

Alt snak om Fightingspil.

PS4 eller XBone?!

Afstemning sluttede 24. dec 2013 17:46

PS4
5
63%
XBone
2
25%
Steam
1
13%
 
Afgivne stemmer : 8

DFGC nextgen?!

Indlægaf Jibla » 27. jul 2013 17:44

Kære med fightere. Hvor skal vi slåsse i næste generation?

Uanset niveau og spil, så ville det være lidt lækz at kunne samles på en konsol, i stedet for at være splittede som i denne generation.

Og hvor skal vi føre kontakten henne? Tekkenclub er nede, og alle andre sider er for brede.

(Alternativt er der steam, hvor både Skullsgirls, SSFIVAE2012 og MK (og sikkert andre) er ude til. Det kræver bare en OK god pc at køre 60fps).
Senest rettet af Jibla 27. jul 2013 17:48, rettet i alt 1 gang.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: DFGC nextgen?!

Indlægaf Jibla » 27. jul 2013 17:47

Ragnarok Århus side, et forsøg på at mødes lokalt og fighte.

https://www.facebook.com/RagnarokDK

Men den er vist helt død. I har det bedre på sealand.
Senest rettet af Jibla 28. jul 2013 13:02, rettet i alt 1 gang.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: DFGC nextgen?!

Indlægaf koopi » 27. jul 2013 17:54

Super Smash Bros. Wii U/3DS bliver for nice. :3
koopi
Niveau 4
 
Indlæg: 394


Re: DFGC nextgen?!

Indlægaf TerrificFalcon » 27. jul 2013 17:57

Jeg regner med at blive ved med at føre kontakten herinde. Alle de personer jeg gerne vil spille fighting-spil med er brugere herinde, det er et solidt forum og i og med at jeg er anmelder herinde, så hopper jeg ikke fra Xboxlife i næste generation uanset hvad. Jeg synes forummet er egnet, der er allerede en bred skare af mennesker og der er ingen tvivl om at det er her, der er størst chance for, at man får flere nye folk med.

Mht. mest egnede Fighting-konsol, så vil jeg mene, at det i hvert fald i første omgang er Xbox One. Killer Instinct er en launch-titel, cloud-systemet kan resultere i flere spil med bedre onlinedel (måske!), Skype-chat er vel heller ikke dårligt og hvad ved jeg. Der er sikkert nogen der kan argumentere for den anden side, men Killer Instinct som launch-titel, det er altså et stort plus.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DFGC nextgen?!

Indlægaf Jibla » 27. jul 2013 17:58

koopi skrev:Super Smash Bros. Wii U/3DS bliver for nice. :3


Indeed, men Nintendo kan ikke snyde mig igen. Onlinedelen var elending og laggy på Wii, friends codes er noget shit, og Wii Talk er det mest usle jeg nogensinde har købt. Og jeg blev endda hyped med på MHU3. >_<

Men bor man i et område hvor der er mange brawlere/fightere der vil mødes ofte, så bliver det helt sikkert super.

TerrificFalcon skrev:Jeg regner med at blive ved med at føre kontakten herinde...


True. Men man behøver jo ikke at fjerne en side fra bogmærker, fordi at man også er aktivt et andet sted.
Min pointe var egentlig blot at censuren herinde har ødelagt forsøg på at samle danske fightere og sprede ordet om turneringer m.m.

Så hvis man skulle give det et ordentligt forsøg igen, så ville det være trist at dø til det samme.

Og samtidigt er det jo ikke synderligt fedt at blive ved med at være de samme 3-4 stykker, uanset om der kommer nyt blod eller ej. :)

..men Killer Instinct som launch-titel, det er altså et stort plus.


Killer Instinct er denne generations Perfect Dark Zero. Men det er klart rart at have noget at slåsse i fra starten af, fremfor at vente på en udgivelse. Men über god pointe med Skype!
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: DFGC nextgen?!

Indlægaf TerrificFalcon » 27. jul 2013 20:52

Jeg tror heller ikke, at jeg bliver en meget seriøs Killer Instinct-spiller, men man kan ikke benægte, at det pt. er det stærkeste fighting-spil til launch på konsollerne - jeg kan i hvert fald ikke nævne andre, og så er det jo en no-contest.
Jeg synes ikke, at de andre sider havde de helt store forsøg på nogle attraktive kampspilsturneringer, og let's face it: hvis der er én af de danske sider, som rigtigt kan få fat i fx MadCatz, så vil jeg tro, at det er XboxLife. Fighting-spillerne plejer at være gode til selv at arrangere turneringer, Morten plejer at være god til at sige, at han gerne vil supplere nogle præmier, etc.

Jeg synes egentlig, at det kunne være fedt, hvis fighting-communitiet faktisk holdt til herinde. Jeg kan godt se pointen med censuren, men synes ærligt talt ikke, at det har påvirket mig overhovedet det sidste lange stykke tid.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DFGC nextgen?!

Indlægaf Jibla » 28. jul 2013 12:55

TerrificFalcon skrev:Jeg kan godt se pointen med censuren, men synes ærligt talt ikke, at det har påvirket mig overhovedet det sidste lange stykke tid.


Det kan man jo konkludere flere ting ud fra, blandt andet at censureringen så virker.

Anyway, denne tråd skulle ikke handle om censur på xboxlife, så I kan kigge i denne tråd og eventuelt køre den videre dér.

viewtopic.php?f=67&t=75176
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: DFGC nextgen?!

Indlægaf Da Senzai » 28. jul 2013 15:48

Den tråd var den dag Fighting Forummet på Xboxlife.dk døde.

Jeg har været meget glad for min Xbox 360, så jeg forventer at købe en Xbox One.

Det bliver ikke på release, da jeg ikke har nogen penge, og da der endnu ikke er nogen titler til den, jeg vil have. Jeg regner dog med at købe den, når Kingdom Hearts 3 kommer.

Du skrev at TekkenClub er lukket. De er flyttet over på Facebook og bruger denne gruppe:

https://www.facebook.com/groups/2402253 ... 8/?fref=ts

De fleste derinde fra bor allesammen i KBH og omegn, så de kontakter bare hinanden privat.

Mit indtryk - jeg ved ikke om det er rigtigt - er, at der pt. ikke er noget sted danske fightere samles online. tekst fjernet af autocensur døde pænt meget, da de redesignede siden. Der var dog heller ikke for meget gang i den før det.

ps.

"https://www.facebook.com/RagnarokDK" ham Desmoine, der poster videoer der. Ham har jeg arbejdet sammen med in real life. Meget sjov fyr ^_^. Dengang vidste jeg dog ikke, at han spillede fighters.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DFGC nextgen?!

Indlægaf Jibla » 28. jul 2013 15:59

Jeg har også været glad for min 360, men flere ting på Bone gør at jeg ser PS4 som et bedre alternativ. Jeg skal dog helt sikkert ikke have nogle af maskinerne ved launch, da det er for dyrt og spil udvalget er for smalt. Så hellere vente på en next gen slim med bedre features.

Tak for link til FB gruppen, så kan det være at der kan ske lidt på Tekken fronten.

Yeah, Desmoine lavede også nogle rigtig sjove youtube videor, men efter at GL døde har jeg ikke fulgt med.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: DFGC nextgen?!

Indlægaf Jibla » 29. jul 2013 15:59

'The PlayStation 4 will support free party chat and allow players to add up to 2,000 players to their friends lists'

http://www.polygon.com/2013/7/29/456737 ... ap-at-2000

Så er det på plads. Nu afhænger det lidt af kvaliteten af party chat og skype chat på Bone, da 360 party chats kvalitet er alt for dårlig.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856



Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron